DMP- Drużynowe Mistrzostwa Polski oP. Bazyliszka

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

Zablokowany
Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

DMP- Drużynowe Mistrzostwa Polski oP. Bazyliszka

Post autor: Jedy Knight »

To co dobre - nie powinno być ulepszane.



Turniej zostanie zgłoszony do Ligi w randze Mastera.

Format:
5x2250
Wymagana w pełni pomalowana armia, bez proksów.
W pełni pomalowana oznacza ze każdy model musi mieć nałożone podstawowe i odpowiednie kolory na każdą rozróżnialna powierzchnię (detale jak kryształki, klamerki czy oczy mogą zostać pominięte) nie może na wierzch przebijać podkład i mięć fakturowaną podstawkę (trawka, malowany piasek itp..)

Data:
1-2.IX.2007
Zgłoszenia:

Jedyknight@poczta.fm

Zgłoszenie powinno zawierać nazwę drużyny, dane 5 graczy i wyznaczonego spośród nich kapitana, prosiłbym również o telefon kontaktowy.

Limit miejsc:
Brak

Miejsce:
Warszawa
Jutro adres


Wejściówka:


Test wiedzy:
Brak

Ocena malowania:
Brak. Nie istnieje możliwość grania modelami nie spełniającymi wymogów.
Proszę więc nie zapominać o przywiezieniu armat znad morza.

Soft-scores.
Przy oddawaniu wyników ostatniej rundy - kapitanowie muszą zaznaczyć z którym z zespołówi grało im się najmilej.
Jeden zespół, ten który uzyska najwięcej takich głosów - dostaje pół Punktu Meczowego do klasyfikacji generalnej.

Obostrzenia dot. składu drużyn:
W drużynie może się powtórzyć co najwyżej jedna armia, pod warunkiem ze "Lord" w powtarzającej się armii jest inny, to znaczy ze nie może być dwóch runelordow na kowadle, czy dwóch Diuków na pegazie.
Tutaj lepiej się mnie zapytać czy dana parę dopuszczę, lord Khorna na rydwanie może być uznany za cos innego nic lord Tzeentcha na smoku, ponieważ wymuszają one skrajnie odmienne typy rozpisek.

Klub a drużyna:
Do udziału w turnieju są dopuszczone drużyny o dowolnym składzie personalnym, jednak puchar przechodni może trafić jedynie do klubu walczącego w jednolitym składzie (z co najwyżej jednym najemnikiem), reprezentowanego na Liście Ligowej.
Czyli zwyciężyć w turnieju może dowolny skład, zabrać do siebie puchar i tytułować się najlepszym klubem już nie byle kto.

Tajne rozpiski:
Gwarantujemy tylko w pierwszej rundzie.
W pozostałych jest to kwestia do dogadania miedzy kapitanami.
Dokładniej, to w pierwszej rundzie obaj kapitanowie musza chcieć grac na jawne, pierwszeństwo maja tajne, w pozostałych rundach na odwrót, obaj musza chcieć grac na tajne, aby się to udało.
Obowiązek przygotowania rozpisek tajnych maja wszyscy.

Scenariusze:
Każdy z zawodników dostanie pięć kart scenariuszowych z GF.

Dzięki Szafie Poznańskiej;

Sabotaż:
Karta ta jest używana przeciwko duplikowaniu slotów. Oddziały pod wpływem sabotażu są wystawiane razem z innymi, ale tylko po to by wskazać gdzie wyjdą w kolejnych turach, tak jakby wracały z pościgu. Następujące duplikację będą sabotowane:
- pojedynczy model kosztujący ponad 450 punktów: wraca w 2 turze
- herosi: 3+ takich samych: pierwszy wystawiany normalnie, drugi w drugiej turze, trzeci w trzeciej, etc.
- oddziały core w ilości 4+: pierwszy wystawiany normalnie, drugi w 2 turze, trzeci w 3 turze, etc.
- oddziały special w ilości 2+: pierwszy normalnie, drugi w drugiej turze, trzeci w 3 turze etc.
- takie same rare: pierwszy w turze trzeciej, drugi w czwartej.

UWAGA:
- dwa wybory na slot (np. rydwany) liczą się jako jeden slot.
- jeśli dwa oddziały są wzięte jako jeden slot i są sabotowane, wychodza w tej samej turze.
- weapon teamy liczone SA jako ten sam core unit bez względu na oddział do jakiego SA dołączone, więc majac 3 oddziały klanbraci i stormverminów liczymy że masz 4 te same core unity.
- tunnelingi: jeśli masz 2 skorpiony jeden wychodzi normalnie, ale drugi zaczyna wykopywanie turę później (4+ w 3 turze, 3+ w czwartej itd). Jeśli są trzy, to trzeci wychodzi odpowiednio 2 tury później etc.
- demoniczne rydwany liczone SA jako ten sam rare unit bez względu na markę.

