Figurki wenantego
: 3 sie 2012, o 10:23
Hej.
Maluję od dawna (choć bardzo mało). Dla siebie na stół, a że jestem mało wymagający, jakoś się nigdy nie spinałem w kwestii jakości. No, ale po obejrzeniu kilku tutejszych galerii jednak przyszła ochota na podniesienie skilla. Stąd galeria i prośba o uwagi. Nie jestem obrażalski, więc i "do dupy" zniosę, choć wolałbym przy okazji jakąś wskazówkę, np. "łososiowa tarcza nie pasuje do kanarkowej zbroi, a płaszcz ecru powinien brudzić się przy ziemi".
Przy okazji bardzo chętnie przyjmę uwagi o fotografowaniu. Tutoriale poczytałem, popróbowałem i niestety zadowolony nie jestem. Grubo ponad 100 prób zabrało mi dojście do poniższych wyników, a są takie sobie. Robione z lampą (przez dwie kartki), inaczej wychodziły nieodmiennie zbyt ciemne/poruszone. Balans bieli chyba dla tego oświetlenia opanowałem, bo kolory jakoś tam się zgadzają, ale kontrast/jasność jest przestrzelony, a w dodatku w różny sposób w różnych obszarach i nie potrafię tego skorygować gimpem.
No to start:
Model to Onyx Golem (14122) Reapera. Jest dość spory, stoi na podstawce 40mm. W założeniu było "ciało" z gładzonego onyksu (stąd niebieskie rozjaśnienia i błyszczący lakier) i solidna stal zbroi.
Kolejna rzecz to WIP będący testem Vallejo Water Effects, z którym problemy opisałem tu http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=9&t=35938. W skrócie, chciałem osiągnąć efekt modelu stojącego na trawiastej wysepce tkwiącej w bagnie (druga fotka zażółcona, bo włączyłem dodatkową lampę żeby dokładniej oświetlić mętną breję na podstawce):
Model to Spikeshell Warrior (03272) Reapera, podstawka 25mm.
I na koniec dzisiejszego odcinka powód, dla którego męczę się w Water Effectsem:
Model to Dragon Turtle (14493) Reapera. Tymczasowa podstawka 50mm - jak opanuję sztuczną wodę, to planuję mu zrobić jakieś bagienne jeziorko z gnijącymi trupami.
I na koniec - czy moje fotki nie są zbyt duże?
Maluję od dawna (choć bardzo mało). Dla siebie na stół, a że jestem mało wymagający, jakoś się nigdy nie spinałem w kwestii jakości. No, ale po obejrzeniu kilku tutejszych galerii jednak przyszła ochota na podniesienie skilla. Stąd galeria i prośba o uwagi. Nie jestem obrażalski, więc i "do dupy" zniosę, choć wolałbym przy okazji jakąś wskazówkę, np. "łososiowa tarcza nie pasuje do kanarkowej zbroi, a płaszcz ecru powinien brudzić się przy ziemi".
Przy okazji bardzo chętnie przyjmę uwagi o fotografowaniu. Tutoriale poczytałem, popróbowałem i niestety zadowolony nie jestem. Grubo ponad 100 prób zabrało mi dojście do poniższych wyników, a są takie sobie. Robione z lampą (przez dwie kartki), inaczej wychodziły nieodmiennie zbyt ciemne/poruszone. Balans bieli chyba dla tego oświetlenia opanowałem, bo kolory jakoś tam się zgadzają, ale kontrast/jasność jest przestrzelony, a w dodatku w różny sposób w różnych obszarach i nie potrafię tego skorygować gimpem.
No to start:
Model to Onyx Golem (14122) Reapera. Jest dość spory, stoi na podstawce 40mm. W założeniu było "ciało" z gładzonego onyksu (stąd niebieskie rozjaśnienia i błyszczący lakier) i solidna stal zbroi.
Kolejna rzecz to WIP będący testem Vallejo Water Effects, z którym problemy opisałem tu http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=9&t=35938. W skrócie, chciałem osiągnąć efekt modelu stojącego na trawiastej wysepce tkwiącej w bagnie (druga fotka zażółcona, bo włączyłem dodatkową lampę żeby dokładniej oświetlić mętną breję na podstawce):
Model to Spikeshell Warrior (03272) Reapera, podstawka 25mm.
I na koniec dzisiejszego odcinka powód, dla którego męczę się w Water Effectsem:
Model to Dragon Turtle (14493) Reapera. Tymczasowa podstawka 50mm - jak opanuję sztuczną wodę, to planuję mu zrobić jakieś bagienne jeziorko z gnijącymi trupami.
I na koniec - czy moje fotki nie są zbyt duże?