[Warszawa][Master] Jesienny Łomot 8-9.10.2022
Re: [Warszawa][Master] Jesienny Łomot 8-9.10.2022
Wyszedl drobny fix do SA.
Klaryfikacje zasad, czytaj jeezcze wiecej tekstu
Obnizone defy na carnosach.
Tegu Vet i Guard dostaly Loadstone
Regeny na ptakach
0 armora na skinkach
Klaryfikacje zasad, czytaj jeezcze wiecej tekstu
Obnizone defy na carnosach.
Tegu Vet i Guard dostaly Loadstone
Regeny na ptakach
0 armora na skinkach
EDIT: Zmiana zdania.
Mam wydrukowane rozpiski i karty paringów.
Mam wydrukowane rozpiski i karty paringów.
Ostatnio zmieniony 7 paź 2022, o 10:27 przez Myth, łącznie zmieniany 1 raz.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
W rozpach nic nie zmienia.
Punkty się nie zmieniły.
Ten patch claryfikuje sporo baboli, które zrobili.
W tym wypadku uważam, że lepiej grać z nim niż bez niego.
Zobacz sam:
Zwłaszcza w przypadku Combined Strength.
No moze chłopaki od Carnosaurów nie będę szczęśliwi ale to nie jest jakiś game changer jak dla mnie.
Punkty się nie zmieniły.
Ten patch claryfikuje sporo baboli, które zrobili.
W tym wypadku uważam, że lepiej grać z nim niż bez niego.
Zobacz sam:
Będziesz miał mniej problemów z sędziowaniemRelease Notes:
1. Combined Strength - a couple of rewords and clarifications:
-Merging now happens after the declaration of any Special Deployment and units that declared any can't be merged (Carnosaur + ambushing Raptor Packs).
-If removed completely, Guest Models no longer can be Raised.
-As long as they're alive, the Host and Guest models share all "game effects" between them (e.g. KoE - The Quest, DH - Ancient Grudge).
2. Communal Bond - Fleeing units no longer apply nor benefit from their own Commanding Presence.
3. Venomous Fortress - Rewording.
4. Glory of the Dawn Age - AP10 and ignoring Fortitude effects are now tied to Lethal Strike, meaning they can be ignored by items such as Eternity Gem or Tuktek's Guard.
5. Stampede Resonator Crystal - Now must be activated at the start of the Charge Phase, instead of Melee Phase.
6. Anunarch Archmage, Closely Guarded - Rewording.
7. Anunarch Archmage, Forbidden Mastery - Clarification, hits are applied after resolving both spell and attribute effects.
8. Anunarch Archmage, Abjuration Mastery - Rewording.
9. Anunarch Archmage, Telepathic Mastery - Clarification, discipline copies both spell and relevant attribute (for example, Exalted Herald in WDG).
10. Tegu Veteran - Streamlining, added Lodestone tied to Tegus.
11. Mountain Pteradon/Pteradon Riders, Aerial Assault - Clarification, number of hits is tied to the number of models performing Sweeping Attack.
12. Alpha Carnosaur - Streamlining, 1 Def penalty tied to Frenzy.
13. Skink Warriors/Skink Hunters - Fixed layout error, Arm 1 reduced to Arm 0.
14. Tegu Guard - Streamlining, added Lodestone tied to Tegus.
15. Rhamphodon Riders - Streamlining, added Fortitude (6+) tied to Skinks.
16. Weapon Beasts, Spearbacks - Clarification, any unit containing at least one Spearback is forced to Stand and Shoot (per their usual rules).
17. Pteradon Riders - Streamlining, added Fortitude (6+) tied to Skinks.
18. Carnosaur - Streamlining, 1 Def penalty tied to Frenzy.
Zwłaszcza w przypadku Combined Strength.
No moze chłopaki od Carnosaurów nie będę szczęśliwi ale to nie jest jakiś game changer jak dla mnie.
Ostatnio zmieniony 7 paź 2022, o 10:30 przez cluzoe, łącznie zmieniany 1 raz.
I jednak zagramy z wyjaśnionymi zasadami SA.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Zmiany są raczej neutralne w ogóle, a na plus dla mojej rozpiski, ale nadal to nie zmienia faktu, że słabo dzień przed turniejem zmieniać zasady.
Mam nadzieję, że to nie będzie normą i w tekście ogłoszenia kolejnego turnieju będzie wprost napisane na zasady z jakiego dnia gramy.
Wydaje mi się to uczciwym podejściem.
Ten wpis jest zabawny:
12. Alpha Carnosaur - Streamlining, 1 Def penalty tied to Frenzy.
Tylko zapomnieli, ze Frenzy kiedyś dawało jeszcze jeden atak do tego. Frenzy samo w sobie jest ogromną karą, bo utrudnia grę i jeszcze defa obniżyli bez innych zmian Genialne - jasno pokazuje nastawienie teamu do tej armii.
