Uniwersalna rozpiska O&G na GT
Moderator: Kołata
Uniwersalna rozpiska O&G na GT
Witam!
Kolejny zielony chce sie przylaczyc sie do wspolnej dyskusji. Swoja przygode z Mlotkiem zaczalem stosunkowo niedawno, bo pod koniec 2006. Orki inspiruja mnie od czasu Warcrafta 2 (1995 chyba), wiec kiedy z wyborem rasy nie mialem najmniejszego problemu - na poczatku mialem zbierac tylko zeby malowac, ale kupilem rulebooka i army booka - przez dlugi czas nie moglem sie oderwac od lektury - "ktos kto wymyslil te gre musial byc geniuszem" myslalem i nadal tak sadze. Jedyne czego zaluje to to, ze tak pozno zaczalem. Sorki jesli wstep troche za dlugi, ale pomyslalem ze grzecznie bedzie pare slow o sobie pierwszego dnia. A teraz do rzeczy.
Od poczatku roku tworze rozne rozpiski. Moim celem jest uniwersalna, ktora bedzie dobra na kazda armie na GT w Nottingham, co osiagnac nie jest latwo - przynajmniej dla takiego zoltodzioba jak ja. Oto wiec do czego doszedlem do tej pory. Bardzo prosze o jak najwiecej opini i rad. Wiem ze niektore informacje zawarte w ponizszej liscie sa niepotrzebne, ale chyba nie zaszkadza - porzadek po prostu lubie
CRIMSON HORDE - 2000 pts
LORDS AND HEROES
------------------------
Skarsnik and Gobbla - Light armour, Skarsnik's Prodder (205 pts)
Black Orc Big Boss - Heavy armour, Shield, Ironback Boar (126 pts)
Orc Shaman Level 2 - The Horn of Urgok (140 pts)
Night Goblin Shaman Level 2 - Nibbla's 'Itty Ring, Dispel Scroll (130 pts)
CORE UNITS
---------------
20 Orc Boyz (M,SB) - Light armour, Shield (130 pts)
28 Night Goblins (M,SB) - Spear, Shield, 2 Fanatics (166 pts)
5 Forest Goblin Spider Riders - Spear, Short bow, Shield (70 pts)
SPECIAL UNITS
------------------
19 Black Orcs (M,SB) - Heavy armour, Shield, Mork's Spirit Totem (334 pts)
9 Orc Boar Boyz (M,SB) - Spear, Light armour, Shield (219 pts)
4 Goblin Spear Chukka (140 pts)
RARE UNITS
--------------
3 Trolls (120 pts)
1 Giant (205 pts)
Wiem, ze te rozpiske bede jeszcze dlugo meczyl zanim dojde do optimum. Na razie jednak spisuje sie niezle. Dwa razy pobilem drugiego wicemistrza WFS Polski sprzed paru lat i raz zremisowalem z nim. Dzis rano rozbilem moja horda Imperium - SV. Moge powiedziec, ze na razie jestem zadowolony, ale wiem, ze jeszcze troche pracy mnie z nia czeka.
Na przykald nie wiem czy nie powinnienem trolli wywalic i dac nap. doom divera albo w fasty zainwestowac. Prosze o rady.
No wiec tak. Zaczniemy z gory, czyli herosi.
Skarsnik - chyba kazdy sie ze mna zgodzi ze to niczego sobie postac specjalna:
- przede wszystkim bardzo tani jak na special character - 205 pts
- bound spell lvl 5 - w tej rozpizce pewne mam 4 strzaly, bo kawaleria z zalozenia ma dzalac na flance
- Sneaky Schemes - super zasada; wystarczy ze zadziala tylko na jedna jednostke wroga i juz mu troche psuje jego plany - najlepiej jak zadziala na kawalerie albo maszyny
- Gobbla z Killing Blow i Strength 6 - bez komentarza
- 6 woundow - to dwa razy wiecej niz najwieksi orkowscy twardziele (nawet Grimgor i Gorbad maja tylko 3)
- Leadership 8 - wedlug mnie niespotykanie odwazny jak na Night Gobbosa
- 8 atakow w sumie - a to tylko goblin przeciez!!
- i raz jeszcze to wsio za marne 205 pts - moim zdaniem naprawde warto!
