Zapytania o zielone zasady
Moderator: Kołata
Re: Zapytania o zielone zasady
aha
czyli jak grasz na pająku to nie atakujesz 8'ma goblinami ani nie strzelasz nimi z łuków? 
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
FAZIK miał na myśli manglery 
Na pająku jest załoga i dlatego że to Goblinki to nie ma paniki u Orków.
Mangler (o którym przecież ciągle piszę) ma załogę tylko wirtualną bo jest przyklejona na figurce i w 1 miejscu we fluffie. Czyli załoga ta nie atakuje w przeciwieństwie do Pajonka (
), wolf chariotów itd.
Żeby nie było że spam to jeszcze jedno pytanko.
Mangler/Fanatyk wbija się w jednostkę i przez nią przelatuje powodując 25% strat. Jednostka panikuje. Gdzie ucieknie?
Od M/F z przodu przed przelotem? Jak mało rzuci na ucieczkę to M/F ją zagania i tratuje?
Od M/F z tyłu po przelocie tratując go po drodze i dostając dodatkowe hity?
Dostaje hity gdy M/F jest w środku i ucieka od innej najbliższej jednostki?
Mangler (o którym przecież ciągle piszę) ma załogę tylko wirtualną bo jest przyklejona na figurce i w 1 miejscu we fluffie. Czyli załoga ta nie atakuje w przeciwieństwie do Pajonka (
Żeby nie było że spam to jeszcze jedno pytanko.
Mangler/Fanatyk wbija się w jednostkę i przez nią przelatuje powodując 25% strat. Jednostka panikuje. Gdzie ucieknie?
Od M/F z przodu przed przelotem? Jak mało rzuci na ucieczkę to M/F ją zagania i tratuje?
Od M/F z tyłu po przelocie tratując go po drodze i dostając dodatkowe hity?
Dostaje hity gdy M/F jest w środku i ucieka od innej najbliższej jednostki?
Life's a game with save and load features disabled.
-
crazygandalf
- Chuck Norris
- Posty: 606
Wg mnie załogi nie ma wymienionej osobno bo i po co? Ataków nie ma, atakować ich nie można, po co więc pokazywać ich statystyki. Aczkolwiek nie zmienia to faktu, że i we fluffie i w opisie skilli (Gone Crazy!) jest stosowane nazewnictwo "Goblin crew". A więc wpisuje się to w zasadę Size Matters i panika nie jest testowana. Takie moje zdanie. 
Co do kolejnego pytania to wydaje mi się, że odpowiedzą jest str 62,63. Utrata 25% jednostki jest opisana jako Heavy Casualties. A dalej, w opisie kierunku ucieczki jest osobny punkt określający kierunek ucieczki z powodu heavy causalties, a ten określa że ucieka się od jednostki, która je spowodowała. Czyli ja bym to widział tak:
1. Mangler/Fanatic wykonuje random movement zatrzymując się na odległości określonej przez rzut kośćmi, plus ewentualny bounce jeśli zatrzymanie miałoby nastąpić w jednostce wroga.
2. Jeśli przeleci przez jednostkę wroga zadaje obrażenia (w naszym przypadku powyżej 25%) - rozgrywane są one już po zatrzymaniu M/F wynikającego z losowej odległości.
3. Niezdany test paniki, czyli jednostka odwraca się od M/F i ucieka 2k6 (czy ile akurat tam ma).
Innymi słowy ucieka w kierunku z którego przyszedł atak maglera/fanatica.
A skoro o manglerach mowa to mam inne pytanie. Co się dzieje kiedy magler bounce'uje poza wrogą jednostkę, która stoi koło budynku i nie ma miejsca aby ustawić tam manglera?
Co do kolejnego pytania to wydaje mi się, że odpowiedzą jest str 62,63. Utrata 25% jednostki jest opisana jako Heavy Casualties. A dalej, w opisie kierunku ucieczki jest osobny punkt określający kierunek ucieczki z powodu heavy causalties, a ten określa że ucieka się od jednostki, która je spowodowała. Czyli ja bym to widział tak:
1. Mangler/Fanatic wykonuje random movement zatrzymując się na odległości określonej przez rzut kośćmi, plus ewentualny bounce jeśli zatrzymanie miałoby nastąpić w jednostce wroga.
2. Jeśli przeleci przez jednostkę wroga zadaje obrażenia (w naszym przypadku powyżej 25%) - rozgrywane są one już po zatrzymaniu M/F wynikającego z losowej odległości.
