Errata i house rules

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kapitan Hak
Bosman
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Kontakt:

Post autor: Kapitan Hak »

Przeczytałem Twojego posta dopiero po wysłaniu swojego, stąd brak uwzględnienia tego, co napisałeś.

A przekonałeś mnie z włócznią i tymi dwiema łapkami na -1, choć tak czy inaczej rad będę to przebadać w praktyce.
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

-1 do obu łapek trzeba przetestować, acz ja też jestem prawie przekonana.

Awatar użytkownika
Telchar
Wodzirej
Posty: 751
Lokalizacja: Łorsoł

Post autor: Telchar »

Roll to see if the attacker successfully hits the model as normal. If the defender is entitled to a parry, he rolls a d6. Add the attackers WS to his highest attack roll, and the defenders WS to his die roll. If the defenders total exceeds the attackers, a single attack is parried; if the attackers total is higher, then he still hits the target regardless of the parry attempt. The defender cannot attempt to parry an attack that is double his own Strength, with the exception of pistols used in Hand-to-Hand.
Do tego parowania dodałbym: Defender cannot parry if attacker rolls a 6.
Tak to mi się nawet podoba. Potestuję.

Awatar użytkownika
Wertus
Wałkarz
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wertus »

Skavenblight pisze:
@Wertus
...generalnie cieszę się, że myślisz o tym tyle i kombinujesz - zwłaszcza że GW ostatecznie nas zostawiło na lodzie więc jedyna szansa to własna errata tak naprawdę - ale piszesz nowy system...

chyba rzeczwiście się troszki zbyt rozpędziłem .... tyko że ja hmm no cóż swego czasu biegałem w zbroi, no i proszę uwzględnić mój krótki kontakt z morą :P

Awatar użytkownika
Lunn
Masakrator
Posty: 2066
Lokalizacja: W-w

Post autor: Lunn »

Parowanie - genialne.
Jeszcze dodam, że włócznia powinna być tańsza. Włócznie są tańsze i prostsze do wykonania niż miecze, podczas gdy w mordce kosztują tyle samo. Z kolei jeśli będzie mniej kosztować, to zasada 'always strikes first' będzie pogięta i wszyscy przerzucą się na włócznie właśnie :P Proponowałbym 5-7GC i uderzanie po inicjatywie w szarżującego, a w następnych turach tej samej walki już włócznik uderza pierwszy.

Awatar użytkownika
Kapitan Hak
Bosman
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Kontakt:

Post autor: Kapitan Hak »

Sądzę, że warto śledzić ten temat:

http://forum.specialist-games.com/topic ... C_ID=13065

Mam nadzieję, że coś konkretniejszego o mordce jeszcze napiszą.

Póki co można wywnioskować, że skoro szykuje się errata do BB (a kilka miesięcy temu były erraty do necromundy i wfb), to mordka będzie następna. Miejmy nadzieję.
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Kapitan Hak
Bosman
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Kontakt:

Post autor: Kapitan Hak »

Zamieszczam poniżej wersję 0.1 Erraty, opracowanej przeze mnie, na podstawie naszych wspólnych pomysłów w tym temacie, z myślą o naszych grach kołchozowych/klubowych/turniejowych:

http://www.debowatarcza.neostrada.pl/mo ... _v.0.1.pdf

Zapraszam do zasysania!

Wszelkie komentarze, krytyka, sugestie, postulaty bardzo mile widziane!

Szczególnie chodzi mi o ew. doszlifowanie tabelki Whoa Boy i sporządzenie pełnej listy HS i DP, którzy powinni mieć "Maniac Warrior" (Nahar już kilku wymienił), a także o ew. pomysły, co jeszcze wymaga w tym systemie bezzwłocznej naprawy.
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Oj, nie sprawdziłeś całości.
Errata pisze:and a 4+ save against Serious Injury
Mmm? Tego chyba miało nie być ze względu na nielogiczność i fakt, że to TYLKO 50gc!
Errata pisze:"Counts as Heavy Armour, but gives no penalty to movement when combined with a shield." Reduce the cost of ithilmar armour to 50gc, rare 8.
Bez sensu cena, każdy wybierze ją zamiast full plate'a. Odrobinę w górę, 60-70gc to i tak będzie mało.
Errata pisze:In addition, roll a D6: on a roll of 1 the mount lands on top of its rider, crushing him. If this happens the warrior must roll twice on the serious injuries chart after the battle.

Eee? :shock:
Taka była ostateczna wersja?

Awatar użytkownika
Kapitan Hak
Bosman
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Kontakt:

Post autor: Kapitan Hak »

Skavenblight pisze: Mmm? Tego chyba miało nie być ze względu na nielogiczność i fakt, że to TYLKO 50gc!
Moje przeoczenie. Już wywalam.
Bez sensu cena, każdy wybierze ją zamiast full plate'a. Odrobinę w górę, 60-70gc to i tak będzie mało.
Full Plate daje 4+, ale minusy do ruchu, a to daje 5+ bez minusów, więc czy ja wiem, czy tak bez sensu cena... Ale ok., dam 60 gc, czyli 2/3 starej ceny (tak jak jest to w przypadku Gromrila).
:shock:Taka była ostateczna wersja?
To wersja 0.1 Erraty! Powtarzam: 0.1! Proszę zatem o propozycje zmian!

