Mapki ETC 2015

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
Guldur
Mudżahedin
Posty: 313
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Mapki ETC 2015

Post autor: Guldur »

Pograłbyś dwarfami to byś zrozumiał.

Przesunięcie jest skierowane do Furiona by się odniósł do tego.
To takie szukanie kompromisu - górki ze środkiem na dziewiątym calu zamiast 13 powodują, że można się jakoś tymi krasnalami wystawić, a jednocześnie nie bunkrować w rogu - szukanie rozwiązania po środku.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Są i wszystkie mapki - link w pierwszym poście w tym temacie.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Przejrzałem nowe mapki, porównałem je do mapek z 2014 i 2013.
Przypomnę że cały czas gramy na 8 edycję, gra się aż tak bardzo nie zmieniła.

1. Zmiana rodzaju terenów i ich umiejscowienia na mapkach:
- W 2013 roku impasów było 14% ale tylko 1 górka była ponad 15 cali od krawędzi
- W 2014 roku impasów było 14%, górek również było 8 z 16
- W obecnych mapkach na stołach impasy stanowią 21% terenów, z 16 górek 8 jest ponad 15 cali od krawędzi

2. LOS blokery:
- w 2013 44% (i były one inaczej rozmieszczone - znacznie mniej z nich było w środkowej strefie
- w 2014 roku było ich 45%
- w 2015 roku tereny blokujące LOSy stanowią 52% wszystkich

Mapki rok w rok promują ofensy, coraz bardziej - na tegorocznych jest tylko 1 górka (na 8 stołach) będąca w deployu (ale już z negatywnym dla obrony efektem),

W tym momencie mamy mapki tak zrobione że podejście dużymi potworkami/wypornymi herosami polega na przeskakiwaniu z jednego covera za drugi - wyjście na max 1 turę ostrzału...
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Królik
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3739

Post autor: Królik »

Odnioslem takie same wrazenia co Laik. Czy to zmiana na gorsze? Zalezy dla kogo :wink:

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

gra od tego czasu zmieniła się bardzo!
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Laik pisze:Przejrzałem nowe mapki, porównałem je do mapek z 2014 i 2013.
Przypomnę że cały czas gramy na 8 edycję, gra się aż tak bardzo nie zmieniła.

1. Zmiana rodzaju terenów i ich umiejscowienia na mapkach:
- W 2013 roku impasów było 14% ale tylko 1 górka była ponad 15 cali od krawędzi
- W 2014 roku impasów było 14%, górek również było 8 z 16
- W obecnych mapkach na stołach impasy stanowią 21% terenów, z 16 górek 8 jest ponad 15 cali od krawędzi

2. LOS blokery:
- w 2013 44% (i były one inaczej rozmieszczone - znacznie mniej z nich było w środkowej strefie
- w 2014 roku było ich 45%
- w 2015 roku tereny blokujące LOSy stanowią 52% wszystkich

Mapki rok w rok promują ofensy, coraz bardziej - na tegorocznych jest tylko 1 górka (na 8 stołach) będąca w deployu (ale już z negatywnym dla obrony efektem),

W tym momencie mamy mapki tak zrobione że podejście dużymi potworkami/wypornymi herosami polega na przeskakiwaniu z jednego covera za drugi - wyjście na max 1 turę ostrzału...
Na 2013 nie robiłem mapek.
Robiłem na 2012.
Dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę, że wtedy domki inaczej grały, to zupełnie inna mechanika.

To z premiowaniem ofensów to tak jak mówiłem wcześniej, z dokładnością do odchylenia standardowego co roku jest tak, że mapki premiują albo Woch albo Dwarfy. A mastery dla przykładu wygrywają tacy ludzie jak ja (ofens) kudłaty (defens) Crus (to w ogóle da się zakwalifikować jako ofens / defens?) albo Gąska (jak poprzednio).

Pewnie gdyby Bretonnia dostała nowego booka, to do kompletu doszedł by Wujek z tym swoim defensem na heavenie i dwóch trebach.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Z całym szacunkiem dla Kudłatego ale master wygrany przed dwarfy to epizod nie grany na euro - bo w końcu o tym mówimy prawda?
Równie dobrze możemy przytaczać lokala granego w Estonii...

Mastery wygrywają ofensy, to jest fakt - z przytoczonych przez Ciebie osób wszystkie grają ofensywnie (albo nie wygrywają).

My tu pitu, pito a temat się rozmywa...

Takie ustawianie terenów oprócz tego że znakomicie ułatwia podchodzenie to jeszcze daje idealny azyl na środku stołu dla resztek oddziałów/rannych jednostek...

EDIT
Jedna mapka to już w ogóle hit - obelisk na środku stołu dający re-roll nieudanych szarż...
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Dalej komentując mapki:
1.
- plusy do BS, WS itd. – na środku stołu
- minusy do BS, WS itd. – jedyna górka w deployu

2.
- obelisk z re-rollem – środek stołu
- las zadający hit – w deployu
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

mam propozycje o do domków. jeśli chcemy uniknąć dużych oddziałów w domku, a małe są do przyjęcia to niech każde piętro zadaje k6 hitów, w ten sposób duże unity zgarną więcej niż małe
Obrazek

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2011
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Bez sensu. Co komu przeszkadza duży unit?

