Pytania dotyczące wersji 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
1. Czy Forest Prince oklep na Great Elku (Standard, Cavalry, 50x50 mm) jest chroniony przed strzałem z armaty gdy jest w oddziale pięciu i więcej Heath Ridersów (Standard, Cavalry, 25x50 mm) ?
2. Ogre Khans: Lygur’s Tongue (60pts) All enemy model parts in units in base contact with the bearer suffer -1 Attack Value. Jak ten przedmiot działa na modele które mają paru jeźdźców np. Battle Sphinx który ma na sobie Rider (4) kazdy po dwa ataki. Z góry, po modyfikacji przez Lygur’s Tongue jest wypłacanych 7 czy 4 ataki? Albo np taki Taurosaur który ma pięciu jeźdźców ale po jednym ataku, po modyfikacji będzie nadal 5 ataków czy 4 ?
2. Ogre Khans: Lygur’s Tongue (60pts) All enemy model parts in units in base contact with the bearer suffer -1 Attack Value. Jak ten przedmiot działa na modele które mają paru jeźdźców np. Battle Sphinx który ma na sobie Rider (4) kazdy po dwa ataki. Z góry, po modyfikacji przez Lygur’s Tongue jest wypłacanych 7 czy 4 ataki? Albo np taki Taurosaur który ma pięciu jeźdźców ale po jednym ataku, po modyfikacji będzie nadal 5 ataków czy 4 ?
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
Jak to jest ze strzelaniem katapultą do oddziałów z War Platformą? Chodzi o taką sytuację:
Katapulta z area attack (6) strzela do oddziału szczurów z dzwonem:
- szczury
- dzwon
Jeżeli dzwonek zajmuje miejsce 15 szczurów to ile hitów otrzyma ten oddział od katapulty?
a) 30 hitów - po 5 za każdy szereg do 6tego?
b) 11 hitów za szeregi z dzwonem + 5 hitów za 6ty szereg?
c) inna ilość hitów?
Katapulta z area attack (6) strzela do oddziału szczurów z dzwonem:
- szczury
- dzwon
Jeżeli dzwonek zajmuje miejsce 15 szczurów to ile hitów otrzyma ten oddział od katapulty?
a) 30 hitów - po 5 za każdy szereg do 6tego?
b) 11 hitów za szeregi z dzwonem + 5 hitów za 6ty szereg?
c) inna ilość hitów?
A
Dobrze rozumujesz, war platforma jest liczona jak modele których miejsce zajmuje na potrzeby area attacku.
Dobrze rozumujesz, war platforma jest liczona jak modele których miejsce zajmuje na potrzeby area attacku.
For calculating the number of models in the unit’s ranks (e.g. for Full Ranks, Line Formation
, Area Attack
, Penetrating.
), the large base counts as the number of models it replaces.
W mismatching bases.
, Area Attack
, Penetrating.
), the large base counts as the number of models it replaces.
W mismatching bases.
1. Tak. Oddział ma -1LD tak długo jak styka się z wrogiem z Fear, więc w momencie Break'a nadal ma ten minus.
2. Nie. Na początku zasady jest, że gdy styka się z przynajmniej jednym wrogim modelem ("one or more enemy model"), więc się nie kumuluje.
2. Nie. Na początku zasady jest, że gdy styka się z przynajmniej jednym wrogim modelem ("one or more enemy model"), więc się nie kumuluje.
jak to jest z wyszarżowywaniem bohatera z oddziału, chodzi o lorda w bretonskiej lancy odgiętej żyrocopterem, czy bohater może zacząć robić wheela już wewnątrz lancy zahaczając o swoich rycerzy, takiego wirtualnego wheela (wtedy ma szanse ominąć żyrocopter), czy jednak musi wyjechać z lancy i dopiero wtedy wheelować (no ale wtedy zahaczy o zyrosa), nie znalazłem nic z rulebooku na ten temat więc chyba obowiązują zwykle zasady szarzy, am I right?
