Dla nowicjuszy i wątpiących, charakterystyka armii Skavenów

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Dla nowicjuszy i wątpiących, charakterystyka armii Skavenów

Post autor: Varinastari »

Zważywszy na regularnie pojawianie się na forum tematów dot. kwestii wyboru armii( dość ....zbyt regularnie, tak bym to ujął) postanowiłem w skrócie napisać co nieco o naszych kochanych sierściuchach aka. Skavenach, po kolei wskazywać na konkretne wady i zalety konkretnych jednostek, bohaterów oraz wskazać na zastosowanie takowych na polu bitwy. Jeśli wątek uznany zostanie za nieprzydatny, poproszę o zamknięcie takowego.


Rozpocznijmy od charakterystyki ogólnej i przywołajmy na chwileczkę przeszłość.
Skaveni w szóstej edycji należeli do armii zdecydowanie defensywnych, posiadających mocne wsparcie w postaci magii. Jednostki takie jak Warplock- Jezzail'e, potężne Ratling Gun'y czy też Warp-Lightining Cannony stanowiły potężną siłę ognia. Warlock- Engienier'owie (bardzo popularni wówczas bohaerowie, należący do odmiany magów) zaś korzystali nad wyraz często zaś z zaklęcia o nazwie Warp- Lightining, mocnego pocisku magicznego o dwóch wersjach ( słabszej- d6 s5 i mocniejszej, 2d6 s5). Nikt nie spodziewał się rewolucji , jaką przyniósł siódmo- edycyjny podręcznik Skavenom.

Zatem zadajmy sobie pytanie- Jakim typem armii są teraz Skaveni? Moim zdaniem jest to potężny offens ze wsparciem magii, z możliwością złożenia rozpiski defensywnej. Jak widzimy, znacząco zmieniła się pozycja Szczurków jako byłej armii stricte- defensywnej. Dlaczego tak się stało? Cóż, przejdźmy do omówienia konkretnych jednostek a przekonacie się sami, Drodzy Czytelnicy. Na pierwszy ogień- Bohaterowie, zarówno Lordowie jak i Hero-type.


Dowódcy Dzielnych Sierściuchów
Lordowie:

Verminlord
- Jest to najdroższy z możliwych Lordów(kosztuje aż 500pkt.) i zarazem, w mojej opinii, najdziwniejszy. Posiada dość wysokie współczynniki, każda zadana przez niego rana( w walce wręcz oczwiście..) jest mnożona do d3 ran, z racji broni o nazwie Doomglaive.
Statystyki :
M-8 WS-8 BS-4 S-6 T-5 W-5 I-10 A-5 LD-8

Zasady specjalne:
-Terror;
-4 Level Wizard;
-Large Target;
-Scurry Away!(+1 do rzutu na ucieczkę);
-Immune to Psychology;
-Rat Deamon(nie może być generałem, traktowany jest jako demon w przypadku czarów, przedmiotów mających szczególne działanie na Demony)
-Ward Save 5+.

Zalety:
-4 poziom maga parą nie chodzi, zwłaszcza, iż Verminlord ma zawsze dostęp do Curse of the Hornet Rat- wyjątkowo wrednego czaru, choć o specyficznym działaniu;
-Potrafi pokroić wielo-woundowe cele z racji mnożenia woundów przez swoją broń;
-Terrorysta z ruchem 8.
Wady:
-Cholernie wrażliwy na ostrzał, T5, W5 i 5+ Ward Save nie powala, Large Target czyni go zaś jeszcze bardziej miękkim.
-Drogi jak skurwysyn, 500pkt. to naprawdę, naprawdę sporo a zważywszy na wymienioną wyżej wadę, strach jest nim wystawiać się na jakikolwiek ostrzał.

Zastosowania:
-Wbijamy się w jakieś wielkie bydle i liczymy na farta, iż nasz Verminek to zdejmie.
-Movement 8 pozwala nam szybko zaangażować wroga w walce wręcz, w której Verminlord spisuje się całkiem nieźle.
-Magia Skavenów jest wciąż zabójcza, Verminlord zaś potrafi nieźle czarować. Wiele Czarów może być rzucanych na cele zaangażowane w walce wręcz, lub też nie wymaga Line of Sight. Wbijamy się zatem we wrogów i radośnie rzucamy Cloud of Corruption lub też Pestilent Breath, chowamy się za lasem(by nie wystawiać się pod ostrzał wroga) i rzucamy Plague(nie wymagające Line of Sight).
Podsumowując, ni to mag, no to wojownik, drogi jak cholera i wymagający sporego doświadczenia, by skutecznie go używać.