Black Orc Big Boss:
- wsadzam go na zelaznego dzika, dzieki czemu nie place za zwyklego dzika i mam jescio D3 impact hitow ekstra (do tej pry zawsze wyrzucalem 1 )
- quell animosity, wiec mam pewnosc ze moi boar boyzi zawsze ida do przodu, i o to przeciez chodzi
- darmowy great weapon i LD 8, wiec nie potrzebuja generala
Orc Shaman Level 2 i Night Goblin Shaman Level 2 - moim zdaniem swietne magiczne uniwersalne (a o tym przeciez rzecz) combo:
- dwoch magow, ktorzy rzucaja po jednym czarze na turze i wykorzystuja do tego 3 kosci kazdy.
- 2 bound spelle (jeden lvl 3, drugi lvl 5) przyprawiaja przeciwnikowi dodatkowych zmartwien - w pierwszej turze sa czesto niezla niespodzianka + bound spell Skarsnika lvl 5 daje mi naprawde bardzo duze przebicie w fazie magii
- Jesli walcze przeciwko czemus innemu niz Wood Elves to czesto warto chyba wystawic jednego lub obydwu shamanow gdzies w lesie
- dispel scroll - tak w razie czego jak przeciwnik wyrzuci 3 koscmi np. 15.
Cory.
Boyzi:
- nic specjalnego, glownie po to zeby brac na siebie ostrzal, dac skarsnikowi +1 do jego magicznych blastow no i jak Gork da - dojsc do close combata
Night Gobbosy:
- razem ze skarnikiem beda mialy Unit strength 31 wiec potrzeba zdjac 8 zeby musieli brac panic testa.
- +1 do blasta skarsnika
- razem ze skarsnikiem sa ciezcy do zlamania w walce - daja mu dodatkowo rank bonus, outnumber i banner (dodatkowe +5 do CR)
Spider Riders:
- glownie dlatego ze trzeba miec 3 cory
- ale i dlatego ze moga robic za dobra przeszkadzajke i maj short bowy wiec cos tam zdjac moze im sie tez uda, no i przez laski sobie bezkarnie niezauwazone moga przechodzic i szybko dostac sie na tyl wroga i stanowic zagrozenie dla maszyn
Specjale.
Black Orki:
- +1 do blasta Skarsnika
- bo to mocne chlopaki sa i jak juz dojda do walki to moga duzo zdzialac, ktos przeciez musi walczyc
- niosa moj morkowski banner, ktory daje mi ekstra dispel dicy
Boar Boyzi:
- to moja flankujaca jednostka, ktora jak na flankujaca jednostke jest dosyc ciezka do zbicia; jej zadaniem jest zajsc na tyl wroga i ciosac wszystko co napotka - w przypadku grania przeciwko ofensywnej armii moze wejsc szybciej juz w drugiej turze z flanki.
4 Spear Chukki - uwazam, ze sa to super maszyny:
- bardzo tanie
- mozna wziac 2 na jeden special slot
- nie ma ryzyka ze misfiruja
- 4 strzaly z spear chukk to naprawde duzo - prawie zawsze sie zwroca i narobia naprawde niezlego bigosu - paniki, zdejmuja large targety bardzo latwo, wiec przeciwnk bedzie sie nimi chowal, no zabojczy na zakuta w pancerz kawalerie
Rary.
Trole - to jedyna jednostka, ktorej nie jestem pewien, takze w przyszlosci moze zniknac z mojej listy:
- zawsze lubilem klimat trolli - bardzo fajne figurki, szczegolnie te nowe.
- najwazniejsze zeby wreszcie doszly do walki - najlepiej na slabsze jednostki albo wspomagajac ktorys z kloskow.
