Mathhammer

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
JRP
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 37

Mathhammer

Post autor: JRP »

Nie jestem pewien, czy wybrałem dobry temat. W razie czego - proszę o przeklejenie.

Oto moja wersja kalkulatora do Warhammera. Liczy, ile ran powinna statystycznie zadać jednostka, uwzględniając takie możliwości jak killing blow, trucizny, autohity itd. Był już kilka razy poprawiany i jak na razie nie widzę uchybień, ale gdybym gdzieś coś poknocił - chętnie wysłucham uwag.

http://www.sendspace.pl/file/daf24550bdb02c117b4e4ac

Pozwalam na ściągnięcie, używanie i takie tam. Jeżeli ktoś chciałby wstawić gdziekolwiek poza tym forum - tylko za moją zgodą.


Pozdrawiam, Jakub.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Zgrabna tabeleczka. Do programu mu daleko, ale na pewno może się przydać. Brakuje tylko tutaj takich efektów jak przerzucanie udanych zranień, trafień i nieudanych armour saveów
Ostatnio zmieniony 22 mar 2012, o 13:01 przez kubencjusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

i nie wiem jak wam, ale zdaje mi się, że wpisanie sv1+ po modyfikacjach oznacza że nie umierasz wcale:) (Wiem, mozna wpisac 2+, ale to bład jakis w koncu)
poza tym fajna zabawka
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Rilam
Kradziej
Posty: 930
Lokalizacja: Miscast - Tczew

Post autor: Rilam »

Nie działa :(.

Awatar użytkownika
Matijjos
Wodzirej
Posty: 744

Post autor: Matijjos »

działa, może masz starego excela

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Fajny pliczek.
Dmtrij pisze:i nie wiem jak wam, ale zdaje mi się, że wpisanie sv1+ po modyfikacjach oznacza że nie umierasz wcale:) (Wiem, mozna wpisac 2+, ale to bład jakis w koncu)
poza tym fajna zabawka
Tez cos takiego sobie napisalem, jest tu zle zrobiony armor save (no i nie ma przerzutu, o ap nie wspomnę :P) mam open office, ale formuła powinna iść jakoś tak:

Kod: Zaznacz cały

IF(
ASv<=1 && S<=3;Rany*5/6;
IF(
(7-MAX(ASv,1)-MAX(0;S-3))/6<=0;Rany;
(7-MAX(ASv,1)-MAX(0;S-3))/6)*Rany
)
+KB
pzdr,
L.

JRP
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 37

Post autor: JRP »

Poprawka: http://www.sendspace.pl/file/30438af9f1cbf82665eb394

@dmitrij, Lidder: Savów nie trzeba już sobie liczyć, same działają i mogą mieć przerzuty.

@kubencjusz: Istnieje coś, co pozwala przerzucać UDANE rzuty?

@all: Dzięki za zwracanie uwagi na takie drobne sprawy. Chciałbym, żeby mogło się to komuś przydać i żeby było dobre.

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

JRP pisze: Istnieje coś, co pozwala przerzucać UDANE rzuty?
Np. Trickster Helm, jakbyś chciał symulować walkę bohaterów.

Poza tym genialne narzędzie! Trzymam kciuki, żebyś doprowadził to do perfekcji :)

A brakuje mi:

- modeli z różną siłą (np. 3A S5, 3A S4 na model)
- ustawiania z jaką siłą jest autohit (np w Irongutach stomp jest z S4, mimo, że poza tym biją z S6) - poza tym jest wiele rzeczy które dają autohity z siłą inną niż bazowa.
- przerzucanie UDANYCH to wound (Trickster Helm) czy ward (The Other Trickster Shard)


Edit:
posypało się coś z save'ami. Teraz 6+ daje zerową ochronę, a 5+ daje 0.17. Przy wpisaniu "0" (czyli brak) dalej mitygacja zostaje i to różna dla oddziału 1 i oddziału 2

Awatar użytkownika
Rilam
Kradziej
Posty: 930
Lokalizacja: Miscast - Tczew

Post autor: Rilam »

Ok wcześniej ni działał mi link do pobrania. Kalkulator bardzo fajny. Dodałbym po 2-3 tabelki dla każdego unitu. Dla herosów jakiś i np. koni. Ogólnie bardzo fajny ;).

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Tu jest coś takiego co działało do 6 i 7 edycji:
http://www.avianon.net/calculations/unit_combat.php

Teraz można obliczyć jedynie część atakującą, bo obrońcy uderzają mniej ciosów po stratach, a w 8 edycji coś takiego już nie ma miejsca.

Awatar użytkownika
The WariaX
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Rybnik i okolice

Post autor: The WariaX »

No mi właśnie brakuje tutaj miernika inicjatywy. Np może zdarzyć się tak, że oddział A zada tyle strat, że oddział B nie zaatakuje pełną ilością ataków. Trzeba wtedy pokminić jaka jest różnica, a można by jakoś tak spróbować, żeby w automacie to robił ;-) ale to chyba dużo trudniejsze...

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

te bardziej skomplikowane przypadki to liczcie w pamięci,
a dodatkowo porozwijacie sobie zwoje mózgowe. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Mishu
Masakrator
Posty: 2267
Lokalizacja: Fenix Włocławek

Post autor: Mishu »

Po krótkiej rozmowie z kumplem, stwierdzamy, że powinny być tabelki "dobrze piłowane kości" i "źle piłowane kości" :mrgreen: :mrgreen:
Obrazek

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Mishu pisze:Po krótkiej rozmowie z kumplem, stwierdzamy, że powinny być tabelki "dobrze piłowane kości" i "źle piłowane kości" :mrgreen: :mrgreen:
Odchylenie standardowe zawsze można wyliczyć. Tylko wtedy sporo osób zacznie mieć problemy z interpretacją otrzymanych liczb :)
Obrazek

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

jako kontynuacja dyskusji stąd:

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 3#p1018553

ok, popróbuję jak będę miał czas. Nie do końca tylko rozumiem co masz na myśli w poniższym.
Thain pisze:Ja natomiast uważam że wyników jest 36 z równymi prawdopodobieństwami. Tyle, że przy kościach tego samego koloru będzie mieć ich 21, ale z różnymi praw. Dla {1,1},...,{6,6} są to 1/36, dla pozostałych 2/36.
Tak swoją drogą - inaczej się liczy prawdopodobieństwo przy testach liderki :mrgreen:
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

ODPOWIEDZ