Brudne zagrywki........ czy turn to zbrodnia?

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Malal
Kretozord
Posty: 1729

Brudne zagrywki........ czy turn to zbrodnia?

Post autor: Malal »

Czy to takze nielegalne?




xxxxxxxxxxxxxxxxxx odzial piechoty w lini patrzacy sie na polnoc :wink:

za 1/4 ruchu robie turna na zachod


<= xxxxxxxxxxxxxxxxx <= tam sie patrzy pierwszy model

Za polowe ruchu dodaje do 5 modeli do pierwszego szeregu.....

x
x
xxxxxxxxxxxxxxxxx
x
x


Teraz zgodnie z zasada change formation reszta modeli dochodzi do pierwszej piatki tworzac zbity klocek.


xxxxxxx
xxxxxxx
xxxxxxx
xxxxxxx
xxxxxxx

Czy to takze stalo sie nagle nielegalne :?: :?
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Malal pisze: Czy to takze stalo sie nagle nielegalne :?: :?

O co chodzi?
Sam tak gram i jeszcze strzelam..
Jakie także?
Jakie nielegalne?:shock:
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Darek i Dzik powiedzieli ze nie mozna<co prawda to byli Tg wiec wraz z 1 calowym ruchem robili okolo 8-9 cali<najdalszy model> ale coz :wink:
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Hmmm tak naprawdę Malal to zależy to od 2 rzeczy

po 1 jeśli notorycznie robił byś darmowy reform co turę a potem taki manewr by iść klockiem jak dżdżownicą po np 8 cali zamiast 4 graniczyło by to z dobrym smakiem i myślę że poprosił bym ciebie o nie robienie tego a jeśli by nie poskutkowało ... sędziego o przyznanie ci WP

po 2 jeśli modele przeszły by dalej niż ich Mv x 2 też pozostawiało by wątpliwości. I też bym był niepocieszony

Natomiast nie miał bym nic przeciw takiemu zagraniu w przypadku np łuczników którzy chcą odwrócić się do celu lub innym mniej naciąganym zagrywkom

Awatar użytkownika
Andy
Chuck Norris
Posty: 383
Lokalizacja: (K)rasnoludzka (G)ildia (B)ezpieczeństwa

Post autor: Andy »

osobiście zgadzam sie z Gogol`em.

Jak dla mnie to kwalifikuje sie do WP.
Zresztą ten temat był już na forum omawiany. Stanęło chyba na tym że jest to niezbyt uczciwe i ogornie pogardzone.

Awatar użytkownika
Andy
Chuck Norris
Posty: 383
Lokalizacja: (K)rasnoludzka (G)ildia (B)ezpieczeństwa

Post autor: Andy »

Ok sorki za spama ale zagalopowałem się....

Jeżeli żaden model nie przeszedłby więcej niż Mvx2 to nie mam sprzeciwów.

@Jedy Knight- wątpię byś po tym mógł strzelać...

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Andy pisze:
@Jedy Knight- wątpię byś po tym mógł strzelać...
A dalczego nie?
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Andy
Chuck Norris
Posty: 383
Lokalizacja: (K)rasnoludzka (G)ildia (B)ezpieczeństwa

Post autor: Andy »

Zawsze wbijano mi do głowy ze po reformie nie można strzelać.

Awatar użytkownika
Nordri
Chuck Norris
Posty: 575
Lokalizacja: Greifenhagen

Post autor: Nordri »

Przecież to nie reform, tylko turn + change formation. Bez tego manewru odwrócenie prostopadle w bok linii dziesięciu strzelców byłoby cholernie trudne.

Awatar użytkownika
Andy
Chuck Norris
Posty: 383
Lokalizacja: (K)rasnoludzka (G)ildia (B)ezpieczeństwa

Post autor: Andy »

Póki model nie ruszy sie więcej niż swój Mv to nie ma problemu ze strzelaniem.

Przykład:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxX

po change formation:

xxxX
xxxx
xxxx
xxxx
xxxx

jeżeli X nie ruszy sie więcej niż jego Mv to strzelać można.

Awatar użytkownika
yarma
Chuck Norris
Posty: 664
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Świebodzin

Post autor: yarma »

Chyba nie wyobrazasz sobie okreslania dla kazdego modelu z osobna czy czasem nie przekroczył swojego mova? W zaciszu domowym, gdy na bitwe możecie mieć i cały dzień to zabawa o przestawianie figurek i mierzenie kazdej z osobna moze byc dla kogoś pasjomujące, ale na turnieju, gdy jest okreslony czas na bitwe. trzeba skorzystać z wzorców utworzonych przez GW w rulebooku. obrót 1/4, dostawienie modeli z tylnych szeregów - połowa ruchu, wyrównanie szeregów i FIRE. i niech niebo zaciemni się od strzał :)

Awatar użytkownika
Andy
Chuck Norris
Posty: 383
Lokalizacja: (K)rasnoludzka (G)ildia (B)ezpieczeństwa

Post autor: Andy »

Ja tam oponować nie będę... po prostu zacznę stosować ten manewr bo fajny :D

Ale wydawało mi sie iz wystarczy zmierzyć ostatni model. A jak od pójdzie dalej niż Mv to oddział nie strzela.

