Włócznia Myrmidii

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14648
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Włócznia Myrmidii

Post autor: swieta_barbara »

Jakos tak z pol roku temu stwierdzilem, ze WoC troche mi sie juz nudzi i przydalaby sie odmiana. Nad druga armia zastanawialem sie niedlugo i moj wybor padl na imperium.

Imperium ma kilka cech, ktore sprawiaja, ze jest to silna armia:
• dostep do wszystkich domen
• dziala
• niedrodzy bohaterowie
• duze zroznicowanie jednostek
• ciezka kawaleria w core

Rozegralem jak na chwile obecna kilka bitew i jak na razie nie mam na koncie zadnych spektakularnych sukcesow. Ale juz dawno stwierdzilem, ze dopoki figurki mam niepomalowane, nie mam za bardzo motywacji, zeby wyciagac je z szafy. W kazdym razie Tutajec zrobil mi juz kilku bohaterow, demisie i huraganum, a czolg i dziala mialem pomalowane, wiec pomyslalem, ze podobnie jak w przypadku moich wczesniejszych armii armii zrobie sobie takiego minibloga, przy okazji zas zaczerpne opinii co do rozpisek od bardziej doswiadczonych graczy tej armii.

Na format euro przymierzalem sie ostatnio do czegos takiego, ciekaw jestem co o tym sadzicie:

Arch Lector of Sigmar: General; Great Weapon; Heavy Armour; War Altar of Sigmar; Talisman of Preservation; Charmed Shield @ 309.0 Pts
Battle Wizard Lord; Magic Level 4; Lore of Light; Scroll of Shielding @ 215.0 Pts
Battle Wizard: Magic Level 1; Lore of Light; Dispel Scroll @ 90.0 Pts
Captain of the Empire: Barding; Great Weapon; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse; Dragonhelm; Dawnstone; The Other Trickster's Shard @ 163.0 Pts
Captain of the Empire: Full Plate Armor; Imperial Pegasus; Enchanted Shield; Dragonbane Gem; Warrior Bane @ 126.0 Pts
11 Archers: Musician; Marksman @ 97.0 Pts
29 Halberdiers: FCG @ 204.0 Pts
14 Knightly Orders: FCG @ 338.0 Pts
2x3 Demigryph Knights: Musician @ 368.0 Pts
2 Great Cannons @ 240.0 Pts
Steam Tank @ 250.0 Pts

Models in Army: 65
Total Army Cost: 2400.0

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Hmmmm... rozumiem, że to jest defence z kontą :?: Wózek kiepsko się kombuje z kawą bo za nią nie nadąża poza tym za łatwo go zastrzelić owszem masz bounda z S6 i wampiry, tksy i demony to boli ale kosztuje ponad 300pkt. które można lepiej sporzytkować.
Co do złożenia herosów to poza tym Lektorem reszta jak najbardziej na + tylko jakoś mi nie pasuje ta 1 magiczna broń w armii trafisz na VC nie skosisz eteryków magią i jest problem a teraz Imperium ma bardzo niestabilną fazę magi.
Te 3 demiśków też jakoś do mnie nie przemawiają... mają za mało ataków, żeby przebić się przez klocki a same mają T3 i raptem 3 woundy więc oddział ma ich tylko 9 trochę magi strzelania no i CC i nawet save 1+ nie pomoże. Czołg i Armaty jak najbardziej przydatne choć do dział przydał by się inżynier. Jakoś widział bym imperium bardziej na piechocie wspieranej przez hellblastery z oddziałem demiśków do kontry.

WOCH na Nurgle/Shadow powinien nie mieć problemów tak samo jak ten na Tzeentchu. Myślę, że swoimi bestiami też bym miał do przodu bo jakos nie ma tu nic do wybijania wielkich klocy piechoty.
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Floret
Plewa
Posty: 8

Post autor: Floret »

Rozpiska całkiem niezła ale zmieniłbym dwie rzeczy:
1) Odchudziłbym arcylektora tak by popylał pieszo i wrzucił do oddziału halabardników. Za zaoszczędzone punkty wzmocniłbym ich do 40'tu i wrzucił chociaż jedną piątkę free company. Miałbyś wówczas dwa oddziały bojowe razem z Inner Circlami.
2) Za łuczników i słabszego maga dałbym hellblastera z inżynierem

To by było na tyle.