Wichry magii
Zsumuj wszystkie kości na magie jakie generujesz, nie licząc jednorazowych przedmiotów (np. Power stonow czy grzybków), a przedmioty generujące lub przechowujące kości jako maksimum ich możliwości (np. banner of sortery jako 3 a diadem of Power jako 2). Twój przeciwnik sumuje swoje dispell dice, licząc scrolla jako 1 kość a przedmioty generujące/przechowujące losowa ilość przedmiotów jako maksimum ich możliwości (np. diadem of Power jako 2). Jeśli masz więcej Powera niż wróg, sprawdź poniżej jakie kary obowiązują czarującego:
0-1 bez efektu
2-3 -1 do casta a przeciwnik otrzymuje darmowego dispell scrolla
4-5 -2 do castinga i przeciwnik otrzymuje dispell scrolla. Przeciwnik może zmusić cię do przerzucenia każdego efektu miskasta (ale każdego tylko raz). Magowie nie mający miskastów maja już miskasty, ale nie Moza zmuszać ich do przerzucania efektu. Rzucanie IF – normalnie.
6+ -3 do casta. Reszta jak w efekcie powyżej.

UWAGA!
- Slann 2 generacji liczy się jako generator 8 kości.
- Tomb kings sumują wszystkie swoje inkantacje (ilość kości) oraz dwie bazowe kości. Nawet jeśli kara do rzutu spowoduje ze inkantacja ma Power level mniejszy niż 1, jest rzucona z levelem 0.

Silne wiatry
Scenariusz obcina armie latające i strzelające.

Latanie:
Zsumuj liczbę oddziałów latające, licząc tez herosów. Za każdy oddział lataczy jaki masz, odejmij 3 od łatającego ruchu każdemu z nich. Mając 2 oddziały lataczy, każdy z nich lata na 14 cali – mając 4, każdy lata 8 cali. Jeśli latacz jest zmuszony isc po ziemi, jego ruch nie może być wyższy niż polowa ruchu latającego (np. pegaz z 14 calami lotu nie może isc szybciej niż 7 cali na ture, ale już furia z 17 calami lotu idzie normalnie 8 cali).
Strzelanie: zsumuj oddziały strzelające, nie licząc załóg rydwanów oraz herosów strzelających nie magicznymi brońmy. Heros mający magiczny atak strzelecki (np. treeman ancien czy elf z reaver bowem) liczy się do ilości oddziałów strzelających. Porównaj sumę tych oddziałów z tabelką poniżej. Oddział strzelający zadający autohity zawsze licz o poziom niżej niż wynika z sumy. Oddział zadający autohity to oddział nie wymagający rzutu na trafienie (oprócz ziania) ani zgadywania zasięgu.
0-2 bez kary
4-5. Działa na strzela czy. Rzuć na k6 dla każdego trafienia: przy wyniku 1 trafienie jest ignorowane.
6-7 jak wyżej: trafienie jest ignorowane przy wyniku 1-2.
6+ jak wyżej, trafienie jest ignorowane przy wyniku 1-3.
Bagno
Spowalnia potwory, kawalerie i lataczy.
Latające kawalerie: jeśli masz więcej niż jeden oddział łatającej kawalerii, ich ruch (latanie i ziemny) jest społowiony. Licz je także do sumy oddziałów spowolnionych

Potwory i kawaleria
Zsumuj ilość oddziałów spełniających poniższe kryteria z ruchem 6+ (nie łatających), licząc także rydwany. Suma określa jakie kary odniosą.
- oddziały mające siłę 6+, licząc bonus z broni
- oddziały mające sv 2+ (licząc także np. stegadona gdyz skinki maja sv 2+)
- oddziały mające ward save (nie licząc blessingu/aury).

Herosi: zsumuj liczbe herosów mających 4+ ataki i 6+ ruchu ziemnego lub lotnego (także dzięki wierzchowcowi), ale licz ich tylko gdy spełnią co najmniej jedno z kryteriów:
- siła 6+, licząc bonus za broń.
- posiada save 2+
- posiada ward save

Po zsumowaniu ilości łatających kawalerii, potworów, kawalerii i herosów spełniających kryteria porównaj kary z tabelką:
0-3: bez efektu
4-5: herosi: -3 do łatającego mv. Oddziały: -1 do ziemnego mv.
6-7: herosi: -3 do łatającego mv, -6 od trzeciej tury. Oddziały: 1 do ziemnego mv, i -2 od trzeciej tury.
8+: herosi: -3 do łatającego mv. -6 od tury drugiej. -9 od tury trzeciej. Oddziały: -1 do ziemnego mv. -2 od tury drugiej. -3 od tury trzeciej.


