Co sie stało z "sierotami"po Battlu ?

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Cyel
Oszukista
Posty: 821

Re: Co sie stało z "sierotami"po Battlu ?

Post autor: Cyel »

RPG-26 pisze:Nie po to się kupuje mocne modele żeby potem miały dostać nerfa czy restrykcje wystawiania.
No ba, po co mamy mieć wyrównaną, ciekawą grę. Po to stosuję strategię kupowania smoka za 300zł, żeby nie dać przeciwnikowi szansy (chyba, że zastosuje kontr-strategię kupienia potwora za 400zł).

U mnie 4 armie do WFB leżą w szafie i czekają aż pojawią się zasady równie przemyślane i ciekawe co w WM&H. Pewnie się nie doczekają.
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2975
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Cyel pisze:
RPG-26 pisze:Nie po to się kupuje mocne modele żeby potem miały dostać nerfa czy restrykcje wystawiania.
No ba, po co mamy mieć wyrównaną, ciekawą grę. Po to stosuję strategię kupowania smoka za 300zł, żeby nie dać przeciwnikowi szansy (chyba, że zastosuje kontr-strategię kupienia potwora za 400zł).

U mnie 4 armie do WFB leżą w szafie i czekają aż pojawią się zasady równie przemyślane i ciekawe co w WM&H. Pewnie się nie doczekają.

Masz 4 armie i nie masz czym grac? Poziom na tyle sie wyrównał na tą chwile ,że napewno ktoraś z nich jest grywalna.
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Zmiany w EoS i WoCH moim zdaniem w dobrym kierunku, ale to na razie kierunek. Czyli jeszcze zmiany nadejdą.
Patrząc na EoS - bilans zmian na plus, ale niewybaczalne jest dla mnie dodanie kolejnej kategorii jednostek...

Zamiast dać ludziom większą przestrzeń na tworzenie rozp, chce się "charakter" armii osiągnąć przez narzucanie ograniczeń. Ot taki pączkujący socjalizm / potwór biurokratyczny - wizją kieruje mała grupa.

Uświadamia mnie to w przekonaniu, ze gra jest robiona wyłącznie pod turnieje, a ostateczna wizja jest dla mnie jeszcze bardziej niezrozumiała.

Przerwy od 9th Age ciąg dalszy - wstępnie z kumplami myślimy o graniu bez ograniczeń z 1.2. i 1.3. - część gotowa jest zrezygnować całkowicie z turniejów.

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

zróbcie 1.2 albo 1.3 open zobaczymy co z tego będzie :)

może jak siądzie to z tego będzie we Wrocku znani, że zbudujecie swój ciekawy format

RPG-26
Wałkarz
Posty: 65

Post autor: RPG-26 »

To naturalny proces. Ludzi ubywa i będzie ubywać przy takim projekcie.
Ważne jest Imho dla autorskiego systemu opracowanie ostatecznych list armii i utrzymanie ich na przynajmniej kilka miesięcy. Potem można to zmienić i armii z najsłabszymi wynikami turniejowymi dac potężnego buffa.

Awatar użytkownika
StR
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 122
Lokalizacja: Karak Agatrha

Post autor: StR »

moim zdaniem 9th age będzie miało "bum" po wydaniu 2.0
Obrazek
I am a dwarf and I`m digging a hole... diggy diggy hole...

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

RPG-26 pisze:To naturalny proces. Ludzi ubywa i będzie ubywać przy takim projekcie.
Słupki mówią, że ludzi przybywa, ale ktoby tam wierzył statystykom.

Awatar użytkownika
Bobson
Masakrator
Posty: 2298
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bobson »

RPG-26 pisze:To naturalny proces. Ludzi ubywa i będzie ubywać przy takim projekcie.
Ważne jest Imho dla autorskiego systemu opracowanie ostatecznych list armii i utrzymanie ich na przynajmniej kilka miesięcy. Potem można to zmienić i armii z najsłabszymi wynikami turniejowymi dac potężnego buffa.
Tyle samo ludzi ubywa, co przybywa. Nie pamiętam ile nowych ID musiałem stworzyć w przeciagu kilku ostatnich miesięcy. I nie nazwałbym 9thAge'a autorskim projektem. Trochę skala projektu wychodzi poza ramy bycia "autorskim" Prawda jest taka, że nie wiele się zmieniło względem kilku poprzednich lat. Wcześniej były rózne wersje "Euro" które często wywalały do góry nogami kompozycje armii i ich balans względem siebie.
W moim odczuciu te zmiany które nam serwuje 9thAge są dość subtelne i wynikają z testów i tak jak ktoś już wcześniej pisał stanowią o profesjonaliźmie ludzi którzy za tym stoją.

