Początki lizaków

Moderator: Ziemko

ODPOWIEDZ
Klawisz
Warzywo
Posty: 11
Lokalizacja: Pszczyna

Początki lizaków

Post autor: Klawisz »

Trudne początki lizaków:) Ale poinstruowany zakładam własny kąt na wypociny.
Moja pierwsza rozpiska i w zasadzie pierwsza samodzielna bitwa w wfb - po drugiej stronie doświadczone DE więc skończyło się 4:16. Natomiast bardzo chciałem mieć na stole salamandry (najładniej pomalowane), teraz zastanawiam się czy nie zamienić je na kroxigory. I drugie co mi przychodzi to dać maga 1 lev z Ruby Ring of Ruin (brakowało mi czarów ofensywnych).
Każdy komentarz co do armii mile widziany
1 Saurus Scar-Veteran @ 161.0 Pts
Great Weapon; Spear; Light Armour; Shield
Talisman of Preservation [45.0]
1 Cold One @ [0.0] Pts

1 Saurus Scar-Veteran @ 156.0 Pts
General; Great Weapon; Spear
Armour of Destiny [50.0]
1 Cold One @ [0.0] Pts

1 Skink Priest @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Heaven
Dispel Scroll [25.0]

3 x 10 Skink Skirmishers @ 210.0 Pts
Blowpipe

4 Ripperdactyl Riders @ 160.0 Pts
Spear; Shield
4 Ripperdactyl @ [0.0] Pts
Frenzy

3 Terradon Riders @ 108.0 Pts
Fireleech Bolas
3 Terradon @ [0.0] Pts

2 Salamander Hunting Pack @ 160.0 Pts
6 Skink Handlers @ [24.0] Pts

19 Skink Cohort @ 120.0 Pts
Lustrian Javelin; Shield; Musician
1 Skink Brave @ [10.0] Pts

Models in Army: 64

Total Army Cost: 1200.0

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Zgodnie z zasadami Veterani nie mogą mieć włóczni i 2raków. Wybór jest w zasadzie oczywisty.
Jeden z nich powinien być IMO BsBkiem. Rerol głupot, frenzy i ogólnie rerole panik i brejków są niezwykle istotne.
Nie masz w armii magicznej broni. Może jednemu z veteranów warto dać SoM, charmed schield i dawnstone.
Na skirmiszach lepiej sprawdzają mi sie oszczepy i tarcze, ale to rzecz gustu.
Salki to niestety słaby wybór. Jedyna sprawdzająca mi się konfiguracja to jak dotąd 3 szt pod teleport z high magic, albo 2 pojedyńcze, ale to też na duże pkt. Bez teleportu, jeśli przeciwnik nie popełni większych błędów, ciężko zrobić z nimi coś efektywnego.
Za dużo punktów masz w corach. 300 pkt w skinkach w zupełności wystarczy.
Zamiast salek, ciekawą opcją na małe pkt wydaje się bastiladon. 2 zaklęcia ze skinka, ruby ring i bound z bastiladona to, jak na te pkt, całkiem fajny zestaw czarów.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
przelas
Falubaz
Posty: 1099
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: przelas »

Dębek pisze: Na skirmiszach lepiej sprawdzają mi sie oszczepy i tarcze, ale to rzecz gustu.
Wiem, że nie mam takiego doświadczenia ale wydaje mi się, że nie nawet gustu tylko są po prostu lepsze: zawsze s&s, mogą strzelać z S4, trafiają na 6 po ruchu i na daleki. Dodatkowo dają sv 5+ i parry save. Blowpipe sprawdza się moim zdaniem tylko na kameleonach.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Wszystko zalezy do czego. Blowpipy to badz co badz 2xwiecej strzalow, a bardzo czesto zdarza mi sie majac 12 cali ruchu ustawic te 6 cali od przeciwnika. Nie zapominajmy dodatkowo o genialnym czarze z higha podniszacym bsa. W skirmishach osobiscie gram 50/50.

Awatar użytkownika
rimbo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 171
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rimbo »

Ziemko pisze:Blowpipy to badz co badz 2xwiecej strzalow
Dokładnie. Choćby na monstery te 2x więcej strzałów jest super. W końcu liczymy tylko na poisony

Klawisz
Warzywo
Posty: 11
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Klawisz »

Po długich początkach wkręciłem się w granie. Wrzucam rozpiskę, choć ciężko to pewnie porównać bo format był dość niespotykany. Ogólnie wygrałem nią z DE, przeciwnik doświadczony ale kilka razy postawił bardziej na moją edukację. Ogólnie pytania mam bardziej o saurus warrior i salamandry - wystawiłem bo miałem, natomiast do tych ostatnich to mam jednak zastrzeżenia że niewiele robią. Zastanawiam się też czy najpierw dokupić sobie bastiladona czy może stedagona, no i czy lord nie powinien mieć jednak zawsze przedmiotów za 100 pts. I czy ten pierścień w ogóle jest grywalny.
Pytanie mam strasznie ogólne ale za komentarz pod rozpą dzięki.

