Taki tam dziwny comp

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Remo
Falubaz
Posty: 1247

Re: Taki tam dziwny comp

Post autor: Remo »

Żeście się czepili tych maszyn tak jakby same wygrywały bitwy...
Dwarfy np. nie mają tak różowo z racji dwóch dział i organek bo nie mają wsparcia magii. Nie znam maszyny, która zniszczyłaby regiment 20 ogrów a czar taki i owszem widziałem na DMŚ.
50% na Core? Trochę za dużo - ale już 35% znacznie uprzyjemniłoby rozgrywkę poprzez zmniejszenie punktów na inne "potworki".

Z chęcią grałbym mając jedną, góra dwie maszyny gdybym tylko miał pewność, że mam w armii coś co pokroi w walce wszelkie rzeczy z sejwem na 1+, pierdylionem ataków, thunder stompami, dziwnymi zasadami itd. (i jeszcze do tej walki dojdzie mając M3...)

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Można zrobić każda jednostka poza core jest uniqe
Czyli 1 w armii
Od bohaterów po oddziały rare i spec

Będziemy testować to w klubie na duże pkt. To się pochwalę

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Nie mam pojęcia co ma na celu taki komp. Jeśli to, żeby armie wyglądały lepiej, to z całą pewnością artyleria dwóch albo trzech balist wygląda lepiej niż jakaś jedna, stercząca jak palec na krawędzi stołu. Ciśnięcie w samą piechotę też jest absurdalne. Taka specyfika armii, że w niektórych nie gra sama piechota. TK mają rydwany w core'ach, które w większej ilości wyglądają super i nadają bardzo specyficzny klimat. Podobnie sprawa się ma z kawalerią w core'ach u HE itd.

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3749
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Wystarczy zrobić jedno proste ograniczenie na większe pkt. Każdy musi wystawić wszystkie jednostki, które ma w swoim AB, poza bohaterami i lordami. (Trzeba by to dopracować jakoś w przypadku łorków, bo mają tego tonę.)
Wtedy grało by się na 3-4k
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nazywanie tego compem jest mocno naciągane

to żaden comp tylko - jak zagrać z kumplem przy piwie fajną bitewkę na piechocie

zasada jest prosta umów się na to co obu wam pasuje i zagraj, koniec compa :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

bless pisze: Przy 2400pkt masz:
min. 1200 pkt w piechocie (z czego 480 pkt moze wydac na piechote special/rare)
max. 600 pkt na bohaterów
max 480 pkt na maszyny i monstery
max 720 pkt na kawalerie i monstr. inf/cav
Czyli według ciebie Ogry musza przeznaczyć połowę punktów na gnoblary?
Obrazek

Cylindryk
Chuck Norris
Posty: 563

Post autor: Cylindryk »

A teraz misha czyta pierwszego posta i kasuje swojego, bo się wygłupił. :/

@Slayer Zabójców
Ogrom bym darował piechotę i w ich wypadku podmienił piechotę na monstrusową piechotę, podobnie Bretonii ich kawalerię.
Ale takie Elfy... nope.

@Naviedzony
Co ma na celu taki comp? Hm. Powiedziałbym, że bardziej fluffowe podejście do bitew w Starym Świecie, gdzie to jednak są potyczki bardziej piechoty ze wsparciem, a nie kawaleria na maszyny.
Dodatkowo, nie ma ten komp wyciągać jakiegoś niesamowitego balansu. Raczej zmusić do konkretnej rzeczy + zachęcić do wyciągnięcia rzadko/w ogóle nieużywanych rzeczy z szafy.
PS: WoCh też niby ma rydwany w Core'ach... co niby fajne jest, ale tak jakby już kompletnie wywaliło Warriorów ze stołów, nie?

@Remo
Cięcie maszyn występuje razem z cięciem magii, także gier przestają wygrywać magowie. Przy pojawieniu się spamu magów przytnie się "twardo" ich ilość i tyle. (Magów, a nie zabawek typu Warshrine, Wózek Imperialny czy chyba nowe Kowadło Dwarfów).

@ślivek
Likwidacja terenów przy maksymalnych ilościach maszyn wydaje się zrobieniem czegoś kompletnie odwrotnego do zamierzonego celu: zamiast zmniejszyć ich skuteczność, zwiększasz. Bardzo. Już żadnej opcji schowania się przed cannonem czy innymi maszynami po prostu nie ma, więc wszystko jest wyjmowane z unitów "bo tak".
Zepsute zasady Cannona w 8ed to bajka na inny temat. ;)

@ślivek po raz kolejny
O, tu masz rację, chodzi o to, by armie wystawiały Core'y, czyli unity, które najbardziej definiują owe armie. Czyli, na przykładach: WoCh to Marudy i Warriorzy, Empire to Halabardnicy, Swordsmani, Włócznicy i tak dalej, TK to Szkielety, O&G to... Orkowi i Gobliny i tak dalel, i tak dalej... Reszta to tylko dodatki do owych armii.

Pocięcie magii na temat ilości rzucanych kostek jest brane pod uwagę.

