Bestie 2250

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
galahar
Mudżahedin
Posty: 230

Bestie 2250

Post autor: galahar »

Witam, mam zamiar zebrać armię bestyjek. Mam już sporo modeli, trochę jednak brakuje :)

Siedzę od kilku dni i układam różne wersje rozpisek i nie mogę się zdecydować. Na razie ułożyłem armię Tzeentcha przede wszystkim do gry towarzyskiej, bo na turnieje nie jeżdżę, choć jak pomaluje kiedyś jakąś armie to może pojadę :D Rozpiske spróbuje przetestować w środe przeciwko TK albo lizakom i sprawdzę czy w ogóle daje rade. Jednakże prosiłbym o jakieś sugestie czy coś zmienić w niej na lepsze :)

Oczywiście jestem noobem i mam kilka pytań mianowicie:
1) Czy minoski muszą mieć ten sam mark co generał (w tym przypadku Tzeentch) czy mogą mieć undivided?
2) Crown of horns daje dodatkowo +1 do testów na zbieranie się? (Pytam bo z moim angielskim kiepsko)
3) Wargor Tzeentcha jako czarodziej może używać arcanów? Bo zastanawiam się nad wymianą jednego szamana na wargora Tzeentcha + scroll (akurat zostało mi 20 pkt na taką zamianę) :)
4) I czy w ogóle rozpa jest legalna, bo nie wiem czy doombull moze nosić zwykłe zbroje i czarować :) Wydaje mi się, że może, choć jak już wspomniale mz moim angielskim jest krucho a mam angielski ab :)

Aha w rozpisce wystepuja jednostki, które mam nadzieję zostaną w 7ed booku, dlatego nie ma dogrów, trolli etc i na razie nie mam obsadzonych żadnych rarów. Jak wyjdzie nowy book to coś dokupię i wymienię w rozpisce :)


Doombull of Tzeentch 361
sh,ha General, Mark of Tzeentch
The Fur of Sharrgu [15] (+2 as na ostrzał)
Great Fang [50] No as
Power Stone [25]

Wargor of Tzeentch 195
bsb, Mark of Tzeentch
Crown of horns [30] 5+ ward
Chaos armour [10]

Bray-szaman 160
lvl 2
DS,DS

Bray-szaman 135
lvl 2
DS

Chariot Undivided 85

4*5/5 Best herd 240
Musican

6/8 Best herd 79
Musican

20 Bestigor Herd 303
Mark of Tzeentch,Standard, Musican
The Gore Banner [25] re-roll paniki

2*5 Warhounds of Chaos 60

4 minotaurs of Tzeentch 204
gw

4 minotaurs of Tzeentch 204
gw

5 centigor 102
shield,musican

5 centigor 102
shield,musican

TOTAL 2230
PD: 13
DD: 6
Models: 107

Ogólnie Doombull (jesli oczywiście może według zasad) to siedzi w Bestigorach wraz z bsb by uniknąć zbędnego ostrzału. W razie słabego strzelania łazi osobno i daje ld, czaruje i od biedy szarżuje w coś z dużym savem;
Szamani siedza w większym herdzie;
Psy screenuja minotaury;
2-3 herdy do ambusha;
Centigory do zadań specjalnych lub samobójczych szarż w celu ubicia jakiś słabych celów;
Czariot bo mam model :D

No i tyle z moich przemyśleń taktycznych. Mam nadzieję w środę potestować i sprawdzić czy daje to rade :)

Czekam na jakieś opinie czy czegoś nie ulepszyć :)

Mikel
Wałkarz
Posty: 88

Post autor: Mikel »

1- Minoski mogą mieć tylko ten sam mark co generał.
2- +1 do testów zbierania jednostki do której jest dołączona postać posiadająca "crown of horns"
3- Tak. Nawet tych przedmiotów przy których opisie jest że są tylko dla szamanów bo "The term 'shaman' is used to desribe Beastmen Wizards. This also covers Bray- shamans, Great Bray- shamans and those with mark of Tzeentch" AB str 76
4- Doombull moze wziąść zwykłe:shield, light armour, heavy armour a z magicznych przedmiotów to niestety tylko:magic weapon więc "furr of sharrgu" odpada. ale może czarować w zbroi tak jak każdy inny Tzeentchowiec.

Często grywam na Bestiach Tzeentcha, ale towarzysko nie na turniejach. Obciął bym Bestigory do 11, mniej herdów, Minoski do 3 i znalazł w ten sposób punkty na dodatkowe rydwany, bo to bardzo dobra jednostka.

