Pare kwestii do uscislenia

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Pare kwestii do uscislenia

Post autor: Marek G »

1. Jeziora w uscisleniach sa trudnym terenem. Powinny byc bardzo trudnym. Wszyscy graja, ze sa bardzo trudnym.

Wydaje mi sie, ze to jakis blad niecelowy podczas aktualizacji uscislen.
Kiedys bylo, ze jeziorka byly b.trudne, rzeki trudne. O ile pamietam, mialo byc zmienione, ze wszystkie wodne tereny sa b. trudne.

Trudnosc terenu zostala poprostu zamieniona, a wszyscy caly czas graja na bardzo trudne jeziorka.

2. Trzeba dopisac teren zaorane pole, bo nie ma takiego terenu w ogole w uscisleniach.

Problem byl taki, ze niektorzy chcieli by obcinal ruch wszystkim jednostkom o podstawkach innych niz 20/20 25/25. Niektorzy chcieli by obcinal ruch wszystkim. Na turnieju obcinal ruch nie-piechocie :).

3. Kwestia tego, czy zasieg broni strzeleckich, magic missili mierzymy do najblizszego punktu, czy do widocznego? Pamietam dyskusje, z ktorej wyniklo, ze do najblizszego, ale byl z tym problem, z rulebooka jasno to nie wynika, wiec moze warto to dopisac do uscislen?

4. No i chyba warto jednoznacznie okreslic jak oddzial ma uciekac w przypadku dania flee od szarzy, bo od combatu juz uscislone, ze sie nie pivotuje. Wiec chyba tu tez warto takie uscislenie dodac ze wszystkimi negatywnymi tego konsekwencjami... (ale to tylko moje zdanie)

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Ja uważam, że Rulebookowe uciekanie od szarż jest spoko i z sensem. Zmienić trzeba było tylko uciekanie od brejka, bo to rodziło dziwne i chore sytuacje.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

@1

Patrz strona 16 + mój genialny pomysł, że jeziorka w Polsce są "Płytkimi bajorkami"
Bajorka są terenem trudnym, ale to można uściślić. :P


@ 2

Również strona 16 - Zaorane pole to difficult terain.
Co chesz dopisać? Zmienić zasady ruchu z 7 edycji na szóstą?

Kiedyś (6ed) zaorane pole spowalniało tylko Kawalerię i duże podstawki.
Po wejściu 7 edycji pojawiła się koncepcja by na Euro stosować "Polish mud" - nie spowalniające 2,5 x 2,5.
Ale nie przeszło, bo ludzie nie chcieli sobie komplikować.
Polecam - takie błoto jest fajne.
W Gołkowie takie błoto jest.
W gestii organizatora.

@3 Argrrrh. Wiesz dlaczego.

@ 4 ?
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

4 to największy burdel tej edycji kiedy się robi turna, kiedy pivota, jak i jakie są tego konsekwencje.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

JJ: Strona 16. czego?

1. No wlasnie prawde mowiac chcialbym zebyscie to zmienili, albo przynajmniej jeszcze raz omowili, bo przepis jest martwy... Kazdy gra, ze to b. trudny teren. Mi to generalnie wszystko jedno, ale fajnie by bylo jakby bylo wiadomo co i jak. Mozemy zostawic tak jak jest, ale warto wtedy rozglosnic, ze jeziorka to TRUDNY teren.

Ja przed masterem w lublinie przeczytalem sobie uscislenia i bylem w lekkim szoku :).

Swoja droga w uscisleniu o rzekach jest blad stylistyczny, nie powinno byc 'je'.

2. No ale wlasnie, bloto jest fajne, zaorane pole tez jest fajne, ale zeby to bylo w uscisleniach. Nie chce mi sie przed kazda bitwa pytac sie przeciwnika co ten teren robi. W gestii organizatora to moze byc jesliby napisal to w regulaminie, a nikt takich pierdol w regulaminie nie pisze, wiec w zasadzie zawsze bedzie ten problem wracal...

Chce dopisac zasady zaoranego pola, bo teraz ich nie ma w ogole w uscisleniach. Jesli aktualna wersja jest, ze spowalnie wszystko to dopiszmy uscislenie: IIIk
"Zaorane pole to trudny teren dla wszystkich jednostek".