Piąty scenariusz niebawem.


W każdej partii musi zużyć jedną kartę i oddać ją z wynikami kapitanowi. Sztuczka z pięcioma kartami do wyboru w ostatniej rundzie - nie przejdzie.

W każdej bitwie drużyny same dobierają się w pary grające wg następujących zasad:
Kapitanowie drużyn prezentują skład swojego zespołu wraz z armia jaka dowodzi każdy z graczy (np. Arek - HE, Bartek - DE, Cyryl - Bretonnia, Daniel - Imperium, Eryk - Krasnale).
Losujemy drużynę, która decyduje kto pierwszy wystawia zawodnika (drużyna A).
Drużyna B wybiera mu przeciwnika, ale gracz z drużyny A wybiera stół na którym grają.
Drużyna B wystawia ochotnika, drużyna A wybiera mu przeciwnika, ochotnik z drużyny B wybiera stół.
I tak do końca.
Po ustawieniu się graczy przy odpowiednich stołach następuje prezentacja rozpisek (jawnych lub tajnych, patrz odpowiedni punkt regulaminu).
Na stole obowiązuje jeden rzut przed gra, gracz który wygrał ten rzut, ma prawo wybrać stronę stołu, lub pierwsza turę gry, ale wystawia swój oddział jako pierwszy.

Dopuszczone listy armii:
wszystkie AB
Chaos Dwarves
SoC - (z wyjątkiem Slayerów, ArdBoyz, Middenheim,)
Garnizon
Southlands
Lustria
Dopuszczone są również wszystkie jednostki które weszły w kanon Limited, oznaczone przez GW jako Official ( Demonetki na rumakach).

Imienni bohaterowie:
Poza Lustria niedopuszczeni.
Dopuszczone za to RoR.

Ograniczenia kompozycyjne:
Zabronione armaty DoW w innych armiach niż DoW, poza tym brak.

System punktacji:
0-100
Progi co 200 punktow.
Kazdy z graczy na runde moze uzyskac 0-20 punktow, wyniki druzyny sumujemy.


Gramy systemem matchpointowym;
Zwycięstwo, remis, przegrana.
Punkty Meczowe;
1 - 0,5 - 0
Zwycięstwo - 1 PM - od 55 -45
Remis - pół PM - 54-46
Przegrana - zero PM - poniżej 46

Rozkład jazdy:

sobota:
09.00 - 10.00 - rejestracja
10.00 - 13.30 - runda I
14.00 - 17.30 - runda II
18.00 - 21.30 - runda III
22.00 - zamknięcie hali

niedziela:
09.30 - 13.00 - runda IV
13.30 - 17.30 - runda V
18.00 - ogloszenie wyników

Zgloszone druzyny:
Ostatnio zmieniony 24 sty 2007, o 22:48 przez Jedy Knight, łącznie zmieniany 2 razy.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

System matchpointowy - tak.
Karty scenariuszy - nie.

Awatar użytkownika
Chory
Oszukista
Posty: 815
Lokalizacja: GDYNIA - Snot

Post autor: Chory »

Nie za wczesnie ten regulamin :)

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

przepraszam czy to nie jakis falstart?
czy moze jakies dlugo-dystansowe przygotowania?
(mamy styczen. o turnieju gracze zaczna myslec za 7-8 misiecy :) )

mi sie turniej podoba, scenariusze i punktowanie tez :) [o ile ktos nie zrobi jakis waracji z tymi scenariuszami ;) ]
Obrazek

Awatar użytkownika
blundi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 169
Lokalizacja: Zharr Naggrund
Kontakt:

Post autor: blundi »

2004 nie było kart
2005 były karty
2006 nie było kart
2007 ?
2004 nikt nie narzekał na brak kart
2005 narzekano na nie
2006 nikt nie narzekał na brak kart
2007 ?

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

nie jęcz! cos ci sie stanie, ze regolamin jest wczesnie? .... :P

Awatar użytkownika
Kielon
Masakrator
Posty: 2487
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kielon »

Robson pisze:nie jęcz! cos ci sie stanie, ze regolamin jest wczesnie? .... :P
A jak DMP nie dostanie rangi mastera? :P ;)

System matchpoinotowy- tak
Scenariusze jak najbardziej NIE!

