Mounted Sorcereress z Dark Magic vs Doomfire Warlocks
Moderator: Yudokuno
Mounted Sorcereress z Dark Magic vs Doomfire Warlocks
Witam wszystkich. Zakończyłem testowanie wszystkich lorow magii i zadecydowałem, że Dark Magic jest tym, który odpowiada mi najbardziej. Mogło by się wydawać, że powinienem być szczęśliwym "generałem" skoro w końcu udało mi się określić jakie zadania spełniać będzie mag w mojej armii i jak owa armia powinna być skomponowana. Nic bardziej mylnego Dopiero teraz zaczęły się prawdziwe problemy ze złożeniem armii... Problemy większe niż mogło by się wydawać z uwagi na obowiązujący Draft ETC... Stoję przed dylematem dotyczącym mobilności maga bądź jej brakiem. Wspomniana mobilność jest o tyle istotna, że znacząco wpływa na ilościowy (w mojej ocenie również na jakościowy) wybór dostępnych jednostek. W czym rzecz:
1. SS4 + Dark Magic + mount = 5x Doomfire Warlocks,
2. SS4 pieszo + Dark Magic = 9-15 Doomfire Warlocks (zależenie od ilości pozostałych mounted characters).
Mobilność czarki i ilość Warlocków to tylko jedna z decyzji jakie muszę podjąć przy kompozycji armii, jednakże w mojej ocenie najbardziej kluczowa. Wybrana droga wymusi obecność tych lub innych jednostek w pozostałej części rozpiski co także znacząco wpłynie na charakter i styl gry armią. Z góry dzięki za pomoc i podzielenie się własnymi doświadczeniami
1. SS4 + Dark Magic + mount = 5x Doomfire Warlocks,
2. SS4 pieszo + Dark Magic = 9-15 Doomfire Warlocks (zależenie od ilości pozostałych mounted characters).
Mobilność czarki i ilość Warlocków to tylko jedna z decyzji jakie muszę podjąć przy kompozycji armii, jednakże w mojej ocenie najbardziej kluczowa. Wybrana droga wymusi obecność tych lub innych jednostek w pozostałej części rozpiski co także znacząco wpłynie na charakter i styl gry armią. Z góry dzięki za pomoc i podzielenie się własnymi doświadczeniami
Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15
przy zasięgach DM wybór wydaje się ograniczony. Co zresztą sprawia, że DM nawet nie rozważam, warlocy są za ważni
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Zawsze uważałem, że gra na własnej szkole magii nadaje armii dodatkowego klimatu, zdania swego nie zmieniłem mimo krótkotrwałej fascynacji tradycją Cienia wypromowaną w w toku oczekiwania na nowo-edycyjny podręcznik. Wraz z premierą nowego podręcznika optymistycznie założyłem, że duża Magiczka z buta zabezpieczona Wardem na 4+ może stanowić ciekawe wsparcie dla gwardii, jednak kilka pierwszych bitew wyprowadziło mnie bezwzględnie z błędu. Magiczka wsiadła na konika i z Hotekiem na palcu oraz Dispel Scrollem na podorędziu zawędrowała do 5 Warlocków nadal magikując z Dark Magic, co nadało jej niezwykłej przeżywalności (raz tylko nie przetrwała bitwy w wyniku niezwykłego zbiegu niefortunnych zdarzeń). 2x5 Warlocków oraz duża Magiczka stanowiła jak dotąd trzon każdej mojej rozpiski pozwalając w zbalansowany sposób rozplanować działania magiczne między ofensywne działanie pocisków a wspomagające walczących klątwy rzucane na przeciwnika (zestaw -D3 S + -1S i -1T) przy udanej fazie magicznej może zdecydować o każdej walce nawet z przeważającymi siłami wroga. W obliczu najnowszych rozwiązań draftu z pytaniem Jak tu grać panie Premierze? - na ustach, pozostaje jedynie dalsza droga poszukiwań idealnego rozwiązania. Ponieważ z Warlocków zrezygnować szkoda, ale i Magiczka z rodzimym lorem i mobilnością szkoda...
Triclinium Thoruniensis
Czy dobrze zrozumiałem że porównujesz Magiczkę do Warlocków? Czy moge w swojej rozpisce, bez żalu, wcisnąć SS na Cold One i Czarodziejke z buta ( obie z Dark Magic) ? Mam również 5x Warlocków, których szkoda nie wprowadzić
Chciałbym kiedyś na starość usiąść w fotelu, spojrzeć na półkę pełną pięknych figurek i powiedzieć:"wow"
Nie porównuje Magiczki do Warlocków... Staram się podjąć decyzję pomiędzy Magiczką np. na koniu, a większą ilością Warlocków.ArthooRo pisze:Czy dobrze zrozumiałem że porównujesz Magiczkę do Warlocków?