3. No wlasnie nie wiem dlaczego nie walnac prostego uscsilenia:
6c "Zasięgi z broni strzeleckich oraz Magic Missili mierzymy do najbliższego punktu oddziału będącego celem (nawet jeśli tego punktu nie widać)".

Rozumiem, ze taka wersja jest obowiazujaca? Jedno proste uscislenie i klopotu nie ma.


4. Zgadzam sie z Jankielem ale uscislijmy to w byle jaka strone by bylo wiadomo i niesmak po turnieju nie pozostawal.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Marek Golan pisze: JJ: Strona 16. czego?
Zgadnij. Nudzisz się?

Marek Golan pisze: 2. No ale wlasnie, bloto jest fajne, zaorane pole tez jest fajne, ale zeby to bylo w uscisleniach. Nie chce mi sie przed kazda bitwa pytac sie przeciwnika co ten teren robi. W gestii organizatora to moze byc jesliby napisal to w regulaminie, a nikt takich pierdol w regulaminie nie pisze, wiec w zasadzie zawsze bedzie ten problem wracal...

Chce dopisac zasady zaoranego pola, bo teraz ich nie ma w ogole w uscisleniach. Jesli aktualna wersja jest, ze spowalnie wszystko to dopiszmy uscislenie: IIIk
"Zaorane pole to trudny teren dla wszystkich jednostek".

.
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem.
Jedy Knight pisze: @ 2

Również strona 16 - Zaorane pole to difficult terain.
Co chcesz dopisać? Zmienić zasady ruchu z 7 edycji na szóstą?

Kiedyś (6ed) zaorane pole spowalniało tylko Kawalerię i duże podstawki.
Po wejściu 7 edycji pojawiła się koncepcja by na Euro stosować "Polish mud" - nie spowalniające 2,5 x 2,5.
Ale nie przeszło, bo ludzie nie chcieli sobie komplikować.
Polecam - takie błoto jest fajne.
W Gołkowie takie błoto jest.
W gestii organizatora.
Czego nie rozumiesz?
Co mogę inaczej, jaśniej sformułować?
Dopisać, że to strona 16 RB?

Zasady ruchu jednostek po difficult terrain zmieniły się w siódmej edycji.
Rankowa piechota jest tak samo spowalniana jak inne jednostki.
Org jak chce mieć „Błoto Gołkowskie, szósto edycyjne” musi je sobie w zasady turnieju wpisać.
Co tu Uściślenia Sędziowskie do Młodej Kobiety Nędzy mają niby robić?
Dopisywać, że lasy, krzaki, ruiny, brody, bagna, wydmy, schody, strome wzgórza są trudnym terenem?
Tłumaczyć co z tego wynika?

:twisted:

A zresztą, może i masz rację..
Może warto dopisać…
"Zaorane pole to trudny teren dla wszystkich jednostek".
Bo ktoś, gdzieś, nadal gra na szóstą edycję.
A co tam..
:roll:
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Aaaa rulebook :P. Kurde, "16 strona". Najpierw zajrzalem na 16 strone uscislen sedziowskich, nie bylo takiej. Potem na 16 strone tego forum, nie bylo zadnego tematu o terenach.

Prawde mowiac to to co jest najprostrze to na to najtrudniej wpasc :P W zyciu by mi nie przyszlo do glowy, ze zasady terenow bierzemy z rulebooka :P.

No dobra, czyli wszystko jasne, dzieki za rozwianie watpliwosci. Dobrze, ze sie wyjasnilo.

Jacek, ty sie troche smiejesz z tego, ale na serio, w poprzedniej edycji WSZYSTKIE zasady terenow bralo sie z usicslen, naprawde jest to mylace, ze teraz niektorych terenow nie ma w uscisleniach a sa tylko w rulebooku. Moze od teraz juz nie bedzie watpliwosci :).


Jeziorka jak rozumiem zostaja jako 'plytka woda'?
I odpowiedz mi jeszcze na 3. punkt ;).