Grey Seer- nasz główny magik, nie odbiegający kosztem i statystykami od standardowych Lordów-Magów.
Statystyki:
M-5 WS-3 BS-3 S-3 T-4 W-3 I-5 A-1 LD-7
Zasad Specjalne:
-4 Lvl Wizard
-Scurry Away!
-Strength in Numbers( do swojej wartości LD dodaje Rank Bonus oddziału, w którym się znajduje)
-Verminous Valour
Koszt:240pkt.
Ekwipunek:
-D3 Warpstone Tokens
Opcje:
Może być wystawiony na Screaming Bell'u za 200pkt.
Statystyki takowego:
M- WS- BS- S5 T-6 W-6 I-I A- LD-
Rat Ogre Crew:
M- WS-3 BS- S-5 T-W- I-4 A-3 LD-
Jest to jeden model, którego statystyki są połączone nierozerwalnie. Przykładowo, Dzwon wykonać musi test Inicjatywy, korzysta zatem z wartości inicjatywy 4.
Zasady Specjalne:
-Fear;
-Impact Hits(d6);
-Large Target;
-Magic Resistance 2;
-Reszta zasad specjalnych opisana jest w skrócie w Zaletach Grey Seer'a.
No i co powiemy na temat Szarego Proroka? Zdecydowanie najpopularniejszy z wystawianych Lordów, nie dziwię się zresztą. LD 7 zapewnia monstrualne 10 dla oddziałów w promieniu 12 cali posiadających nie mniej niż 3 ranki, co czyni nasze szczury bardziej odporne na efekty psychologiczne typu Fear, Panic czy też Terror. Może korzystać z dwóch Lorów Skaveńskich przy losowaniu czarów, może zamienić dowolny czar na Skitterleap czy Curse of The Hornet Rat. W końcu zaś usadowienie go na Screaming Bellu daje nie tylko możność rzucania czarów w 360 stopniach , lecz pozwala mierzyć zasięg czau z dowolnej krawędzi podstawki Dzwonu.

Zalety:
-Relatywnie tani Lord-Mag;
-Wsadzony na Dzwon i dołączony do oddziału Clanratów lub Stormverminów czyni go oraz jednostkę pchającą Screaming Bell'a Unbreakable, dodaje Magic Resistance 2, Fear'a. Sam Dzwon zaś zadaje d6 s5 Impakt Hit'ów, gdy szarżuje;
-Zajebiście fajny Line of Sight na Dzwonie czyni Szarego Proroka bardzo groźnym Magiem;
-Magia Skaveńska jest pełna wrednych, zadających duże obrażenia czarów. Grey Seer zaś potrafi rzucić każdy z nich, choć musi takowe wylosować;
-Jest doskonałym Generałem z racji wysokiego LD.
-Ward Save 4+ jest zapewniony dla Dzwonu i Grey Seer'a, dodaje zatem sporą odporność na strzały, magię etc.
-Dzwon potrafi.....dzwonić, wywołując potencjalnie bardzo ciekawe efekty.

Wady:
-Potencjalnie droższy nawet od Verminlorda
-Jeśli siedzi na Dzwonie, staje się dość oczywistym celem dla wrogich oddziałów strzeleckich.
Podsumowując, potężny mag i zdolny przywódca. Czego chcieć więcej?

Warlord- Lord przeznaczony do walki wręcz, ciekawy bohater i relatywnie ekonomiczny Generał.
Statystyki:
M-5 WS-6 BS-4 S-4 T-4 W-3 I-7 A-4 LD-7
Zasady Specjalne:
-Scurry Away!
-Verminous Valour
-Strength in Numbers
Standardowy Lord -klepacz, jako drugi ze Skaveńskich Lordów ma możliwość posiadać Mounta:
-War-Litter'a;
-Rat Ogre Bonebreaker'a;
-Giant Pox Rat'a.
Cóż, w siódmej edycji Skaveni cierpią na CHRONICZNY brak dobrych broni do walki wręcz( nie mówiąc o Felblade, najdroższej, wartej 100pkt. broni), pancerze również nie należą do najlepszych. Być może dlatego Warlord nie stanowi popularnego wyboru na Generałą, choć jako drugi Lord jest w miarę skuteczny
Zalety:
-TANI (90pkt. za Lorda?!);
-Z Felblade'em potrafi zabić niemalże każdego wrogiego bohatera, o ile dożyje do walki wręcz;
-Jest dobrym Generałem z racji wysokiego LD;
Wady:
-Jak na Lorda słaby w walce wręcz;
-Relatywnie łatwy do zabicia;
-Niestety w tej edycji szczury nie mogą się pochwalić dobrym ekwipunkiem dla Lorda- Klepacza.
Podsumowując, wybór umiarkowanie dobry na Lorda, bardzo dobry zaś, gdy gra zezwala na posiadanie 2 Lordów.

Bohaterowie szczebla "niższego":
Coming Soon!

Awatar użytkownika
jamakot
Wodzirej
Posty: 688
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jamakot »

Tego mi było trzeba!!!
wielkie dzięki
czekam na reszte
]arrrr

ODPOWIEDZ