Zgodnie z obecnym draftem:
jeżeli wsadzisz Magiczkę na jakiegokolwiek wierzchowca nie możesz wtedy wystawić w rozpisce więcej niż 5 Warlocków i odwrotnie... Jeżeli puścisz pieszo wszystkich characterów to masz prawo do wykorzystania 15 miejsc na Dark Riderów bądź Warlocków.• 6 or more Doomfire Warlock models/mounted Supreme Sorceress with Lore of Death or Dark Magic/Sacrificial Dagger, max 1
Tak, możesz zarówno wcisnąć obie magiczki jak i 5x Warlocków. Jednakże nie więcej niż 5x Warlocków...ArthooRo pisze:Czy moge w swojej rozpisce, bez żalu, wcisnąć SS na Cold One i Czarodziejke z buta ( obie z Dark Magic) ? Mam również 5x Warlocków, których szkoda nie wprowadzić
Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15
- MatthewKorona
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 196
Ja gram jedną "piątką" Warlocków i w zupełności mi taka ilość wystarcza w połączeniu z 4 lvl-ową czarodziejką. Warlocks to wypas oddział Fast Cav, także fajnie byłoby mieć dwie piątki, ale czasem wypadnie w rzutach na magię w sumie 5 kości i trzy oddziały czarujące w fazie magii zrobią niewiele. Zgadzam się, że granie na Lore of Dark Magic potrzebuje mobilności, także pewnie grałbym na jednej piątce i dużej czarce na Steedzie/Pegazie. Ja natomiast z tym problemu nie mam - wystawiam 5ciu Warlocków, a poza tym gram na Lore of Shadow
Impossible is nothing.
Nie wiem jak zyskujecie taką przeżywalność SS w 5 warlockach nie tracąc na mobilności. Wystarczy zdjąć jednego żeby straciła LOSa, a żeby się dobrze ustawić do czarowanie to się nieraz jakieś armacie trzeba pokazać. Zreszta w 4 lockach to można spaść nie tylko od armat.
Nie neguje takiego rozwiązania, być może komuś się to sprawdza... Imho to kiepski pomysł... Do warlocków zdarzało mi się dokładać DL lub Mastera lecz nigdy SS... Zbyt dużo punktów trzeba zainwestować by utrzymać czarke w drugim szeregu... Ponadto żal marnować Warlockowe ataki na rzecz Masterów itp., których można wykorzystać do utworzenia w innym miejscu jakiegoś mini death stara czy busa 15 Warlocków wspartych magia (Word of Pain i Soublight) potrafi zrobić niesamowite zamieszanie na tylach wroga Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że jest to combatowy top3 unit w naszej armii Jednakże jego siła musi być poparta szeregami... Brak sztandaru i muzyka boli... W tym przypadku ograniczenia ETC, które mają za zadanie ograniczenie magii DE wpływają bardzo negatywnie na moją rozpiskę od strony czysto combatowej... Stąd wynikają moje poszukiwania właściwej drogihypnotic pisze:Nie wiem jak zyskujecie taką przeżywalność SS w 5 warlockach nie tracąc na mobilności. Wystarczy zdjąć jednego żeby straciła LOSa, a żeby się dobrze ustawić do czarowanie to się nieraz jakieś armacie trzeba pokazać. Zreszta w 4 lockach to można spaść nie tylko od armat.
Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15
Albo rdzewieje mój angielski albo świat oszalał, bowiem ja rozumiem to tak, że 5 Warlocków to ograniczenie gdy SS pomyka na czymkolwiek ale jedynie gdy używa magii śmierci lub rodzimej. Zatem Duża Czarka na koniku to jedynie 2 punkty z puli 15 na lekką i inne bajery jeśli dajmy na to używa magii cienia (taki wariant teraz testował będę).6 or more Doomfire Warlock models/mounted Supreme Sorceress with Lore of Death or Dark Magic/Sacrificial Dagger, max 1
Hmmm w DR wypada jeszcze słabiej z ochroną przed strzelaniem, w Warlockach nawet przy słabym ustawieniu i wyhaczeniu placka lub kulki można liczyć że Ward na 4+ wyratuje Cię przy look out'cie od utraty 5 go zapewniającej, co więcej z hotekiem pełny oddział staje się niemalże niewrażliwy na magię
Triclinium Thoruniensis
Jest dokładnie tak jak mówisz i dokładnie taki przypadek w tym temacie omawiamy SS + mount/pieszo + Dark MagicTapio pisze:Albo rdzewieje mój angielski albo świat oszalał, bowiem ja rozumiem to tak, że 5 Warlocków to ograniczenie gdy SS pomyka na czymkolwiek ale jedynie gdy używa magii śmierci lub rodzimej.6 or more Doomfire Warlock models/mounted Supreme Sorceress with Lore of Death or Dark Magic/Sacrificial Dagger, max 1
Dokładnie tak jak mówisz.Tapio pisze: Zatem Duża Czarka na koniku to jedynie 2 punkty z puli 15 na lekką i inne bajery jeśli dajmy na to używa magii cienia (taki wariant teraz testował będę).
