9th Age
9th Age
Cześć
Dla tych co chcą mieć minimalny chociaż wpływ na nowo powstający podręcznik do naszej armii jest mała ankieta do wypełnienia.
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... #post24574
Swoją drogą namawiam do jakiegoś wypowiadania się na forum 9th Age.
Dla tych co chcą mieć minimalny chociaż wpływ na nowo powstający podręcznik do naszej armii jest mała ankieta do wypełnienia.
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... #post24574
Swoją drogą namawiam do jakiegoś wypowiadania się na forum 9th Age.
-
- Falubaz
- Posty: 1152
Dziś zagrałem pierwszy mini turniej na 9th age. Wrażenia bardo dobre z powodu dobrych wyników oraz te trochę gorsze spowodowane wieloma dziwnymi rzeczami które znaleźliśmy w zasadach. CO do samej Brety to ma zajebiste opcje teraz, zmienia się geografia booka mocno (słabsze ptaszyska, słabsze trebki) acz i tak jest czym grać
No, ja akurat uważam odwrotnie: zasady podstawowe są dobre, ale lista bretonska dostała tyle samo nerfa, co wzmocnien.
A treby i tak sa wyborem automatycznym w zasadzie: Jak np bez trebusza radzic sobie z Arachnarokami?
A treby i tak sa wyborem automatycznym w zasadzie: Jak np bez trebusza radzic sobie z Arachnarokami?
Uprawa warzyw od 1997 roku
-
- Falubaz
- Posty: 1152
Proszę Cię, po prostu trzeba trochę poszukać i pokombinować z rozpą. Arachnaroki zabijałem w cc
Konkrety są takie, ze biorąc pod uwagę co orki mają w rarach to ten pająk jest na bretą chyba najsłabszym wyborem. Raz, ze kosztuje, dwa, że zabija max 1-2 rycków, to na dodatek nie może odejść ani na krok od gienka i bsbka, bo w brecie łamie go wszystko co tylko go zaszarżuje. Do tego ta wielka podstawka, do której można dostawić praktycznie całą armię.
8 ataków siła 5 z unitu za 200 pkt, bez reroli to hit, to dla bretki free frag.
Pomijam już, ze szef z 1+ save z rerolem siłą 7 i d3 woundy kroi tego pająka jak chce, to jeszcze masz od groma innych możliwości by tego dokonać.
Możesz go napocząć heavensem, potem wpadasz 6 grali ławą i nie ma co zbierać. Możesz rzucać dzidę z beasta, a jeśli będzie scrolował, to potem najpewniej zboostujesz sobie lorda 6 lub 0, do tego atrybut i tniesz pająka na mielone w 2 fazy walki. Jak nie to to wpadasz gralami, wrzucasz frenzy, do tego +1 do siły na championa z sygnatury i wiadrem ataków zabijsz go w oka mgnieniu. Jak to mało, to łapiesz eterycznym templarem z 2 rakiem i sukcesywnie, wound po woundzie kroisz, dobijając coś z beasta, może atrybucik, albo 6 i do tego +1 do siły z atrybutu.
U mnie pierwszy szereg lancy to szef s7 d3 woundy 1+ z rerolem, bsb 1+ z rerolem i eteryczny templar z 2rakiem, do tego ataki ryców, nawet realmów i z pająka w fazę nie ma co zbierać.
Z mojego punktu widzenia pająk, jako problem, to czysta abstrakcja.
8 ataków siła 5 z unitu za 200 pkt, bez reroli to hit, to dla bretki free frag.
Pomijam już, ze szef z 1+ save z rerolem siłą 7 i d3 woundy kroi tego pająka jak chce, to jeszcze masz od groma innych możliwości by tego dokonać.
Możesz go napocząć heavensem, potem wpadasz 6 grali ławą i nie ma co zbierać. Możesz rzucać dzidę z beasta, a jeśli będzie scrolował, to potem najpewniej zboostujesz sobie lorda 6 lub 0, do tego atrybut i tniesz pająka na mielone w 2 fazy walki. Jak nie to to wpadasz gralami, wrzucasz frenzy, do tego +1 do siły na championa z sygnatury i wiadrem ataków zabijsz go w oka mgnieniu. Jak to mało, to łapiesz eterycznym templarem z 2 rakiem i sukcesywnie, wound po woundzie kroisz, dobijając coś z beasta, może atrybucik, albo 6 i do tego +1 do siły z atrybutu.
