Znowu 1 na 3+ czyli jak czarować nowymi VC

Vampire Counts

Moderator: misha

Zablokowany
Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Znowu 1 na 3+ czyli jak czarować nowymi VC

Post autor: August »

Powszechnie się obecnie uważa, że nowe VC to straszna dla przeciwnika magia. Czy jest tak na pewno?

Dzisiaj grałem takim składem herosów:

Lord, level 4, +2 do PD, ożywianie szkieletów + książka i hełm
Wampir, level 2, tworzenie ghouli i 2 DSy
antyklockowy biegacz wampir z jedną kostką.

Orki wystawiły się na dużym i małym szamanie orkowym oraz małym szmanie nocnikowym. Do tego horn i itty ring oraz staf of sorcery (+1 do dispelowania). Generalnie magię mi przeciwnik blokował, głownie jednak dlatego że wcale nie szła (klątwa nie weszła 2 razy na 3 kościach), lawinowo rzucane 1 i 2 na przywołania szkieletów i ghouli. Nie o swoim kunszcie magicznym jednek chcę pisać ale podyskutować: jak czarować tak by rzeczywiście nasza magia zaczęła innych straszyć?

Generalnie nieopłaca się rzuczać leczeń 4+ ma jednej kostce. To wiadomo. Od dzisiaj wiem, że mało opłacalne jest również rzucanie inwokacji powiększających oddziały za pomocą bloodline'sów z the master na jednek kostce. Ryzyko wpadki jest za duże a jak odpadną nam te 2 lub 3 kości to przeciwnik lekko zdispeluje resztę (zwłaszcza jeżeli coś się popsuje innego.. np miscast lub słaby rzut na zaklęcie). Moim zdaniem najlepiej zaklęcia te tłuc na dwóch kościach. Przeciwnik zwykle odpali swoje dwie kości i po trzech inwokacjach pozbywa się już DD.. nawet jak wszystkie zablokuje. Przy 10 kościach i boundzie (czyli lord z 5-6 PD i mały wampir level 2 + książka) powinny nam już pozostałe czary albo wchodzić albo pobierać DSy.
Cały czas piszę o inwokacji bo teraz to najmocniejsze zaklęcie VC. Można dostać szarże i się tym odbudować, można źle zagrać i wyłapać straty z ostrzału i się odbudowac. Vanhels jest świetny ale inwokacja lepsza.

Skulstaff uważam za za drogi. Nie mieszczą się inne rzeczy gdy go wybieramy a nie daje nam komba z the master. Poychaczka na 6+ to ciągle za trudno jak na 2 kości.. podobnie za trudne są gaze i klątwa.

A jak Wam idzie rzucanie zaklęć? Może macie jakieś interesujące sposoby?

Awatar użytkownika
dark kaczuszka
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 145
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dark kaczuszka »

Hmmm.... też długo nad tym myślałem. jednak rzucanie kością z bloodline'sów jest opłacalne (według mnie), przede wszystkim dlatego, że głupio przeciwnikowi dispellować 1 kostke, a czym częściej rzucamy tym większy mamy bonus z bloodline'a i miscasta sie nie boimy. Na wskrzeszanie bez bonusu używam 2 kości.
Popychaczke koniecznie na 3 to właśnie ona zawsze (w moim przypadku) wygrywa grę i nie mogę sobie pozwolić by mi nie wyszła, a już nie daj Boże by przeciwnik bez trudu ja zdispellował

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

Popychaczki, kłatwe i gaze rzucam tak samo :wink:. Generalnie się sprawdza. Natomiast rzucanie jedną kością na 3+ to jednak jest 1/3 szans niepowodzenia. Wampirom rozpisanym na magii wystarczą niestatystyczne lekko rzuty i dobre blokowanie przeciwnika by faza magii się popsuła.. a za dużo od niej zależy. :wink:

W dwóch bitwach sprawdzę teraz rzucanie inwokacji 3+ na dwóch kościach i napiszę jak się powiodło.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Mi się idealnie sprawdza Mag 4, Mag 2 i Mag 1+ periapt, z założeniem, że mam sceptre de noirot na mobilnym lordzie:

Raise na dwóch
Raise na dwóch
Raise na dwóch
vanhals/pocisk/cokolwiek innego na trzech.

Albo 3x3 na vanhalsy/magiczne pociski.

Bardzo ładnie dociska przeciwnika.

Lacha +1 cast/dispel jest za droga po prostu - kosztuje tyle, co helm of commandment+book of Arkhan.

Jednokostkowe wzmocnienia, za wyjątkiem potencjalnie CotN na baty, uważam za zawracani d... Zmarnować fazę magii, żeby mieć +2-3D6 szkieletów lub ghuli... Żenujące.

Awatar użytkownika
Elgrond
Wodzirej
Posty: 699
Lokalizacja: Festung Posen

Post autor: Elgrond »

Ja grałem z przeciwnikiem który bez przerwy wrzucał wskrzeszanie na jednej kostce i co to go ratowało, bo gdyby nie masa którą tworzył szkieletami to by dawno sie rozsypał. A tak 7 razy na 3+ to zawsze trochę tego stworzył jednym wampire ma miał jeszcze 3 :D
a nie lepiej wrzucić do rozpuszczalnika i później szczoteczką?

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

Jak mam mocną przewagę magiczna, to wale książkę, potem dociskam trochę na jednej kostce, bo jak przeciwnikowi zależy na sensownym dispellu to wywali 2 i tak. Jak dobrze idzie to jeszcze sporo zostaje, a oponent już się wystrzelił z dispela, wtedy można rzucać na dwóch i wskrzesić co się chce.

Strasznie pakerna jest moc wskrzeszania batów, w większych ilościach potrafią nieźle namieszać. Szczególnie jak nie ma co innego wskrzeszać. Nowe oddziały zombie zazwyczaj tylko z nudów...

FantasME
Plewa
Posty: 7

Post autor: FantasME »

Jak to w końcu jest ze Invokation + The Master... czy wtedy wskrzeszam na 3+... czy dodaję +1 do rzutu kością???... i jak przy tym Skull Staff się zachowuje... da sie takie combo zrobić ???

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

Każdy czar gdzie na kościach jest tylko 2 to "fail" niezależnie od bonusów z przedmiotów, więc wskrzeszanie na 2+ to nie opcja.

Awatar użytkownika
Nordri
Chuck Norris
Posty: 575
Lokalizacja: Greifenhagen

Post autor: Nordri »

No ale +2 do casta dalej jest. Czyli jak rzucimy na Inwokacji 3 lub 4, to przeciwnik żeby rozproszyć potrzebuje rzucić 5/6. Na jednej kości ma raczej małą szansę że się uda.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

i tak jak rzucasz po jednej kości nawet przy założeniu 1/3 szansy niepowodzenia wyjdą ci 4 inwokacje na 6. Wyszły na 4,5,6- przeciwnik nawet na jednej kosci nie bedzie probowal dispelowac, minimum na 2, inaczej ma wieksze ryzyko niepowodzenia (no, chyba ze HE, ale tu gram inaczej :))

+1 cast w zupelnosci wystarczy

no i tylko baty i dire wolfy sie oplaca dopakowywac, reszta to... no comments :)

Zablokowany