Ograniczenia 1200 CS Furiona

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Ograniczenia 1200 CS Furiona

Post autor: Dydu »

Oki pisze:Obejrzałem =D>
Kawał dobrej roboty.
Mam nadzieję ,że kiedyś napiszecie swoje ograniczenia ( podobne do tych na 1200) i zaczniemy grać nie na etc :D
Gdzie możan zobaczyć te ograniczenia na 1200

Awatar użytkownika
Oki
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Oki »

Furion poprosił o zmianę posta na "." ,żeby nie było mętliku...(wkleił już nowe uściślenia)
Ostatnio zmieniony 12 mar 2013, o 19:29 przez Oki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Zakaz dublowania jednostek Specjalnych
Zakas dublowania jednostek Rzadkich
Nie więcej niż dwie takie same jednostki Zwykłe
Nie więcej niż dwie Machiny Wojenne
Nie więcej niż dwie jednostki latające
IMO bezsensowne. Nie celuje w konkretne przegięcia tylko ścina wszystko - a jak wiadomo jedne armia się przez to prześlizną a inne mocno oberwą, nie zawsze sprawiedliwie.
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Nie jest to za bardzo temat do tego, jakiś mod mógłby to wydzielić.

Natomiast skoro padło pytanie to odpowiem, że zależy od grupy docelowej. Celem tych konkretnych ograniczeń są turnieje, gdzie jednocześnie mogą się bawić osoby początkujące i starzy wyjadacze. Te konkretne ograniczenia są podyktowane dokładnie tym, na wyższym poziomie oczywiście nie mają one sensu. W skrócie kosztem zbanowania kilku dziwnych opcji uzyskujemy kilka korzyści m.in. przejrzystość ograniczeń oraz co wbrew pozorom u graczy początkujących dość ważne metagame nie skręca w stronę rozpisek zawierających bardzo duże ilości, często niewystawialnego potem elementu, a tak mamy rozpy, które są potem dobrą bazą do rozbudowy do ETC. Nie zmienia to faktu, że obie te korzyści w przypadku większych formatów i wyższego poziomu docelowo rozgrywki tracą na znaczeniu.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Bardzo niefortunna nazwa, bardzo niefortunny czas publikacji tego.

Ograniczenia te to wspólna praca moja i Kudłatego. Konsultowaliśmy to też z wybranymi przez nas osobami ze środowiska. CS Furion był dawno temu i nie prawda, to jest praca wspólna pod moim i Kudłatego patronatem.

Na całość ograniczeń zagraliśmy 5 turniejów, zebrały pozytywne opinie. Ale to jeszcze mało, by okrzyknąć to gotowym produktem. Oryginalnie mieliśmy taki pomysł, żeby w miarę jak te ograniczenia naszym zdaniem będą dobre, przedstawić to reszcie naszych kolegów z LS i konsultować dalej.

Na chwilę obecną nie babrajcie się w rozbijaniu tego na czynniki pierwsze, bo to półprodukt.

pozdrawiam
Furion

ps. moda proszę o zmianę nazwy tematu! :)

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

to ja dodam, że jest już 6 turniej na te zasady - wyszło świetnie, dzięki!
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Ja dodam od siebie, że rozegraliśmy już blisko kilkanaście bitew na UB + 2 turnieje na tych ograniczeniach i się sprawdzają mega!

Największym plusem tego jest szybkość rozgrywania dzięki ścięciu magii.
Po głębszym zastanowieniu, doszliśmy do wniosków, że magia to straszny zamulator w tej w grze i dzięki takim ograniczeniom gra się szybciej i sprawniej.

Z chęcią bym coś podobnego zobaczył na większe formaty.

Może faktycznie dobrym pomysłem by było rozwinięcie tego pomysłu i zrobienie własnych ograniczeń, które by się sprawdzały na turniejach.
Bo głosów negatywnych do euro draftu wciąż przybywa.
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Euro trzeba reformować a nie tworzyć kolejne produkty w tym samym segmencie.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

my od dawna szukamy rozwiązania na małe punkty albowiem sklep z którym współpracujemy uważa (słusznie lub nie ) ,że małe punkty przyciągną młodszych/początkujących... od dawna borykamy się z tym problemem. Ostatnie próby stworzenia CS na małe punkty skończyły się u nas katastrofą :)... Chciałem prosić Furiona i Kudłatego żeby nie odpuszczali tematu małego CS bo jest on baaaardddzzzzoooo ważny i pracowali nad nim dalej... ten który już jest będziemy na południu testować ...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Ta gra nie posiada mechaniki pod małe punkty. Bez zmiany fundamentów gry nigdy nie będzie się w to dobrze grało poniżej pewnego limitu.
W 8ed. liczą się duże klocki, nie dominuje MSU, tak jak to było w 6 i 7ed. W związku z tym i sama gra jest bardziej papiero/nożyco/kamienna, bo w grach na mniejsze punkty jest po prostu mniej jednostek.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Bardzo dobry CS, brawo =D>
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Dobra... to skoro temat ruszył... To proszę, piszcie tutaj Wasze zdanie o tym CS'ie. Z Kudłatym ten produkt uważamy za w 80% skończony... ale wiadomo, diabeł tkwi w szczegółach.

Tym niemniej obecnie nasze wysiłki i wolny czas koncentrujemy na uzdrowieniu euro draftu. Więc najpewniej nie będziemy co 5 minut odpowiadać na każde nowe pytanie.

