…Czyli jak Skaveni walczą wręcz… - VIII edycja, AB 2009
Moderator: Hoax
Re: …Czyli jak Skaveni walczą wręcz… - VIII edycja, AB 2009
Jeśli chodzi o to move or fire to moim zdaniem można by sobie z tym poradzić. 1 tura nic, 2 strzelanie, 3 walka, albo przyjęcie szarż, albo samemu ruszenie - chyba że sytuacja sprzyja to dalej strzelanie.
Poza tym ja np prawie zawsze biorę Warpfire Thrower i jeżeli tylko nie wybuchł to zawsze się spłacał. Poza tym ludzie rzadko go widują, to i różnie reagują. Nawet jako straszak jest ok.
Poza tym ja np prawie zawsze biorę Warpfire Thrower i jeżeli tylko nie wybuchł to zawsze się spłacał. Poza tym ludzie rzadko go widują, to i różnie reagują. Nawet jako straszak jest ok.
- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1003
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
ravtheone pisze:Dzięki, za niezwykle wysoki poziom dyskusji. Spodziewałem się po Was więcej. Jak widać to forum to nie forum dyskusyjne, tylko miejsce gdzie jedni są namaszczeni do wypowiedzi przez samo to że suwają figsy w jakimś liczącym się klubie z "ogarniętymi graczami i dobrze złożonymi armiami". Rozumiem, że muszę wg Was skopać Wam tyłki aby nabrać prawa do powiedzenia co myślę o grze, która stanowi sens Waszego życia?
Jeżeli nie ma na tym forum ludzi, którzy chcieliby ciągnąć ten temat i dyskutować o skutecznym combacie skavenów, nie będę Wam psuł światopogladu, bo szkoda mojego czasu.
Nie wiem, dlaczego tak się poruszyłeś moim postem. Nie mówię tutaj o graniu schematami, nawet się słowem na ten temat nie zająknąłem. Natomiast wytknąłem błędy w tych bardzo optymistycznych założeniach jakie przyjąłeś, ale nie spotkałem się z odpowiedzią typu: " fakt może być to ciężkie do zrealizowania w trakcie bitwy i jest to podejście teoretyczne". Tylko w zamian za to odpowiedź, ale u vc też tego nie uwzględniłem. Problem w tym, że one tego już raczej nie potrzebują, ale spoko. Myślę, że jeśli mamy pisać jakieś poradniki to róbmy to dobrze, niech ludzie na tym skorzystają i się uczą. Jednak nie jestem w stanie się zgodzić z tym co piszesz, dlatego jestem takim oponentem tych wszystkich patentów, bo one nie są prawdziwe. Jeśli gra dwóch trzynastolatków w domu na dywanie to ok, ale ja liczę jeśli już to na poradniki masterowe, bo większość osób przeglądających i docierających na to forum są to gracze znający podstawy.
Kombat skavenów jest słaby i taka jest prawda nie ma co mydlić oczu, tak samo jak możliwość boostowania oddziałów odbiega od możliwości boostowania oddziałów za pomocą lighta, albo debuffów z shadowa.
Mówić co myślisz możesz zawsze, tak samo jak ja mam prawo się z tym nie zgodzić. Uważam też, że jeśli kogoś nie poznałeś to tym bardziej nie wiesz nic o sensie jego życia i nie ma co w taką dyskusję wchodzić.
Pozdro
PiotrB pisze:Oczami wyobraźni widzę te tłumy i uśmiechniętego Sola podającego kiełbaskę ...eh ...bezcenne
Błagam nie bierz mnie za słówka albo postaraj się zrozumieć kontekst mojej wypowiedzi. Ja nigdzie nie piszę, że nie możesz tego czaru wrzucić w combat. Zwracam tylko uwagę, że jak chcesz użyć obniżania T to musisz być cholernie blisko cryptów.Bartoslavski pisze:"including a unit in close combat"
A wracając do tematu to sam ostatnio myślałem nad bsb z płonącymi atakami w jezzailach.
Ostatnio w ogóle nie można już mówić o skavenskiej mecie bo ta armia na ETC została pocięta u podstaw jej założeń, PKS trochę włączył myślenie u ludzi.
Ja bym bsb nie stawiał w jezzailach bo gdzieś indziej mogą być bardzo potrzebne przerzuty. Jeśli chodzi o rzucanie minusa do T, to ja jakoś zazwyczaj jestem na tyle blisko że mogę i tak ustawiony, że nie mam przez to problemów, więc wg mnie da sie. I to nawet nie raz w ten sam oddział.
Warpfire przecież ma ogniste ataki.
Patenty ciekawe, ale nie opisałeś chyba najczęściej stosowanego. Dzwon w oddziale z ognistymi i zabójcą wbija się w crypty (najlepiej od boku z popchnięcia ale to już wyjątkowa sytuacja). Ogniste impacty zdejmują regenerację więc ukryty zabójca z magiczną kosą wali na czysto zabijając 2-3 modele. Jak wszystko się uda to jest szansa na anihilację cryptów.