Nowa wersja do zassania (już 0.2 ;)):

http://www.debowatarcza.neostrada.pl/mo ... _v.0.2.pdf
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Ostatni punkt w Whoa Boy jednak mnie przekonuje. Po prostu zdziwiłam się nim nieco ;)

Jak dla mnie to powinniśmy przejrzeć cały podręcznik i wszystko inne od początku do końca, bo tak to o czymś zapomnimy... uściśliłabym Kislev i tę karę -1 do rzutu ;)

Awatar użytkownika
Kapitan Hak
Bosman
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Kontakt:

Post autor: Kapitan Hak »

Jak dla mnie to powinniśmy przejrzeć cały podręcznik i wszystko inne od początku do końca, bo tak to o czymś zapomnimy
To nie ulega wątpliwości, ale to w końcu na razie "prototyp" ;) erraty.
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Dwalthrim
Chuck Norris
Posty: 463
Lokalizacja: stoned - Komorów/Dębowa Tarcza
Kontakt:

Post autor: Dwalthrim »

He, he najpierw Polskie tłumaczenie teraz Polska errata.
Podoba mi sie ten pomysł.
Na pewno nie damy naszej ulubionej gry wynieść na śmietnisko niepamięci tak jakby tego sobie życzyło GW na tarczy (zwłaszcza Dębowej ;).
Z nami Mordheim nie zginie :!:
Obrazek

"JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!"

Awatar użytkownika
nahar
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 39

Post autor: nahar »

Ogólnie ok, tylko ten Full Plate chyba nie powinien dawać extra rzutu na tabeli poważnych zranień.

Ciekawe mogę być rozpiski z takimi kosztami zbroi. Choć może jest dziwnie że hełm kosztuje tyle co lekka zbroja to wprowadzenie Full Plate Armor rozsądnie niweluje ten problem.

Teraz jeszcze kto ma mieć dostęp do Full Plate od początku? Może nikt poza Bretonią?

A i jeszcze jedno - dodajcie zmianę ceny Hochlanda na 100 gc. To i tak dużo a może ktoś się na niego zdecyduje.

Sykstus
Masakrator
Posty: 2518
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Sykstus »

Nie Hochland musi być drogi, to naprawdę rzadka broń.. Chcesz mieć snajperów na 48" z dowolnym wyborem celu tak często :P

Awatar użytkownika
Kapitan Hak
Bosman
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Kontakt:

Post autor: Kapitan Hak »

nahar pisze:Ogólnie ok, tylko ten Full Plate chyba nie powinien dawać extra rzutu na tabeli poważnych zranień.
To było przeoczenie; w wersji 0.2 erraty (do zassania kilka postów wyżej) już wywaliłem ten zapis.
Choć może jest dziwnie że hełm kosztuje tyle co lekka zbroja
Faktycznie tak jest, choć z drugiej strony, biorąc pod uwagę możliwości hełmu i zbroji, pierwsze nie powinno być chyba tańsze, a drugie droższe...
Teraz jeszcze kto ma mieć dostęp do Full Plate od początku? Może nikt poza Bretonią?
Sprawa do przedyskutowania, choć faktycznie specjalnie nikt poza Bretonią nie wydaje się kwalifikować do posiadania tej zbroi na początku...


Co do Hochlanda, też jestem za obniżeniem ceny. Dotychczasowe 200, czy 210, czy ile tam było, to delikatny absurd. Natomiast snajperów bym się nie obawiał - nawet obniżona cena to dalej duży wydatek, a do tego strzelanie co drugą turę i budynki/przeszkadzajki, które na w miarę porządnie zabudowanej makiecie mogą skutecznie uprzykrzyć życie takiemu snajperowi w taki sposób, by 48" pozostało czystą teorią. Pytanie, czy skoro daliśmy handgunowi Siłę 5, również w przypadku Hochlandu uczynić to samo? Osobiście jestem przeciwny.
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Full plate na starcie dać tylko Bretonii - tylko oni są rycerzami.

Hochland powinien kosztować 100-120 max. I tak mało kto wziąłby tę broń, a chodzi o to, by czasem ją jednak widzieć na stołach. Póki co to jest martwy ekwipunek, którego nikt nie kupuje. Natomiast siły bym nie podwyższała. Zasięg 48 cali to jest cały stół. Handgun takiego nie ma.

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1724
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Full Plate rownie dobrze mogłby mieć Marienburg. Bogate miasto, sporo płatnerzy...

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Niby tak...
Albo Reikland ;)

Awatar użytkownika
nahar
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 39

Post autor: nahar »

Sorry ale teraz to widziałem Hochlanda raz - specjalna banda Marienburga Herudaio. Elf Ranger, Kislev Ranger plus cos tam jeszcze aby uzyskać powtórki na eksplorację i mieć rusznikarnę, gdzie można dostać hochland jak się rzuci 6.

Ekstremalna szansa nieprawdaż???

Co do zasad - takie jakie są zostawić tylko zmienić cenę.

Awatar użytkownika
Kapitan Hak
Bosman
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Kontakt:

Post autor: Kapitan Hak »

Ja bym jednak pozostał przy dodaniu "Full plate armour" tylko do listy początkowego ekwipunku Bretonii...

Dlaczego? Otóż jest to zbroja przede wszystkim dla rycerzy konnych (-1 do ruchu na piechotę i jeszcze dodatkowe -1 za tarczę), a właśnie u Bretonii mamy na liście ekwipunku już na starcie konie bojowe i zbroje dla tychże.

Dodanie tej zbroi wzmocni plewną jak dotychczas bandę Bretończyków, a najemnicy i tak bez tego są mocni, no i mają zwykłe ciężkie zbroje do dyspozycji.
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
ObrazekObrazekObrazek

ODPOWIEDZ