Pomysł: silnik forum na miarę naszych czasów
Pomysł: silnik forum na miarę naszych czasów
Howgh.
Zacznijmy od dysklejmera. To jest swobodna dyskusja na temat silników forumowych (konkretnie jednego). Border Princes (póki co) pozostaje napędzane przez phpBB3 z aktualną strukturą i logiką.
Do rzeczy. Niedawno w świecie open-source pojawiły się fajny, ciekawy i technologicznie bliski mojemu sercu* silnik forumowy: Discourse.
Podoba mi się, bo łączy prostotę interfejsu z całkiem fajnymi ficzerami (odznaczanie gdzie się skończyło czytać wątek itd.). Jest lekki, a jednocześnie nie prymitywny. Do tego powinien bardzo niedługo dostać layout dla smartfonów.
Jest mi technologicznie bliski, bo oparty o technologie które lubię i z którymi pracuję od lat, oraz z większością logiki po stronie klienta (javascript, konkretnie ember.js).
Nie nadaje się do Border Princes, bo nie wspiera podfor, już nie mówiąc o ograniczaniu do nich dostępu.
Niemniej podoba mi się jego flow. Poklikajcie sami w demonstracyjnym forum.
Nie ukrywam że gdyby wspierał ficzery na których BP jest mocno osadzone (podfora i grupy), to już bym planował migrację
Zacznijmy od dysklejmera. To jest swobodna dyskusja na temat silników forumowych (konkretnie jednego). Border Princes (póki co) pozostaje napędzane przez phpBB3 z aktualną strukturą i logiką.
Do rzeczy. Niedawno w świecie open-source pojawiły się fajny, ciekawy i technologicznie bliski mojemu sercu* silnik forumowy: Discourse.
Podoba mi się, bo łączy prostotę interfejsu z całkiem fajnymi ficzerami (odznaczanie gdzie się skończyło czytać wątek itd.). Jest lekki, a jednocześnie nie prymitywny. Do tego powinien bardzo niedługo dostać layout dla smartfonów.
Jest mi technologicznie bliski, bo oparty o technologie które lubię i z którymi pracuję od lat, oraz z większością logiki po stronie klienta (javascript, konkretnie ember.js).
Nie nadaje się do Border Princes, bo nie wspiera podfor, już nie mówiąc o ograniczaniu do nich dostępu.