8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: gerald_tarrant »

lone characterzy mają stedfasta w lesie :shock:
nie miałem o tym pojęcia, gdzie w rb można coś o tym znaleźć?

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

gerald_tarrant pisze:lone characterzy mają stedfasta w lesie :shock:
nie miałem o tym pojęcia, gdzie w rb można coś o tym znaleźć?
rb -> zasady lasu.

a co z prawdziwym pytaniem?
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Asassello pisze:czy koleś na smoku/orle/pegazie jest uznawany za "lone character", dzięki czemu dostaje steadfasta w lesie?
tak, lone character to każdy heros, który nie dołączył do jednostki.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Lidder pisze:
Asassello pisze:czy koleś na smoku/orle/pegazie jest uznawany za "lone character", dzięki czemu dostaje steadfasta w lesie?
tak, lone character to każdy heros, który nie dołączył do jednostki.
super,
z dnia na dzień lasy staja się coraz bardziej taktyczne :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5346

Post autor: Tutajec »

lol chyba zacznę wystawiać swój bez użyteczny las w deployu ^^
Obrazek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Pamiętajcie, że zapis z zasad lasów brzmi "lone infantry characters", a nie "lone characters". Poza tym to co powiedział Lidder zgadza się.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Hmmm ciekawe... Samobiegajacy veteran czy slann w lesie nagle nabieraja innego znaczenia ;)

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7842
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Ziemko pisze:Hmmm ciekawe... Samobiegajacy veteran czy slann w lesie nagle nabieraja innego znaczenia ;)
Eteryczny Slann w lesie=granitowa skała...

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

PYtam jeszcze raz jak jest z jedynka z shadowa i enginem?
Kiedys uzyskalem odpowiedz, ze moge na niego rzucic, a jak jest teraz?

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 790
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Takie pytanie z dziedziny skirmishu:
zwijający się po deklaracji na niego szarży skirmish znika z LOS szarżującego. Co dalej?
Obrazek
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

A to nie jest tak, że skirmish się ścieśnia dopiero jak dochodzi do niego szarżujący model/jednostka?

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Co się stanie jeśli rzucę czar "Net of amyntok" na oddział z magiem/strzelcem i ów wykona strzał/czar? Kto dostanie hity? Mag, czy oddział? Oto opis czaru:
Net of Amyntok is a hex with a range of 24". The target unit must pass a Strenght test every time it moves (included moving as a charger, fleeing, pursuing, moiving compulsorily etc.) or shoots or casts spells until the start of the caster's next Magic phase. If the test is passed, the target acts normally. If the test is failed, the unit is unable to perform the desired action, remaining in place and taking D6 strength 4 hits from the net's barbs of light.
Waldi: nie. Sprawdź RB. IMO oddział doszarżowuje. Nigdzie nie jest napisane, że szarżujący musi widzieć cel przez cały ruch szarżowy (potrafię sobie wyobrazić sytuację, gdy lone character szarżuje na coś z 90st wheelem gdzie w połowie szarży również straci wroga z line of sight).
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Z tego co pamiętam, to oddział skirmishu "zwęża" się dopiero po doszarżowaniu.

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Oddział skirmiszujący zwęża sie od razu po zadeklarowaniu szarży przed rzutem na dystans.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1445
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Oddział się zwęża, ale szarża już była zadeklarowana. A wzrok jest potrzebny do deklaracji. Więc nie ma co robisz sztucznych problemów.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

X.Maciek pisze:Oddział się zwęża, ale szarża już była zadeklarowana. A wzrok jest potrzebny do deklaracji. Więc nie ma co robisz sztucznych problemów.
Dokładnie, LoS potrzebny jest w momencie deklaracji. Później to tylko zasięg jednostki może się zmienić.

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 790
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Ok, dzięki za interpretację :)
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Net of amyntok anyone?
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Pocisnijmy dalej, a co jakby oddzial za domkiem ustawiony by byl 1 cal od niego rownolegle i tylko jeden koles by wystawal do LOSA czegos, a po scisnieciu stanalby przed domkiem - szarza niemozliwa, czy wtedy skirmish dostawia sie do szarzujacego?

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1445
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

W tej sytuacji to szarża spalona. Szarża została zadeklarowana, ale nie można dojść do odpowiedniej strefy więc jest spalona.

Zablokowany