Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: Embir »

Barbarossa pisze:KOW2 - zasady zajebiste - wchodzę w to.
No wreszcie, musiałem półtorej roku czekać aż w końcu w środowisku ktoś ze starych battlowców przekona się do KoW-a.
Tak to tylko z Kal Torakiem pałować mogłem ten system. :D

Dla mnie Age of Sigmar to świetny produkt bo widzę, że sprawi, że jeszcze więcej osób przerzuci się na KoW-a. :D

Barbarossa kiedy robimy ustawkę na bitwę?
Kołata pisze:A pamiętacie VLoSa?
Dokładnie taki system ustalania LOS jest w oficjalnych zasadach KoW.

Awatar użytkownika
Milutki
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: Milutki »

A mi z perspektywy gracza raczej nie turniejowego zasady się całkiem podobają, trzeba będzie zobaczyć w praniu, jak to wszystko wyjdzie. Zasady są trochę bardziej losowe niż 8 edycja. Jeśli rzeczywiście znajdą się jacyś ciśnieniowcy robiący dzidy na 100 cm, to zawsze można wprowadzić pakiet zasad turniejowych typu mierzymy od środka modelu/podstawki, albo na przykład tury są zawsze przemienne, lub ten kto miał poprzednią turę, ma ujemny modyfikator do kolejnego rzutu. Nie będzie to już AoS w całości, ale ja uważam, że jeśli coś jest zepsute, to trzeba to naprawić, a nie grać dla "czystości warhammera". A przy piwie każdy będzie sobie grał jak chce i jak mu się podoba.
Obrazek

Awatar użytkownika
Vlad
Wałkarz
Posty: 76
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Vlad »


Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

9 edycja Warhammera już jest: szybka, mega grywalna, przystosowana do gry turniejowej i bardzo zbalansowana - nazywa się Kings of War.

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

Polacy! zróbmy 9 edycję. ;)

usuśmy czary zabijające z automatu(wywaliłbym wszelkie 6 z każdego lora) i już jest milej ;)

do tego naprawdę drobne korekty w stylu jakaś premia za włócznię(np.+2 do inicjatywy, gdy przeciwnik nie ma także broni drzewcocej[włócznia,halabarda,lance]) i w sumie jest gitara.

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5346

Post autor: Tutajec »

Z tych plotek wynika ze Gw robi z battla warmachine.
Obrazek

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Barbarossa pisze: Natomiast kwestia mierzenia jest o tyle ważna, że ja mam np kawalerię z pochylonymi, nieco przedłużonymi lancami, która zyskuje na tym (wg obecnych zasad) jakieś 2 cale zasięgu w porównaniu z kawalerią wiozącą lance pionowo. I nie jest to żaden PG, ale prosty przykład tego, że samo sklejenie modeli (włócznie w pionie lub wystawione do przodu) znacząco wpływa na ich właściwości na polu bitwy według tych zasad.
Możesz patrzeć na to tak, że Twoje modele zyskują 2" zasiegu, ale też przeciwnik zyskuje do nich 2" zasięgu. Może być tak, że wychodzi to na zero.

A co do propozycji DE'a absurdalnych podstawek, to jest prosty sposób by określić czy tak można. Jeśli znajdziesz graczy, którzy się zgodzą z Tobą wtedy zagrać znaczy się, że można. Powodzenia! :)
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

Bastor
Chuck Norris
Posty: 451

Post autor: Bastor »

Chciałem was wszystkich przeprosić... :(
To wszystko moja wina :oops:

Jakieś 20 lat temu (mam to udokumentowane) powadziłem mojej drużynie scenario w RPGu w którym jebła kometa, z niej wyszedł Sigmar i powiedział, że potrzebuje ich pomocy w walce z demonami. Zaprowadził ich do jaskini w której było wiele magicznych, ruszających się wizerunków demonów (wszystkie rozbili) - które potem rozpadły się jak jajka i wyszły z nich demony o długich czaszkach i 4 szponach które rozrywały wszytko, biegały po ścianach a ich krew była super-kwasem.
Sigmar rzucał błyskawicami i walił skrzącym się od mocy młotem.
Jak już rozwalili demony - Sigmar pozostawił im wskazówki, że jakby co - to niech rozbiją artefakt a on wróci. I odleciał.

Gracze doskonale się przy tym bawili - zajebiste sesje z tego wyszły choć z opisów wszyscy skapowali że to był zwykły DropPod i marines z thunderhammerem polujący na tyranidzkie ścierwo.

Kurwa - gdybym wiedział, że jakiś pojeb to podsłuchuje... :evil:
Gnojek czekał tyle czasu... i w końcu wcielił to w życie.