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

to wtedy dopiero bedziesz mial prawo jęczeć :lol:

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Każdy z zawodników dostanie pięć kart scenariuszowych z GF.
To co dobre - nie powinno być ulepszane.
Czy organizatorom umknęła ta drobna niekonsekwencja?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Jankiel pisze:
Każdy z zawodników dostanie pięć kart scenariuszowych z GF.
To co dobre - nie powinno być ulepszane.
Czy organizatorom umknęła ta drobna niekonsekwencja?
Nie ma w tym żadnej niekonsekwencji.
Rozumiem, że zachwyt nad tabunami Pegazów nadal unosi się nad naszą sceną turniejową. One są takie cudowne, że grzech im skrzydełka podcinać.
Bazyliszek płodzi potwory.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

mormac
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 44

Post autor: mormac »

Karty scenariuszowe uważam za pomysł dość kontrowersyjny i wart przedyskutowania. Na dziś jestem na nie. Może jakaś ankietka do tematu?

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

mormac pisze:Karty scenariuszowe uważam za pomysł dość kontrowersyjny i wart przedyskutowania. Na dziś jestem na nie. Może jakaś ankietka do tematu?
Nie.

Ale dyskutować - jak najbardziej.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Jedy Knight pisze:
Proszę więc nie zapominać o przywiezieniu armat znad morza.
bardzo bym prosil o powstrzymanie sie od takich komentarzy, ok?

kazdemu sie moze zdarzyc cos takiego... jak komus w pociagu czesc figurek ukradna to tez nie ma mozliwosci grania? albo jak 2 lata temu moja walizka sie gdzeis zapodziala na 1 bitwe to tez mam nie grac w tej bitwie..

bardzo bym prosil bez aluzji...

a co do samego DMP to sie wypowiem keidsy tam jak bede mial czas na dokladniejsze przeanalizowanie regulaminu..

mozna zapisac Avatar Alpha w skladzie takim samym jak w '06.. co prawda jeszcze statuetki za poprzedni do nas jeszcze nie zdarzyly wplynac.. i ciekaw jestem ile im to zajmie... ale mozna wpisac


pzdr..

Awatar użytkownika
Piotr P.
Falubaz
Posty: 1389
Lokalizacja: Bastion

Post autor: Piotr P. »

Nie martw sie. U nas niedawno na lokalu jeden taki przyjechał bez armi..,
W 15 minut skołował około 150 szczurów. :wink:
Ostatnio zmieniony 22 sty 2007, o 21:10 przez Piotr P., łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Rozumiem, że zachwyt nad tabunami Pegazów nadal unosi się nad naszą sceną turniejową. One są takie cudowne, że grzech im skrzydełka podcinać.
Bazyliszek płodzi potwory.
Kto chce klimatu i nie cierpi turniejowych potworków, przyjeżdża na Warzywną Inkwizycję.
Frekwencja na WI i DMP jest powszechnie znana.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Przeciwko jednym potworkom sa wystawiane anty-potworkowe potworki. To są mistrzostwa polski a nie turniej Kazia z Pcimia. Jak piłkarze grają na mistrzostwach świata to im nie każesz grać w kapciach ;)
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Belaner7
Falubaz
Posty: 1048
Lokalizacja: Swaj koło Poznania

Post autor: Belaner7 »

Z tymi kartami to chyba jakaś pomyłka DMP z lokalem

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

thurion pisze:
Jedy Knight pisze:
Proszę więc nie zapominać o przywiezieniu armat znad morza.
bardzo bym prosil o powstrzymanie sie od takich komentarzy, ok?

kazdemu sie moze zdarzyc cos takiego... jak komus w pociagu czesc figurek ukradna to tez nie ma mozliwosci grania? albo jak 2 lata temu moja walizka sie gdzeis zapodziala na 1 bitwe to tez mam nie grac w tej bitwie..

bardzo bym prosil bez aluzji...

..
Jaka tam znowu aluzja?

Akurat na was wypadło w zeszłym roku.
Ludzie z całego świata się na Euro zjechali i tylko Trojek nie miał figurek.

Jest problem - co zrobić z nieprzytomnym zawodnikiem który nie przywiezie części figurek lub armii.
Ja mówię - niech gra bez tych figurek - i stara się załatwic. W Warszawie nie ma drukarek, ale armie bywają.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1950
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Jankiel pisze:...Frekwencja na WI i DMP jest powszechnie znana.
Akurat licha frewencja na WI to była bardziej wina nietrafionego CS-u niż samego pomysłu na turniej.

A co do scenariuszy, to mi nie przeszkadzają. Wychodzę z założenia, że dobry gracz da sobie radę i bez nich i z nimi.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Kozisyn
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kozisyn »

ten kto wymyśli CS promujący warzywność ma u mnie flaszke. Nie da sie zrobic czegostakiego. Po prostu bedą zawężone ramki wewnątrz których bedą tworzone mniejsze potworki. A karty są dziwne;)

Zablokowany