1 * Saurus Oldblood @ 226.0 Pts
General; Great Weapon
Talisman of Preservation [45.0]
Charmed Shield [5.0]
1 Cold One @ [0.0] Pts

1 Saurus Scar-Veteran @ 179.0 Pts
Great Weapon; Battle Standard
Armour of Destiny [50.0]
1 Cold One @ [0.0] Pts

1 Skink Priest @ 150.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Heaven
Dispel Scroll [25.0]
Ruby Ring of Ruin [25.0]

10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe

2x10 Skink Skirmishers @ 140.0 Pts
Lustrian Javelin; Shield

14 Saurus Warriors @ 185.0 Pts
Shield; Musician
1 Spawn Leader @ [10.0] Pts

4 Ripperdactyl Riders @ 160.0 Pts
Spear; Shield
4 Ripperdactyl @ [0.0] Pts
Frenzy

1 Bastiladon with Solar Engine @ 150.0 Pts
Solar Engine

2 Salamander Hunting Pack @ 160.0 Pts

3 Terradon Riders @ 105.0 Pts
Lustrian Javelin
3 Terradon @ [0.0] Pts

Models in Army: 59

Total Army Cost: 1525.0

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3098
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Stega nie kupuj.....w dobie armat nic nie robi a szybko ginie.bulbozaur tez jak distanie strzal z armaty to sie sklada ale chociaz ppdbija inicjatywe zaurusom i ma fajny czar.w tej rozpisce natomiast calkiem wywalil bym zaurusy i wsadzil kohortu skinkow ( maja wiwkszy zasieg ruchu ,strzelaja wiwc sa w stanie zapluc jakiegos smoka albo inne badziewie z niskim armou save) oldbpya zlozyl bym tez innaczej.dawnstone armour of desteny i gw. Weteran zas prezerwatywa i tarcza odbijajaca kile armatnia) jeali zas starczylo by pinktow to na oodlboya wsadz ots.
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Dobrym pomysłem będzie lekkie przerobienie core units. Oddział 15 saurus warriorów jest mówiąc krótko - do niczego. Najlepszą opcją będzie wzięcie zamiast nich dodatkowych oddziałów skinków. Za cenę tego niemrawego unitu masz na przykład: 21 skinków w kohorcie z muzykiem + 10 skink skirmishers. Inną opcją, aczkolwiek mniej wydajną, jest jak już koniecznie chcesz grać na saurus warriorach, to powiększenie ich liczebności do minimum 25 sztuk i obowiązkowo dokupienie sztandaru.

Co do monsterów lizardmeńskich to nie jestem do nich przekonany, bo pomimo że mam ich kilka, to bardzo sporadycznie ich używam. Nie widzę w nich potencjału. W żadnej mojej grze nie zrobiły nic ciekawego, ale to może być spowodowane tym, że po prostu rzadko lądują w rozpisce.

Salamandry są dosyć przeciętne, ale nie są złe. Jeżeli masz zamiar wystawiać dwie, to podzieliłbym je na 2 osobne unity (najlepiej z dokupionymi additional handlersami).

Skink Priest i Scar-Veteran są złożeni bardzo dobrze - zostawiłbym ich w spokoju.

Oldblood potrzebuje zmiany ekwipunku, bo obecnie ma as 2+ w cc (nie dostaje w walce wręcz bonusu do armor save'a od tarczy, bo używa great weapona). Fajny kowboj-morderca to: great weapon, glittering scales, talisman of preservation i other tricker's shard. Albo może też być wersja ekonomiczna lorda: great weapon, dragonhelm i talisman of preservation.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Lubie bardzo Okon jak odpisujesz (szczegolnie poczatkujacym graczom) w kwestii rozpisek lizardmenskich. Powinnienes dostac tytul lizardowy coach rozpiskowy :)

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Ziemko pisze:Lubie bardzo Okon jak odpisujesz (szczegolnie poczatkujacym graczom) w kwestii rozpisek lizardmenskich. Powinnienes dostac tytul lizardowy coach rozpiskowy :)
No no, bo pomimo coldblooded zaczerwienię się. :mrgreen:

Wiedzy dużej nie mam, ale jak mogę jakoś pomóc, to staram się to robić. Zwłaszcza w kwestii ulubionych gadów. :wink:
Obrazek

ODPOWIEDZ