Szaman w świecie Warhammer

Taka odmiana Warhammera, w której gracz ma jeden model i rzuca tylko dwiema kostkami. Ale podobno nadrabia klimatem. Forum poświęcone Warhammerowi RPG i opowieściom ze świata Warhammera.
ODPOWIEDZ
azucena
Plankton
Posty: 3

Szaman w świecie Warhammer

Post autor: azucena »

Witam,

Gram w warka, ale nieco zmodyfikowanego. Jest to na podstawie ed.2, ale sporo jest również inwencji graczy i MG. Gram postacią jaszczurki-skinki. Ta rasa jest wierna pradawnym, tym bardziej ona która chce zostać kapłanem. Tylko że pradawni odeszli, a Mistrzowi Gry nie za bardzo chce się ich do świata wprowadzać. Ponieważ to wiąże się z poważnymi następstwami w magii. Również byłam ostrzeżona że może być tak, że jakiś bóg podszyje się pod pradawnego, i moja nieświadoma postać (daleko od Slannów) będzie służyć nieodpowiedniemu.

Rozwiązaniem ma być Szaman. Tyle że nie dotarłam do żadnych Rulebooków, nie wiem jak wygląda magia szamańska w Warku. Mogę bazować na podstawie systemu Wilkołaka, gdzie wręcz szczegółowo jest opisana profesja szamanów. Lub zwyczajnie pogrzebać w internecie, po książkach typu "ABC szamanizmu". Napiszę że wolałabym, materiały osadzone w świecie Warhammera.

Azu

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

I raczej nie dotrzesz to żadnych materiałów na ten temat, chyba, że ktoś zrobi fanowski dodatek o Lustrii. Nie wiem, może już nawet taki powstał? Nie rozumiem jednak istoty problemu. Skoro nie macie problemu z twórczą inwencją, możecie poprosić Waszego MG, aby stworzył lub dostosował na potrzeby gry domenę pradawnych. W Warhammer Fantasy Battle, Szamani używają domeny Niebios, która najlepiej oddaje magię skinków i pewnie w tę stronę należałoby pójść. :)

azucena
Plankton
Posty: 3

Post autor: azucena »

Hej nie ma problemu stworzyć, tylko czasu brak. Wolimy się częściowo opierać na regułach podręcznika, które są nieźle inspirujące to tworzenia.

Domena niebios w Warhammer Fantasy Battle

Dziękuję za wskazówkę, wzbogacę ją ciekawostkami z Wilkołaka i innych podobnych źródeł

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Pomysłów może być naprawdę sporo. Tak na szybko:
- już podczas czarowania można się pokusić o losowanie wpływu gwiazd - ta magia jest bardziej pierwotna i związana z energią wszechświata niż jakakolwiek inna
- artefakty pochodzące od przedwiecznych lub lizardmeńskie maszynerie oparte na technologii przedwiecznych - coś a'la Gwiezdne Wrota.
- jakieś roślinki rosnące w Lustrii, wspomagające moce umysłowe szamanów
- powszechnie wiadomym jest, że Szamani mają połączenie z Kapłanami-Magami Slaanów, więc może jakiś mechanizm mocy psionicznych dla szamanów

Jak widzisz możliwości jest spoko. Zawsze można jakoś fajnie odzwierciedlić "inność" tej rasy.

Awatar użytkownika
Byqu
Masakrator
Posty: 2683
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Byqu »

W Tlaxtlan, mieście księżyca kapłani szczególnie wiele czasu poświęcają na obserwację nieba, wciąż tesz szukają sposobu na pozbycie się księżyca Chaosu- możecie uwzględnić jego negatywny wpływ na magię niebios.
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

ewentualnie coś z bardziej realnego świata, może warto coś poczytać o Indianach prekolumbijskich?
Wiele Ci na ten temat nie powiem ale wiadome są dwie rzeczy:
-lizardmenii to własnie oni w świecie warhammera ;)
-owy lud bardzo interesował się gwiazdami i niebem, to właśnie odnośnie tego co napisał Naviedzony

Może coś tam Cię zainspiruje :)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Z ciekawości, o jakim Wilkołaku mówisz? Apokalipsa?

azucena
Plankton
Posty: 3

Post autor: azucena »

Domino
Hej,
Pisałam o wilkołaku World of Darkness, gdzie podręcznik jest naprawdę niesamowity pod względem wędrówek ducha po drzewie życia. Bardzo dobry opis całego świata związanego z duchami i potworami. Bazujący na prawdziwych wierzeniach szamańskich. Podobnie jest w przypadku Maga Wstąpienie też z WODa, typowa książka filozoficzna mogłabym nawet powiedzieć, głównie autorzy chcą przekazać system ale sporo jest o auto świadomości, wewnętrznej mocy i potęgi kosmosu.

Kosa
Spotkałam się z tym że Lizardmeni to tacy Aztekowie, Majowie itp:. Moja postać w formie człowieka bazuje właśnie na tych starodawnych ludach. Tylko nie wiem czy znajdę w historii indian coś o magii szamańskiej. Z drugiej strony jak pogrzebię, głupsza się nie zrobię po przeczytaniu takich informacji. Teraz widzę jak RPG mogą kształcić 8)

Byqu
W naszym świecie w 1ed. powoli chaos zaczyna rosnąć w siłę, dlatego chciałabym aby mój MG wrócił na nasze postacie na Isrie aby zanurzyć się w magii Slannów. Dzięki za pomysł.

Naviedzony
Bardzo dobre pomysły, od razu czuję już klimat postaci. Twoje słowa prześlę mojemu MG, sam pomysł przedwiecznych maszyn. Do tego jak połączę Stargate z Warhammerem, jest to spory powiew świeżości w systemie mojego kuzynka.

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Ja naprawdę wiem, jakeigo wydawnictwa jest Wilkołak :). Ja sam prowadzę, ale Odrzuconych, a Twój opis nie pasuję do tego podręcznika, stąd wnioskuję, że masz Apokalipsę.

ODPOWIEDZ