Pytania krótkobrodego - stary temat

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

Zablokowany
Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Re: Pytania krótkobrodego

Post autor: Mac »

pingu pisze:na pojedynczy model jest modyfikator na trafienie -1
Na pojedynczy model NIE MA modyfikatora -1 na trafienie.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

kanti
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Rawa Maz

Post autor: kanti »

Mam pytanko wg naszego fq każdy lord jest królewskiej krwi czy mistrz run też??? w końcu jest lordem

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

A z czego taki wniosek?
Z tego?
Page 29 – Royal Blood
Change the first sentence to “Dwarf Lords (but not Thanes)
are of Royal Blood.”
Jeśli tak to błędnie rozumujesz. Jest dosyć duża różnica -
Dwarf Lord to nazwa własna jednego z naszych opcji lordów. Tak samo nazwą własną w kontekście zasad jest Dwarf Runelord i Dwarf Daemonslayer i zasady dotyczą ich tylko wtedy gdy bezpośrednio się do nich odnoszą.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
pingu
Falubaz
Posty: 1046
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pingu »

A to mnie wałował jeden gracz kiedyś:P
Obrazek
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

mam pytanko
jak mam tyle samo I co przeciwnik to atakujemy rowno, ale co sie dzieje gdy mam rune niszczacy jego bron?
rozpatrujemy rowno ataki a potem on ma rozwalona?

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

tak by było najlogiczniej i zgodnie z zasadami.
Obrazek

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

tak gram ale to nie logiczne troche bo jednak wtedy jest tak jakbym mial gorsza I a nie rowna bo ma dalej ta bron

pytanie nastepne:
gdy oddzial dostaje sztandar khorna ze maja frenzy, gdy jest to kawaleria to czy konie tez maja?
jakies uzasadnienie?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

kauczuk pisze:tak gram ale to nie logiczne troche bo jednak wtedy jest tak jakbym mial gorsza I a nie rowna bo ma dalej ta bron

pytanie nastepne:
gdy oddzial dostaje sztandar khorna ze maja frenzy, gdy jest to kawaleria to czy konie tez maja?
jakies uzasadnienie?
Z Master Rune of Breaking jest sprawa jasna w przypadku równych inicjatyw. Ataki są wykonywane w tym samym czasie, gdy żadne zniszczenie broni jeszcze nie miało miejsca.

Z drugim pytaniem ździebko nie trafiłeś jeśli chodzi o część forum. Mounty nie dostają dodatkowego ataku z zasady frenzy jeśli model jest pod wpływem tej zasady. Uzasadnienie znajdziesz w RB.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
hagenti
Warzywo
Posty: 14

Post autor: hagenti »

Pytanie o Żyrka, czy atak żyrka polega na szarży, tzn, czy musi się zetknąć podstawką z oddziałem/modelem, w który chce wystrzelić, czy po prostu podlatuje do przodu, deklaruje w kogo strzela i trafia w to, co obejmie wzornik?
"I'd rather be on the right end of the handgun than the wrong end."

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

podlatujesz, zatrzymujesz się min 1 cal od przeciwnika (najlepiej z boku lub tyłu żeby się na szarżę nie wystawić) i walisz łezką.
Obrazek

TurlajKostki
Warzywo
Posty: 18

Post autor: TurlajKostki »

Co polecacie z machim, Organki, katapultę czy balistę?

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

zalezy na co

TurlajKostki
Warzywo
Posty: 18

Post autor: TurlajKostki »

Imperium, Zieloni, Skaveny, HElfy i DElfy.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

TurlajKostki pisze:Co polecacie z machim, Organki, katapultę czy balistę?
Organki - w porównaniu do innych możliwości z sekcji Rare, chyba najsolidniejszy jak na razie wybór. Zmiany w nowej edycji, dotyczące możliwości mierzenie zasięgów w każdym momencie gry trochę je osłabiły, lecz wciąż jest to potencjalne 10 automatycznych trafień z S5 i AP3. Idealne do osłony flank.

Flame Cannon - zdecydowanie za drogie na to co daje. FAQ i errata strasznie je osłabiły. Kiepski i niepewny zasięg. Duża szansa na wybuch, której nie ma jak przeciwdziałać (w sumie z organkami podobnie). Atutem pewnie jest tu template, S5 i D3 woundy. Można się pokusić o użycie Flame Cannona przeciwko wielo-woundowej piechocie przeciwnika lub przeciwko jednostkom z regeneracją. W tych rolach jednak równie dobrze sprawdzają się katapulty, bolce i działa.

Katapulta - tu zależy jak ją skonstruujesz:
1. Możesz wziąć ją na czysto - wtedy na pewno jest tania, lecz znacznie mniej efektywna - siła 3 szału nie czyni, chyba że przeciwko jakiejś nieopancerzonej plewie. Do czyszczenia śmiecia i ewentualnie snajpowania bohaterów przeciwnika.
2. Możesz wziąć trochę mocniejszą i bardziej niezawodną (+2S i przerzut). Wtedy masz zbalansowaną moc i jakość, lecz idą za tym koszty. Taka maszynka może już śmiało ścinać większość rzeczy poza najtwardszymi jednostkami wroga.
3. Na sam koniec możesz wziąć hmm "kruszynkę" jako to jeden z kolegów nazwał. Odrzucając niezawodność idziesz czysto w siłę uderzenia (+3S). Koszt jest taki sam jak z maszyną z punkty 2., lecz w tym przypadku żaden oddział wroga nie jest na tyle wytrzymały by temu się oprzeć. Sam jeszcze tego nie próbowałem, lecz podobno o dziwo takie rozwiązanie idealnie sprawdza się przeciwko różnym deathstarom.