- regeneration save, ktory za kazdym razem ratuje mi zycie - swietna zasada
- fear
Gigant:
- flankujaca jednostka, ktora przez pierwsze dwie tury stara sie chowac za drzewkami, a potem wkracza do akcji (niestety ciagle sie ucze sztuki obslugiwania tego grubaska)
- torche losowa jednostka, no i nie ma AS
- terror
- bardzo dobrze radzi sobie sam w CC - LD 10, Stubborn
Teraz troche o mojej strategii. Spear chukki staram sie trzymac standardowo posrodku mojego deployment zone jesli jest tam gorka, jesli nie ma wystawiam je w koncowej fazie dostosowujac sie do wystawienia przeciwnika. 3 klocki: night gobbosy, orki i black orki przy sobie po srodku lub blisko srodka. Trolle zawsze blisko Black orkow i night gobbosow, najczesciej z boku moich 3 klockow. Spidersy jak moga to w lesie albo na przeciw lasu. Boar boyzi na flance, wystawiam ich w koncowej fazie i staram sie przewidziec, ktora z flank powinni zajac bez problemu. Gigant na ogol na przeciwnej flance do Boar boyzow, priorytetowo jednak za laskiem albo innym czyms co go zaslania. Skarsnika i Orc Shamana w pierwszej turze daje do Black Orkow, Night goblinowego do lasu albo gdzies tam , a Black Orc wiadomo do Boar Boyzow. Zaleznie czy gram defensywnie czy ofensywnie Skarsni przechodzi do Night Goblinow wczesniej albo pozniej. W zaleznosci tez od tego wzywam ture Waaagh! wczesniej lub pozniej (w wersji defensywnej czasem, choc bardzo rzadko, nie wzywam w ogole). Tak wiec Skarsnik zawsze moze rzucic swoj bound spell, tak jak orc Shaman bound spella i swoj czar. Night goblin tez ma bound spella i swoj czar, co daje mi w sumie 5 czarow(!!!) (jesli shamani sie sprawdza, ale zwykle nie rzucam czarow powyzej 9+), oprocz 'Gork's Warpath'. W fazie antymagicznej mam 7 albo 6 dispel dicow (zalezy czy przeciwnik zdejmie mi ranke z black orkow - Mork's Spirit-Totem) i jeden dispel scroll. Klockami albo pchne do przodu (ofens) albo za bardzo sie nie ruszam przy czym nie boje sie animozji(defens). Trolle wspomagaja srodek. Boar boyzi jak najszybciej na tyl, Gigant w zaleznosci od flanki po ktorej jest wkracza na srodkowe pole walki albo mierzy sie z tym co ma naprzeciw swoich oczu zaciskajac petle wraz z boar boyzami. Spidersi co zdzialaja to zdzialaja - jesli umra trudno, nie wielka strata, ale ostatnio bardzo dobrze mi sie spisuja i sa naprawde dobrymi przeszkadzajkami - zastanawiam sie nad wywaleniem trolli i dac ich jescio jedna jednostke - zobaczymy. Spear Chukki wiadomo - wala co moga i co trzeba, wywoluja paniki wsrod kawalerii i zdejmuja large targety.
To chyba tyle. Qrde ale sie rozpisalem. Ciekawe czy komus sie bedzie chcialo czytac moje wypociny. Mam nadzieje, ze znajdzie sie paru zielonoskorych braci i napisze co mysli o moim sposobie myslenia i rozpizce. Raz jeszcze prosze o krytyke.
Postanowilem pisac na tym wlasnie forum, bo uwazam, ze jest naprawde wporzo. Przeczytalem wiekszosc postow na forum O&G - podoba mi sie sposob w jaki wypowiadaja sie ludzie na tym forum i uwazam, ze kazdy z nas moze sie od siebie na takim forum co nieco nauczyc.
Pozdrawiam.
Kolejny zielony chce sie przylaczyc sie do wspolnej dyskusji. Swoja przygode z Mlotkiem zaczalem stosunkowo niedawno, bo pod koniec 2006. Orki inspiruja mnie od czasu Warcrafta 2 (1995 chyba), wiec kiedy z wyborem rasy nie mialem najmniejszego problemu - na poczatku mialem zbierac tylko zeby malowac, ale kupilem rulebooka i army booka - przez dlugi czas nie moglem sie oderwac od lektury - "ktos kto wymyslil te gre musial byc geniuszem" myslalem i nadal tak sadze. Jedyne czego zaluje to to, ze tak pozno zaczalem. Sorki jesli wstep troche za dlugi, ale pomyslalem ze grzecznie bedzie pare slow o sobie pierwszego dnia. A teraz do rzeczy.
