Armia krasnoludzka - pomocy

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grahnar
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Karkonoska Frakcja Fantastyki - Jelenia Góra
Kontakt:

Armia krasnoludzka - pomocy

Post autor: grahnar »

Witam

Mam kilka figurek do krasnoludów ale nie za dużo nimi grałem. Nie wiem do końca jaką armię z nich zrobić.

Tan x2
Sztandar armii x1
Kowal run x1
Zabójca Demonów
Zabójca Smoków
Inżynier
Działo x2
Katapulta x1
Organki x1
Gyrocopter x1
Wojownicy 2x po 14 (w tym grupa dowodzenia x2)
Długobrodzi x16 (w tym grupa dowodzenia x1)
Gromowładni 2x po 13 (w tym grupa dowodzenia x2)
Zabójcy x11 (w tym grupa dowodzenia x1)
Górnicy x8 (w tym grupa dowodzenia x1)

Czy da się z tego zrobić dobrą armię? Co dokupić ewentualnie?

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Supeł
Kretozord
Posty: 1872
Lokalizacja: Lublin - MORIA!

Post autor: Supeł »

wojowników i hammerersów dokup - i wymień się z kimś działa na katapulty, jak Ci sie uda :D klocki koło 20 chłopa powinny mieć a thundów 2x po 10 wystarczy

sporo masz , można Tym już grać

Awatar użytkownika
okurdemol
Wodzirej
Posty: 695

Post autor: okurdemol »

Po co wymieniać się na maszynę, z której się nic nie zabije, jeśli nie rzuca się skaterką w pewien, specyficzny sposób? Kurcze, a ja bym jednak zostawił sobie armaty. Zwłaszcza jeśli to są stare metalowe wzory, a dokupił katapę, a reszta tak jak Długobrody Supeł radzi. ;)

Awatar użytkownika
Supeł
Kretozord
Posty: 1872
Lokalizacja: Lublin - MORIA!

Post autor: Supeł »

hehehe, armata ma jeden podstawowy ból - d3W i to sprawia że się nie nadaje do niczego - ani do ściągania maszyn, ani klocków ani potworów, badziew, wole trafić katapka w klocek raz na 2 tury niż co turę armatą...

Awatar użytkownika
dark kaczuszka
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 145
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dark kaczuszka »

jak w specyficzny?? z przerzutem scaterki trafiasz 2 na 3 razy.

Awatar użytkownika
okurdemol
Wodzirej
Posty: 695

Post autor: okurdemol »

Przy normalnych rzutach to z tymi 2-3 trafieniami to bzdura. Ja mogę Ci tak rzucać, że ani jeden hit nie wypadnie.
Oglądnij sobie scatterkę i przyjrzyj się jak producent umieścił na niej hity i strzałki i pokombinuj trochę. Jesteś w stanie uzyskać snajperską katapultę nie wałując nikogo i w absolutnie żaden sposób nie ingerując w kostkę. Lub też kompletnie niecelną, jeśli taką wolisz.

Awatar użytkownika
grahnar
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Karkonoska Frakcja Fantastyki - Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: grahnar »

jedna armata to konwersja a druga z BFSP. Obie plastiki. Ale nie chce się ich pozbywać już raczej wolę dokupić katapultę. :)

Awatar użytkownika
Mango
Plewa
Posty: 6

Post autor: Mango »

Hm. Masz dość sporo. Ja bym zainwestował w Bolta minimum 1 sztuka.
Przydatny na ściaganie różnych dużych rzeczy. Katapulta owszem fajna warto ja mieć noi Warriorów do 20 dociągnąć. Hamków to chyba już później. Miast dwóch oddziałów Gromowładnych daje kusze. tanio silnie, zasięg większy, ale to sam sprawdzisz.

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2182
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

żeby hamków opłacało sie wystawiać, musi mieć lorda, a tego zawsze wystawia sie na tarczy. ?Tak więc najpierw kup lorda a potem hamki, a póki co na małe punkty dwa klocki longów ci wystarcza, pozatym warto zainwestować w ironów.
Jak podbudujesz armie (2 klopy) warto zainwestować w kowadło.

Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1535
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

żeby hamków opłacało sie wystawiać, musi mieć lorda
Glupoty gadasz... Sa spoko na 1500 lub podobne formaty, dajesz poprostu Ro courage i masz wypasiony oddzial... :wink:
pozatym warto zainwestować w ironów.
Czy ja wiem...? Ustepuja pod wzgledem hamcow i to bardzo... Imo najgorszy special w tej edycji... :wink:
Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/

Awatar użytkownika
k.a.r.p
Mudżahedin
Posty: 286
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński/Olsztyn

Post autor: k.a.r.p »

Hammerersi to podstawa, a i na mniejsze pkt opłaca się ich brać.

Ironi.. Cóż ładne figurki :)
Obrazek
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2182
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Zgodzę się z tym, że z każdym nowym AB dostajemy coraz bardziej po zadzie. Zgodzę sie, że nasza armia jest trudna do gry (z początku sam myślałem że nie ma nic prostszego niż stać i strzelać do idącego przeciwnika - bardzo się myliłem). Wiele porażek doznałem, moja księga krzywd i zniewag zaczęła szybko się zapełniać. Ignorowałem wiele dobrych rad, uważając ze wiem coś lepiej. Po wielu porażkach w końcu zacząłem myśleć. Każdy model rozstawiam po przemyśleniach. Nad każdym strzałem z działa zastanawiam sie 2-3 razy. I co? I zacząłem widzieć rezultaty. Wygrywam, ale też i nadal przegrywam, choć mniej boleśnie niż kiedyś. Teraz porażka , to najczęściej głupi błąd z mojej strony. Czasami zabraknie odrobiny szczęścia (fatalne rzuty), ale takie to już życie.
Małą mobilność armii to duży minus, który niezwykle ciężko zniwelować, aby to zrobić trzeba sie nauczyć dobrze wymierzać zasięgi, a potem to juz tylko szczęścia brakuje.

Awatar użytkownika
grahnar
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Karkonoska Frakcja Fantastyki - Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: grahnar »

W sumie wojowników mam 28 więc jeden duży klocek jest
Pisząc tan miałem na myśli lorda w podręczniku opisany jako król (taki z młotkiem i tarczą)

Awatar użytkownika
Kotar
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kotar »

No to i Ja coś dorzucę od siebie ;). Po co 28 warriorów? Wywal 8 warriorów i w to miejsce postaraj się w rozpiskac pkt na jeszcze kilku inżynierow (bo jeden inzynier to mało) - ktoś musi czuwać nad dobrym funkcjonowaniem machin :). Za resztę pkt obowiązkowo wykup fajne runy dla machin np. rune of Forging (runa kucia) dla działa czy rune of Accurancy (runa celności) dla klopy.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Supeł
Kretozord
Posty: 1872
Lokalizacja: Lublin - MORIA!

Post autor: Supeł »

ale tu chodzi o małych inżynierów, nie herosów

Awatar użytkownika
okurdemol
Wodzirej
Posty: 695

Post autor: okurdemol »

Hmm... z tą armatą to odnoszę wrażenie, że jest to chyba jedyna maszyna, do której opłaca się wrzucić dużego inżyniera. Z okopem, unbrejkiem, forgingiem, małym inżynierem, dużym inżynierem z sv1+ oraz bop, kosztuje na prawdę sporo(160 za samą armatę), ale może spokojnie utrzymać prawie wszystko nawet przez 6 tur. Testowałem i świetnie zabezpiecza flankę.

Awatar użytkownika
Supeł
Kretozord
Posty: 1872
Lokalizacja: Lublin - MORIA!

Post autor: Supeł »

to akurat prawda

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

Wystawiam takie combo na nastepnym turnieju wlasnie jako zabezpieczenie jednej flanki.

Awatar użytkownika
Kotar
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kotar »

Supeł pisze:ale tu chodzi o małych inżynierów, nie herosów
O malych inżynierów mi chodziło :) . A co myślicie o dużym inżynierze przy klopie aby chronił przed missfirem?

Awatar użytkownika
DawiZharr
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Opole

Post autor: DawiZharr »

Celedor11 pisze:
pozatym warto zainwestować w ironów.
Czy ja wiem...? Ustepuja pod wzgledem hamcow i to bardzo... Imo najgorszy special w tej edycji... :wink:
ja tak sobie ostatnio testowalem ironow i wcale nie sprawdzaja sie gorzej niz hammerersi... wsadzilem do nich bsb z ASv 1+ z przerzutem i MRoCh(i na wszelki wypadek oath stone'a), na sztandar dalem im RoDetermination i w sumie nic tego nie bylo w stanie przejechac, sprawdzili sie nawet lepiej niz hamki

ODPOWIEDZ