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2015, o 14:26 przez Bearded Unclean 'Un, łącznie zmieniany 1 raz.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Qsownik
Chuck Norris
Posty: 397
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań

Post autor: Qsownik »

Co do braku punktów to to nie chodziło czasem o brak restrykcji tj. 25% core, oddziały jak w 40-tce (5 modeli bazowo i możesz dokupić do 10) i coś w stylu FOC? Bo kiepsko widzę większego starcia ze sporą ilością małych oddziałów.
Obrazek
Jeżeli maruderzy na zdjęciu są dwoma osobnymi oddziałami, to jest tu argument za powyższą teorią. Dlaczego? Bo jeden z tych dwóch oddziałów na FCG :P

Co do zasad:
note that Age of Sigmar is clearly an introductory game
więc raczej może być ich więcej niż te 4 strony.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

1. Hit Roll. No WS vs WS, all to hit rolls are the same regardless of who target is. Based on Warscroll.
2. Wound Roll. No S vs T, all to wound rolls are based on weapon on attacking unit’s Warscroll.
3. Save Roll. Save on Warscroll, modified by attacking unit’s weapon Rend value.


Na razie ploty od wielu sprzedawców mówią o "no rulebook ever for AoS", więc jedyna nadzieja z tym związana to to, że przedstawiciele GW celowo wprowadzają ich w błąd. I jest planowany RB, ale nie do Age of Sigmar, tylko do czegoś nieco innego, bla bla. Średnio w to wierzę, ale w sumie takie zachowanie nie byłoby ponad GW.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2015, o 13:11 przez Barbarossa, łącznie zmieniany 1 raz.

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Akurat taki zunifikowany rzut na 'to hit' występuję w Warmasterze, powszechnie uważanym za jedną z dwóch prawdziwych strategicznych gier GW (obok Epica) w odróżnieniu od mainstreamowych, radosnych, losowych popierdółek : WFB i WH40K ;) O ile dobrze pamiętam, rzut (generalnie 4+) modyfikuje np pozycja obronna zajmowana przez przeciwnika, ale nie jego typ czy statystyka.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2015, o 13:13 przez Cyel, łącznie zmieniany 1 raz.
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

heimdall89
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: heimdall89 »

Ciekawią mnie 2 sprawy.

Skoro nie ma limitów pkt to co z bohaterami? Rozumiem ze Gw pójdzie na łatwiznę i wystawi samych imiennych bohaterów. Bo raczej sobie nie wyobrażam lorda krasnoludow którego obrzuce runami nie płacąc za to punktami.

Aha słyszałem plotke ze do najnowszego wd dołącza jednego sigmaryte. Pytanie po co skoro nie gramy na punkty tylko te scrolle (w założeniu że 1 pudełko 10 figurek to 1 scroll).idąc tym tropem nie uda nam się wrzucić tego dodatkowego do wojska.

Bastor
Chuck Norris
Posty: 451

Post autor: Bastor »

Ale jak kupisz 10 WD - to już się da :twisted:
Marketing, marketing... i jeszcze raz marketing :mrgreen:

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Fajnie by bylo pograć znowu turniejowo w 6 ed WFB :mrgreen:

Dargor
Chuck Norris
Posty: 489

Post autor: Dargor »

Cyel pisze:Akurat taki zunifikowany rzut na 'to hit' występuję w Warmasterze, powszechnie uważanym za jedną z dwóch prawdziwych strategicznych gier GW (obok Epica) w odróżnieniu od mainstreamowych, radosnych, losowych popierdółek : WFB i WH40K ;) O ile dobrze pamiętam, rzut (generalnie 4+) modyfikuje np pozycja obronna zajmowana przez przeciwnika, ale nie jego typ czy statystyka.
Tak jak w Bolt Action... widać że jedna osoba to projektowała:)

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

czyli trochę jak w karciankach. siła 5 minus twoja wyporność 4=1 rana i papapapapapapa Ewentualnei jakiś pancerz

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Szkoda że 6ed nie żyje :(

ale tak samo będzie z 8ed i jakieś tam szwedzkie wynalazki tutaj nie pomogą bo wiadomo jaki los czeka 8 czy 9 fanowską edycję

Bastor
Chuck Norris
Posty: 451

Post autor: Bastor »

+1 Fluffy - i to na 6ed'ycyjnych army bookach :)

Kto za?

Awatar użytkownika
Szmajson
Postownik Niepospolity
Posty: 5104
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"
Kontakt:

Post autor: Szmajson »

Bastor pisze:+1 Fluffy - i to na 6ed'ycyjnych army bookach :)

Kto za?

+1
Spokój to kłamstwo, jest tylko pasja. Dzięki pasji, osiągam siłę. Dzięki sile, osiągam potęgę. Dzięki potędze, osiągam zwycięstwo.

Obrazek

Zablokowany