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Marek Golan pisze: I odpowiedz mi jeszcze na 3. punkt ;).
Na 3 punkt nie odpowiem - taki dym na sędziówce 2 sezony temu poszedł, że...

Dwie osoby zagroziły rezygnacją z LS jeśli "fluffowe pierdoły" przejdą.
Akurat Alessio się wykazał i napisał, że "rules are rules".

A w ogóle to przepraszam jeśli sie czasem żołądkuję - nie zasługujecie na fochy.
Ostatnio poczytałem TWF i ... tam jesze gorzej... :shock:
Poziom się u nas podnósł, czy co... Sam już nie wiem... :roll:
Nawet nasz rodzimy RL jakiś taki... na poziomie... :roll:
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Co tu Uściślenia Sędziowskie do Młodej Kobiety Nędzy mają niby robić?
Dopisywać, że lasy, krzaki, ruiny, brody, bagna, wydmy, schody, strome wzgórza są trudnym terenem?
Tłumaczyć co z tego wynika?
Uważam, że wszystkie zasady terenów powinny być w uścisleniach. A nie częsć w uściśleniach, a część w rulebooku, a jak przychodzi co do czego, to nie wiadomo, które zasady bierzemy z rulebooka, albo czemu w uściśleniach są inne, niz w rulebooku.
Zrobienie pakietu zasad do terenów tak samo jak i pakietu zasad do parówek uważam za potrzebne.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Jankiel pisze: Uważam, że wszystkie zasady terenów powinny być w uścisleniach. A nie częsć w uściśleniach, a część w rulebooku, a jak przychodzi co do czego, to nie wiadomo, które zasady bierzemy z rulebooka, albo czemu w uściśleniach są inne, niz w rulebooku.
Zrobienie pakietu zasad do terenów tak samo jak i pakietu zasad do parówek uważam za potrzebne.
Uściślanie, że zaorane pole lub las to trudny teren uważam za niepotrzebne.
Na zasady terenów z RB są nałożone i wyliczone nasze polskie wynalazki, typu "ze wzgórza widać za wzgórzem", "bajorka" itp. Wystarczy.
To lepsze niż RB walenie nosem w stół, żeby zobaczyć co widać a czego nie widać, lub traktowanie jezior jako "impassable".

Natomiast pakiet zasad do parówek - jak najbardziej.
Robimy?
Czy gadamy? :P
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Sam od roku gram ze zaorane pole jest trudnym terenem dla wszystkich jednostek, i prawie za kazdym razem spotykam sie ze zdziwieniem i tekstem "pokaz mi gdzie to napisane", na co ja odpowiadam ze "to zostalo juz usuniete z uscislen". Niestety to tlumaczenie nie zawsze wystarcza, i to nawet w obecnosci sedziow. Tak bylo tez w Lublinie, i mimo iz tlumaczylem ze jset to trudny teren dla wszystkich, to sedzia uznal iz "przeciez zawsze gra sie tak ze jest to teren otwarty dla piechoty a trudny dla kawalerii"

Naprawde - trzeba dopisac ta strone uscislen zwiazana z terenami. Bedzie prosto, przejrzysto, i w calej polsce bede wiedzial ze jak trafie na zaorane pole to co z tego wynika. A tak, to co turniej to inaczej jest grane. Tak samo z rzekami i jeziorkami.

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

i przy okazji dobrze byloby dodac uscislenie w ktorym momencie losuje sie czary. bo jak na mackach wojny pokazalem Dzikowi zapis ze dopiero po rozstawieniu wojsk, uslyszalem ze 'wszyscy graja ze przed i juz' ;)

Awatar użytkownika
Izwor
Chuck Norris
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Izwor »

TruePunk pisze:i przy okazji dobrze byloby dodac uscislenie w ktorym momencie losuje sie czary. bo jak na mackach wojny pokazalem Dzikowi zapis ze dopiero po rozstawieniu wojsk, uslyszalem ze 'wszyscy graja ze przed i juz' ;)
Jak to ma się do zapisu w RB str 111?
The standard procedure for selecting spells is for each player to randomly generate spells, for each of his wizards before both sides deploy their troops.
Z tego wynika, że czary losuje się przed wystawieniem wojska.