Zresztą nie wiem czy crypty są aż takim zagrożeniem. Twarde to i nieźle się wskrzesza, trzeba dużo czasu poświęcić żeby to wybić do nogi. Dużo groźniejszy jest oddział szkieletów z eterykami i wampirem klepaczem, który zdejmuje po 7-9 modeli na turę a szkielety łamią steadfasta dowolnym, szczurzym oddziałom.
Patenty ciekawe, ale nie opisałeś chyba najczęściej stosowanego. Dzwon w oddziale z ognistymi i zabójcą wbija się w crypty (najlepiej od boku z popchnięcia ale to już wyjątkowa sytuacja). Ogniste impacty zdejmują regenerację więc ukryty zabójca z magiczną kosą wali na czysto zabijając 2-3 modele. Jak wszystko się uda to jest szansa na anihilację cryptów.
Zresztą nie wiem czy crypty są aż takim zagrożeniem. Twarde to i nieźle się wskrzesza, trzeba dużo czasu poświęcić żeby to wybić do nogi. Dużo groźniejszy jest oddział szkieletów z eterykami i wampirem klepaczem, który zdejmuje po 7-9 modeli na turę a szkielety łamią steadfasta dowolnym, szczurzym oddziałom.
- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1003
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
I posiadać stubborna na 7 no kiepska sprawa nadal mając przerzut nawet.
PiotrB pisze:Oczami wyobraźni widzę te tłumy i uśmiechniętego Sola podającego kiełbaskę ...eh ...bezcenne
-
- Mudżahedin
- Posty: 238
- Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu
Tutaj celem redukcji regenki rozwiazaniem moze byc spacz pistolet na BSB i na championie stormów (chyba mu tez mozna dac?). Innych zastosowan i tak dla niego nie widze. choc i to nie jest rewelacyjne.Bartoslavski pisze:Jeśli chodzi o to move or fire to moim zdaniem można by sobie z tym poradzić. 1 tura nic, 2 strzelanie, 3 walka, albo przyjęcie szarż, albo samemu ruszenie - chyba że sytuacja sprzyja to dalej strzelanie.
Poza tym ja np prawie zawsze biorę Warpfire Thrower i jeżeli tylko nie wybuchł to zawsze się spłacał. Poza tym ludzie rzadko go widują, to i różnie reagują. Nawet jako straszak jest ok.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
-
- Mudżahedin
- Posty: 238
- Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu
Moim zdaniem ma to sens w defensywnej rozpie opartej na strzelaniu, magii i uciekaniu. BSB moze w drugiej linii rozdaje przerzuty z oddzialu jezzaili. Lapie pierwsza linie i wylapuje wycofujące sie jednostki.Bartoslavski pisze:Ja bym bsb nie stawiał w jezzailach bo gdzieś indziej mogą być bardzo potrzebne przerzuty.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
Dzięki za kolejną część taktyki;) Mimo że czytam je półserio, to czasami skłaniają mnie do ponownego przemyślenia, kwestii zapomnianych jednostek. Jak Necromanter pisze, nie powinieneś opierać swojej taktyki/obliczeń, na tym że Ci jakiś czar wejdzie, a przeciwnikowi nie. Możesz po prostu napisać że liczysz na death frenzy/-T, spoko-ale musisz mieć coś gdyby plan się nie udał. Ja dorzucę od siebie jeszcze: Chieftain z halabardą, potion of speed w oddziale z fellbladem/assassinem oraz flamingami-działa podobnie jak myk z dzwonem, ale nie naraża seera[w większych pkt z dzwonem i fellbladem razem].
Pozdro i nie poddawaj siębo będzie nudno!!!
Pozdro i nie poddawaj siębo będzie nudno!!!
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
-
- Mudżahedin
- Posty: 238
- Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu
Podaj źródło na temat tych plonacych ataków Warpfirethrowera, proszę.Voodoo pisze:Warpfire przecież ma ogniste ataki.
Patenty ciekawe, ale nie opisałeś chyba najczęściej stosowanego. Dzwon w oddziale z ognistymi i zabójcą wbija się w crypty (najlepiej od boku z popchnięcia ale to już wyjątkowa sytuacja). Ogniste impacty zdejmują regenerację więc ukryty zabójca z magiczną kosą wali na czysto zabijając 2-3 modele. Jak wszystko się uda to jest szansa na anihilację cryptów.
Zresztą nie wiem czy crypty są aż takim zagrożeniem. Twarde to i nieźle się wskrzesza, trzeba dużo czasu poświęcić żeby to wybić do nogi. Dużo groźniejszy jest oddział szkieletów z eterykami i wampirem klepaczem, który zdejmuje po 7-9 modeli na turę a szkielety łamią steadfasta dowolnym, szczurzym oddziałom.