3. Niezdany test paniki, czyli jednostka odwraca się od M/F i ucieka 2k6 (czy ile akurat tam ma).
Innymi słowy ucieka w kierunku z którego przyszedł atak maglera/fanatica.
A skoro o manglerach mowa to mam inne pytanie. Co się dzieje kiedy magler bounce'uje poza wrogą jednostkę, która stoi koło budynku i nie ma miejsca aby ustawić tam manglera?
Trochę nielogiczne że jednostka ucieka w środek sił przeciwnika, na wprost tam skąd przyszedł atak a nie odwrotnie jak być powinno, ale doprowadzi to do arcyciekawych sytuacji w których to jednostka przy rzucie 8 na flee znajdzie się za jednostką NightGoblinów, którzy wypuścili fanatyków. Zdając oczywiście testy difficult terrain. No i zazwyczaj po drodze zbierze całą resztę fanatyków. Jak przeżyje to znajduje się za linią sił O&G na wprost maszyn bojowych.crazygandalf pisze:3. Niezdany test paniki, czyli jednostka odwraca się od M/F i ucieka 2k6 (czy ile akurat tam ma).
Innymi słowy ucieka w kierunku z którego przyszedł atak maglera/fanatica.
Ciekawa "ucieczka"
Mangler zostaje w jednostce, ginie, ale wypłaca 2K6+1K6 hitów. Zgodnie z FAQ.crazygandalf pisze: A skoro o manglerach mowa to mam inne pytanie. Co się dzieje kiedy magler bounce'uje poza wrogą jednostkę, która stoi koło budynku i nie ma miejsca aby ustawić tam manglera?
"If there is no space to fit the Mangler Squig between the unit it hit and the board edge, then it will end its move in the unit, deal the extra hits and be destroyed as normal."
Ostatnio zmieniony 21 lut 2013, o 09:19 przez FAZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Life's a game with save and load features disabled.
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
nie no, extra hity w sensie death throwes, 3d6
Przeanalizujmy to dokładnie bo faq dotyczy sytuacji z krawędzią stołu a nie z budynkami, impasami (korzystam z podręcznika w wersji angielskiej).crazygandalf pisze: A skoro o manglerach mowa to mam inne pytanie. Co się dzieje kiedy magler bounce'uje poza wrogą jednostkę, która stoi koło budynku i nie ma miejsca aby ustawić tam manglera?
Przy krawędzi tak jak poniżej (stosujemy zasady z FAQ które są ważniejsze niż podręcznik):
Wpadamy w jednostkę (2k6 hitów), nie ma miejsca między nią a krawędzią i dodatkowe k6 hitów, Mangler ginie. Suma hitów 3k6.Aron_Banalny pisze:nie no, extra hity w sensie death throwes, 3d6
Natomiast przy budynkach i impasach (zgodnie z ostatnim akapitem zasad Manglera):
Wpadamy w jednostkę (2k6 hitów), zdajemy test Dangerous Terrain ( za zetknięcie się z budynkiem/impasem), jeżeli mangler żyje to ustawiamy się cal od budynku/impasa czyli -> Wpadamy w jednostkę (2k6 hitów) i ustawiamy się cal za nią. Mangler żyje. Suma hitów 4K6.
Zgadza się ?(jeżeli popełniłem gdzieś błąd w rozumowaniu to go wskażcie, proszę spamerów o nienabijanie postów typu "Nie")
"When you're a goblin, you don't have to step forward to be a hero-everyone else just has to step back!" - Biggum Flodrot, goblin veteran
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
mangler przy krawędziach i na impasach zachowuje sie tak samo według armybooka.
rozwiązanie tego nie jest oczywiste, ale wątpię by krawędź była wyjątkiem
w sumie to można się tak kłócić, IMO każdy sędzia zasędziuje za moja opcją
rozwiązanie tego nie jest oczywiste, ale wątpię by krawędź była wyjątkiem
w sumie to można się tak kłócić, IMO każdy sędzia zasędziuje za moja opcją
FAQ mówi wyraźnie o sytuacji kiedy: "there is not room to place it an inch out the other side of the unit?"
Czyli wszystkie sytuacje kiedy nie ma miejsca na postawienie. Brzeg stołu oraz impasy to takie sytuacje.
Ląduje w jednostce i ginie (2K6+1K6 - wcześniej wziąłem złą liczbę z postu powyżej, nie sprawdzając bo nimi nie gram
) bo nie ma się gdzie pojawić. Zgodnie z FAQ.
