Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Re: Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc

Post autor: Marks »

1. Jest w opisie czaru (pod koniec każdej).
2. Jest w opisie krzyku/FAQ. Może, pod warunkiem, że sam nie jest związany w innej walce.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
przelas
Falubaz
Posty: 1099
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: przelas »

Tak myslalem ale na ub grałem z włochem i jego kupkę mnie zakrzyczeli mówiąc inaczej więc wolałem sie upewnić :) , dzięki!

Awatar użytkownika
lahire12
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Pisz

Post autor: lahire12 »

Hejka mam pytanie ile może być warty Mannfred nowy? Bez pudełka.
Czy to żer, czy to wróg.
Żelazobrzuchy dadzą radę.
Najpierw pobijemy,
A potem to zjemy.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

w polsce pewnie za 60-70% ceny GW byś sprzedał
ale to jak ktoś gra na kawalerii, a tych jest stosunkowo mało w okolicy
ew kolekcjoner :)

jak metalowy to pewnie więcej
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Kenpachi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 130

Post autor: Kenpachi »

witam, właśnie przymierzam się do vampirów i mam kilka pytań:
-jak nekro wykupi sobie carta to jak się do niego strzela? i jak są woundy rozliczane?
-jak vampir jest na smoku to nadal daję zasadę że jednostki mogą maszerować w 12" czy jakoś to się zwiększa?
-nie chce grać na turniejach, czy batalion +zombie dragon na początek to dobry wybór? zdaje sobie sprawę że mało cora ale na razie chciałem żeby fajnie to wyglądało na stole i w gablotce
-vampiry mogą brać itemy z głównego booka czy tylko ze swojego?
-lepiej spisują się vargheisty czy crypt horrory?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Necro na corpse cart to ridden chariot. 1-4 dol 5-6 gora z armat oba dostaja tak jak smoki itp.
marsz jest w 12 calach od generala smok nic nie zmienia
moze 2 bataliony ;) na stole nie ma co wygladac z 1 batalionem bo nie wystawisz tego zdaje sie. Smok na 1500 wejdzie wiec 375 core musisz miec
Wszyscy maja dostep do itemow z podrecznika główneg
crypt horrory sa lepsze, optymalnie 8-10modeli
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Kenpachi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 130

Post autor: Kenpachi »

a 2 corpse carty i 20 dire wolvesów jest wystawialne na te pkt czy jest to zwykłe zapychania pkt?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Corpse Cart to nie core. 1 z balefire wystarczy, ale to dla odpowiedniej rozpiski gdzie masz oddzialy.

jak chcesz miec 1500 i smoka tylko + minimum core to CC nie ma sensu.
Wilki sa ok do odginania 2x5 wystarczy chyba ze chcesz miec nimi Core bardziej zapchane. I lepiej sie na cos zdecydowac nie wcisniesz zombich i szkieli i ghouli na takie ptk.

2x5 wilkow 30-40 szkieletow fcg, 8 crypt horrorow + smok ;) ew zamiast horrorow Terrorgeista hehe i masz 2 fajne duze modele w centrum armii.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Kenpachi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 130

Post autor: Kenpachi »

brzmi rozsądnie, dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3354
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Lepiej morghasty niż te crypty.

Awatar użytkownika
Kenpachi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 130

Post autor: Kenpachi »

jakie one maja w ogóle zasady? można je brać bez nagasha?

Awatar użytkownika
przelas
Falubaz
Posty: 1099
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: przelas »

można, po wyjściu książki EoT dopuszczone morghasty i archai do armii VC. Polecam ściągnąć plik do AB tam masz wszystkei zasady.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

w sumie 4 morghasty/archai to prawie tyle co 10 Crypt Horrorow, szybsze i sypanie obnizaja

ale od czasu wyjścia EoT: Nagash nie kupiłem, żadnej figurki do WFB :) więc poczekam popatrzę jak ten koniec świata się rozwinie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Lepiej morghasty niż te crypty.
Zależy. Obie jednostki mają plusy i minusy.

Crypty wciąż są równie wytrzymałe, i mają szeregi, więc jak uderzą z flanki to robią disrupta. Static jest więc lekko na plus przy cryptach, a do kasowania regimentów piechotnych S4 wystarcza. Regenera a zwykly save - IMO oba sytuacyjne, bo na crypty najpewniej podleci coś z flamingiem, a na morghasty coś z buffem do siły, więc ciężko liczyć statystykę wiedząc co przeciwnicy będą kontrować i czym. Stawiałbym na regenerkę, bo nie każdy oddział przeciwnika na stole ma flaming, a komba aby ją pobić zjadają już nieco punktów.
Morghasty to znacznie stabilniejszy flanker - szybkie, T5 i save, IMO nie do cryptów się je powinno porównywać, a do Varghów - a tu niekoniecznie morghasty są jakieś wybitnie lepsze. Dwa Arcaje kosztują tyle co 3 Vargi, a to o 4 ataki mniej. Jedyny plus to większy T i save a więc teoretycznie lepszy przelicznik CR nabite/przyjęte w walce. Cena punktowa adekwatna za lepsza kontrolę w walce i lepsze granie CRką - kto co lubi. Osobiście mi się modele nie podobają - zbyt podobne do jakichś tyranidów, więc wolę Vargheisty.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

ale zauważyłeś, że kolega chce grać na 1500 i z Lordem na smoku i to nie turniejowo :)