Mam nadzieję, że to nie będzie normą i w tekście ogłoszenia kolejnego turnieju będzie wprost napisane na zasady z jakiego dnia gramy.
Wydaje mi się to uczciwym podejściem.
Ten wpis jest zabawny:
12. Alpha Carnosaur - Streamlining, 1 Def penalty tied to Frenzy.
Tylko zapomnieli, ze Frenzy kiedyś dawało jeszcze jeden atak do tego. Frenzy samo w sobie jest ogromną karą, bo utrudnia grę i jeszcze defa obniżyli bez innych zmian Genialne - jasno pokazuje nastawienie teamu do tej armii.
Natomiast większość jednostek, które kiedyś miały Frenzy, ma teraz Battle Focus, które z nawiązką rekompensuje utratę dodatkowego ataku. Także nie widzę żadnego specjalnego "nastawienia do tej armii"EmpGeX pisze: ↑7 paź 2022, o 11:37 12. Alpha Carnosaur - Streamlining, 1 Def penalty tied to Frenzy.
Tylko zapomnieli, ze Frenzy kiedyś dawało jeszcze jeden atak do tego. Frenzy samo w sobie jest ogromną karą, bo utrudnia grę i jeszcze defa obniżyli bez innych zmian Genialne - jasno pokazuje nastawienie teamu do tej armii.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
W teamie 2+1 wysypał się jeden gracz, szukają chętnego do gry. Kontaktujcie się w razie czego z Martą.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Gramy na sali Szafirowej, na pierwszym piętrze. Jedliśmy tam obiad podczas DMP.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Po pierwszym dniu Drobny Hardkor prowadzi 1 punktem nad JH1, niedługo zaczynamy 4 rundę.
https://tourneykeeper.net/Team/TKTeamle ... px?id=6266
https://tourneykeeper.net/Team/TKTeamle ... px?id=6266
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Paringi na 4 rundę są na TK. Wykwaterowanie jest do 11.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Dzięki serdeczne za turniej. Był wyjątkowo miły i sympatyczny. Gratulacje dla JH i całego TOP3.
Szczególne podziękowania dla Semiego i Kacpra którzy przygarnęli mnie do teamu
szkoda tylko że jak zwykle nie udało się wprowadzić kar za niedogranie bitew. Nieśmiesznie się patrzy na bitwe gdzie zegar wskazuje 16minut do końca a ludzie są w połowie 2 tury
Szczególne podziękowania dla Semiego i Kacpra którzy przygarnęli mnie do teamu
szkoda tylko że jak zwykle nie udało się wprowadzić kar za niedogranie bitew. Nieśmiesznie się patrzy na bitwe gdzie zegar wskazuje 16minut do końca a ludzie są w połowie 2 tury
always Vampire
Wielkie dzięki za turniej. Kameralnie, ale super było ze wszystkimi pograć. Jeszcze raz podziękowania dla organizatorów, że imprezy się odbywają, że komuś się chce.
Nie będę się rozwodził, ale ilość nerfów, które ta armia dostała przed rowerkiem, nawet kiedy była już w dolnej połowie stawki zostawiła u mnie pewien uraz, więc mogę być bardziej czepialski niż powinienem.
Nowe lizaki są obecnie jedną z trudniejszych w obsłudze armii. Część rzeczy znacząco poprawili jak TG, cześć rzeczy jest tak zrobiona, że jest nadal niewystawialna
(w mojej ocenie). Mam nadzieje, ze to nie będzie tak, ze będą nerfy leciały tylko na podstawie wyników paru pro-playerów, bo mamy nagle wysyp SA, też w gronie najlepszych. Jak znowu poleci taka fala nertów, to przy obecnej mechanice to będzie armia-warzywo. Odpowiedzialni za najlepsze wyniki SA przeniosą się na inna armię i tam będą wykręcać wyniki, a część wysokich wyników SA wynika z tego, że mało kto wie jeszcze jak grać przeciwko tej armii. Liczę, że reworki skupią się na uproszczeniu zasad(jeśli się da) i doprowadzeniu do stanu grywalności niewybieralne rzeczy, a nie w pierwszej kolejności koszeniu tego co jest dobre.
"Battle Focus, które z nawiązką rekompensuje utratę dodatkowego ataku" - dość dyskusyjne bo zależy to od bazowej ilości ataków jednostki, dodatkowo nie jest powiązane z buffami i różnica Off/Deff. Ja wolałbym mieć dodatkowy atak niż BF, który można dodać z magii, a ataku nie.debelial pisze: ↑7 paź 2022, o 13:23Natomiast większość jednostek, które kiedyś miały Frenzy, ma teraz Battle Focus, które z nawiązką rekompensuje utratę dodatkowego ataku. Także nie widzę żadnego specjalnego "nastawienia do tej armii"EmpGeX pisze: ↑7 paź 2022, o 11:37 12. Alpha Carnosaur - Streamlining, 1 Def penalty tied to Frenzy.