Od poczatku roku tworze rozne rozpiski. Moim celem jest uniwersalna, ktora bedzie dobra na kazda armie na GT w Nottingham, co osiagnac nie jest latwo - przynajmniej dla takiego zoltodzioba jak ja. Oto wiec do czego doszedlem do tej pory. Bardzo prosze o jak najwiecej opini i rad. Wiem ze niektore informacje zawarte w ponizszej liscie sa niepotrzebne, ale chyba nie zaszkadza - porzadek po prostu lubie
CRIMSON HORDE - 2000 pts
LORDS AND HEROES
------------------------
Skarsnik and Gobbla - Light armour, Skarsnik's Prodder (205 pts)
Black Orc Big Boss - Heavy armour, Shield, Ironback Boar (126 pts)
Orc Shaman Level 2 - The Horn of Urgok (140 pts)
Night Goblin Shaman Level 2 - Nibbla's 'Itty Ring, Dispel Scroll (130 pts)
CORE UNITS
---------------
20 Orc Boyz (M,SB) - Light armour, Shield (130 pts)
28 Night Goblins (M,SB) - Spear, Shield, 2 Fanatics (166 pts)
5 Forest Goblin Spider Riders - Spear, Short bow, Shield (70 pts)
SPECIAL UNITS
------------------
19 Black Orcs (M,SB) - Heavy armour, Shield, Mork's Spirit Totem (334 pts)
9 Orc Boar Boyz (M,SB) - Spear, Light armour, Shield (219 pts)
4 Goblin Spear Chukka (140 pts)
RARE UNITS
--------------
3 Trolls (120 pts)
1 Giant (205 pts)
Wiem, ze te rozpiske bede jeszcze dlugo meczyl zanim dojde do optimum. Na razie jednak spisuje sie niezle. Dwa razy pobilem drugiego wicemistrza WFS Polski sprzed paru lat i raz zremisowalem z nim. Dzis rano rozbilem moja horda Imperium - SV. Moge powiedziec, ze na razie jestem zadowolony, ale wiem, ze jeszcze troche pracy mnie z nia czeka.
Na przykald nie wiem czy nie powinnienem trolli wywalic i dac nap. doom divera albo w fasty zainwestowac. Prosze o rady.
No wiec tak. Zaczniemy z gory, czyli herosi.
Skarsnik - chyba kazdy sie ze mna zgodzi ze to niczego sobie postac specjalna:
- przede wszystkim bardzo tani jak na special character - 205 pts
- bound spell lvl 5 - w tej rozpizce pewne mam 4 strzaly, bo kawaleria z zalozenia ma dzalac na flance
- Sneaky Schemes - super zasada; wystarczy ze zadziala tylko na jedna jednostke wroga i juz mu troche psuje jego plany - najlepiej jak zadziala na kawalerie albo maszyny
- Gobbla z Killing Blow i Strength 6 - bez komentarza
- 6 woundow - to dwa razy wiecej niz najwieksi orkowscy twardziele (nawet Grimgor i Gorbad maja tylko 3)
- Leadership 8 - wedlug mnie niespotykanie odwazny jak na Night Gobbosa
- 8 atakow w sumie - a to tylko goblin przeciez!!
- i raz jeszcze to wsio za marne 205 pts - moim zdaniem naprawde warto!
Black Orc Big Boss:
- wsadzam go na zelaznego dzika, dzieki czemu nie place za zwyklego dzika i mam jescio D3 impact hitow ekstra (do tej pry zawsze wyrzucalem 1 )
- quell animosity, wiec mam pewnosc ze moi boar boyzi zawsze ida do przodu, i o to przeciez chodzi
- darmowy great weapon i LD 8, wiec nie potrzebuja generala
Orc Shaman Level 2 i Night Goblin Shaman Level 2 - moim zdaniem swietne magiczne uniwersalne (a o tym przeciez rzecz) combo:
- dwoch magow, ktorzy rzucaja po jednym czarze na turze i wykorzystuja do tego 3 kosci kazdy.
- 2 bound spelle (jeden lvl 3, drugi lvl 5) przyprawiaja przeciwnikowi dodatkowych zmartwien - w pierwszej turze sa czesto niezla niespodzianka + bound spell Skarsnika lvl 5 daje mi naprawde bardzo duze przebicie w fazie magii
- Jesli walcze przeciwko czemus innemu niz Wood Elves to czesto warto chyba wystawic jednego lub obydwu shamanow gdzies w lesie
- dispel scroll - tak w razie czego jak przeciwnik wyrzuci 3 koscmi np. 15.
Cory.
Boyzi:
- nic specjalnego, glownie po to zeby brac na siebie ostrzal, dac skarsnikowi +1 do jego magicznych blastow no i jak Gork da - dojsc do close combata
Night Gobbosy:
- razem ze skarnikiem beda mialy Unit strength 31 wiec potrzeba zdjac 8 zeby musieli brac panic testa.