poza tym Vargeisty mają Frenzy to je mocno osłabia i tylko T4 bez żadnej ochrony, bez 12" generala polecą w jakieś gówno i niańczyć je trzeba
a jeśli opierać grę o lorda na smoku to Morghasty się przydadzą bardziej bo zmniejszają sypanie jeśli coś pojdzie nie tak

w takiej grze nikt nie powinien strzelać do nich, bo smok jest celem nr 1 i jego zabicie daje wygraną od razu, więc mobilne Morghasty moga poszaleć a w złej sytuacji wspierają generala zmniejszeniem sypania i to na 12" :) jakby dostał jakąś kontrę i same są lepsza kontrą, mając większa siłę (S6 archai) niż Crypty czy Vargeisty
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

ale zauważyłeś, że kolega chce grać na 1500 i z Lordem na smoku i to nie turniejowo :)
A to nam specjalnie zmienia naszą dyskusję? Proponuję, aby wyjść z założeniem, że smoka w pierwszej turze mu nie zestrzelą - bo albo nie ma czym, albo ma fuksa.
Jeśli przyjmiemy, że grają na normalne zasady VC a nie na UL, to zestrzelenie generała spowoduje sypanie się morghastów. Vargheisty się nie sypią.
poza tym Vargeisty mają Frenzy to je mocno osłabia i tylko T4 bez żadnej ochrony
Cóż, prawda. To jest jeden z wyraźniejszych glasscannonów w grze. Ale za to mają szybkość i wygar o których morghasty mogą co najwyżej pomarzyć.
Są wampiryczne, i mają pełny lot, więc są w stanie przemieścić się 20 cali nawet, jak general jest daleko - ot choćby po to, by w następnej rundzie nie musieć zdawać frenzy bo będą szarżować na to samo, co generał na smoku np? Z tym osłabieniem przez Frenzy bym polemizował. Najbardziej boli przymus pościgu i overruna, nie samo szarżowanie. O wygarze nie ma co dyskutowac. Dwa Vargheisty kosztują tyle, co jeden Arcai, a mają prawie 3 razy więcej ataków. S6 vs S5 to naprawdę niewielka różnica.
Hoover nie maszeruje. Morghast w więcej niż 12cali od generała też nie. A nawet jak jest, szybciej idzie na piechotę, więc jego prędkość i manewrowość jest tylko deko większa niż crypta.
a jeśli opierać grę o lorda na smoku to Morghasty się przydadzą bardziej bo zmniejszają sypanie jeśli coś pojdzie nie tak
Jeśli opierać grę o smoka, to jemu potrzebne jest mobilne wsparcie - felki, Vargheisty, hexy, kawaleria, i mnóstwo wilków. Tu od wyporności na ostrzał lub magię bardziej liczy się kontrola nad ruchami przeciwnika, więc potrzeba sporo tanich jednostek, które mają wkurzać, blokować maszyny, odginać regimenty itd. Morghasty są zbyt wolne, i wymagają niańczenia, co wiąże dużego latacza w jednym miejscu - tu o wiele lepiej spisałyby się przy piechotnej armii jako szybka i dobra kontra - hoover nie boli a pozwala ignorować odginaczki i szarżować nad nimi. Pozwala też zachować ich na kontrę i trzymać z dala od kombatów którymi tylko blokujemy/opóźniamy przeciwnika(zombie). Reszta ich zdolności też przydaje się w zasadzie przy dłuższych, statycznych kombatach - duża siła i WS aby nabijać i ograniczać przeciwnikowi CR, zmniejszenie sypania i leczenie takie, jak cryptów.
Bardzo ważny plus jeśli koncentrujemy grę na smoku - on musi nabijać CR, w multikombacie ze wsparciem. Jeden pojedynek i większosć jego potencjału może się zmarnować na jakimś czempionie. Vargheisty mają czempiona, który najpewniej zwycięży z każdym innym czempionem, o ile nie jest to chosen chaosu, więc pojedynek nie jest już problemem a pastwienie się nad r&f jest dużo łatwiejsze.
jakby dostał jakąś kontrę i same są lepsza kontrą, mając większa siłę (S6 archai) niż Crypty czy Vargeisty
Jeśli grając ofensywnie smok dostaje kontrę, to ewidentnie coś idzie nie tak, bo zabrakło odginaczek. Masz rację - Morghasty lepsze są w kontrze.

Awatar użytkownika
Kenpachi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 130

Post autor: Kenpachi »

czytając wasze wypowiedzi nasuwają mi się kolejne pytania, frenzy jest już wliczony w statystyki? i drugie średnio związane z tematem jeżeli weźmiemy nagasha jako generała, który jakby nie było vampirem nie jest ale podlega zasadzie nieumarły, czy jako generał może maszerować od samego siebie?

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Nie, frenzy nie jest wliczone w statystyki bo frenzy można wybić. Stąd bonus +1A dostaje się tak długo, jak jednostka nie przegra walki.
Nic nie zabrania Nagashowi maszerować od samego siebie. Jak bierzesz Nagasha to piechotnie i Morghasty na kontrę. Resztę po prostu sobie przyzwiesz. Dajesz jakiegoś taniego BSB i w zasadzie CR jest ładnie absorbowany na -4 w sypaniu.
A, i zagraj sobie Nagashem na Khaine magic - jak szaleć to szaleć.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nagash + BSB to rozpiska minimum 2300 ptk :) Nagash to 1K i BSB WK to ze 150
deko więcej Core trzeba
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

W ogóle potrzeba więcej wszystkiego - bo Nagash całe regimenty przyzywa;)

ODPOWIEDZ