Modele do 9ed

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Głos oddany :)

Czyżbyś projektował w przyszłości modele na kompie? Czy to tylko faktyczny concept?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Tomb Kings a.k.a. Undying Dynasties to byłby zdecydowanie dobry wybór podyktowany faktem zaprzestania produkcji figurek do tej armii przez GW.
Obrazek

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Ja oczywiście zaproponuje pieszych rycerzy. Dużo szukałem alternatyw i wychodzi albo bardzo źle albo bardzo drogo. Dodatkowo figurki nie trafiały by na niszowy grunt, bo historyczni gracze też chętnie by łapnęli alternatywę.

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Blaesus pisze:Głos oddany :)

Czyżbyś projektował w przyszłości modele na kompie? Czy to tylko faktyczny concept?
Tak, to mój projekt (na kompie wykonany). Oraz tak to oficjalny koncept do UD skeleton. A dokładniej mamy błogosławieństwo ekipy 9th age do produkcji i dystrybucji modeli dedykowanych do gry 9th Age :D. Czekamy na finał sondy, i rozpoczynamy produkcji, Koncept jest taki że będziemy wydawać całymi armiami.

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

Kanadian - eeepic. Tyle powiem i czekam na rezultaty :D

Awatar użytkownika
Wolff
Mudżahedin
Posty: 278
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Wolff »

Kolejny glos oddany. A pytanie natury technicznej. Czy fixsy to będzie tworzywo czy jak. Ewentualnie czy będzie cos dla fanów metalu jak no ja.

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

heh, nawet gdzieś na forum 9thAge napisałem że to tylko kwestia czasu gdy ktoś zacznie produkować modele stricte pod nowy setting :)

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3749
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Czekam na pieszych rycerzy do Brety :D
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

InkubPendragon
Oszukista
Posty: 825

Post autor: InkubPendragon »

Ladny szkic, ale figurki z niego nie zrobisz. Zbyt delikatny, za duzo drobnych elementow, nie jest produkowany pod odlewanie.

Pieszych rycerzy w skali 28 mm jest multum.
http://www.miniwojna.blogspot.com - gry bitewne i malowanie figurek

http://polskiefigurki.blogspot.com/ - wiadomości o polskich grach bitewnych, figurkach i akcesoriach do nich

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

InkubPendragon pisze:
Pieszych rycerzy w skali 28 mm jest multum.

Taa... szkoda tylko, że nie w heroic 28mm

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Pytam raczej o techniczną część? Będziecie drukować wzory do odlewów? Czy ktoś w łapkach będzie rzeźbił? :)

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Dzięki panowie, dodatkowa motywacja zawsze potrzebna, by więcej wysiłku w projekty wkładać.
Krytykę też przyjmuję, zawsze warto podnosić standardy. InkubPendragon ma całkowitą racje, szkielet nie jest przygotowany pod odlanie, jeszcze. Na razie to tylko koncept, aby wybadać opinię publiczną, czy coś takiego się podoba. Zdecydowaną przewagą 3D jest możliwość powielania oraz modyfikacji już zrobionych modeli.


Co do samej produkcji..... Każda z metod ma swoje zalety oraz wady, i należy zawsze korzystać z zalet.
Zarówno 3D jaki i tradycyjnej rzeźba, oraz ich połączeni będzie wykorzystane.
Odnośnie odlewów, w zależności od sytuacji bierzemy pod uwagę, plastik, metal oraz żywicę (dobrą żywicę, nic z pokroju FailCast).
Jak coś zapraszam na stronę FB, tam staram się codziennie jakiś update wrzucać.
https://www.facebook.com/kkgamingsolutions/

Obrazek

Awatar użytkownika
Pieta
Chuck Norris
Posty: 493
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Pieta »

Failcast to chyba nie jest jakaś najgorsza żywica. To po prostu żywica.

Na obrazku masz model, którego kości i włócznia w skali 28mm będą miały grubość 0,5mm. Żaden z wyżej wymienionych materiałów nie da rady tego utrzymać. Skala 28mm to musi być karykatura, a zrobić dobrą karykaturę nie jest łatwo.
Pewnie dlatego Tomb Kingi są na pierwszym miejscu zapotrzebowania, a Wampiry na drugim :)
Jest tam najwięcej szkieletów. A szkielet konia? To dopiero jazda. Nikt chyba nie zrobił dobrej karykatury.

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

Kwestia designu - cała rzecz w tym, żeby to wszystko było w miarę jednolitą powierzchnią a nie pojedynczymi żebrami. Np. jakiś kawał skóry pomiędzy albo ciaśniej zbite kości.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Żywica żywicy nie równa. Ale tak na prawdę na dobry odlew składa się wiele czynników. Możemy dyskutować teoretycznie, niemniej wydaje mi się że nie wniesie to nic konstruktywnego do tematu.

Panowie luzik... szkielet taki użyłem, bo akurat taki miałem zrobiony. Jestem świadom że go nie wydrukuje, w skali 28mm na drukarce o dokładności 30 mikronów. Niemniej pozwala mi on na szybką wizualizacji pewnej koncepcji. Jak wybije godzina W 1 Marca, zacznie się prawdziwa praca. Wtedy zapadnie decyzja które modele powstaną w 3D a które będą rzeźbione tradycyjną metodą.

Mamy pewien poroniony pomysł aby odlać klatkę w taki sposób by były szpary miedzy żebrami. Dało by to bardzo fajny efekt. Tylko z dnia na dzień, jestem bardziej przekonany iż szkielety powstaną w plastiku. Jeśli nie musimy zrobić próby, gdyż z jakiegoś powodu nikt tego nie dokonał, teorię mamy 3, jest to nie możliwe, zbyt kłopotliwe lub nikt nie znalazł sposobu więc uznali że się nie da.

Szkielet konia mnie trochę przeraża powiem szczerze, Ale jak przyjdzie pora to pochylę czoła na problemem. Jeśli mi się nie uda mam kilka planów awaryjnych.

Durant
Falubaz
Posty: 1228

Post autor: Durant »

A nie lepiej do istniejących modeli dorobić części do ich skonwertowania?

Ws szkielety są w licznych odmianach i od licznych producentów potrzeba tylko części do zrobienia z nich Egipcjan. Wtedy też odpada wam kwestia praw autorskich, GW nie może was pozwać za zestaw części w staro egipskim stylu do np. ich szkieletów.
Plus powiększy wam to grupę docelową o tych którym takie części się przydadzą do innych projektów.

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Świetny pomysł. Masz całkowitą racje, i popieram.
Ciekawe czy jest jakiś powód, dla którego nie skupiłem się na praktyczności odlania całego modelu szkieletu, ale na wyglądzie akcesoriów? oraz odłożyłem np. konstrukty tak bardzo potrzebne :wink:.

O prawa autorskie się nie martwię aż tak bardzo, sam zastrzegam wzory, wiec mam pojęcie co przejdzie, o co można się sądzić, a z czym od razu jestem skreślony. Tutaj niewiele mogą zrobić, jak będą chcieli to zawsze krwi napsują, niemniej popatrz na firmy które jawnie podrabiają Marynaty, lub Mantica który jak ogólnie wiadomo powstał by sprzedawać modele do battla, a fajne zasady zawdzięcza tylko i wyłącznie iż osoba która była zatrudniona do napisania byle jakich zasad, się do tego przyłożyła, wbrew poleceniom służbowym.

Oczywiście dbamy o to by nasze wzory były unikatowe i nie można było pomylić z niczym innym. Niemniej GW pewne kanony stworzyła, i trzeba to uznać.

ODPOWIEDZ