- +1 do blasta skarsnika
- razem ze skarsnikiem sa ciezcy do zlamania w walce - daja mu dodatkowo rank bonus, outnumber i banner (dodatkowe +5 do CR)
Spider Riders:
- glownie dlatego ze trzeba miec 3 cory
- ale i dlatego ze moga robic za dobra przeszkadzajke i maj short bowy wiec cos tam zdjac moze im sie tez uda, no i przez laski sobie bezkarnie niezauwazone moga przechodzic i szybko dostac sie na tyl wroga i stanowic zagrozenie dla maszyn
Specjale.
Black Orki:
- +1 do blasta Skarsnika
- bo to mocne chlopaki sa i jak juz dojda do walki to moga duzo zdzialac, ktos przeciez musi walczyc
- niosa moj morkowski banner, ktory daje mi ekstra dispel dicy
Boar Boyzi:
- to moja flankujaca jednostka, ktora jak na flankujaca jednostke jest dosyc ciezka do zbicia; jej zadaniem jest zajsc na tyl wroga i ciosac wszystko co napotka - w przypadku grania przeciwko ofensywnej armii moze wejsc szybciej juz w drugiej turze z flanki.
4 Spear Chukki - uwazam, ze sa to super maszyny:
- bardzo tanie
- mozna wziac 2 na jeden special slot
- nie ma ryzyka ze misfiruja
- 4 strzaly z spear chukk to naprawde duzo - prawie zawsze sie zwroca i narobia naprawde niezlego bigosu - paniki, zdejmuja large targety bardzo latwo, wiec przeciwnk bedzie sie nimi chowal, no zabojczy na zakuta w pancerz kawalerie
Rary.
Trole - to jedyna jednostka, ktorej nie jestem pewien, takze w przyszlosci moze zniknac z mojej listy:
- zawsze lubilem klimat trolli - bardzo fajne figurki, szczegolnie te nowe.
- najwazniejsze zeby wreszcie doszly do walki - najlepiej na slabsze jednostki albo wspomagajac ktorys z kloskow.
- regeneration save, ktory za kazdym razem ratuje mi zycie - swietna zasada
- fear
Gigant:
- flankujaca jednostka, ktora przez pierwsze dwie tury stara sie chowac za drzewkami, a potem wkracza do akcji (niestety ciagle sie ucze sztuki obslugiwania tego grubaska)
- torche losowa jednostka, no i nie ma AS
- terror
- bardzo dobrze radzi sobie sam w CC - LD 10, Stubborn
Teraz troche o mojej strategii. Spear chukki staram sie trzymac standardowo posrodku mojego deployment zone jesli jest tam gorka, jesli nie ma wystawiam je w koncowej fazie dostosowujac sie do wystawienia przeciwnika. 3 klocki: night gobbosy, orki i black orki przy sobie po srodku lub blisko srodka. Trolle zawsze blisko Black orkow i night gobbosow, najczesciej z boku moich 3 klockow. Spidersy jak moga to w lesie albo na przeciw lasu. Boar boyzi na flance, wystawiam ich w koncowej fazie i staram sie przewidziec, ktora z flank powinni zajac bez problemu. Gigant na ogol na przeciwnej flance do Boar boyzow, priorytetowo jednak za laskiem albo innym czyms co go zaslania. Skarsnika i Orc Shamana w pierwszej turze daje do Black Orkow, Night goblinowego do lasu albo gdzies tam , a Black Orc wiadomo do Boar Boyzow. Zaleznie czy gram defensywnie czy ofensywnie Skarsni przechodzi do Night Goblinow wczesniej albo pozniej. W zaleznosci tez od tego wzywam ture Waaagh! wczesniej lub pozniej (w wersji defensywnej czasem, choc bardzo rzadko, nie wzywam w ogole). Tak wiec Skarsnik zawsze moze rzucic swoj bound spell, tak jak orc Shaman bound spella i swoj czar. Night goblin tez ma bound spella i swoj czar, co daje mi w sumie 5 czarow(!!!) (jesli shamani sie sprawdza, ale zwykle nie rzucam czarow powyzej 9+), oprocz 'Gork's Warpath'. W fazie antymagicznej mam 7 albo 6 dispel dicow (zalezy czy przeciwnik zdejmie mi ranke z black orkow - Mork's Spirit-Totem) i jeden dispel scroll. Klockami albo pchne do przodu (ofens) albo za bardzo sie nie ruszam przy czym nie boje sie animozji(defens). Trolle wspomagaja srodek. Boar boyzi jak najszybciej na tyl, Gigant w zaleznosci od flanki po ktorej jest wkracza na srodkowe pole walki albo mierzy sie z tym co ma naprzeciw swoich oczu zaciskajac petle wraz z boar boyzami. Spidersi co zdzialaja to zdzialaja - jesli umra trudno, nie wielka strata, ale ostatnio bardzo dobrze mi sie spisuja i sa naprawde dobrymi przeszkadzajkami - zastanawiam sie nad wywaleniem trolli i dac ich jescio jedna jednostke - zobaczymy. Spear Chukki wiadomo - wala co moga i co trzeba, wywoluja paniki wsrod kawalerii i zdejmuja large targety.