@Bless
Całkiem fajne to wygląda, choć na razie celujemy bardziej w 2000 niż w więcej punktów. Do rozważenia. :)

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

po prostu jestem daleki od tego, że gry towarzyskie potrzebuja jakiegokolwiek compa :)
a co armia to inaczej piechota wygląda, więc i uniwersalnego nie zrobisz i tak

czy masz fun z gry i jest ciekawie zależy od graczy a nie od tego czy spiszesz kartkę zasad kompozycji
ale jeśli musisz posiadać takie zasady napisane to czemu nie :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Slayer Zabójców pisze:
bless pisze: Przy 2400pkt masz:
min. 1200 pkt w piechocie (z czego 480 pkt moze wydac na piechote special/rare)
max. 600 pkt na bohaterów
max 480 pkt na maszyny i monstery
max 720 pkt na kawalerie i monstr. inf/cav
Czyli według ciebie Ogry musza przeznaczyć połowę punktów na gnoblary?
No tak, tu zaczęłaby sie lista wyjątków... ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

@Naviedzony
Co ma na celu taki comp? Hm. Powiedziałbym, że bardziej fluffowe podejście do bitew w Starym Świecie, gdzie to jednak są potyczki bardziej piechoty ze wsparciem, a nie kawaleria na maszyny.
Dodatkowo, nie ma ten komp wyciągać jakiegoś niesamowitego balansu. Raczej zmusić do konkretnej rzeczy + zachęcić do wyciągnięcia rzadko/w ogóle nieużywanych rzeczy z szafy.
PS: WoCh też niby ma rydwany w Core'ach... co niby fajne jest, ale tak jakby już kompletnie wywaliło Warriorów ze stołów, nie?
Mi też podobały się raczej piechotne armie z początku tej edycji. Po prostu większe oddziały i więcej modeli na stole, co zawsze cieszy oko. Co do fluffowości bitew, to właśnie z tym jest problem. Ja chciałbym zobaczyć Imperium na hordach brudnej, marnej piechoty, przy wsparciu artylerii, prowadzonej przez generała i wojowniczego kapłana, ale przecież nie zaprzeczysz, że równie fluffowa jest krasnoludzka "obrona twierdzy" złożona na wielu maszynach, osłanianych ogniem strzelców i twardymi oddziałami piechoty, armia elfów z Caledoru składająca się wyłącznie z kawalerii. A Tomb Kings z Quataru, czyli składające się niemal w całości z nieumarłych konstruktów? To też są fluffowe armie, nawet bardziej, niż gdyby każda miała być złożona tak, jakby była mieszanką różnych wpływów z różnych części tej samej frakcji.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Cylindryk taki comp w przypadku WFB to walka z wiatrakami. Problem leży w kompletnie niezbalansowanych AB - zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie. Dlatego żaden "ogólny" comp nie będzie dobrze działał. Trzeba by robić compa oddzielnie dla każdej armii ;P. Np. najprościej dać min. 50% na cory, ale nagle trzeba ograniczać corowych lataczy czy kawalerię, każdy AB to jakiś wyjątek i wszystko zaczyna się sypać ;P. Dlatego łatwiej jest umówić się z kuplami, że wystawiamy to co zalega na półkach. Natomiast jeśli koniecznie jest potrzebny jakiś comp to ja już wolałbym ze znajomymi od nowa napisać army listy przy czym kumpel pisze Twój, a Ty jego - jak mieliście styczność z 6 i 7 edycją to gwarantuję, że wasze army listy będą nieskończenie lepsze niż te od GW i to pisane na kolanie w godzinę ;P.

Cylindryk
Chuck Norris
Posty: 563

Post autor: Cylindryk »

No ja gram dopiero od tej i od poprzedniego booka WoChu...

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Cylindryk pisze:No ja gram dopiero od tej
Ale żeś trafił :(
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

To Cylindryk proponuję zagrać w Kings of War Mantica. Mechanika ta sama co w battlu (sam silnik mechaniczny rozwiązania testów i używanych kości). Armie jak w WFB. Można grać na modelach GW. Zasady darmowe do ściągnięcia na stronie Mantica. Gra się głównie wielkimi klocami piechoty. Nie ma problemów z balansem jednostek. Jedynie szerzej stosowane ograniczenie to takie, że nie można mieć więcej niż 3 takie same oddziały określonej wielkości (ale np. można mieć 3xhorda włóczników i 3x10 włóczników). KoW to taka ewolucja Warhammera napisana przez byłego pracownika GW - Alessio Calvatore. Zajrzyj do ich zasad to może stwierdzisz, że nie trzeba już do WFB wymyślać kompów ani własnych zasad ;P. Gra pisana pod grę turniejową i możliwość prowadzenia gry z użyciem zegara szachowego - dlatego zasady będą znacznie szybsze i przejrzyste niż te w WFB - ale to wciąż silnik mechaniczny WFB. z tego powodu nie masz poczucia, że przestawiasz się na inną grę - tylko bardziej, że grasz w nową edycję WFB ;P. W KoWa rozgrywamy w 3 godziny 3 bitwy z ilością figurek na ponad 2000 punktów Warhammerowych (W KoWie to 1000 punktów). Zobacz, spróbuj - mnie ten system oczarował - dokładnie taki Warhammer jakim zawsze go sobie wyobrażałem (na dniach wchodzą beta testy 2 edycji tego systemu).

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

Cylindryk
Chuck Norris
Posty: 563

Post autor: Cylindryk »

Ta, ale Chaosu ani Beastmanów to tam nie ma... ;)

ODPOWIEDZ