Yeomeni XD

Bretonnia

Moderatorzy: Jagal, Milczek

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Re: Yeomeni XD

Post autor: vocal »

odgrzeję temat... jak widzicie jołmenów na nowej edycji? z nowymi redirectami screenowanie stało się trudniejsze, losowe szarże nie pomagają bo ciężko na czymś polegać. poza tym masa darmowych reform u wrogów po zabiciu unitu, wygraniu czy nawet przegraniu breaka utrudnia wyprowadzanie w pole...
zasada ruchu przed grą jest dość fajna ale jak się nie zaczyna to może oznaczać freefraga jeśli joły nie znajdą schronienia (jak zaczynamy to joły wylatują spokojnie na flankę).

Awatar użytkownika
Matijjos
Wodzirej
Posty: 744

Post autor: Matijjos »

mi odpowiadają, chociaż narazie grałem nimi tylko raz, na 0rki i gobliny- fajnie darmowo na początku pojechali 12 cali do przodu, a potem dokładnie co do punkta spłacili się- były 2 odziały po 75p, razem 150 i tyle samo przeciwnik stracił na fanatykach, w sumie jak teraz myślę, to mogłem to nawet lepiej zrobić, bo na atak fanatyków mogłem przecież zrobić stand and shoot, co może nawet lepiej by zadziałało. Ogólna ich ocena to całkiem spoko

nindza77
Wodzirej
Posty: 770
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: nindza77 »

Matijjos pisze:w sumie jak teraz myślę, to mogłem to nawet lepiej zrobić, bo na atak fanatyków mogłem przecież zrobić stand and shoot, co może nawet lepiej by zadziałało.
Fanatyk nie deklaruje szarży :)
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).

Awatar użytkownika
Matijjos
Wodzirej
Posty: 744

Post autor: Matijjos »

ja z kolegą grałem tak, że jest to swego rodzaju szarża, więc można go zestrzelić, ale czekaj, może masz rację, napiszę na forum O&G

edit: faktycznie, masz rację, mimo to mówię- spłacili się

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

ale zabili fanatyków czy ich wypłoszyli z klocka tylko? jeśli chodzi o mnie to wypłoszenie nie jest żadnym spłaceniem...:P poza tym to jakiś przesąd że bardziej opłaca się stracić jołmenów wypłaszając fanoli niż np. errantów... 5 jołów kosztuje prawie tyle co 4 errantów... z 3 fanoli dochodzą średnio 2, wbijają 7hitów średnio z tego 6W wejdzie z czego 4W przejdą przez wardy a jeszcze 5+ sava więc średnio poniżej 3 errantów ginie- poniżej 60p. z pegazami- 7hitów, ok. 4.5W, 3 przechodzą przez warda, 2 przez sava... jeden pegaz=55p. to samo się tyczy poglądu żeby osłaniać rycerstwo modelami po 15p przed łukami/kuszami/handgunami.. zawsze w tym wypadku tracimy więcej punktów za jołmenów bo rycerze są dużo wytrzymalsi i zazwyczaj sporo mniej punktów stracimy nie osłaniając ich:P ewentualnie przy gralach bym się zastanawiał czy jest sens ale nie chce mi sie już liczyć, zostawię innym..:P
ja sam użyłem jołmenów ze 2 razy.. raz dostali z kowadła runa i 150p się poszło, drugim razem się fartem zwrócili a to i tak na 7ed gdzie łamali z boku oddział, teraz nie mają takiej możliwości przy steadfastach. kolejnym minusem dla jołmenów jest dysproporcja między nimi a pegazami które obecnie dostały impakty co turę i też mają ruch przed bitwą...

Wolfgar
Chuck Norris
Posty: 399

Post autor: Wolfgar »

Dla mnie nadal się fajnie sprawdzają, nie mam zarzutów, wyciąga śmiecie zagrażjace konnicy, przeszkadza, a w razie czego są podsuwani pod sam ryj przeciwnika i robimy stand and shot. Nie maja prawa przeżycia ale adegnie ważny kloc w inna stronę i dadzą nam troche czasu, nadal grywalna jednostka, jedną dobrze mieć szczególnie na małe pkt. Co do pegazów fakt nie ma porównania ale min pegazy to 175 jołki to 87 i czasem ich warto wyrzucić jako mięso:D

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

ale odegnie. jak maja muzyka to i tak beda sie lampic w te strone ktora ja nie chce. kiedys byly wheele, ostre kminy ruchowe. teraz juz jakby to mniej wazne. nie ta edycja.
kiedys byli ok, teraz sa slabawi. wole te punkty przeznaczac na piechote.
no i majac wybor- 2x5 yeomenow i 1x3 pegazy to wybor stal sie jakby prostszy

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

z pegazmi się ciut walnąłem w obliczeniach, opłacają się prawie identycznie jak jołmeni bo sava mają 3+ a nie 2+ jak policzyłem ale i tak poza tym mają masę innych zastosowań, po prostu byleco za podobne lub mniejsze punkty może wywabić fanoli mając przy tym powera w hth.
na jakiej zasadzie jołmeni odginają szarżę? robią flee to przeciwnik robi redirect w dowolny inny unit czyli żaden zysk... stoją to wróg ich wycina i robi darmową reformę w stronę konnicy więc na flankę nie ma co liczyć... zamiast pogoni jeśli jakiś jołmen przeżyje to wróg tez może zrobić darmową reformę jak zda ld czyli duża szansa... czyli reasumując- można dzięki nim zrobić szarżę na wroga na którego i tak moglibyśmy zaszarżować mając potencjalnie większy zasięg szarży... kawalerii dużo mniej się zrobiło to już takiej ciuciubabki nie trzeba robić.
a S&S jołmenami na szarżę to najbardziej zmarnowane 75p na strzelanie jakie może być:) poza tym spod samego ryja wroga S&S nie zrobisz, już trzeba być te 4-5" żeby zdążyli wystrzelić.
no czuję że powinien im mocno spaść koszt:/ żeby ścięli ranki to potrzeba 10+ (z cg to 180p o zgroza- 9 errantów z championem!!). a za szarżę boczną dostaniemy bonus wysyłając jednego paladyna za ok 80p a który ma chyba większą przeżywalnośc niż jołmeni a można go w lance wstawiać dla ochrony.

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4288
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

Tak jak vocal mówiłeś - jeszcze w 7ed byli hmm - dość przydatni, sam wystawiłem zawsze jeden oddział - raczej z sentymentu :P

Wiedząc ze wyjdzie nowa edycja odmalowałem ich na porządny poziom, zrobiłem magnesy etc zeby mieć mobilizacje do brania ich do rozpy. Niestety pomimo liftingu i dobrego wygladu nadal nie mam dla nich miejsca w rozpisce ;/ Po prostu nie opłacają się. A szkoda bo nawet gdyby byli w miare przydatni to bym ich brał.

pzdr!
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

no dokładnie, modele przepiękne i super klimacik, szkoda że tak ciężko nimi cokolwiek zrobić:/ co do łuczników i MAA mam niestety też mieszane uczucia, muszę policzyć i popróbować czy łuki się opłacają, ale trzymać ich nonstop w klocku 20szt to strzela 16 kolesi a mają nonstop z fcg 3-4CRa na wstępie+S&S+w hth coś zabiją może...
MAA to chyba kwestia wsparcia magii a mamy dostęp do 2 wzmacniających lorów.. pytanie jednak czy nnie lepiej to będzie działać na knightów:P

ODPOWIEDZ