Combo o którym mówisz kosztuje pod 1000 punktow, a assasin statystycznie ubija mniej nawet jak liczysz 3 ataki z przerzutem, S8, trafianie i D3 woundy, to wyjdzie 3 x 8/9 x 5/6 x 2 = 40/9 = 4W. Ja przedstawialem rozwiązania dla punktow nie przekraczajacych limitu 400 punktow, czyli porownywalnymi z 10 Cryptami.
Podaj proszę rozpe oddzialu szkieletów z wampirem i eteralami. Myślę ze cos wymyślimy.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
-
- Mudżahedin
- Posty: 238
- Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu
Z tego co wiem, to sie dodaje.Bartoslavski pisze:A nie liczy się tego z premią za szeregi? Tak jak np do snajperki liderkowej? Niby unmodified, ale te szeregi i tak się chyba dodaje.I posiadać stubborna na 7 no kiepska sprawa nadal mając przerzut nawet.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1003
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
1 Vampire Lord @ 516.0 Pts
General; Lore of Vampires; Level 4 Wizard; Heavy Armour
Ogre Blade [40.0] (+2 do sily)
Talisman of Preservation [45.0] (4+ ward)
Charmed Shield [5.0] (2+ward na pierwsze trafienie)
Red Fury [50.0] (kazdy zadany wound generuje kolejny atak)
Quickblood [30.0] (ASF)
Beguile [15.0] (zdaj ld na -3 lub przerzuc udane trafienia w ten model w cc)
1 Necromancer @ 100.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Death
1 Tomb Banshee @ 95.0 Pts
1 Tomb Banshee @ 95.0 Pts
1 Necromancer @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Death
Dispel Scroll [25.0]
1 Vampire @ 184.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Vampires; Heavy Armour
Aura of Dark Majesty [25.0] (-1ld w 6")
Enchanted Shield [5.0]
Obsidian Lodestone [45.0] (mr3)
37 Skeleton Warriors @ 235.0 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Swiftness [15.0]
1 Skeleton Champion @ [10.0] Pts
40 Zombies @ 130.0 Pts
Standard; Musician
40 Zombies @ 130.0 Pts
Standard; Musician
9 Crypt Horrors @ 390.0 Pts
1 Crypt Haunter @ [10.0] Pts
8 Hexwraiths @ 280.0 Pts
Great Weapon
1 Hellwraith @ [10.0] Pts
5 Dire Wolves @ 40.0 Pts
5 Dire Wolves @ 40.0 Pts
5 Dire Wolves @ 40.0 Pts
Models in Army: 152
Total Army Cost: 2400.0
taka pierwsza z brzegu
General; Lore of Vampires; Level 4 Wizard; Heavy Armour
Ogre Blade [40.0] (+2 do sily)
Talisman of Preservation [45.0] (4+ ward)
Charmed Shield [5.0] (2+ward na pierwsze trafienie)
Red Fury [50.0] (kazdy zadany wound generuje kolejny atak)
Quickblood [30.0] (ASF)
Beguile [15.0] (zdaj ld na -3 lub przerzuc udane trafienia w ten model w cc)
1 Necromancer @ 100.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Death
1 Tomb Banshee @ 95.0 Pts
1 Tomb Banshee @ 95.0 Pts
1 Necromancer @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Death
Dispel Scroll [25.0]
1 Vampire @ 184.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Vampires; Heavy Armour
Aura of Dark Majesty [25.0] (-1ld w 6")
Enchanted Shield [5.0]
Obsidian Lodestone [45.0] (mr3)
37 Skeleton Warriors @ 235.0 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Swiftness [15.0]
1 Skeleton Champion @ [10.0] Pts
40 Zombies @ 130.0 Pts
Standard; Musician
40 Zombies @ 130.0 Pts
Standard; Musician
9 Crypt Horrors @ 390.0 Pts
1 Crypt Haunter @ [10.0] Pts
8 Hexwraiths @ 280.0 Pts
Great Weapon
1 Hellwraith @ [10.0] Pts
5 Dire Wolves @ 40.0 Pts
5 Dire Wolves @ 40.0 Pts
5 Dire Wolves @ 40.0 Pts
Models in Army: 152
Total Army Cost: 2400.0
taka pierwsza z brzegu
PiotrB pisze:Oczami wyobraźni widzę te tłumy i uśmiechniętego Sola podającego kiełbaskę ...eh ...bezcenne
-
- Mudżahedin
- Posty: 238
- Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu
No, aż dziw że aż tutaj doczytałeś...malfoj pisze:Ale ten temat jest zajebisty
Dzięki. Tego w polskim niestety nie ma . Od teraz Warpfire thrower będzie chyba w każdej mojej rozpie .Stachu pisze:
Angielski kodeks do szurów, strona 60
"All models touched by the template are hit automatically( this is, of course a Flaming Attack!"
@Necromancer - już nad tym pracuję...
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill