Empire 2313

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Empire 2313

Post autor: Sa!nt »

Coraz poważniej myślę nad wyjazdem na PGA.
Tylko że ostatnio mam jakieś problemy z robieniem rozpisek :roll:
Jak zawsze wiedziałem jak chce grać teraz nie mam najmniejszego pomysłu. Chce odejść od schematu Grand Master + 2 Steam Tanki bo na Arenie mi się nie sprawdziły. Poza tym chce zostawić Steam Tanki w domu. Narazie wersja wstępna, nie mam pomysłu co do przedmiotów na herosach ani co wrzucić do corów, speciale i rary chyba takie zostaną dopóki nie przetestuje tego zestawienia i dowiem się że nie ma co tym grać.
1 Warrior Priest of Sigmar @ 150 Pts
General; Barding; Prayers of Sigmar; Heavy Armour; Shield; Warhorse
Icon of Magnus [25]
Sword of Might [15]

1 Wizard Lord @ 290 Pts
Magic Level 4
Luckstone [25]
The Orb of Thunder [30]
Dispel Scroll [25]

1 Battle Wizard @ 150 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Battle Wizard @ 150 Pts
Magic Level 2
Rod of Power [30]
Ring of Volans [20]

10 Crossbowmen @ 80 Pts

10 Crossbowmen @ 80 Pts

10 Handgunners @ 80 Pts

16 Swordsmen @ 101 Pts
Musician

25 Swordsmen @ 175 Pts
FCG

5 Knightly Orders @ 123 Pts
Musician;

5 Knightly Orders @ 123 Pts
Musician;

6 Knightly Orders @ 203 Pts
FCG; War Banner [25]

1 Great Cannon @ 100 Pts

1 Great Cannon @ 100 Pts

1 Great Cannon @ 100 Pts

1 Mortar @ 75 Pts

1 Helstorm Rocket Batter @ 115 Pts

1 Helstorm Rocket Batter @ 115 Pts


Casting Pool: 10
Dispel Pool: 7
Models in Army: 115
Total Army Cost: 2311
Zastanawiam się czy nie wywalić 16 swordmenów. Tylko na co ich zamienić? Na flaglantów (ale trzeba by było wyrzucić jeszcze 10 handgunnów aby coś wytrzymali) a może jeszcze jeden klocek strzelający?

Myślę także nad wywaleniem Roda i Volansa tylko nie wiem co za te przedmioty wziąć.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Offspringman
Kretozord
Posty: 1670
Lokalizacja: Czarne Wrony W-wa

Post autor: Offspringman »

a moze zmienić jednego helstorma na helkę skoro nie chcesz czołgu? zawsze na coś cięższego może się przydać.

tych 16 swordmenów rzeczywiście wygląda dziwnie, ale nie mam chwilowo pomysłu co byłoby lepszym wyborem.

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Helstormy są na razie w fazie testów, leżą na półeczce już jakiś czas. Chce je wystawiać parami i częstować przeciwników 3 plackami (3 od moździerza). Zobacze jak to wyjdzie po testach. Teraz Hellblaster jest słaby bo trzeba trafiać a z BS 3 to wiesz... żal...
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Offspringman
Kretozord
Posty: 1670
Lokalizacja: Czarne Wrony W-wa

Post autor: Offspringman »

wiem, wiem...
helstorm jest ciekawy, ale dosyć nieprzewidywalny. może jednak pomyśl nad jednym czołgiem kosztem helstorma, armaty i jeszcze czegoś.

Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

IMO rozpa przeciętna . Znaczy może dlatego , że ja nie widze magii w imperium . Rozumiem jest cs , ale jakoś tak dziwne :P NIe ma nic co się mocno bije .
"16 Swordsmen @ 101 Pts
Musician "

ten oddział to ...? Do czego ?

Ja bym dał tutaj great swordów . S!ant w ogóle powiedz jak ci się tym gra? Czym chcesz bronić tych machin ?

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

To jest w fazie testów na razie. Lataczy zatrzymuje Orbem, fasty spróbuje wystrzelać. Magia jest całkiem niezła. I strzelanie też nie najgorsze.

