Strategia

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Re: Strategia

Post autor: Opos »

Kharn pisze:...dyndasa...
Opad szczeny... DANDYSA, jeśli już ;)
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
Jasif
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3016

Post autor: Jasif »

Karol N. pisze:Czy opłaca się wystawiać hordę nocnych goblinów z łukami i sztandarowym armii z spider bannerem, gdy nie gra się armią nocnych goblinów tylko standardowo z orkowym generałem w klocku savagy? Bo idea jest taka, że taka horda miała by podejść postrzelać i potem zostać przeniesiona dzięki orkowym szamanom cal od wroga żeby wypuścić fanole i jeszcze trochę postrzelać.
Główne moje pytanie jest takie czy to by dobrze współpracowało z resztą armii gdy may w niej trolle i czy było by możliwe utrzymanie ich w zasięgu bsb'ks i generała?
W Anglii tak grają ;) Widziałem to raz osobiście na turnieju, nawet w ostatniej bitwie na 1wszym stole gość grał (mega ogarniacz, swoją drogą). Niestety dostał demony na 3 x Horda Bloodletterów + śmieci (poprzedni podręcznik) i dostał mocno :( Ale on miał chyba ze 100 tych NG w tym oddziale :shock: I do tego miał pod to zbudowaną rozpę, nie pamiętam dokładnie co tam jeszcze miał. Da się tym zagrać, ale bardziej dla funu niż dla wyniku. Największą zaletą jest jednak mina przeciwnika, kiedy czyta Twoją rozpiskę :twisted:
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

Kharn
Wałkarz
Posty: 67
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Kharn »

Lord Black orc Warboss, Talisman of preservation, Crown of command, Dragonhelm
•Night Goblin Great Shaman, Level 4, ironcurse icon, Shrieking blade
•Goblin big boss, BSB, Light armour, Shield, Spider Banner
•Night Goblin big boss, Great weapon
•Night Goblin big boss, Great weapon
•Night Goblin big boss, Great weapon
•Orc shaman, Level 2 (35), Dispel scroll
•Orc shaman, Level 2
•5 Goblin wolf riders, Spears, Shields, Musician
•5 Goblin wolf riders, Spears, Shields, Musician
•20 Night goblins, Bows, Musician
•99 Night goblins, Bows, Full command, Netters, 3x fanatics
•8 Common trolls
•Mangler squig
•Mangler squig
•Doom Diver
•Doom Diver
•Rock lobba
•Rock lobba
•Pump wagon
•Pump Wagon
Opos pisze:
Kharn pisze:...dyndasa...
Opad szczeny... DANDYSA, jeśli już ;)
Zawsze mi się myli :D
Elfie dandysy, same z nimi kłopoty (pewnie zawalilem gramatyke w tym zdaniu, ale kit ;) )
Co do tych nocnikow, gdzieś widziałem taką właśnie rozpiske, jak znajdę to wkleje.
P.S Prosze, jedyna co się nie zgadza to wielki szaman jest zwykły, a nie nocny. Gościu wygrał tym SCGT (jakiś turniej za granicą)
We're Nudist Beach. It is the name of our organization. Nudist BEEEEAAAACH!

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

Wiesz dlaczego wygrał? poczytaj system punktowania. Jakby u nas ktoś zagrał tym i zdobywał same 12-8 to by nie wygrał. Tam taka metoda się sprawdzała. Zresztą w dziale turnieje wyjazdowe masz relację polskiej ekipy która tam grała w tym roku.

Zmiana którą zrobiłeś (zwykły goblin na nocnika) to imho błąd i ja właśnie wziął bym zwyklaka.
Poza tym rozpiska ok ale bez jakichś zachwytów nad super kminą. Fajnie by było zobaczyć np. dwellersy skutecznie rzucone na taki oddział 100 nocników :D
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

teleport ręką gorka 100 chłopaków :D i wystrzelenie poisonów

co fakt to fakt, ten system punktowania jakiś dziwny
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 255

Post autor: Kaszalot »

Czy ward 6+ z ironcurse icon łączy się z wardem z tatoo dzikich, tak że z szamanem z główką mają Warda na 4+ przeciwko obrażeniom z maszyn ?

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7842
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Kaszalot pisze:Czy ward 6+ z ironcurse icon łączy się z wardem z tatoo dzikich, tak że z szamanem z główką mają Warda na 4+ przeciwko obrażeniom z maszyn ?
Nie.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 255

Post autor: Kaszalot »

@cave squigs vs herders@

mając około 250 pkt w jakiej proporcji squigów do goblinów wystawilibyście ten oddział ?

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 255

Post autor: Kaszalot »

@ warboss dziki, bitwa 2400 pkt vs krasie = dużo dwuraków przeciwko @

dziki lord idzie w klocku dzikusów = ma warda na 5+

- czy warto dać mu zbroję przeznaczenia i zboostować warda do 4+ ?
- czy lepiej dać mu srebrny szmelc i sv na 2+ ?
- czy lepiej łuski i - 1 do traf. ?

jak uważacie ?

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

280 pkt w herdzie to 20 squigów i 40 goblinów i to jest już sensowny oddział

oczywiście wszystko zależy ale dałbym -1 do trafienia najpewniej. krasie i tak będą modyfikowały ci AS o jakieś 4 jeśli z bazy 4 siły, dwuraki i armour piercing więc z tego 2+ się zrobi 6+ zaledwie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 255

Post autor: Kaszalot »

jakie są zalety takiej proporcji ? nie grałem tym jeszcze i instynktownie szedłbym w dużo squigów mało gobo.
rozumiem, że zły kierunek :) ?

