Pytania dotyczące wersji 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Furion, kudłaty, Lidder

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hoax
Kretozord
Posty: 1992
Rejestracja: 26 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Hoax » 21 mar 2019, o 15:04

Vermin Daemon + Plague Catapult
No pewka :D
Obrazek

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 428
Rejestracja: 12 paź 2016, o 07:23

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: JimMorr » 26 mar 2019, o 08:38

Ostatnio pojawiło się pytanie: Czy ataki Dreadmill'a to są Shooting Attacks. Z jednej strony reguła zaczyna się od stwierdzenia, że jest to Special Attack. Z drugiej następne zdanie brzmi, że może być użyta jako Shooting Attack. Do tego ma wpisany Reload! w atrybuty, który dla Special Attack'u byłby zbędny, bo Stand and Shoot można wykonać tylko przy użyciu Shooting Attack. :?:

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 569
Rejestracja: 28 gru 2017, o 16:49
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: WarX » 26 mar 2019, o 11:19

JimMorr pisze:Ostatnio pojawiło się pytanie: Czy ataki Dreadmill'a to są Shooting Attacks. Z jednej strony reguła zaczyna się od stwierdzenia, że jest to Special Attack. Z drugiej następne zdanie brzmi, że może być użyta jako Shooting Attack. Do tego ma wpisany Reload! w atrybuty, który dla Special Attack'u byłby zbędny, bo Stand and Shoot można wykonać tylko przy użyciu Shooting Attack. :?:
Stand and Shoot można zrobić za pomocą Breath Attack. Więc na pewno da się robić SnS za pomocą ranged special attacks.

ps. Reguła kciuka: jeśli rzucasz to-hit to nie jest to atak specjalny ;)

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 428
Rejestracja: 12 paź 2016, o 07:23

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: JimMorr » 26 mar 2019, o 11:47

WarX pisze: Stand and Shoot można zrobić za pomocą Breath Attack. Więc na pewno da się robić SnS za pomocą ranged special attacks.
SnS można robić tylko z użyciem Shooting Attacks. Ale Breath Attack ma dokładnie to samo sformułowanie co Dreadmill...

'It can be used either as a Shooting Attack'

Czyli jest to Shooting Attack a nie Ranged (Special/Other). Zatem mamy shooting attack bez to-hit roll :)
Wskazuje to jednak, że 'can be used as' zmienia klasyfikację ataku, czyli byłaby to odpowiedź na moje pytanie. Dreadmill'a można dopalać The Stars Align, choć niestety skorzysta 'tylko' z reroll'a.

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 569
Rejestracja: 28 gru 2017, o 16:49
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: WarX » 26 mar 2019, o 17:22

Dodatkowo na oba działa Runic Standard of Shielding z Dh - Aegis(5+, against Shooting Attacks) ;)

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2322
Rejestracja: 27 sie 2010, o 00:27
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Slayer Zabójców » 26 mar 2019, o 18:37

WarX pisze:Dodatkowo na oba działa Runic Standard of Shielding z Dh - Aegis(5+, against Shooting Attacks) ;)
Jaki sztandar? Nie ma czegoś takiego, a przynajmniej nikt na świecie tego nie używa :P
Obrazek

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 569
Rejestracja: 28 gru 2017, o 16:49
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: WarX » 26 mar 2019, o 19:09

Slayer Zabójców pisze:
WarX pisze:Dodatkowo na oba działa Runic Standard of Shielding z Dh - Aegis(5+, against Shooting Attacks) ;)
Jaki sztandar? Nie ma czegoś takiego, a przynajmniej nikt na świecie tego nie używa :P
Wszyscy tym graja!

Ale kazdy jeden raz...

Tiatiabowh
Plankton
Posty: 3
Rejestracja: 29 kwie 2017, o 20:55

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Tiatiabowh » 21 sie 2019, o 01:18

Witam. Proszę o wyjaśnienie dwóch zasad z WDG.
1. Spiked schield -Fragment "For each successful Armour Save roll of 4+made by the bearer...".
Rozumiem każde słowo w zdaniu, ale nie jestem pewien czy zdanie jako całość. Przykład- Doomlord z hell forged armour+spiked schield+gladiators spirit+ dodatkowo 1 z tabeli. W sumie 1+ armour save. Taki pan dostaje np. 10 ran z siłą 3 więc testuje się na 1+. Mam rozumieć, że w tych 10 kostkach, te na których wypadnie 4,5,6 wchodzi ten special attack ? Podobnie jeśli dostanie 10 ran z siłą 7 ap4 to zasada już nie działa, bo save jest na 5+ ?
2. Forsworn z wykupioną zasadą damnation. Po szarży DE dread knights z oddziału trzech forsworns zostaje jeden na jednej ranie. Oddział nie zdaje brake test i zamienia się w Wretched One. Ile ran ma ten model? 1?

