Demony i Vampiry zalewające Polską ligę WFB

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gajowy
Masakrator
Posty: 2710
Lokalizacja: Białe Błota
Kontakt:

Post autor: Gajowy »

glosowalem na nie do ograniczen na forum LL, ale jak powstanie odpowiednia propozycja to moze zmienie zdanie, mysle ze idea ograniczen bez podania ich rodzaju nie ma sensu, co innego gdyby przedstawiono konkretna oferte

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Ja jak pisałem wcześniej jestem przeciwny ograniczaniu w ten sposób.

Ja jakikolwiek CS widzę w postaci punktów dodatnich lub ujemnych w zależności od tego co wystawiamy. Dajmy na to, że startujemy bazowo mając 2000 pkt. i od tego leci -200 za czołg, -400 jeśli bierzemy drugi czołg, -400 za Drakenhoff banner, -400 za 2 hydry itd. itp. Co i w jakim stopniu karać to już kwestia osób które by się zajęły tworzeniem tego CSa. Można też nagradzać za wystawianie jednostek rzadkich bądź uznawanych za klimatyczne - np. Eternali w WE, korsarzy w DE. Pamiętacie kiedyś taki CS który się nazywał WPS ?? był do pobrania chyba ze strony GW czy skądś i nawet na paru turniejach go testowano. Chodzi mi o coś w ten deseń, ale dostosowane do obecnych realiów.

Podsumowując - każda rozpiska uzyskiwałaby odpowiednią ilość punktów. Organizator danego turnieju podawałby tylko, że np. dopuszczamy armie, które mają CS nie mniejszy niż 1500 pkt. I już jakieś ograniczenie - to organizator sam z siebie by decydował, czy chce ograniczać lekko, czy bardziej. Poza tym należałoby dodać jakiś mechanizm balansujący w postaci jakiś modyfikacji jeśli idzie o punkty np. zdobyte/ stracone, aby nie zabijać grania armiami klimatycznymi. Wiadomo przecież, że przy dużej dysproporcji w wartości CS, to niektóre armie mogłyby dostawać mocne wklepy, ale wystarczy np. dawać bonus w postaci odejmowania iluś tam punktów straconych w zależności od różnicy w CS lub inne modyfikacje do wyniku
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Jan z Czarnolasu
Mudżahedin
Posty: 269
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Jan z Czarnolasu »

To smutne, że niektórzy członkowie LL popisują się taką bezmyślnością. Sama ogólna idea ograniczeń już się pojawiła, głosowanie służy tylko wyrażeniu zdania czy skonkretyzowanie jej przez LS ma w ogóle sens. Chodzi o to czy orgowie w ogóle chcą jakiejś koncepcji jako alternatywy dla limited. Bo jeśli nie chcą to po co członkowie LS mają tracić czas na jakieś rozkminy ? Jeśli okaze się, że lud chce to LS po prostu ruszy dupę i coś zrobi, a orgowie już sami zadecydują czy chcą tego czegoś używać czy nie, czy jest to dobre czy nie. Przed oddaniem głosu warto się jednak zastanowić o co się właściwie w głosowaniu chodzi. . .

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

No właściwie nie pasuje mi ten cały tryb wymyślania CSów w tej postaci. Uważam, że tak jak z systemem punktowania turniejów, powinno się dać wolną rękę by parę grup graczy ułożyło kilka propozycji i potem lud oceni. Najlepiej jeszcze zrobić jakieś playtesty - parę lokali na w/w zasady - wtedy mając te dane przedstawiamy je i wybieramy coś, choć uważam, że bardziej powinno to być na zasadzie, że 1-2 systemy zyskują akceptację LL/LS i można z nich korzystać na równi z Limited (coś jak barb proponował).
Na razie widzę działania po omacku i.. może tak będzie dobrze, a może jednak trochę inaczej.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Scimitar pisze: powinno się dać wolną rękę by parę grup graczy ułożyło kilka propozycji i potem lud oceni. Najlepiej jeszcze zrobić jakieś playtesty - parę lokali na w/w zasady - wtedy mając te dane przedstawiamy je i wybieramy coś, choć uważam, że bardziej powinno to być na zasadzie, że 1-2 systemy zyskują akceptację LL/LS
i praca nad CSem potrwa rok.. w tym czasie wyjda super przegiete Skaveny i Bestie (takie przyklady) przewracajace caly dotychcasz opracowany CS i wszystko pojdzie sie jebac... Demony i VC sa przegiete tu i teraz... a nie za pol roku jak jakis CS moze przejdzie dziesiatki play testow... moim zdaniem CS Furiona powinien tworzyc LSowe 'Restricted 2k+' i tyle...

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

No i jak wyjdzie nowa armia to może się okazać, że nagle jest mało wrażliwa na ten CS albo w drugą stronę - staje się wręcz niegrywalna. Zresztą gracze wymyślą inne komba, których ten CS nie uwzględnia teraz, to co - z każdym nowym giętym pomysłem będziemy go dopisywać do listy ?? bo jak na razie to tylko to widzę

a tak realnie patrząc - entuzjazm do CSów minie w momencie wydania kolejnych armii - lizaki, skaveny - pewnie dadzą radę powalczyć z demonami i wampirami bez kłopotu; potem będą kolejne armie i tak w kółko

w momencie gdy zaczynałem granie w battla na turiejach, to rządziły vc - była ich cała masa, potem zaraz zaczęły pączkować skaveny, szczególnie na małe punkty, oraz w krótkim czasie dołączyła bretka, następnie było długo długo nic, aż nagle zapanowała moda na DL, potem pojawiły się WE i znowu gracze zapałali do nich miłością masową, po nich na krótko była moda na krasie, które mocno dawały się we znaki, szczególnie na 2k+ (kowadło); po krasiach nastała 7 edycja i... orki, które jednak jakieś mega gięte się nie okazały w przeciwieństwie do kolejnej armii - imperium - praktycznie rok do wyjścia VC był rokiem dominacji imperium, teraz mamy 2 dominujace armie, pojawiły się de, które może będą popularne, a może nie, zobaczymy też co nowi warriorzy pokażą - na razie jest narzekanie, ale starczy że paru graczy zacznie tą armią robić niezłe wyniki, a nagle nastawienie do nich się zmieni; aż boję pomyśleć co bedzie na wiosnę: Lizaki + Skaveny - chyba demony i wampiry wymrą za pół roku ;)
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2633
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

moja siostra właśnie podsumowała ten temat: ,,gadacie o tym czy postawiliscie klocka na miękko czy na twardo'' ... w sumie to nawet nie widziała co tutaj jest wypisywane :P , ale się z nią zgadzam:)

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

robienie CSa dla wszystkich armii może polec bo jest zbyt skomplikoane, praco i czasochłonne. Zresztą nie wyobrażam sobie CSa dla demonów... za każdy unit ujemne punkty mieliby dostawać? mają niedoszacowane punktowo jednostki wiec CS chyba tego nie zmieni:/ co z tego że prawie nieważne co wezmą jak i tak mają ogromną przewagę nad innymi armiami?
był taki CS gdzie trzeba było się zmieścić w widełkach 1500 a 4500p z tego co pamiętam... wyobrażam sobie że najwarzywniejsze demony mogłyby osiągnąć pułap max 2000p (czym więcej się miało tym lepiej i 'klimatyczniej'), bez możliwości osiągnięcia 'klimatycznych 4500... bo za jakie jednostki mają dostać plusowe punkty???? co tam mają zrównoważonego?:/

myślę że na demony rozwiązaniem by było wyobrażenie sobie ile każda jednostka powinna kosztować, zrobić parę rozpisek porównując koszt obecny z kosztem który powinien być w armii i zobaczyć ile to % będzie. Powiedzmy że wyszło 15%, to CS dla demonów brzmiałby- mają armię na np 1700p zamiast na 2000. natomiast do liczenia punktów (żeby można było nabić na nich 2000 max a nie tylko 1700) trzebaby doliczać za zabite demony 18% żeby było prawie równe 2000p max. moze brzmi strasznie ale jest prostsze niż zmienianie kosztu każdej jednostki z osobna...