Pozdrawiam :)

- Floret

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Przemcio pisze:Wózek kiepsko się kombuje z kawą bo za nią nie nadąża
Oczywiście, że nadąża
Przemcio pisze: poza tym za łatwo go zastrzelić
:roll: Bardzo łatwo, to w końcu tylko 5 ran z T5, asv 5+ i wsv 4+
Przemcio pisze: owszem masz bounda z S6 i wampiry, tksy i demony to boli
nie tylko, żadnej armii nie podoba się jak leci w nią banishment s6 z jednej kostki, zwłaszcza jak zaraz potem leci drugi z maga
Przemcio pisze: ale kosztuje ponad 300pkt. które można lepiej sporzytkować.
za te 300 pkt masz
-9 ld w 18 calach
-hate dla wszystkich oddziałów w 6 calach
-b. dobre modlitwy do rzucenia również działające w 6 calach (np. płonące działa)
-chariot z s5, t5, w5 i 4+ wsv
-dodatkowy banishment
-bezpiecznie ulokowanego generała
Na pewno nie jest to słabe
Przemcio pisze: Te 3 demiśków też jakoś do mnie nie przemawiają... mają za mało ataków, żeby przebić się przez klocki a same mają T3 i raptem 3 woundy więc oddział ma ich tylko 9 trochę magi strzelania no i CC i nawet save 1+ nie pomoże.
Tutaj się zgodzę. Zamieniłbym 2x3 na 1x5, a za pozostałe pkt dopakowałbym halabardy do 40
Przemcio pisze:Czołg i Armaty jak najbardziej przydatne choć do dział przydał by się inżynier.
Branie inżyniera do obsługi dział to jeden z najlepszych sposobów aby zmarnować 65 pkt
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14648
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Tez mi sie wydaje, ze papa na wozku za swoje punkty jest swietny, znacznie lepszy od poprzedniego. Chetnie bym dal mu jeszcze sword of anti heroes i np. enchanted shield, zeby moc lepiej tluc sie w pojedynkach, ale troche boje sie maszyn, wydaje mi sie, ze czesto papa sluzyl bedzie glw. do rozdawania buffow, ld i banishmenta.

Co do demigryfow - chetnie bym ich powiekszyl do 2x4, ale wole miec pegaziste. Jak Przemcio slusznie zauwazyl, ta armia to defens z kontra, wole miec 2 male oddzialy demiskow, niz jeden wiekszy - i tak wiekszosc buffow dziala obszarowo, a mam wiecej wystawien, wieksza szanse na zrobienie szarzy laczonej, no i moge naraz probowac szarpac kilka oddzialow.

Co do klockow - jakos malo sie ich obawiam. Raz, ze mam czolga, dwa ze mam 15 ciezkich kawalerzystow, trzy ze klocek z mala sila moge po prostu zatrzymac papa, a w sprzyjajacych okolicznosciach sprobowac kontry demiskami (zreszta to moj pomysl na wiekszosc zagrozen).

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

swieta_barbara pisze:Tez mi sie wydaje, ze papa na wozku za swoje punkty jest swietny, znacznie lepszy od poprzedniego.
Bez przesady, stary altar był 50 pkt tańszy, znał cały light, miał terror z bazy, dawał warda lektorowi z automatu, był unbreakable (choć czasami może się przydać flee), miał MR2. Jedyne wady (jak dla mnie mniejsze od zalet) w porównanu do nowego to że nie rozdawał hate i modlitw oraz miał 1 mniej ruchu.

Jeszcze odnośnie halabardników - według mnie 29 to za mało, spróbowałbym dać ich więcej np. zamiast muzyka na łucznikach (nie mam pojęcia po co on, przecież oni i tak mają darmowe reformy) i championa na halabardach można już wstawić 3 dodatkowych
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

za mało Demiśków, 2x4 to optimum, bo jak stracisz jednego jeszcze mogą coś robić, a tutaj to jest tragedia
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Wszystko super - ale wywal jednego demisia - zrób jeden oddział 5szt a za resztę halabardy za muzyka daj lance pegazowi - za The Other Trickster's Shard daj mieczyk +1 do hita. Magów chcesz trzymać w łucznikach? Jeśli nie podziel je na 5 detek do halabard. Zdrówko! :mrgreen:
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Nie ogarniam herosów :(
Barbara weź sobie policz co możesz mieć za 300 pk w emp (bo to nie woch gdzie nic byś nie miał) :wink:
I tak imo : lepsze jest 6 demisiów w jednym odziale bo
-oddział jest silniejszy
-masz look outa na pegazie
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Usunięte na prośbę właściciela tematu :twisted:
Ostatnio zmieniony 4 paź 2012, o 20:45 przez Przemcio, łącznie zmieniany 1 raz.
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14648
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Kilka razy widzialem 5 albo 6 demigryfow na stole i niestety zupelnie sie z Wami nie zgadzam. Przede wszystkim sa bardzo niemanewrowe. Poza tym kosztuja mnostwo punktow (wiem, ze 2x3 kosztuje tyle samo, ale jednak sa to punkty rozbite). Argument z pegazem pomijam, bo szkoda byloby mi bronic demisiami takiego tesco herosa, szczerze mowiac sadze ze bedzie on ginal w 75% moich bitew. Optymalnie jest tak jak mowi Helion, tzn. 2x4, ale wole juz tego kapitana, ktory niekiedy bedzie mogl robic jakies smieszne akcje. W kolejnch testach pewnie wymienie malego maga i tego herosa na kolejna trojeczke demisiow, ale chwilowo wydaje mi sie, ze jest git.