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 569
Rejestracja: 28 gru 2017, o 16:49
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: WarX » 21 sie 2019, o 08:06

Tiatiabowh pisze:Witam. Proszę o wyjaśnienie dwóch zasad z WDG.
1. Spiked schield -Fragment "For each successful Armour Save roll of 4+made by the bearer...".
Rozumiem każde słowo w zdaniu, ale nie jestem pewien czy zdanie jako całość. Przykład- Doomlord z hell forged armour+spiked schield+gladiators spirit+ dodatkowo 1 z tabeli. W sumie 1+ armour save. Taki pan dostaje np. 10 ran z siłą 3 więc testuje się na 1+. Mam rozumieć, że w tych 10 kostkach, te na których wypadnie 4,5,6 wchodzi ten special attack ? Podobnie jeśli dostanie 10 ran z siłą 7 ap4 to zasada już nie działa, bo save jest na 5+ ?
2. Forsworn z wykupioną zasadą damnation. Po szarży DE dread knights z oddziału trzech forsworns zostaje jeden na jednej ranie. Oddział nie zdaje brake test i zamienia się w Wretched One. Ile ran ma ten model? 1?
Ad 1. Musisz zdać armour save, musisz uźywać tarczy i musisz na kostce widzieć wynik 4,5, lub 6. Jak zdajesz na 6+ i zdasz, jest git - zadajesz ten atak.
Ad. 2 Wretched One ma tyle modeli, ile miał oddział z Damnation w czasie brejka. W twoim przypadku 1 model. To jest nowy oddział, więc ma komplet ran. To jest nowy oddział, więc nie przenosi żadnych efektów dodatkowych, prócz tych opisanych w Damnation.

Ninos
Wałkarz
Posty: 91
Rejestracja: 3 mar 2008, o 14:46

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Ninos » 4 paź 2019, o 21:21

Dwa pytania które ostatnio Nam się przewinęły :)
Proszę uprzejmie o uzasadnienie odpowiedzi. Przepraszam, jeśli były już omawiane, ale coś wyszukiwanie na forum mi się wysypuje :(

1. Podwójny overrun.
Opis sytuacji.

Gracz 1 ma oddziały 1 i 2. Gracz 2 ma oddziały A i B.
Oddział 1 szarżuje na oddział A. Oddział 2 szarżuje na oddział B.
Walka 1-A jest rozgrywana jako pierwsza. Oddział 1 wycina do nogi oddział A, następnie robi overrun i wpada w oddział B. Gracze przystępują do rozegrania walki 2-B do której przyłączył się oddział A. Oddział B zostaje wybity do nogi.

Czy oddział 1 może robić ponownie overruna?

...BBB
......222
AAA
111

Uważam, że tak bo:
- nigdzie nie jest napisane, że nie może ;)
- overrun w oddział przeciwnika jest traktowany jako szarża (15.H.c. 2.2.), a zasady overruna mówią, że można go robić po szarży, jeśli oddział przeciwnika został wybity do nogi
- przykład Q8 z "rules explained in figures", mowa jest o pościgu, ale 15.H.1 mówi: "A unit that fought its First Round of Combat after Charging can choose to make a special Pursuit Move called Overrun" (co rozumiem, że do overruna stosujemy wszystkie zasady pościgu, chyba, że zasady mówią, coś innego).

Mam rację? Czy jest coś co przeoczyłem?

2. Wydłużanie czarów a zasięgi...specjalne.
Zasady takie jak Veil Walker z WDG, Arcane Knowledge z VC itp. Czy działają one na zasięgi z treści czarów takich jak Chilling Howl z Shamanismu, Marked for Doom z Okultyzmu?
Wydaje mi się, że nie - Figure 26 (strona 55) definiuje "range" jako tylko i wyłącznie liczbę z pozycji 4, więc zasięgi podane w pozycji 6 są efektami czaru. Wydaje mi się, że widziałem nawet gdzieś podobną argumentację, ale nie pomnę gdzie. Mam rację czy coś przeoczyłem lub źle rozumiem?

EDIT: "Rysunek" do pytania 1, doprecyzowanie pytania.

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Kradziej
Posty: 952
Rejestracja: 4 sty 2016, o 20:00

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Dancaarkiiel » 6 paź 2019, o 19:38

W obu przypadkach masz rację, uzasadnienie prawidłowe :)
Obrazek

Biały
Mudżahedin
Posty: 298
Rejestracja: 6 sty 2008, o 00:55
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Biały » 12 paź 2019, o 16:52

Możliwe, że kiedyś już się pytałem, ale parę miesięcy przerwy i są dziury w pamięci. Czy Aether Icon na BSB sumuje się z Aether Icon na oddziale jeśli ten pierwszy wlezie do unitu? Zastanawiam się czy combo z Obsidian Rock da mi MR 3 czy 4.
ID: 2477

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2301
Rejestracja: 15 lut 2012, o 18:23
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Okoń » 12 paź 2019, o 18:48

Sumuje się, będziesz miał MR 4.
Obrazek

ODPOWIEDZ