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

zależy od ustawienia.

jeśli ustawisz pierwszy szereg goblinów, potem dwa szeregi squigów a potem reszta goblinów, całość w hordzie to podczas walki squigi cały czas będą mogły wypłacać ataki wspierające swoje a ginąć będą tylko gobliny które będziesz zdejmował z tyłu bo przeciwnik styka się tylko z goblinami i w nie idą ataki.
Dość opłacalna metoda o ile herdersów będziesz miał jakieś 40-50.

Oczywiście wystawiając po prostu dużo squigów i do tego gobliny dla szeregów będziesz miał więcej ataków ale też oddział będzie potencjalnie droższy i krócej postoi. np. 30 squigów i 15 herdersów to 285 pkt. Fajna sprawa chyba że przeciwnik to jakiś śmierdzący elf albo co innego z wyższą inicjatywą. Jak zaatakujesz pierwszy to fajnie ale dwóch tur z porządniejszym przeciwnikiem nie ustoisz.

Plus taki tracenia goblinów najpierw że spokojnie dostajesz dwie tury ataków i cały czas odpowiadasz z tą samą siłą. Jak już zginą ci wszystkie gobliny to odpala się squigs go wild i zapewne wtedy masz jeszcze sporo tych squigów więc te obrażenia też nie będą takie małe. taki smaczek.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 255

Post autor: Kaszalot »

Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. Nie wpadlem na pomysl wystawiania gobo w pierwszym szeregu !

Kharn
Wałkarz
Posty: 67
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Kharn »

ślivek pisze:Wiesz dlaczego wygrał? poczytaj system punktowania. Jakby u nas ktoś zagrał tym i zdobywał same 12-8 to by nie wygrał. Tam taka metoda się sprawdzała. Zresztą w dziale turnieje wyjazdowe masz relację polskiej ekipy która tam grała w tym roku.

Zmiana którą zrobiłeś (zwykły goblin na nocnika) to imho błąd i ja właśnie wziął bym zwyklaka.
Poza tym rozpiska ok ale bez jakichś zachwytów nad super kminą. Fajnie by było zobaczyć np. dwellersy skutecznie rzucone na taki oddział 100 nocników :D
Wychodzi na to, że sie jaralem to rozpiska, a ja poprostu wkleilem taką co była na nocnikow z poison bannerem XD Wiem, że maja inny system punktowania. A co do nocnikow, chodziło mi o to, że jego rozpiska miala zwykłego, a tam skąd to wziąłem był lekki błąd, dlatego napisałem, że szaman nie był nocny. Zawsze można sprawdzić czy u nas byłoby tylko 12-8 ;)
We're Nudist Beach. It is the name of our organization. Nudist BEEEEAAAACH!

Ushi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 144

Post autor: Ushi »

Macie jakieś pomysły jak 'zjeść' nowe Welfy ?
Pozdrawiam
Ushi

Awatar użytkownika
przelas
Falubaz
Posty: 1099
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: przelas »

dd łatwo skirmisze niszczą, stopa, 2d6 s3 z czarów goblinów....

Awatar użytkownika
Szymu
Chuck Norris
Posty: 358
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Szymu »

Odnośnie grania na nowe WE to powiem Ci ,że duże znaczenie ma zaczynanie gry. Jeżeli to właśnie my zaczynamy ,to myślę ,iż jest już całkiem spoko,dobre strzały z katapult powinny skutecznie zmniejszyć ilość łuków ,co do magii to stopa,łapa,pocisk z małego waaa oraz posiony są naszym kolejnym sporym atutem.Faktycznie gorzej trzeba się nakombinować jeżeli to przeciwnik będzie zaczynał bo wtedy jakaś maszyna pewnie spadnie ,na nowe WE zagrałem już kilka gier i powiem Ci ,że aż tak tragicznie to nie jest.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7842
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Ja jak zobaczyłem to tałatajstwo to stwierdziłem że po mnie. Zrobiłem to co prawdziwy ork czyli poleciałem na pałę, poprawiłem teleportem doszło 12 sawadży i pozamiatałem. Nie zdążył wystrzelać wszystkiego.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Szczwaniak
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Szczwaniak »

Mam problem. Ostatnimi czasy jednolicie tłuką mnie wysokie elfy. Najbardziej zabójcza jest dla mnie ich magia i balista. Prosiłbym o jakieś małe wskazówki [-o<
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek

Awatar użytkownika
przelas
Falubaz
Posty: 1099
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: przelas »

elfy mają słabą wytrzymałość więc rozwiązaniem może być magia i nasze pociski i stopa. Bardzo dobra jest również katapulta. Do jednostek wysoko opancerzonych takich jak silver helms proponuje użyć fanatyków, manglerów jak i dd (wyrzutnie goblinów). Jeśli chodzi o balisty to należy tak ustawiać armię aby miał jak najwięcej kar do strzału. Dodatkowo dobrym pomysłem na ich zniszczenie jest użycie kowboi (np. opancerzony bohater goblinów na wilku) lub jednostek szybkiej kawalerii (lepiej użyć wilków a nie pająków ponieważ są szybsze w tego typu sytuacjach)

pozdrawiam

ODPOWIEDZ