@PiotrB: powaznie uwazasz, ze dwurak i trickster shard jest slabsze od sword of striking? Kurde, ten kolo ma 1+ reroll, 3 ataki s6, a z buffami z papy i z lighta spokojnie rozwala pomniejszych lordow i wiekszosc herosow. Debek i Fisch przez 2 miesiace namawiali mnie na takie zlozenie BSB, nie zamierzam zaprzepascic ich trudu.

Tak naprawde, podstawowa kwestia, co do ktorej trudno sie z Wami nie zgodzic to liczebnosc halabard. Muzyk z lukow, lucznik i sztandar z halabard daja mi 4.

Dyd mial bardzo podobna rozpe na DMP (glowne zmiany, to zamiast pegaza mial jeszcze 2 malych magow) i natrzaskal tym powyzej 70 punktow, wiec mysle, ze odpowiednio pograne takie imperium bedzie dawalo rade.

@ Przemcio: no stary, nie wklejaj mi do tematu swoich wlasnych rozpisek =P~

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Oki już wywalam...:)
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14648
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Dzieki :P

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Ja długo grałem 2x4. Na Dmp też zrobiłem koło 70 pkt. Na euro imperium może pograć. Nie widzę jednak zastosowania dla 2x3 - ale skoro tak lubisz proszę bardzo :) Faktem jest ,że musisz mieć 2 oddziały do walki. Kawaleria i? Halabardy z magami? 2 x3 demisie?
Z herosem i Tricsterem masz rację - nie przemyślałem tego.
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14648
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

No wlasnie w tej armii licze na to, ze zaden oddzial nie bedzie musial bic sie sam. Jak sie nie sprawdza, zwieksze je kosztem herosa.

BTW sprawdzilem w army builderze. Wywalilem z halabrd sztandar i championa, z lukow 1 model i muzyka i nagle zrobilo sie 35 halabrdnikow, czyli juz calkiem przyzwoicie. Z mala kubica moga pohulac, ewentualnie z jakimis modltwami od ksiedza.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

o jest nas więcej WOC/EMP playerów. Ja tez stawiam na dwa baniszmenty, ale zupełnie inaczej bym budował rozpe. i z premedytacja zrezygnowałem z pegazów, bo IMO tu nie pasują. Może (jak pomaluję/pozyczę do Poznania zabiorę to Impeirum

BTW - to moja pierwsza armia była, aż sie łezka w oku kreci :)
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
jawor
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Animosity Szczecin, Poznań

Post autor: jawor »

Już lepiej 1x3 i 1x5
Obrazek

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

a na co Wam te demigryfy. Nie bije tot i miękkie jest strasznie. Boi sie podejść do byle White Lionów i w ogóle ssie
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Szczerze mówiąc da się żyć bez tego 2x banishmentu z siłą 5 i 6. Imperium ma czym zabijać . A pegaz to +1w i latanie na 20 cali za 45 - taniej chyba nie znajdziesz - więc chyba warto:).
Ja miałem problem który i u Barbary wystąpi prędzej czy później - gdzie trzymać magów- z pomocą Karla wymyśliłem oddział sperów 20 szt z dwoma detkami łuków i mnie się to sprawdza. Jak mag siedział w 5 tce jazdy to szybko giną- tak samo jak siedział w 40 halabardach to bałem się nimi iść do walki.

A Demisie są fajne - ale tak jak już mówiłem dają radę do momentu przeciwnika ws4 s5. Wszystko powyżej wymaga boostów. HE na Wl niszczą imperium - dlatego ja mimo wszystko używam hellbasetra który może mi sporo zmienić.
Demis kosztuje 58 punktów i ma 3 w i 3 ataki z siła 5 - budzi strach- jest więc lepszy niż 3 knightów na konikach i w dodatku od nich tańszy - czego chcieć więcej:).
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

PiotrB pisze:czego chcieć więcej:).
T4 i zasady devastating charge
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

ODPOWIEDZ