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Na potrzeby ruchu szarży ignorujesz modele z oddziału. Musisz stanąć w legalnej pozycji po ruchu, nie możesz być na swoich modelach. Strona 90
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
no właśnie gdzie to jest zapisane? nie mogę znaleźć, możesz zacytować, w beta rules na str 90 są zasady specjalne, ja znalazłem tylko zapis o ignorowaniu jednostki na potrzeby s&s, działania bannerów, magii itp, ale nie ma nic na potrzeby ruchu szarzy
https://drive.google.com/file/d/0B2Y6TI ... p=drivesdk
Jak sie powinno wyszarżowywać? Bo to dużo zmienia, albo KoE jest cpo najmniej średnia albo zwyczajnie słaba
EDIT: dobra, chyba znalazłem odpowiedź, trzeba wystawić bohatera z jednostki na 1" (edit edit: albo na zero bo podczas szarzy chyba 0" do innych jednsotek) i wtedy wykonać resztę ruchów szarży: "If the charge is successful, move the Character out of the unit and charge as normal."
https://drive.google.com/file/d/0B2Y6TI ... p=drivesdk
Jak sie powinno wyszarżowywać? Bo to dużo zmienia, albo KoE jest cpo najmniej średnia albo zwyczajnie słaba
EDIT: dobra, chyba znalazłem odpowiedź, trzeba wystawić bohatera z jednostki na 1" (edit edit: albo na zero bo podczas szarzy chyba 0" do innych jednsotek) i wtedy wykonać resztę ruchów szarży: "If the charge is successful, move the Character out of the unit and charge as normal."
ślivek pisze:Strona 88. 20.B.4 Leaving a Combined Unit
The Character ignores models from the combined unit for movement purposes...
Czyli tak możesz wheelować w oddziele już.
A jak ma się do tego ten zapisek?
"- If the charge is successful, move the Character out of the unit and charge as normal."
_______________________________
my nie chcemy bić piany, tylko zaznaczamy że ten fragment rulebooka jest chyba niejasno zapisany i może potrzeba coś doprecyzować / zmienić wording w następnej wersji rb
my rozumiemy ten zapis jako: wystaw bohatera przed oddział a następnie wykonaj szarżę w normalny sposób (move the Character out of the unit and charge as normal)
co jest w sprzeczności z tym jak się gra, że bohaterem podczas szarży/ruchu zaczyna się wheelowac już w oddziale przez co można ominąć odginaczkę, a jeżeli miałbyś go najpierw wystawić przed oddział to trafiasz w odginaczkę i szarża jest spalona/niemożliwa
my rozumiemy ten zapis jako: wystaw bohatera przed oddział a następnie wykonaj szarżę w normalny sposób (move the Character out of the unit and charge as normal)
co jest w sprzeczności z tym jak się gra, że bohaterem podczas szarży/ruchu zaczyna się wheelowac już w oddziale przez co można ominąć odginaczkę, a jeżeli miałbyś go najpierw wystawić przed oddział to trafiasz w odginaczkę i szarża jest spalona/niemożliwa
Widziałem kilka opcji, żeby oddział tymczasowo stracił zasadę scoring (combat reform w ostatniej turze, banner green knighta w koe). Czy to oznacza że w przypadku flag zabicie tego oddziału w danym momencie nie daje Ci punktów do scenariusza? Czy jeśli niosłeś garnek ze złotem to musisz go upuścić? To są sytuacje bardzo rzadkie, ale zastanawiam się czy zasady je precyzują.
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Jeżeli używasz banneru green knighta tracisz scoring, tym samym upuszczasz garniec ze złotem. W przypadku combat reformu jest wyraźnie napisane, że ignorujesz tę zasadę przy spoilsach.
W przypadku flag masz wyraźnie napisane, że liczysz "marked units" po grze. Marked units są wszystkie ze scoringiem na początku gry.
Ten podręcznik naprawdę jest nieźle napisany
W przypadku flag masz wyraźnie napisane, że liczysz "marked units" po grze. Marked units są wszystkie ze scoringiem na początku gry.
Ten podręcznik naprawdę jest nieźle napisany
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
Tak.