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Hmmm nie lubie i nie gram cinczem ale ...
-Minosy oki - 4 lepsza niż 3 bo jak jeden zginie to jeszcze coś zdziałają a 2 minosów to hmm już nie bardzo
- Centigory (o dziwo) prawie zawsze mi sie sprawdzaja - dokłądnie w takiej konfiguracji
- Dombull , racja - moze mieć tylko magiczne bronie więc nie wyciągniesz na nim wiećje niż AS 4+ a skoro garsz na cinaczu to nie lepiej grać bistlordem zaoszczedzisz punkty a czarodziej z niego taki sam a do tego jest bardziej żywotny (z racji magicznych przedmiotów)
- Ja bym jednak darowłą sobie shamanów i dał wargory no chyba ze nie planujesz total magii w tej armii.
- Herdy - ja uzywam minmalnych 5/5 z czempionem bo podnosi liderke o 1 wtedy (a to waazne) koszt takich 10 panów to 75 p.
- Rydwany sa Baardzo spoko - i juz moga mieć marki chaosu :D

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

Bardzo ta rozpa wrażliwa na psyche przez mark czincza. Dwie dyszki bestigorów takie nie w pupe ni w oko, wszystko co ma jakąś średnią się przebicia chociaż [a teraz się roi od takich rzeczy] rozsmaruje ten oddział. 5 ran nabić na T4 A 5+ to żadna sztuka, a nie oddasz, a nawet jak oddasz, no to walniesz sobie jeden atak z S6 ;)
Chociaż przed śmieciuchami będą dobrze chronić magów, insza inszość, że w sumie przed śmieciuchami to i herd magów obroni, a ma większą manewrowość.
No i na mój gust to masz tam za mało rydwanów.
Uerph.

Awatar użytkownika
galahar
Mudżahedin
Posty: 230

Post autor: galahar »

Hmmm to może coś takiego bedzie lepsze:

BeastLord 161
Undivided,General, ha,
Entchanted Shield [10]
Horn of the great Hunt [30]
Sword of might [20]

Wargor of Tzeentch 195
bsb, Mark of Tzeentch
Crown of horns [30] 5+ ward +1 do zebrania się
Chaos armour [10]

Wargor of Tzeentch 186
ha,sh
Pelt of the Dark Young [25] 6+ as MR 1
DS [25]

Szaman 160
lvl2
DS,DS

Chariot of khorne 130

Chariot of tzeentch 105

2*5/5 Beast herd 120
musican

2*6/8 Best herd 2*99 = 198
Musican, Foe Render

20 Bestigors of Tzeentch 303
Standard, Musican
The Gore Banner [25]

4*5 warhounds 120

2*5 centigors 204
sh, musican

2*4 Minotaurs Undivided 368
gw

Total: 2250
PD: 10
DD: 6
Models: 112

Bestigory mam zamiar przetestować :D wiem, że są lipne jak praktycznie każda piechota bez żadnych bajerów typu stabborn, itp, unbrekable.
W razie czego wymienie ich na kolejny rydwan Tzeentcha, żeby nadal móc mieć 2 wargorów Tzeentcha i cos tam jeszcze wrzuce :)

A z planów to 2 wieksze herdy do ambusha (ld 8 na testach) i 2 albo 1 oddział psów z ld6? psy to w sumie nie najlepszy pomysł do ambusha :D

albo wersja 3 rozpiski:

BeastLord of Tzeentch 319
General, ha,sh
Pelt of the Dark Young [25] 6+ as MR 1
Horn of the great Hunt [30]
Sword of might [20]

Wargor of Tzeentch 195
bsb, Mark of Tzeentch
Crown of horns [30] 5+ ward +1 do zebrania się
Chaos armour [10]

Wargor of Tzeentch 169
ha,
Entchanted Shield [10]
DS [25]

Szaman 160
lvl2
DS,DS

Chariot 85

5/5 Beast herd 60
musican

8/7 Beast herd 89
musican

2*6/8 Best herd 2*99 = 198
Musican, Foe Render

20 Bestigors of Tzeentch 303
Standard, Musican
The Gore Banner [25]

2*5 warhounds 60

2*5 centigors 204
sh, musican

2*4 Minotaurs of Tzeentch 408
gw

Total: 2250
PD: 15
DD: 7
Models: 106

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

Te wersje wyglądają już fajniej jak dla mnie.
Nie wiem czy nie chcesz wcisnąć za dużo herdów. Kiedyś to było dobre rozwiązanie, ale obecnie, przy obecności szarż taktycznych, nieformowaniu rank przy szarży wąskofrontowych rzeczy i generalnej mnogości konkretnych klepaczy, herdy są straszliwie podatne. A im więcej ich masz, tym większe prawdopodobieństwo, że coś ci je pojedzie i zoverrunuje w bok istotnej jednostki. Ponadto na żadnym nie masz sztandaru, i są one stosunkowo mało liczebne, a to powoduje, że właściwie nie masz CR. Nie zrozum mnie źle - dawanie sztandarów jest ryzkowne, bo to może być łatwe 100pktów dla przeciwnika, no ale jednak w chwili obecnej te herdy nie stanowią wielkiego zagrożenia, a nawet niedogodności. Mogą tylko osłaniać od ostrzału, a do tego nie potrzebujesz aż 4 oddziałów psów i 3 herdów :) Ambush obecnie też jest dość zawodny, nie dość, że nie wiadomo czy coś wyjdzie w ogóle tam gdzie chcemy, to jeszcze jak już wyjdzie ma dużą szanś absolutnie nic nie zrobić.
Uerph.

ODPOWIEDZ