na VC to co Fluffi postuluje-
-przekazywanie WS jako przedmiot tylko dla wight kinga (kiedyś ten przedmiot istniał w starych wampirach i tak właśnie działał)
-recast tylko dla nekromantów
-brak możliwości regenki/wardowania ran z sypania
-ewentualnie coś z drakenhofem
(albo coś podobnego do demonów z obcięciem kosztu wystawianych unitów)

taki 'CS' jest lepszy niż żaden, a te armie dalej by były na nim mocne. jest do tego w miarę prosty, nie powoduje ingerencji w inne booki, nie ogranicza możliwości wystawiania tego co się chce (byle w punktach sie zmieścić;) ). jeśli te armie dalej będą za silne... to ok, prawo nowych booków ale i tak będą mocno obcięte w porównaniu do tego co mają obecnie.
jestem przeciwny bardziej skomplikowanym inicjatywom bo są zbyt skomplikowane i się zgubią.
każdy turniej może mieć jeszcze własne zasady kompozycji typu ograniczenie magii itp itd.

więc albo się kłóćcie albo przyjmijcie szybko coś prostego byleby było i ograniczało rzeczywiście te dwie armie.

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

vocal pisze:-ewentualnie coś z drakenhofem
Drakenhoff albo Wighty (zarówno piesze jak i konne) - wybór należy do Ciebie
;)

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Scimi, to zielony ma podobno koić, a niebieski obok czerwonego to podobno kiepskie są do kojenia
co do vampów, na 6ed nagrałem się z nimi do bólu, znałem dość dobrze tą armię i można śmiało powiedzieć, że była mocna nawet pod koniec edycji a była to piąta wypuszczona wtedy armia, teraz niestety przesadzono mocno, propozycja przycięcia (na razie tylko magia):
1) zwiększyć poziomy rzucania, wskrzeszenie jest teraz na 4+, ale można dać na 5+, wtedy raczej będzie to rzucane na 2-óch a nie na jednej kości; to samo z dance makabre (popularna popychaczka, z 8+ na 9+ ( raczej na 3-ech kościach będzie rzucana. Recasta można już nie blokować bo i za mało tego będzie rzucone;
2) przy recastowaniu czaru poziom zwiększa się o 50% tzn. wskrzeszanie na poziomie podstawowym to 4+, przy pierwszym recascie zwiększa się do 6+, przy trzecim do 9+; popychaczka na 8+ za pierwszym razem, przy recascie to już jest 12+ (Ogry chyba mają podobnie), nie ma z tym wtedy takiego problemu, zamiast marnować kości po prostu używa się scrolla (zmęczenie nekrosa po kolejnych rzuceniach).

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

dopiero dziś zobaczyłem, że temat urósł to ogromnych rozmiarów 36 stron w niecałe 3 tygodnie... :O

Pewnie 90% to nic godnego uwagi (zwykle marudzenie itd.). Czy ktoś kto był w stanie śledzić cały temat może mi w skrócie powiedzieć, czy ta dyskusja dała jakieś efekty?

Z góry dzięki

Awatar użytkownika
Holgin
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 136

Post autor: Holgin »

pojawiło się pare ciekawych pomysłów np system Barbarossy, większość jest zgodna że trzeba coś zmienić z demonami i to tyle z ciekawszych rzeczy ;)

Akuma
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 116

Post autor: Akuma »

"większość jest zgodna że trzeba coś zmienić z demonami i to tyle z ciekawszych rzeczy"

Gwoli ścisłości - nie żebym się czepiał ... Zafael założył topic - mieli się tam wpisywać i podpisywać ludzie którzy chcieli aby się coś zmieniło - zadanie domowe - sprawdzić ile osób się tam wpisało ...

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Pomysł Heliona z +50% dla recasta uważam za znakomity.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Zafael założył topic - mieli się tam wpisywać i podpisywać ludzie którzy chcieli aby się coś zmieniło
Tych tematów było tyle, że większość to zwyczajnie olała.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Witam,

Trochę piszę na gorąco ale zastanawiam się czy nie połączyć standardowych ograniczeń na małe punkty ze aspektami skladania rozpisek na duże formaty. Na masterach nie ma zasadniczo singli na male punkty a tym bardziej druzynowek. Male punkty same w sobie lepiej wypadaja na tle przegiec jakie dochodzi w formatach 2000+.