Również się z Tobą zgadzam w tej kwestii. Problem pojawia się w momencie gdy masz SS w unicie 13 Warlocków i wysyłasz ich by pozamiatały np. 20 Warriorsów WoChu Warlocki rozjadą Warriorsów ale czarka idzie do piachu bo ma na sobie scroll, hotek i absolutnie żadnej ochrony w hthc... Problem pojawia się w chwili sposobu wykorzystania Warlocków. Ja używam ich jako unitu czysto combatowego. 2A, Poison, M9, S4, Ward 4+ aż się prosi o close combat Imo magia to tylko mega uber wywalony w kosmos bonus W czystej postaci, tak jak pisałem wyżej, to chyba najlepszy combatowo unit jaki mamy (top3 najmarniej) Oczywiście Warlocki są tak świetne, że na dodatek mogą mieć różne zastosowania, w których sprawdzają się równie dobrze, a może nawet i lepiejTapio pisze: Hmmm w DR wypada jeszcze słabiej z ochroną przed strzelaniem, w Warlockach nawet przy słabym ustawieniu i wyhaczeniu placka lub kulki można liczyć że Ward na 4+ wyratuje Cię przy look out'cie od utraty 5 go zapewniającej, co więcej z hotekiem pełny oddział staje się niemalże niewrażliwy na magię
Reasumując, staram się odnaleźć rozwiązanie na problem pod tytułem: "wybrać SS Dark Magic na DS + 5x Warlocks jako wsparcie magiczne i zamiataczka CZY SS DM z buta + 15 Warlocków jako unit combatowy (który uwielbiam )". Oczywiście można mieć mobilnego, bardzo silnego maga np z Life/Shadow/Beast i Warlocki, ale nie będę wtedy miał czarki z DM o co się w głównej mierze rozchodzi.
Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15
Z moich spostrzeżeń
albo ustawiamy sie agresywnie = czary maja nasze ograniczony zasieg/wymagaja widzenia
wtedy koń/pegaz + ward
wystawiamy 6/7 warlocków i trzymamy się w miarę możliwosci blisko oddziałow które gwarantuja LoS (niekoniecznie w oddziale)
albo statycznie = nasze czary maja daleki zasieg czesto nie wymagajacy pola widzenia
piechota potrafiaca przyjac sporo na klate z dużym LD, najlepiej ITP
i wtedy Hotek
ja preferuję opcję pierwszą jako bardziej uniwersalna.
Magia Dark/Death < 2x5 Warlock/10warlocks
Jest za dużo lorów, które są wystarczajaco dobre zebysmy nie byli w stanie dobrać odpowiedniego do naszego typu rozpiski.
2x5 warlocków magia boostujaca walke (4lv mag jako wsparcie dla warloków jakkolwiek to brzmi)
10 warlocków magia hitujaco-bustujaca (Mag przejmuje fazę magii)
5 warloków (da się, ale po co wjeżdzac do celu pod górkę skoro jest tunel)
albo ustawiamy sie agresywnie = czary maja nasze ograniczony zasieg/wymagaja widzenia
wtedy koń/pegaz + ward
wystawiamy 6/7 warlocków i trzymamy się w miarę możliwosci blisko oddziałow które gwarantuja LoS (niekoniecznie w oddziale)
albo statycznie = nasze czary maja daleki zasieg czesto nie wymagajacy pola widzenia
piechota potrafiaca przyjac sporo na klate z dużym LD, najlepiej ITP
i wtedy Hotek
ja preferuję opcję pierwszą jako bardziej uniwersalna.
Magia Dark/Death < 2x5 Warlock/10warlocks
Jest za dużo lorów, które są wystarczajaco dobre zebysmy nie byli w stanie dobrać odpowiedniego do naszego typu rozpiski.
2x5 warlocków magia boostujaca walke (4lv mag jako wsparcie dla warloków jakkolwiek to brzmi)
10 warlocków magia hitujaco-bustujaca (Mag przejmuje fazę magii)
5 warloków (da się, ale po co wjeżdzac do celu pod górkę skoro jest tunel)
Jest to jakiś pomysł, jednak czuje się spokojniejszy gdy magiczka jest zbunkrowana i daje MR oddziałowi. Jest to moim zdaniem bardziej optymalne i nie muszę ciągle myśleć "gdzie jest moja czarka i czy coś jej zaraz nie ubije gdy wyprowadzę ją na pozycję do abrakadbrowania". Wydaje mi się, że nawet w unicie BG związanym w kluczowym combacie jest bezpieczniejsza.Kopyt pisze:Nie ?? A o dywanie to nikt nie pamięta niby te 50 ptk w plecy ale spokojnie na warda 4+ starcza + mała czarka z bestią i ds. Ja na tym gram i nie ma źle.
Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15
Nadszedł czas by przejść od słów do czynów. Złożyłem następujące rozpiski:
Magiczka z buta
Dreadlord - Repeater Crossbow, Sea Dragon Cloak, Shield, Ogre Blade, Armour of Fortune, Dawnstone
Sorcereress - Dispel Scroll, Ring of Hotek, Ironcurse Icon, Lore of Dark Magic,
Master - Enchanted Shield, Talisman of Preservation, Halberd, Heavy Armour, Sea Dragon Cloak, BSB
28 Witch Elves - War Banner
10 Dark Riders - Shield, Crossbow
21 Executioners - Razor Standard
1 Cold One Chariot
1 Cold One Chariot
15 Doomfire Warlocks
1 Bolt Thrower
1 Bolt Thrower
Magiczka + mount
Dreadlord - Dark Steed, Repeater Crossbow, Sea Dragon Cloak, Shield, Ogre Blade, Armour of Fortune, Dawnstone
Sorcereress - Dark Steed, Dispel Scroll, Ring of Hotek, Ironcurse Icon, Lore of Dark Magic,
Master - Dark Steed, Charmed Shield, Talisman of Preservation, Lance, Heavy Armour, Sea Dragon Cloak, BSB
30 Witch Elves - War Banner
16 Dark Riders - Shield, Crossbow
30 Executioners - Razor Standard
1 Cold One Chariot
1 Cold One Chariot
5 Doomfire Warlocks
1 Bolt Thrower
1 Bolt Thrower
Jak to waszym zdaniem wygląda ?
Magiczka z buta
Dreadlord - Repeater Crossbow, Sea Dragon Cloak, Shield, Ogre Blade, Armour of Fortune, Dawnstone
Sorcereress - Dispel Scroll, Ring of Hotek, Ironcurse Icon, Lore of Dark Magic,
Master - Enchanted Shield, Talisman of Preservation, Halberd, Heavy Armour, Sea Dragon Cloak, BSB
28 Witch Elves - War Banner
10 Dark Riders - Shield, Crossbow
21 Executioners - Razor Standard
1 Cold One Chariot
1 Cold One Chariot
15 Doomfire Warlocks
1 Bolt Thrower
1 Bolt Thrower
Magiczka + mount
Dreadlord - Dark Steed, Repeater Crossbow, Sea Dragon Cloak, Shield, Ogre Blade, Armour of Fortune, Dawnstone
Sorcereress - Dark Steed, Dispel Scroll, Ring of Hotek, Ironcurse Icon, Lore of Dark Magic,
Master - Dark Steed, Charmed Shield, Talisman of Preservation, Lance, Heavy Armour, Sea Dragon Cloak, BSB
30 Witch Elves - War Banner
16 Dark Riders - Shield, Crossbow
30 Executioners - Razor Standard
1 Cold One Chariot
1 Cold One Chariot
5 Doomfire Warlocks
1 Bolt Thrower
1 Bolt Thrower
Jak to waszym zdaniem wygląda ?
Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15
Magiczka z buta leci do kusz jak mniemam? Hmmm AP na Egzekach strata punktów lepiej dołożyć ich kilku i tak biją ze sporą siła, pozostali hero też jacyś tacy dziwni mało przebojowi lord z OB lepiej wygląda z Wardem na 4+ i dragon helmem, plus Ward na machiny i akurat 100 wychodzi, bsb słomka Eshield i przerzut spoko biega we wiedźmach
Triclinium Thoruniensis
Kadra leci albo do exeków albo do dark riderów. Cała.Tapio pisze:Magiczka z buta leci do kusz jak mniemam?
AP na Egzekach ma kluczowe znaczenie. S6 + AP + Power of Darkness = kawa zdaje save na 6 nie na 4, a to ogromna różnica.Tapio pisze:Hmmm AP na Egzekach strata punktów lepiej dołożyć ich kilku i tak biją ze sporą siła
Moim zdaniem przerzut daje mu większą przeżywalność niż go brak i ward na 5+ zamiast 4+. Oczywiście Twoja propozycja ma ręce i nogi i muszę ją przeanalizować.Tapio pisze:pozostali hero też jacyś tacy dziwni mało przebojowi lord z OB lepiej wygląda z Wardem na 4+ i dragon helmem, plus Ward na machiny i akurat 100 wychodzi, bsb słomka Eshield i przerzut spoko biega we wiedźmach
Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15