To chyba tyle. Qrde ale sie rozpisalem. Ciekawe czy komus sie bedzie chcialo czytac moje wypociny. Mam nadzieje, ze znajdzie sie paru zielonoskorych braci i napisze co mysli o moim sposobie myslenia i rozpizce. Raz jeszcze prosze o krytyke.
Postanowilem pisac na tym wlasnie forum, bo uwazam, ze jest naprawde wporzo. Przeczytalem wiekszosc postow na forum O&G - podoba mi sie sposob w jaki wypowiadaja sie ludzie na tym forum i uwazam, ze kazdy z nas moze sie od siebie na takim forum co nieco nauczyc.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 12 sie 2007, o 22:27 przez Crimsoner, łącznie zmieniany 1 raz.
Skarsnikiem nie zagrasz na turniejach... Jest to special charakter a jak juz masz brac special charakter to bierz grimgora i do black orkow go... Jeden chariot nie daje rady... Wiec zamiast chariota i dzikow squigi lub hoppersow (zawsze sie splacaja!)... 1 fast? 2+ albo w ogole... Trolle i giant powinny dać rade... Rary zauważyłem, że są dobierane do gusta graczów W sumie jak na mój gust rospa bardzo słaba... Jeśli wygrałes tym z imperium to ja nie wiem jak ten przeciwnik grał tym imperium Grasz troche dłużej ode mnie, bo ja gram od niecałych 4 miesięcy ale widze małe nieogranie u ciebie... Pyzdro i nie bój się kombinować w rospach
Z tym chariotem to pomyla byla. Juz zmienilem. Chariota nie ma bo sa za niego dwie spear chukki, czyli w sumie 4.
A co do bohaterow to na GT w Nottingham mozna ich uzywac. Na 100we. A ja w Irlandii juz dwa lata siedze wiec blizej mi do Nottingham i irlandzkich turniejow niz do polszy, niestety
A co do bohaterow to na GT w Nottingham mozna ich uzywac. Na 100we. A ja w Irlandii juz dwa lata siedze wiec blizej mi do Nottingham i irlandzkich turniejow niz do polszy, niestety
zrob go BSB-przydatna inwestycjaBlack Orc Big Boss - Heavy armour, Shield, Ironback Boar (126 pts)
poza tym ostatnio odkrylem ze bsb na rydwanie "be good"
za malo;chlopakow powinno byc 24-25...i najlepiej z bossem bo to najczesciej jedyne rany jakie zadaja(2 ataki z 5S to nie w kij pierdział)20 Orc Boyz (M,SB) - Light armour, Shield (130 pts)
wywal wlocznie-NG zadaja obrazenia tylko przez przypadek...lepiej te pkty zainwestowac w siatki,ktore IMO sa naprawde warte swej ceny28 Night Goblins (M,SB) - Spear, Shield, 2 Fanatics (166 pts)
fanatycy-dla mnie strata pktow;to pierwsza rzecz ktora idzie do wyciecia gdy mam pkty do przyciecia
no fajnie,ale fasty lepiej miec 25 Forest Goblin Spider Riders - Spear, Short bow, Shield (70 pts)
totem na Blorkach nigdy mi sie nie sprawdzal...jakos sciagaja ogien znacznie bardziej niz big unsSPECIAL UNITS
------------------
19 Black Orcs (M,SB) - Heavy armour, Shield, Mork's Spirit Totem (334 pts)
9 Orc Boar Boyz (M,SB) - Spear, Light armour, Shield (219 pts)
4 Goblin Spear Chukka (140 pts)
Orc Boar boyz...zaginiona jednostka tej edycji;przy obecnych zasadach psychologii zdecydowanie lepiej prezentuja sie savage boar boyz;i chyba najlepsza inwestycja to 5-6big uns z tarczami,wloczniami i muzykiem-koszt ten sam