Dlatego co myślicie aby na 2000 punktów albo np. 1850 zastosować połączenie standardowych ograniczen na male punkty z mozliwosciami duzych, zatem:

1-3 Herosów (w tym jeden może być lordem), minimum 3 wymagane cory, 0-3 speciale, 0-1 rare.

Do tego mozna spokojnie dorzucic ograniczenia czesto stosowane na male punkty (jak maks 2 herosow moze byc czarujaaych czy 3 speciale i 0 rarow, lub 2 speciale i 1 rare. Mozliwosci jest duzo, a zupelnie nie ingerujemy w zasady. No i jest ten Lord lub smok, ktory jest przez wszystkich tak lubiany (no moze nie wszystkich ;) ).

Oczywiście to propozycja i jeszcze tego nie sprawdzalem, ale wydaje mi sie, ze ma to potencjal aby upiec dwie pieczenie na jednym ogniu a jednoczesnie zniwelowac wszystkie "perwersyjne" przegiecia odchodzace na duze punkty.

Co o tym myslicie?

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

ograniczenie możliwości wystawiania dla wszystkich armii żeby ograniczyć 2 to zły pomysł.
prędzej przy grze na 2000p wszyscy wystawiają normalnie a demony i VC jak na 1999.. ale to za słaby środek zaradczy i tak:/ grać na mniejsze punkty poza tym każdy może i takie turnieje też istnieją. nie dlatego smoki czy drakenhof banery zajmują dodatkowe sloty rare/hero itp że tych slotów jest za dużo i należy je ograniczać;)
poza tym na 2000 wejdzie niektórym armiom ok 300-450p (za hero, spec, rare) wiecej w corach a nie wszyscy gracze posiadają tyle tych jednostek. nie mówiąc o 2250+ gdzie dodatkowo 250p corów trzeba dorzucić...

Awatar użytkownika
LinuX
Mudżahedin
Posty: 278
Lokalizacja: Pełna Kurwa z krainy winem i wódką płynąca

Post autor: LinuX »

Recasty tylko na nekromantach to ostra bieda. Do tego obciąć wriathy, skasować drakenhoffa i mamy armię podobną do tej w 6 edycji.
Imo najbardziej boli wskrzeszanie. Ja rozumiem obciąc pchanie, jakieś pociski, uduchowienia itp. Ale wskrzeszania to podstawa.
Wino Wino, Wino do dna...
http://youtube.com/watch?v=7LGFYgh0juQ&feature=related Pełna kurwa!
Shino na turnieju:
-Ile BK?
Ja: 18
-Jest Regenka?
-Nie
-Klimat
XD

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

wskrzeszanie w porównaniu do 6 ed nie byłoby obcięte bo można leczyć dowolne jednostki za jego pomocą! wampiry sobie całe edycje radziły bez recastów a teraz jakby miały ich nie mieć to bieda? zresztą kto broni brać tych nekromantów którzy by mieli recasta? są słabsi od wampirów.. i o to w tym tez chodzi, żeby było coś za coś. na razie to jest niezbalansowane żeby wampir którego mało co może zabić rzucał 6 wskrzeszeń na 3+ (albo leczenia).. jeszcze bym rozumiał że ten sam heros nie może rzucić tego samego czaru z recasta na ten sam unit co za pierwszym razem. to by nie było pchania jednego unitu do skutku 3x wampirlordem czy wskrzeszania paru BK na turę albo stawiania nowego klocka samymi wskrzeszeniami..

Awatar użytkownika
Gajowy
Masakrator
Posty: 2710
Lokalizacja: Białe Błota
Kontakt:

Post autor: Gajowy »

w 5ed tez byly recasty tylko na troche gorszych warunkach, wiec raptem w 6ed tylko ich nie ma

ODPOWIEDZ