Co do tych swordmenów mówiłem że trzeba ich na coś zamienić.
Chyba zrobię z nich detki łuczników.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

To może ich kosztem wzmocnij oddziały rycerzy?
Albo zwiększ liczebność tej 6-tki z FCG (coby zabicie dwóch nie budziło paniki), lub wzmocnij drugi taki oddział, zastanów się nad steel standard albo banner of valour, pierwszy może zrobić kuku gdy wchodzi szarża, która wejść nie powinna, drugi zaś upewni cię, że ten oddział przeczeka każdy potencjalny ostrzał.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

W ogóle Sa!nt to nie bardzo widzę gdzie schowasz magów (bo kapłan to wiadomo, w kawie siedzi). Jeśli wytniesz tych małych szermierzy, to masz jeden oddział, do którego na pewno ich wszystkich nie dasz, wiadoma sprawa.
Masz skromne 6 maszyn i 3 oddziały strzelaczy, jeśli nie będzie górki, to będą problemy z rozstawieniem i ochroną raczej...
Może za tych 16 szermierzy i muzyków z rycerzy bez FCG wstawisz jeszcze jedną piątkę rycerzy? Będziesz wtedy mieć kolejny ruchliwy (w miarę) element armii. Albo możesz jeden oddział kuszoli zamienić na muszkieterów, i do obu wstawić snajpera. Ja ostatnio jednym snajperem w dwie tury zabiłem czarodziejkę DE ;-) Zostaną Ci wtedy jakieś punkty na kombinowanie co i jak.
No i jest jeszcze jedna sprawa, coś czuję, że jeśli przeciwnik dojdzie do Ciebie, to będzie kicha, seria overrunów i już. Masz jeden oddział uderzeniowy, dwa wspomagające, klocek piechoty, który sam z siebie battle lina nie tworzy ;-) i sporo artylerii, którą łatwo zniszczyć... Defens z małą kontrą, która w większości przypadków będzie kichowata w epoce oddziałów niezłamywalnych, ze stubbornem itp. No i psychologia będzie boleć, bo na pewno generał nie będzie siedzieć i niańczyć strzelaczy, tylko pojedzie do przodu.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Trochę ryzykowna ta rozpiska (hellstormy, ale ja je uwielbiam), ale reszta bardzo mocna... Ja osobiście nie przepadam za Volansem, Roda nigdy bym nie wywalił, jego działanie potęguje się, gdy przeciwnik słabnie magicznie, a w momencie, gdy sami tracimy magów, pozwala nieco przenieść nasz potencjał magiczny do defensywy.

Jedyne Saint co chciałbym zasugerować, to dobór szkół magicznych. Co do Battle wizardów, to dałbym im niebiosa, aby wspomagali ostrzał, przerzuty jedynek na kuszników, hellstromy i handgunnerów i D3 przerzutów D6tek, aby zabezpieczyć się przed tymi nieszczęsnymi jedynkami na zranienie z armaty.
Co do Lorda... to dzisiaj pierwszy raz w życiu grałem Lordem magiem... dałem mu Grey Wanda i szkołę Bestii. Bardzo fajnie się spisywał, realnie wszystkie czary są bardzo użyteczne. A do pierwszego czaru dostosowałem w rozpisce sztandarowego armii, któremu dałem tylko Armour of meteoric iron. Przy grey wandzie, pierwszy czar o którym przeciwnik często zapomina wychodzi na 3+, powodując, że sztandarowy miał S6 T5 A6, przy As 1+, lekko przypominał statystykami smoka. Sam lord mag rzucając to na siebie uzyskuje T5, w przypadku Twojej rozpiski Saint, gdzie masz mało miejsca na ukrycie maga, jest ot rozwiązanie. Patrząc na inne czary, podam ich trudność rzucenia po uwzględnieniu Grey Wanda:
1 Misio 3+ - opisałem wyżej,12" no line of sight recuired
2 4+ zbieranie oddziału w dowolnym miejscu na stole, niezależnie od liczebności
3 6+ 2D6 S3 24" (może nic specjalnego, ale 2-12 trafień :P)
4 6+ dowolny monster, jednostka kawalerii, rydwan, swarm na stole po prostu się zatrzymuje! albo nie wykonuje ataków, gdy jest w walce! genialny czar!
5 7+ przenośna balista o zasięgu 24", ale zawsze trafia :)
6 8+ 24" no line of sight required, popychaczka (2d6 w stronę wroga) dla Twojej kawalerii Saint!

masa fajnych tanich czarów, które przy Rodzie trzymanym przez wspomagającego maga pozwala nam rzucić wszystkie w ciągu tury...