Działo - jakkolwiek je złożysz, idealnie sprawdza się w eliminacji kart atutowych przeciwnika (bohaterów i potworów). W tej edycji zyskało na tyle dużo, że zdecydowanie warto wystawić 1-2. Ma ogromną siłę przebicia, choć nie jest tak destrukcyjne obszarowo jak katapulta - nie oczekuj ogromnych zniszczeń. Działo to precyzyjne narzędzie i precyzji wymaga by się spłaciło. Nie można sobie też pozwolić by wykorzystywać je na cele, tego nie warte. Warte jest pod uwagę wzięcie opcji grapeshot, która zamienia działo w takie słabsze organki.

Bolce - słabsza i tańsza wersja działa. Podlega również większej ilości ograniczeniom, lecz atutem w tym wypadku jest cena i ilość jaką możesz wystawić w porównaniu do działa. Ogólnie może spełniać podobną funkcję co działo.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

TurlajKostki
Warzywo
Posty: 18

Post autor: TurlajKostki »

Pomysle jeszcze, na Imperiym wydaje mi sie lepsza katapulta, na zielonych organki : /
Btw. może mi ktoś powiedzieć, jak można skontrować great cannona imperium? Bo jedyne co mi na mysl przychodzi, to zarunowana katapulta.

Edit: Ah, zapomnialem dodac ze gramy z kolegami w 7 ed. narazie nie bawimy sie w 8, więc jak dla mnie Mac przesadziłeś z tą precyzyjnością cannona :D
Edit2: Kupilem narazie organki, w balisty i katapulte zainwestuje pozniej. Dziękuje wszystkim za pomoc :)
Edit3: Mam jeszcze watpliwosci co do save'ow, Armor save może byc zredukowany przez duza sila albo armor piercing itd, magic save moze byc zredukowany tak samo jak armor, jesli atakujacy posiada bron magiczna, a ward save jest nie do zredukowania, czy mam racje?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Jeśli chodzi o precyzyjność działa, to nawet jeśli grasz na 7ed. to nie przesadziłem. Jest tylko słabsze w kwestii multiplikacji obrażeń. Poza tym przydałoby się mówić o jaką edycję chodzi, jeśli nie chodzi Ci o aktualną, a nie potem mieć pretensje :P

Great Cannona na 7ed. najlepiej skontrować własną maszynerią - działo lub katapulta.

Armour Save może być zredukowany dużą siłą i/lub armour piercing.
Magic Save - coś takiego nie istnieje. Magic Save to inaczej Ward Save.
Ward Save nie może być zredukowany.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

TurlajKostki
Warzywo
Posty: 18

Post autor: TurlajKostki »

Aha, no to przykad z Vampire Princem, gdzie pisze ze pierscien bla bla daje mu magic save na 4+, a pozniej pisze ze rzuca on za ward save'a mnie zmylil, pewnie chodzilo o to samo.
Co do tego cannona to nie mam pretensji, moze to tak zabrzmialo :(
Pozatym, jesli magic weapon nie redukuje ward save'a, to co one daja ;)? (Ta wlasciwosc magic weapon)

Edit:Btw jak cannon w 7 ed ma byc precyzyjny, jesli musze zadeklarowac na jaka odleglosc mam strzelic ? Jak w takim wypadku trafic akurat tego maga czy tego herosa ;(? Jestem poczatkujacym krasnoludem, nie mam miarki w oczach hih.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

TurlajKostki pisze:Pozatym, jesli magic weapon nie redukuje ward save'a, to co one daja ;)? (Ta wlasciwosc magic weapon)
Broń jest magiczna - w pewnych przypadkach jak walka z przeciwnikami eterycznymi lub z drewniakami z Athel Loren daje to swoje bonusy. Poza tym właściwość, że broń jest magiczna nic nie daje.
TurlajKostki pisze: Edit:Btw jak cannon w 7 ed ma byc precyzyjny, jesli musze zadeklarowac na jaka odleglosc mam strzelic ? Jak w takim wypadku trafic akurat tego maga czy tego herosa ;(? Jestem poczatkujacym krasnoludem, nie mam miarki w oczach hih.
Zdobędziesz trochę wprawy to zobaczysz, że zgadywanie zasięgów nie jest takie trudne, a w porównaniu do tego co jest teraz jest o wiele bardziej fajne i przyjemne.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

mac zapomnial o tym ze zaczynasz mowiac o precyzyjnosci ;)

ale tak to jest:
dziala/bolce - na lt i alone
klopy - na mase
organy - na obrone flanek przed kawa, flyerami, fastami i wszystkim co biegnie

a wogole grajcie chlopaki na 8ed, 7 juz nie ma, szkoda sie meczyc nie w czas uczac sie zasad tamtej bo widze ze ich nie znasz ;)

a zgadywanie fakt, pokazywalo kto prawdziwy krasnolud a kto czlek :)

TurlajKostki
Warzywo
Posty: 18

Post autor: TurlajKostki »

A organki nie zdadza sie na mase, np zielonych ;)?

Zablokowany