Tylko zapomnieli, ze Frenzy kiedyś dawało jeszcze jeden atak do tego. Frenzy samo w sobie jest ogromną karą, bo utrudnia grę i jeszcze defa obniżyli bez innych zmian Genialne - jasno pokazuje nastawienie teamu do tej armii.
Nie będę się rozwodził, ale ilość nerfów, które ta armia dostała przed rowerkiem, nawet kiedy była już w dolnej połowie stawki zostawiła u mnie pewien uraz, więc mogę być bardziej czepialski niż powinienem.
Nowe lizaki są obecnie jedną z trudniejszych w obsłudze armii. Część rzeczy znacząco poprawili jak TG, cześć rzeczy jest tak zrobiona, że jest nadal niewystawialna
(w mojej ocenie). Mam nadzieje, ze to nie będzie tak, ze będą nerfy leciały tylko na podstawie wyników paru pro-playerów, bo mamy nagle wysyp SA, też w gronie najlepszych. Jak znowu poleci taka fala nertów, to przy obecnej mechanice to będzie armia-warzywo. Odpowiedzialni za najlepsze wyniki SA przeniosą się na inna armię i tam będą wykręcać wyniki, a część wysokich wyników SA wynika z tego, że mało kto wie jeszcze jak grać przeciwko tej armii. Liczę, że reworki skupią się na uproszczeniu zasad(jeśli się da) i doprowadzeniu do stanu grywalności niewybieralne rzeczy, a nie w pierwszej kolejności koszeniu tego co jest dobre.
Im więcej graczy będzie grało tą armią, tym bardziej miarodajne będą dane, na jakich podstawie będą podejmowane decyzje.
Jeśli armia będzie zdobywać więcej punktów niż średnia (45-55% zwycięstw), to dostanie nerfy w najbardziej używanych jednostkach - tak przynajmniej było to robione do tej pory.
Jeśli armia będzie zdobywać więcej punktów niż średnia (45-55% zwycięstw), to dostanie nerfy w najbardziej używanych jednostkach - tak przynajmniej było to robione do tej pory.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Chyba ktoś kiedyś testował zegary, ale o ile pamiętam, wniosek był taki, ze to zbyt upierdliwe.
A jak obiektywnie rozstrzygnąć kogo ukarać? Karanie dodatkowo gracza, który stracił pkt bo inny stalował jest jak karanie okradzionego, że nie dopilnował portfela.
Podczas gry zawsze jest tak, że "Twój czas ucieka wolniej" niż przeciwnika bo jesteś bardziej skupiony, więc własna ocena jest nieobiektywna.
Najtrudniejsze jest mierzenie czasu na decyzje o reakcji na, zbijaniu itp, które wbrew pozorom często zajmują sporo.
Wyszedłem z poczuciem, że jakbym dograł wszystkie bitwy to miałbym sporo więcej pkt, pomimo, że raczej nie zamulam.
Jakbym dostał dodatkową karę to byłbym bardzo zdemotywowany.
Pozostaje mi się cieszyć, ze mam wynik końcowy z którego jestem zadowolony.
To prawda, ale to też zależy kto gra tą armią, bo nawet na naszym podwórku widać, że najlepsi często przeskakują pomiędzy armiami i zaginają statystykę dość mocno.
Czy jest brana poprawka na rankingi poszczególnych graczy, bo są tacy co nieważnienie czym zagrają to wygrają prawie wszystko, albo większość?
Ale powinny iść za tym buffy, do najmniej wybieralnych. Bo potem amia staje się słaba i powtórzy się historia z SA przed reworkiem.
ale tu nie chodzi o to co wolisz, a czego nie wolisz. Zalozeniem 9tej edycji przy dawaniu frenzy bylo dodanie battle focus dla oddzialow. wlasnie dlatego, ze jest bardziej rownowazace.
I powiedz prosze, w ktorym wypadku lepiej miec ten +1 atak niz bf? bo chyba tylko w wypadku jakiegos bardzo szergokiego oddzialu witchek
czyli Twoim zdaniem armia jest slabsza niz byla?Nie będę się rozwodził, ale ilość nerfów, które ta armia dostała przed rowerkiem, nawet kiedy była już w dolnej połowie stawki zostawiła u mnie pewien uraz, więc mogę być bardziej czepialski niż powinienem.
chcesz sie zalozyc, ze nie? wybierasz stawke, sprawdzamy za 6 miesciecy jakie ma srednie wyniki wzgledem ostatnich wynikow lizakow sprzed zmian
watpieNowe lizaki są obecnie jedną z trudniejszych w obsłudze armii.