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Hellstromy miażdzą.. Nienawidze tego ustrojstwa. Może to fart przeciwnika, ale z reguły jednym hellstromem rpzez gre sciaga mi klocek i połowi dwa następne.. Nienawidzę.

Imperator111
Plewa
Posty: 7

Post autor: Imperator111 »

Moja rozpiska na PGA komentarze mile widziane

Mag Lord + pegaz
3x scroll
luckstone

Kapitan FP+ tarcza+lanca+pistol+pegaz
aldreds casket sorcery

2xEngineer + pigeon+hochland

3x5 Kawaleria+muzyk

2x20 Swordsman FCG+ 6 i 7 luki(detachmenty)

2x Handguny+ hochland

5x Pistolety+ muzyk

Mortal

2x Cannon

2x Helstorm

razem 2311

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Blaesus zastanawiam się nad Rodem bo w PGA jest ograniczenie do 12 kostek na ture. Wizard Lord 4 PD 2x Battle Wizard 4 PD Bazowe 2 PD Modlitwa Kapłana 1 PD i Orb of Thunder 1 PD jest już 12. Do tego mam jeszcze Volansa i Roda. Musze je na coś zamienić.

Na razie myślę nad czymś do zatrzymywania przeciwnika.
Bleasus odnośnie dużego czarodzieja to nad nim myślałem nad magią shade'a lub magią metalu zależnie od tego co będę potrzebował. Grey Wand jest dobry i zastanawiam się czy go nie wziąć kosztem Luck Stone.

EDIT. Imperator wiesz założyłbyś sobie własny temat a nie wcinał się do czyjegoś :evil:
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Sa!nt ale nie wykozystane z Roda mozna przezucic do powera a potdem do Dispela tak wiec zawsze masz wiecej kości do dispela. Bo mozesz uzywac max 12 kości ale nie ma wzmianki ile mozna wygenerowac.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Nie wiedziałem o tym ograniczeniu Saint. Ale spostrzeżenie Garga jest chyba trafne. Tak jak naliczyłeś, razem z Kapłanem i magami masz 11 kości, jeśli przeciwnik nie będzie miał lataczy, to orb będzie bezużyteczny, a Volansa zużyjesz raz! Zakładając, że będziesz miał czary które od poprzedniej tury dalej stoją w grze (np. modlitwy), to zwalnia Ci się miejsce na wykorzystanie kolejnych kości, np tych z roda. W sumie możliwości można wymieniać w nieskończoność: strata 1 maga, to 2oma kośćmi z Roda można uzupełnić, a co nie zużyjesz, to do dispela.

Jak dla mnie marzeniem dla lorda byłoby luck stone + grey wand, ale niestety, oba są Arcane :P Magia cienia też fajna, choć czary trudniej wychodzą. Przy bestii i GreyWand można wszystkie spokojnie na 2óch kościach, a nawet jednej rzucać, obniżając szansę wystąpienia miscasta. Co do Twojej rozpiski, to zrezygnowałbym z jednego scrolla i Volansa (zabawny pierścionek, ale to nie na turniej, ale na friendly matcha z kumplami :P). Za to można wymienić luckstone na GreyWand i zwiększyć ilość swordów z 16tu do 21. Albo zotawić lucka i dać więcej mieczników...
W sumie to szmata by im się też przydała :)

Utrata Dispel Scrolla chyba nie będzie taka bolesna i tak będziesz miał 2 scrolle i od 7miu do 10ciu dispelek.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

1x5 rycorzy do dom,zamiast tego dolozyc swordsmenow.
no i detki tez mile widziane-np mozna juz strzelcow brac jako detki-zawsze mniej panik

ODPOWIEDZ