Awatar użytkownika
PiotrekN
Falubaz
Posty: 1001
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Myślę że wielu z nas zapomina, że wszystkie wersje do 2.0, to tak w zasadzie, beta :)
Obrazek

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

kangur pisze:
Masz 4 armie i nie masz czym grac? Poziom na tyle sie wyrównał na tą chwile ,że napewno ktoraś z nich jest grywalna.
Ależ mam czym grać :) Protektoratem idzie mi coraz lepiej a dla urozmaicenia mam niedużą armię Circle Orboros i mogę pożyczyć od dziewczyny jej Cryx ;)

9th Age darzę ogromną sympatią i kibicuję, ale nie rzucę gry w której przez 2 i poł roku ani razu nie przegrałem/wygrałem przez rozpiskę lub przez kości by wrócić do archaicznego WFB, który z takimi grami mi się kojarzy. Nawet podmalowanego z zachowanymi takimi pomyłkami jak losowe szarże czy testy Ld gdzie od jednego rzutu zależy los całych regimentów.
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

RPG-26
Wałkarz
Posty: 65

Post autor: RPG-26 »

W takim razie "system niekomercyjny" może profesjonalnie brzmi.

A, że ludzi ubywa to generalizuje. Bez wsparcia i wydawcy, gratyfikacji (choćby w postaci modeli) dla pracujących przy grze w systemach niekomercyjnych następuje naturalne znużenie. Teraz też konkurencja na rynku bitewniaków jest hardcorowa, większa niż kiedykolwiek przedtem za mojego życia.

Nie znaczy to jednak, że 9th age nie ma przed sobą paru owocnych lat obfitości skoro zapał i oddanie dla projektu jest tak duże. Myślę też, że jak trend będzie dalej kontynuowany to macie realną szanse prześcignąć warhammera 40k w Polsce !

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Nie wiem jak gdzie indziej, ale w Bielsku Wh40k nigdy nie był wyżej niż WFB a teraz T9A, także nie ma co prześcigać :)

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

9th Age w Polsce jest dużo bardziej popularny niż 40k.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3696
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

No to może JA coś napiszę o Włocławku :)

No niestety faktycznie wszystko u nas padło ale chyba problemem nie były zasady, GW czy cokolwiek ale ..... ludzie.

Zawsze w każdym ośrodku są tzw. "naganiacze" czyli ci co szukają ludzi, pokazują grę i jej zasady, promują oraz angażują się w to sercem i najważniejsze CZASEM.

U nas tego zabrakło i teraz z tego co wiem to nikt nie gra :( w WFB czy T9A.

Aktualnie z tego co wiem to cześć gra w MtG, parę osób ma figurki, część gra w X-winga i Bolta a inni wyrośli :)


P.S. Mam pomysł by reaktywować scenę we Włocku ale jest to zależne od kilku rzeczy w 2017 więc ....zobaczymy.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Vermin Swarm-turnieje - sezon 2024 W:2/D:1/L:5
Dread Elves-turnieje - sezon 2024 W:0/D:0/L:0
Infernal Dwarves-turnieje - sezon 2024 W:3/D:0/L:3

Awatar użytkownika
okurdemol
Wodzirej
Posty: 695

Post autor: okurdemol »

Jako sierota pobattlowa, zszedłem do podziemia. Pykamy sobie z kumplami w 8 edycje. Ani ja, ani nikt z grona moich grających znajomych nie myśli o T9A a za AoS to serdecznie dziękujemy tfu... piwo i precle zdecydowanie bardziej smakują przy WFB.

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

RPG-26 pisze:W takim razie "system niekomercyjny" może profesjonalnie brzmi.

A, że ludzi ubywa to generalizuje. Bez wsparcia i wydawcy, gratyfikacji (choćby w postaci modeli) dla pracujących przy grze w systemach niekomercyjnych następuje naturalne znużenie. Teraz też konkurencja na rynku bitewniaków jest hardcorowa, większa niż kiedykolwiek przedtem za mojego życia.

Nie znaczy to jednak, że 9th age nie ma przed sobą paru owocnych lat obfitości skoro zapał i oddanie dla projektu jest tak duże. Myślę też, że jak trend będzie dalej kontynuowany to macie realną szanse prześcignąć warhammera 40k w Polsce !
od dawna mastery w wh40 nie przekraczaja 30 ludzi kiedy dopiero niedawno najmniejszy master w wfb / 9th age mial trzydziesci pare osob, w pierwszej polowie roku to min 50 osob

tak wiec od dawna w Polsce WFB jest kilka razy wieksze niz wh40

Awatar użytkownika
PiotrekN
Falubaz
Posty: 1001
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Nie wiem czy jest aż taka konkurencja na rynku bitewniaków. Po tym pojęciem rozumiem grę w której walczą ze sobą armie. Natomiast starcia w których bierze udział grupa kilkunastu figurek po jednej ze stron to są chyba systemy skirmishowe, których owszem jest wysyp, jednakże dla mnie jest to zupełnie inny typ gier :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

Albo_Albo pisze: od dawna mastery w wh40 nie przekraczaja 30 ludzi kiedy dopiero niedawno najmniejszy master w wfb / 9th age mial trzydziesci pare osob, w pierwszej polowie roku to min 50 osob
chyba ominęło cię Wejherowo :)
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Nie tylko jego :lol2:
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

JarekK pisze:Nie tylko jego :lol2:
:mrgreen:

ODPOWIEDZ