<edit> doczytałem tylko ten... nie wiedziałem, że jest inny :)
Ostatnio zmieniony 5 mar 2008, o 20:32 przez Izwor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

sa dwa sprzeczne zapisy w rb.

pzdr

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

TruePunk pisze:sa dwa sprzeczne zapisy w rb.

pzdr
zapis o momencie losowania czarów jest tylko jeden. tyle ze w wersji angielskiej jest "before" a w wersji polskiej "po tym". wnioski wyciagnijcie sami ;-)

z ciekawych rzeczy, z ktorych zdalem sobie dopiero teraz sprawe ze losowanie czarów zaczyna sie od magów z najwyzszym poziomem - nigdy nie spotkałem sie z taka praktyką :/
Obrazek

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Ano Karlee miales racje, przyznaje, choc mogles powiedziec, ze ta zasade wziales z rulebooka :P.
Bo ja po tym co powiedziales zrozumialem, ze w ogole nie ma zasad terenu o nazwie zaorane pole.

I taki glupi pomysl. Moze warto napisac uscislenie: "Tereny nie opisane powyżej, które pojawią się na stole traktujemy tak jak jest to opisane w rulebooku na stronie 16." Serio mowie :P.

ad.3. Jacek ale sprawa wyglada tak, ze jest juz w zasadzie usttalone jak grac, wiec nie ma co omawiac tylko trzeba to dopisac do uscislen. Nie powinno byc z tym problemow. Zreszta nawet jak beda to lepsze takie problemy niz potem na turnieju.

W ogole nie lubie podejscia zeby nie uscislac zasad najbardzije kontrowersyjnych (tak jak uciekanie od szarzy).

Potem po turnijeu sa glosy takie jak Scimitar, ze w rulebooku stoi inaczej. A jakby zasedziowac na korzysc Scimitara to Robson moglby miec pretensje, ze 'wbrew ustalen' zasedziowalismy. I prawde mowiac obaj maja racje. Uscislijcie to, a nie kurde jakies umywanie rak.

ad.4. albo ustalmy, ze gramy z rulebookiem ze wszystkimi konsekwencjami albo, ze gramy 'po prostu pzresun' ze wszelkimi konsewkencjami. I po problemie. przynajmniej na jakis czas, walnijcie uscislenie w ktora strone a potem mozecie sobie myslec latami nad 'zlotym srodkiem'.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Marek Golan pisze:
ad.3. Jacek ale sprawa wyglada tak, ze jest juz w zasadzie usttalone jak grac, wiec nie ma co omawiac tylko trzeba to dopisac do uscislen. Nie powinno byc z tym problemow. Zreszta nawet jak beda to lepsze takie problemy niz potem na turnieju.

W ogole nie lubie podejscia zeby nie uscislac zasad najbardzije kontrowersyjnych (tak jak uciekanie od szarzy).

Potem po turnijeu sa glosy takie jak Scimitar, ze w rulebooku stoi inaczej. A jakby zasedziowac na korzysc Scimitara to Robson moglby miec pretensje, ze 'wbrew ustalen' zasedziowalismy. I prawde mowiac obaj maja racje. Uscislijcie to, a nie kurde jakies umywanie rak.

'.
Marek Golan pisze:
3. Kwestia tego, czy zasieg broni strzeleckich, magic missili mierzymy do najblizszego punktu, czy do widocznego? Pamietam dyskusje, z ktorej wyniklo, ze do najblizszego, ale byl z tym problem, z rulebooka jasno to nie wynika, wiec moze warto to dopisac do uscislen?

)

O jaką kwestię chodzi?
Jaki sytuacja, z jakiej partii?
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

Dastor vs Darek Polit
czołg stoi schowany za impasiblem elektrycy widzą czoł ale zasięg mają tylko jeśli magic missle przebiega po impasiblu . Golan powiedział że błyskawice wchodzą Dzik i ktośtam jeszcze że nie więc nie przeszło , a powinno .

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

O dawanie flee to chodzi o sytuacje Robson - Scimitar opisana tutaj:
http://wfb-pol.org/forum/viewtopic.php?t=8459

ODPOWIEDZ