U mnie pierwszy szereg lancy to szef s7 d3 woundy 1+ z rerolem, bsb 1+ z rerolem i eteryczny templar z 2rakiem, do tego ataki ryców, nawet realmów i z pająka w fazę nie ma co zbierać.
Z mojego punktu widzenia pająk, jako problem, to czysta abstrakcja.
Czyli autobus z bohaterami, czyli to, co grało w ósmą. Fajnie, ale od "nowego, zbalansowanego systemu" oczekiwałbym jednak więcej niż jednej kombinacji (z mutacjami). Zieeeew.
Poza tym jest jednak dość szybki, a na górze morze siedzieć szef z battleaxem - wtedy "1-2 rycerzy" to jest jak ma słabe rzuty :p
Tym niemniej dzięki za odpowiedź Dębku.
@Bretonnian, nie widziałem, Ty mi czytałeś rozpę bo była ładnie i czytelnie zrobiona, ale ja nie miałem szansy :p Poza tym byłem zajęty tancem z demonami, skutecznym całkiem skądinąd. Tak więc się pochwal
Poza tym jest jednak dość szybki, a na górze morze siedzieć szef z battleaxem - wtedy "1-2 rycerzy" to jest jak ma słabe rzuty :p
Tym niemniej dzięki za odpowiedź Dębku.
@Bretonnian, nie widziałem, Ty mi czytałeś rozpę bo była ładnie i czytelnie zrobiona, ale ja nie miałem szansy :p Poza tym byłem zajęty tancem z demonami, skutecznym całkiem skądinąd. Tak więc się pochwal
Uprawa warzyw od 1997 roku
Nigdzie nie napisałem, że tylko autobus. Podałem to już jako ostateczną opcję, jeśli wcześniejsze wydają się za moło pewne.
Grałem z Gąsiorem przeciw VCtom i poprostu pojechałem się z nim lać. Naprawdę dostaliśmy bardzo dużego boosta. Nerfy, o których mówisz są na poziomie grania, rozpy i odpowiedniego deploya łatwie do przełknięcia. Z kolei to co dostaliśmy powoduje, że możemy niemal w dowolny sposób grać praktycznie z każdą armią, nie tylko, tak jak w poprzedniej edycji, bronić się w narożniku i kontrować lancami.
8 ed kojaży mi się z paroma parringami, w których gdzieś tam jechałem i ogromnej większości, gdzie stałem w rogu, strzelałem i czarowałem ile wlezie, by potem na końcu coś pokombinować w hth.
Ja osobiści to co było do tej pory pamiętam jako zieeew, który skłonił mnie do kupienia drugiej armii. To co dostałem teraz skłania mnie, by o tamtej drugiej armii na długi czas zapomnieć.
IMO znerfione zostały pegazy i trebki, ale to dotknęło wszystkie jednostki tego typu. Straciliśmy 100 pkt i drugiego scrolla, co boli. Zyskaliśmy jednak baaardzo dużo w zamian.
Grałem z Gąsiorem przeciw VCtom i poprostu pojechałem się z nim lać. Naprawdę dostaliśmy bardzo dużego boosta. Nerfy, o których mówisz są na poziomie grania, rozpy i odpowiedniego deploya łatwie do przełknięcia. Z kolei to co dostaliśmy powoduje, że możemy niemal w dowolny sposób grać praktycznie z każdą armią, nie tylko, tak jak w poprzedniej edycji, bronić się w narożniku i kontrować lancami.
8 ed kojaży mi się z paroma parringami, w których gdzieś tam jechałem i ogromnej większości, gdzie stałem w rogu, strzelałem i czarowałem ile wlezie, by potem na końcu coś pokombinować w hth.
Ja osobiści to co było do tej pory pamiętam jako zieeew, który skłonił mnie do kupienia drugiej armii. To co dostałem teraz skłania mnie, by o tamtej drugiej armii na długi czas zapomnieć.
IMO znerfione zostały pegazy i trebki, ale to dotknęło wszystkie jednostki tego typu. Straciliśmy 100 pkt i drugiego scrolla, co boli. Zyskaliśmy jednak baaardzo dużo w zamian.
Najważniejsze chyba utrzymalismy. Choc przydałyby się bandery, furionowe były fajne
@Debek: faktycznie, opcji jest mnostwo, ja sie zreszta powaznie zastanawiam, czy jest.wielku sens brac pegazy przy ich obcietej mobilności. No i cieszę się, ze tez uwazasz autobus za zieeew...