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

duży unit z magiem w środku w domku? Tak, wiem że tutaj nie będzie możliwości wstawienia maga, ale na twf była o tym dyskusja - oddział z miękkim bsb, co znacznie zwiększa obszar jego działania

btw czy przy tym rulingu horrory nie mogą wejść do domku?
Obrazek

Gremlin
Masakrator
Posty: 2431
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

Laik ma trochę racji. Co do mapek to fajnie, że będą magiczne tereny, bo to zawsze miłe urozmajcenie

Mimo wszystko, by pielęgnować tradycję - że nie ma wishlist`a - to ktos musi zacząć:

-Takie wieksze zastrzeżenie mam do numeru 6 - bo jest z dupy - nic nie wymusza, premiuje idealnie offensy, 4impasy to tylko punkty przerzutowe dla koXów, więc tą środkowa górkę ustawił bym już te 4ry cale dalej, pozostale tereny trochę "porozsuwał" na boki oraz delikatnie pozamieniał przestrzennie, i dodał zapis, że kontrolujacy górkę na koniec gry dostaje 150VP.
xYz

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Piszcie te komentarze, bo to wartościowy feedback. Na pewno będą zmiany za tydzień-dwa.
Poczytam i przesieję komentarze na forum tym i zagranicznym i będę działał tak jak będzie to wymagane.

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

Zagramy w Krakowie w tą sobotę drużynówkę na te mapki to będzie większy feedback myśle

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

Skoro domki są problemem to czemu nie zrobić tego tak, że w środku może przebywać tyle modeli ile mogłoby strzelać? 3 piętrowy budynek to 15 modeli piechoty w środku, więcej nie zmieścisz i koniec. To chyba bardzo rozwiązuje problem bunkrów.

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Mapka nr.2
Fajne to jeziorko na środku, jak już bawimy się w magiczne tereny i bonusy do szarż, można by dać urozmaicenie do tego jeziorka (np. "spowalniające bagna")

1 Alternatywne rozwiązanie: Każda jednostka deklarująca szarże w 6" rzuca dodatkową kostką i odrzuca najwyższy wynik
2 Alternatywne rozwiązanie: Każda jednostka deklarująca szarże w 6" odejmuje od rzutu na szarżę k3 (spowolnienie jednostek szarżujących)

Mapka nr.3
Nawiedzony domek brzmi fajnie, pytanie tylko czy to nie jest zbyt mocne na niektóre armie a niektóre będą mieć to w dupie bo niwelują miscasty z zasady/itemów/inne i zrobi się nam sytuacja, że jednych to zaboli mocniej, drugich mniej (nie kojarzę wszystkich specjali, ale pamiętam, że niektórzy mają w dupie miscasty lub "łatwiej" je znoszą...promowanie niektórych armii)
Skoro chcecie udupić domki to lepiej zrobić to porządnie

Alternatywne rozwiązanie: W przypadku rzucenia miscastu w domku wynik jest zawsze! (2-4 - DUŻE CIACHO) - nie można w żaden sposób anulować miscasta - dzięki temu, każdy czaruje z domku na własne ryzyko i każdego zaboli tak samo

Mapka nr.4
Old Forest- +1do casta dla magów w tym lesie - jak to ma się do "Blessing of the Ancients" (zasady armijnej WE) ?
Trochę imba się to wydaje...magowie WE z +2 do casta w lesie...
Book of ashur i nagle mamy 7lv maga....słońca, dwellersy, transmutacje i co tam sobie jeszcze wymyślimy :mrgreen:

Alternatywne rozwiązanie: +k3 przy próbie rzucenia pierwszego/każdego czaru

Mapka nr.5
Idol of Gork - serio z tym rerollem ? :-k (nie lepiej zrobić +D3 do każdej szarży ?) ....ten reroll może za dużo namieszać przy armiach mocno ofensywnych - a z tego co czytam komentarze to ludzie raczej średnio zadowoleni promowaniem armii ofensywnych

Alternatywne rozwiązanie: +k3 do każdej deklarowanej szarży w promieniu 6" / +k3 do pierwszej zadeklarowanej szarży w promieniu 6"

Btw. Fajny pomysł z nazwaniem mapek =D>
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3350
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Lucek troche przegioles z tym feedbackiem :)

Na pierwszy rzut oka:
mapki 6-8 do poprawy - ofensy niezaleznie od strony sa nie widoczne dla przeciwnika przez pierwsze 3 tury/ do pokazania sie na jedna by w nastepnej szarzowac.

Niektóre magiczne mają zbyt duży wpływ na rozgrywkę, przy zbyt małym ryzyku.
Czyli powinno być raczej ze jak masz premie to jesteś też zmuszony do poświęceń (oddział, mag itp.)

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

Przy Old forest może być w sumie: Non magical hit wound on 4/5+
bez określonej sily, aby nie premiować magów z mega wysokim tafem, no i nie może być magiczny aby nie promować magów odpornych na takie ataki :wink:

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2011
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Urban pisze:Skoro domki są problemem to czemu nie zrobić tego tak, że w środku może przebywać tyle modeli ile mogłoby strzelać? 3 piętrowy budynek to 15 modeli piechoty w środku, więcej nie zmieścisz i koniec. To chyba bardzo rozwiązuje problem bunkrów.
Przypominam, że niektóre armie mają oddziały 20+ w booku, a poniżej 30 wgl ich nie wystawiają.

Awatar użytkownika
SoCiu
Wodzirej
Posty: 735
Lokalizacja: Rebelia - Łomianki

Post autor: SoCiu »

Kiepskie te mapki - w zamyśle przecież to ma być na drużynówkę (a tu chyba najważniejsze powinno być dobieranie match upu), a tak każdy stół usrywa totalnie defens i manewrowość duzych oddziałów - takie mapy ograniczą armie które będą brane do puli - Warhammer nie kończy się na WoCh,Demonach,wampirach i elfach. Zdjąć po 2 LOS bloki z każdego stołu i będzie dużo lepiej. Głównie środek stołu powinien mieć trochę przestrzeni a tu jest albo górka, albo obelisk
Ostatnio zmieniony 5 sty 2015, o 12:54 przez SoCiu, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