Bardzo dziękuję za świetny turniej. Bawiłem się znakomicie. Gratulacje dla JH1, Drobnego Hardcoru i Gentlemenów 3/5 za TOP3. Podziękowania dla Gentlemanów 2/5 (tych ze słabymi rozpami) za przygarnięcie mnie do teamu. Było super. Podziękowania też za bezciśnieniowe bitewki dla przeciwników, miałem mega frajdę z grania.
Nic nie mogę powiedzieć o sędziowaniu, bo ani razu nie wołaliśmy sędziego . Podobało mi się natomiast, że nie było chorych akcji w stylu 10 karniaków za oddanie 5 minut po czasie, przez które odechciewa się grania turniejowego. To czy ktoś odda 2 minuty przed/po czasie/wpisze wynik na oko tuż przed a potem zmieni na faktyczny (jak się uda lub nie) nie powinno tak drastycznie wpływać na wyniki turnieju jak to miało miejsce ostatnio. WarX wymusił dyscyplinę czasową innymi metodami, inni sędziowie powinni się uczyć podejścia do tematu .
Słyszałem o dwóch przypadkach przedłużania przez przegrywających w 3 bitwie i odmowy dogrania 3 bitwy, dla mnie to jest nie fair play.
Jeszcze krótko o widełkach. Tutaj było tak mało teamów, że przy 5 bitwach wszyscy z topa grali praktycznie ze wszystkimi z topa i rozszerzone widełki moim zdaniem nie zaburzyły nic. Jednak trzymałbym się tego, żeby max pkt meczowych z bitew wynosiło 13 x liczba graczy. Przy turniejach z większą ilością teamów trafienie na słabszych przeciwników daje zbyt duży boost przy szerszych widełkach.
Nic nie mogę powiedzieć o sędziowaniu, bo ani razu nie wołaliśmy sędziego . Podobało mi się natomiast, że nie było chorych akcji w stylu 10 karniaków za oddanie 5 minut po czasie, przez które odechciewa się grania turniejowego. To czy ktoś odda 2 minuty przed/po czasie/wpisze wynik na oko tuż przed a potem zmieni na faktyczny (jak się uda lub nie) nie powinno tak drastycznie wpływać na wyniki turnieju jak to miało miejsce ostatnio. WarX wymusił dyscyplinę czasową innymi metodami, inni sędziowie powinni się uczyć podejścia do tematu .
Słyszałem o dwóch przypadkach przedłużania przez przegrywających w 3 bitwie i odmowy dogrania 3 bitwy, dla mnie to jest nie fair play.
Jeszcze krótko o widełkach. Tutaj było tak mało teamów, że przy 5 bitwach wszyscy z topa grali praktycznie ze wszystkimi z topa i rozszerzone widełki moim zdaniem nie zaburzyły nic. Jednak trzymałbym się tego, żeby max pkt meczowych z bitew wynosiło 13 x liczba graczy. Przy turniejach z większą ilością teamów trafienie na słabszych przeciwników daje zbyt duży boost przy szerszych widełkach.
To przeczytaj mój wpis jeszcze raz spokojnie i powiedz w którym miejscu napisałem, że nowe są słabsze od poprzednich? Napisałem, ze przed reworkiem SA dostały mnóstwo nerfów. Obecne są zdecydowanie mocniejsze, zdecydowanie fajniejsze, choćby przez poprawę core, ale i trudniejsze w obsłudze. W mojej opinii kilka jednostek jest do poprawy, w kilku spodziewam się nerfów idąc logiką wybieralności. Zobaczymy co się będzie działo w przyszłości. To co myślę o jednostkach wrzuciłem na główne form T9A, więc możesz przeczytać i ewentualnie niezgodzić się ze mną.Shino pisze: ↑10 paź 2022, o 11:21czyli Twoim zdaniem armia jest slabsza niz byla?Nie będę się rozwodził, ale ilość nerfów, które ta armia dostała przed rowerkiem, nawet kiedy była już w dolnej połowie stawki zostawiła u mnie pewien uraz, więc mogę być bardziej czepialski niż powinienem.
chcesz sie zalozyc, ze nie? wybierasz stawke, sprawdzamy za 6 miesciecy jakie ma srednie wyniki wzgledem ostatnich wynikow lizakow sprzed zmian
Możemy "spisać protokół rozbieżności poglądów", bo dyskusja na ten temat zajęła by wieki, do niczego nie doprowadzi bo w grę wchodzą również indywidualne umiejętności i preferencje graczy.