Tutaj jest najbardziej aktualna wersja:
Sugerowany czas bitwy: 1h 45 min

Lordowie mogą mieć maksymalnie 1szy poziom magii
Zakaz dublowania jednostek Specjalnych
Zakas dublowania jednostek Rzadkich
Nie więcej niż dwie takie same jednostki Zwykłe
Nie więcej niż dwie Machiny Wojenne
Balisty wszelkiej maści można wystawić 2 sztuki w ramach jednego slotu Special / Rare (w zależności od armii)
Nie więcej niż dwie jednostki latające
Pojedyncze oddziały nie mogą mieć więcej niż 35 modeli albo kosztować więcej niż 400 punktów.
Na koniec bitwy za oddziały uciekające lub posiadające 25% lub mniej modeli liczymy połowę punktów.

Magia:
W trakcie własnej fazy magii można do puli kości mocy dołożyć maksymalnie 1 kostkę ze źródła innego niż wiatry magii (np. channeling lub kości pochodzące z przedmiotów)
Jeżeli wygenerujesz więcej niż 1 kość mocy z dodatkowego źródła, to te kości przepadają.
Do rzucenia pojedynczego czaru można użyć maksymalnie 4 kości (dotyczy to wszystkich domen magii) a suma użytych kości w trakcie jednej fazy magii nie może przekroczyć 12.

Ograniczenia armijne:
Niektóre armie mają restrykcję "-100 punktów do rozpiski" albo "+100 punktów do rozpiski". Oznacza to, że rozpiskę tej armii należy budować na zmodyfikowaną wartość punktową. Dla przykładu armię Vampire Counts budujemy na 1100 punktów.

Bretonnia

Beastmen
+ 100 punktów do rozpiski

Chaos Dwarfs
- 100 punktów do rozpiski

Daemons of Chaos

Dark Elves
- 100 punktów do rozpiski
Wystawiamy albo Pendant of Khaeleth albo Hydrę
Maksymalnie 15 kusz powtarzalnych w armii

Dwarfs

The Empire
Wystawiamy albo Steam Tank albo Demigryfy

High Elves
+ 100 punktów do rozpiski

Lizardmen
- 100 punktów do rozpiski
maksymalnie 2 Salamandry

Ogre Kingdom
Wystawiamy albo Ironblaster albo Mournfang Cavalry

Orcs&Goblins
+ 100 punktów do rozpiski

Skaven
- 100 punktów do rozpiski

Tomb Kings
+ 100 punktów do rozpiski
Hierotitan liczy się jak 1 kostka do puli kości mocy

Vampire Counts
- 100 punktów do rozpiski
Maksymalnie jeden krzyk w rozpisce (Banshee / Terrorgheist)
Maksymalnie jedna jednostka eteryczna

Warriors of Chaos
- 100 punktów do rozpiski

Wood Elves
+ 100 punktów do rozpiski

Dogs of War

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Co z lordami którzy mają na start 3 lvl. Zaniża im się on czy jak ?

Awatar użytkownika
Oki
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Oki »

@Furion - done
Szkoda ,że woch nadal może na takie punkty wcisnąć bohatera na demonic mountcie, z sv1+, ws 3+, i rerollem 1 ;)

Awatar użytkownika
jawor
Oszukista
Posty: 867
Lokalizacja: Animosity Szczecin, Poznań

Post autor: jawor »

kubencjusz pisze:Co z lordami którzy mają na start 3 lvl. Zaniża im się on czy jak ?
Nie można brać lordów magów, a wyjątek 1lvl jest pewnie dla wampirzego.
Obrazek

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Myślę, że zaniża się.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Oki pisze:@Furion - done
Szkoda ,że woch nadal może na takie punkty wcisnąć bohatera na demonic mountcie, z sv1+, ws 3+, i rerollem 1 ;)
Ale wtedy żaden mag nie wejdzie.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

kubencjusz pisze:Co z lordami którzy mają na start 3 lvl. Zaniża im się on czy jak ?
Nie możesz ich wystawić.

Efektywnie można wystawić tylko Vampire Lord'a albo HE Prince z Radiant Gem of Hoeth.
Waldi pisze:
Oki pisze:@Furion - done
Szkoda ,że woch nadal może na takie punkty wcisnąć bohatera na demonic mountcie, z sv1+, ws 3+, i rerollem 1 ;)
Ale wtedy żaden mag nie wejdzie.
Dokładnie tak. Nie ma sensu pisać pustych ograniczeń. Jeżeli wzięcie tego kolesia mocno blokuje magię i efektywnie osłabia armię, to nie ma sensu dodawać ograniczeń co trafiają w powietrze.

Inna sprawa, że może się okazać że mimo wszystko ten koleś jest na tyle mocny, że trzeba go osobno ograniczyć. Ale to trzeba pograć i zobaczyć, a nie wróżyć z fusów.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

coraz bardziej mi się to podoba :)... może pod koniec roku zrobimy na ten CS mastera? :) To by się dopiero działo :)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Prawdopodobnie ogarniemy w Rivendell ligę na te ograniczenia. Niestety dopiero w maju. Zapytam jeszcze właściciela co na ten temat myśli ale sądzę że temat przejdzie bez problemów.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2013, o 09:01 przez Grolshek, łącznie zmieniany 3 razy.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

ODPOWIEDZ