W/g Twojej interpretacji Słowian w sytuacji takiej:
BUDYNECZEK <1" JEDNOSTKA <1" INNAJEDNOSTKA <1" JESZCZEINNA <-MANGLER
Mangler trafi wszystkie jednostki z siłą 2X2K6 i wróci na swoją pozycję startową bo w odpowiedzi nie ma imapassable pomimo że pytanie było o wszystkie sytuacje kiedy brak jest miejsca. No tak ...
Czyli wszystkie sytuacje kiedy nie ma miejsca na postawienie. Brzeg stołu oraz impasy to takie sytuacje.
Ląduje w jednostce i ginie (2K6+1K6 - wcześniej wziąłem złą liczbę z postu powyżej, nie sprawdzając bo nimi nie gram
W/g Twojej interpretacji Słowian w sytuacji takiej:
BUDYNECZEK <1" JEDNOSTKA <1" INNAJEDNOSTKA <1" JESZCZEINNA <-MANGLER
Mangler trafi wszystkie jednostki z siłą 2X2K6 i wróci na swoją pozycję startową bo w odpowiedzi nie ma imapassable pomimo że pytanie było o wszystkie sytuacje kiedy brak jest miejsca. No tak ...
Life's a game with save and load features disabled.
Ale by dobrze było jakby mangler mógł te 5d6 wypłacać
.
Wydaje mi się jednak, że żadnego odbicia w ogóle nie ma. Mangler wchodzi w unit. Zadaje 2d6 hitów. Nie mieści się za unitem więc zamiast się odbijać od impassa/domku/brzegu stołu, pozostaje w unicie, wypłaca z death throes dodatkowe d6 i ginie. W sumie 3d6 i zdziwiłbym się jakby na turnieju ktoś dopuścił więcej.
Wydaje mi się jednak, że żadnego odbicia w ogóle nie ma. Mangler wchodzi w unit. Zadaje 2d6 hitów. Nie mieści się za unitem więc zamiast się odbijać od impassa/domku/brzegu stołu, pozostaje w unicie, wypłaca z death throes dodatkowe d6 i ginie. W sumie 3d6 i zdziwiłbym się jakby na turnieju ktoś dopuścił więcej.
A z jakiej zasady te dodatkowe d6 ? Nie ma takiej. Zadaje albo 2d6 albo 3d6.yrsen pisze:Ale by dobrze było jakby mangler mógł te 5d6 wypłacać.
Wydaje mi się jednak, że żadnego odbicia w ogóle nie ma. Mangler wchodzi w unit. Zadaje 2d6 hitów. Nie mieści się za unitem więc zamiast się odbijać od impassa/domku/brzegu stołu, pozostaje w unicie, wypłaca z death throes dodatkowe d6 i ginie. W sumie 3d6 i zdziwiłbym się jakby na turnieju ktoś dopuścił więcej.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl
Jak przechodzi przez jednostkę to jeszcze nie wiadomo czy zginie więc 2K6. Jak widać że się nie zmieści to dodatkowo 1K6 za konwulsje. Czyli 2K6+1K6. O dziwo wychodzi 3K6. Czyli to samo. Tylko zapis inny.
Jacy niektórzy skrupulatni
.
Jacy niektórzy skrupulatni
Life's a game with save and load features disabled.
Zachowuje się tak samo, ale skoro faq doprecyzował tylko krawędzie, a nie krawędzie/impasy to w mojej skromnej opinii zasady faq'a stosuje się tylko do krawędzi- wypłaca 3d6 i ginie, natomiast impasy są nadal traktowane wg armybooka, czyli test dangerousa i hajda z powrotem wypłacając kolejne hity.Aron_Banalny pisze:mangler przy krawędziach i na impasach zachowuje sie tak samo według armybooka.
rozwiązanie tego nie jest oczywiste, ale wątpię by krawędź była wyjątkiem
w sumie to można się tak kłócić, IMO każdy sędzia zasędziuje za moja opcją
Czy kto inny niż ja mógłby przetłumaczyć to zdanie bo wygląda na to że nie wiem co to znaczy patrząc na tą dyskusję.
"What happens if a Mangler Squig hits a unit and there is not room to place it an inch out the other side of the unit?(p56)"
Pomijając oczywiście że powinno być "not enough room" albo "no room" bo "not" tam nie pasi
.
"What happens if a Mangler Squig hits a unit and there is not room to place it an inch out the other side of the unit?(p56)"
Pomijając oczywiście że powinno być "not enough room" albo "no room" bo "not" tam nie pasi
Life's a game with save and load features disabled.