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

pingus pisze:Rulebook strona 12:
PL:
Podczas fazy ruchu jednostki mogą poruszyć się na odległość nie większą niż wyrażona w calach wartość współczynnika Ruch.[...]
Modele nie muszą poruszać się o cały dozwolony dystans, mogą również nie ruszać się wcale, jeśli tak wolisz, ale nie mogą poruszać się na odległość większą niż zwykły dystans ruchu, o ile nie szarżują, maszerują, scigają bądź uciekają
ENG:
During their movement phase, units can move up to their Movement allowance in inches.Models do not have to move the full distance allowed, or can stay still if you prefer, but they cannot move futher taht their normal Move rate unless charging, marching pursuing or fleeing
Malal to znalazł, nie mogłem się powstrzymać, żeby rzucić.
no Malal... podobno sam to znalazłeś :)

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Tylko ze to nie moze dotyczyc manewrow bo rodzi to implikacje w stylu ze 10 krasnoludow bez reforma nie zrobi sie w foramcje 2x5 z 10 ustawionej w lini ani co smieszniejsze nie da rady klocek 25 orkow np zrobic rozszerzenia frontu :roll:
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
Andy
Chuck Norris
Posty: 383
Lokalizacja: (K)rasnoludzka (G)ildia (B)ezpieczeństwa

Post autor: Andy »

Trudno sie mówi.... :) W RB pisze jasno

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Wszystko kwestia dobrego smaku. Wiadomo, że nie bedziemy mierzyc każdego milimetra, każdego modelu i niewielkie odstępstwa sa dopuszczalne.
Ale za przesunięcia w stylu "przez pół stołu" - dwa palce prosto w oczy ;)

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Malal pisze:Tylko ze to nie moze dotyczyc manewrow bo rodzi to implikacje w stylu ze 10 krasnoludow bez reforma nie zrobi sie w foramcje 2x5 z 10 ustawionej w lini ani co smieszniejsze nie da rady klocek 25 orkow np zrobic rozszerzenia frontu :roll:

Zrobi się popatrz :


kazdu emotek to inny model :


:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol2: :x :P


:D :) :( :x :P
:o :shock: :? 8) :lol2:


Nie zrobisz jednak przy zbyt wielkich oddziałach ... wtedy będziesz zmuszony do reforma zamiast zwijania rank (i ruszania dwarfów do max 6 cali)

Awatar użytkownika
Oskar
Wodzirej
Posty: 681
Lokalizacja: Kraków / Żabiniec Imperium Zła

Post autor: Oskar »

Reasumując , gdy to nasi Tg wykonujemy manewry bez żenady , w innym wypadku kłócimy sie , wołamy sędziego machamy rękami i nie zgadzamy sie w żadnym wypadku .
Jeśli to tg Malala worst play to za mało dla tego oszukisty !
Beka na maxa

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Gogol pisze:
Malal pisze:Tylko ze to nie moze dotyczyc manewrow bo rodzi to implikacje w stylu ze 10 krasnoludow bez reforma nie zrobi sie w foramcje 2x5 z 10 ustawionej w lini ani co smieszniejsze nie da rady klocek 25 orkow np zrobic rozszerzenia frontu :roll:

Zrobi się popatrz :


kazdu emotek to inny model :


:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol2: :x :P


:D :) :( :x :P
:o :shock: :? 8) :lol2:


Nie zrobisz jednak przy zbyt wielkich oddziałach ... wtedy będziesz zmuszony do reforma zamiast zwijania rank (i ruszania dwarfów do max 6 cali)

Walujesz :wink: W/g zasad ludek z jezykiem nie idzie na miejsce zniesmaczonego tylko w 1 rzedzie tylko w drugim :wink:

czyli klocek powinien skladac sie tak:

:o :shock: :? 8) :lol2:
:( :) :D :P :x

bo zciagasz zewnetrzene modele do tylnego szeregu a nie w miejsce srodkowych modeli :wink:

A udowadniajac matematycznie :wink: model skrajny do srodka musi przejsc szerokosc 4 modeli czyli 80 mm a krasnal ma ruchu 3 cale czyli 76,2 mm :wink:

Mowiac szczerze nigdy nie zwracalem ludziom uwagi ze przesadzaja z ruchem chyba ze przesadzali<np driady po 12-13 cali biegajace> czy pegazy po 25 cali robiace :wink: Manewry opisane w rulebooka czesto powoduja ze modele ruszaja sie znacznie wiecej nizby mogly i trzeba z tym zyc :wink: Ergo sumo nie czepiaj sie mojego ruchu bo sam nie jestes niewinny :wink:
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Ot grzech :) hmmm tak czy owak



:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol2: :x :P

to model :P by ustawić się tak:

:( :o :shock: :? 8)
:D :) :lol2: :x :P

Wykonuje ruch 2,5 cala więc dało by się jeszcze zwinąć klocek 11 dwarfów w szeregi za pomocą tego manewru natomiast wszystko powyżej wymaga reforma.
Ergo sumo nie czepiaj sie mojego ruchu bo sam nie jestes niewinny Wink
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt.

ODPOWIEDZ