Mam natomiast pytanie do Kolegów: czy ktoś widzi sens brac Gralowcow w duzym oddziale? Kosztuja sporo punktow, w lancy ataków wszystkich nie wypłacą, w tyralierze tracą na szeregach (no i szerocy są). Owszem, fajnie mieć parę ciał "zapasu", niemniej po 35 pkt to te ciała dość kosztowne jak na "magnes dla dział".
@Debek: faktycznie, opcji jest mnostwo, ja sie zreszta powaznie zastanawiam, czy jest.wielku sens brac pegazy przy ich obcietej mobilności. No i cieszę się, ze tez uwazasz autobus za zieeew...
Mam natomiast pytanie do Kolegów: czy ktoś widzi sens brac Gralowcow w duzym oddziale? Kosztuja sporo punktow, w lancy ataków wszystkich nie wypłacą, w tyralierze tracą na szeregach (no i szerocy są). Owszem, fajnie mieć parę ciał "zapasu", niemniej po 35 pkt to te ciała dość kosztowne jak na "magnes dla dział".
Uprawa warzyw od 1997 roku
4+ ward, kula z armaty zatrzymuje się na modelu którego nie zabije, sila jest połowiona do 5 Ap (2). Armaty to nie te same maszynki co w 8 ed. Sam mam problem z pegazami - brak vanguarda, 20 cali marszu oraz skirmisza powoduje że to już nie ten sam oddział, myślę ze pazie na koniach zaczną pojawiać siew naszych rozpiskach. 5 kosztuje 60 pkt wiec za pkt z pegazów wchodzą 3 oddziały + lanca grali, można robić nimi fajne schodki bez obawy ze wywołają panikę na lancy.
Ostatnio zmieniony 12 paź 2015, o 19:08 przez r@fix, łącznie zmieniany 5 razy.
Prawda, 5 kosztuje 60, ale jak by tu dać tarczę, muzyka, zbroję... to się łatwo do stówki dobija, a kusi
Z drugiej strony w bitwie z orkami najwięcej krwi mi pospuły właśnie goblińskie przeszkadzajki w cenie 50 pkt/5, w tej niezbyt chwalebnej, samobójczej roli taki tani oddział giermków sprawdziłby się wyśmienicie (i właśnie dlatego wolałem ich tańszych, ale nie w coreach).
Armata to był akurat zabieg literacki, ale fakt, zostały przycięte.
Z drugiej strony w bitwie z orkami najwięcej krwi mi pospuły właśnie goblińskie przeszkadzajki w cenie 50 pkt/5, w tej niezbyt chwalebnej, samobójczej roli taki tani oddział giermków sprawdziłby się wyśmienicie (i właśnie dlatego wolałem ich tańszych, ale nie w coreach).
Armata to był akurat zabieg literacki, ale fakt, zostały przycięte.
Uprawa warzyw od 1997 roku
erranci po 5 ławą z muzykiem i champem
realmi w lancach
queści w lancach
grale po 5 ławą
Ja 2x3 gołe pedzie wystawiam. Mimo wszystko się bardzo przydają do łączonych szarż nad innymi unitami by zablokować combat reform. IMO nadal warto, zwłaszcza, że nie trzeba już w tym celu wsadzać lorda na pegaza.
W ostatniej rozpie miałem 3x5 errantów z muzyami i champami, 2x gołe 3 pedziów, chyba 11 realmów, 5 grali, 2 treby i kadrę za tysiaka (magica, lord klepacz, templar i bsb ze stubbornem. Fajnie się to wszystko uzupełniało. W kolejnej rozpie myślę nad 2x5 errantów i 2x9 relmów w corach.
realmi w lancach
queści w lancach
grale po 5 ławą
Ja 2x3 gołe pedzie wystawiam. Mimo wszystko się bardzo przydają do łączonych szarż nad innymi unitami by zablokować combat reform. IMO nadal warto, zwłaszcza, że nie trzeba już w tym celu wsadzać lorda na pegaza.
W ostatniej rozpie miałem 3x5 errantów z muzyami i champami, 2x gołe 3 pedziów, chyba 11 realmów, 5 grali, 2 treby i kadrę za tysiaka (magica, lord klepacz, templar i bsb ze stubbornem. Fajnie się to wszystko uzupełniało. W kolejnej rozpie myślę nad 2x5 errantów i 2x9 relmów w corach.