powiem tak-trolle przy 8ld to ryzykowna zabawka;ja przy 9ld przynajmniej raz na gre obleje glupote ;no i jak juz to lepiej wziasc 4 trolle-to jednak 4 zygniecia/12 atakow...i 12W d wbicia dla przeciwnika;w zasadzie nalezy przyjac ze 1 troll wyparuje zanim dojdzie do HtHRARE UNITS
--------------
3 Trolls (120 pts)
1 Giant (205 pts)
gigant-mnie sie nie sprawdza,schodzi od byle gowna...205pkt jak neonowa kaczuszka na strzelnicy
a jak juz dojdzie do HtH to i tak najczesciej splewi i nie podziala tak jakbym chcial
mam zarabiscie pokonwertowany model ktory ladnie prezentuje sie na polce za szybka
generalnie polecalbym inwestycje w Doom Divera-im wiecej gram tym bardziej przychylam sie do opini ze to slot rare brany w pierwszej kolejnosci;wyjasnia wiele problemow-np w WD czy kawaleria
ewentualnie 4fun bralbym 2 pump wagony...najprawdopodobniej nic nie zrobia ale radochy z nimi co niemiara
podsumowujac:
proponowane przeze mnie zmiany wynikaja z obserwacji wlasnych gier...jak i ogolnych trendow rozpiskowych w innych armiach
brakuje squig hopperow/herda...to chyba jeden z niewielu oddzialow do mielenia przeciwnika;szczegolnie przydatne jako support w walkach z knypkami
ale co najwazniejsze-dlaczego skarsnik dowodzi orcasami?? dla mnie o armia funowa...powinno sie wykorzystywac jego skille-czyli bonusy do prowdera,traktowanie NG jak fasta itp.
ewentualnie jako "drugiego lorda" ze swoim kontyngentem
No wiec tak.
Szkoda mi punktow na Black Orcosa BSB bo bedzie w jednostce flankujacej/na tylach wroga, takze raczej zadziala tylko na jednostke dzikow.
Co do Orc Boyzow masz racje - chyba tak zrobie. Byc moze nawet wyrzuce tych fanoli - zobacze...
Tez myslalem zeby Night Gobbosow zostawic z hand weaponami - w sumie to 28 pkt, ktore moglbym przerzucic na tych orkow... Ale fanatykow tak latwo nie chce sie pozbywac bo to idealna zapora na przed szarza wroga, ale byc moze bedzie trza.
Jezeli chodzi o fasty wiem ze lepiej byloby miec dwa albo trzy ale skad te punkty wziac... moze jakbym trolle wywalil i zamiast ich tego doom divera qcisnal, hmm...
Black Orki to drogi regiment i wiem ze czesto w nich strzelaja, ale zdecydowanie nie mam punktow na big 'unsow, a jakbym im dal sztandar, to by w nich strzelali, takze na jedno wychodzi. Poza tym od pierwszej tury usilnie sie staram zabic wrogich czarownikow, takze totem staje sie mniej istotny, ale warto miec zawsze te dodatkowe dispel dicy.
Ponownie zgadzam sie co do Orkowej jazdy - lepsi Savage, i chyba ich zamienie - kupilem zwyklych po prostu i dlatego ich uzywam.
Trolle w mojej armii chyba za jakis czas znikna, bo z czegos bede musial punkty znalezc zeby zalepic te luki przez ciebie wspomniane. Prawdopodobnie zastapi je doom diver. Sa to jednak fajowskie figurasy, sieja strach i maja regeneracje, no i sa w miare tanie... takze sprawa jeszcze do konca nie przesadzona. Przyznaje, ze z tym Ld 8 to troche cienko, ale zawsze jest szansa, ze byc moze trafi mi sie czar Hand of Gork...
Nie zgadzam sie jednak w kwestii Giganta. Sztuka to umiejetnie utrzymywac go w ukryciu w 1-2 turze(-ach). A potem okazuje sie swietna jednostka flankujaca, ktora sieje terror, co moze spowodowac naprawde duze zamieszanie. Moim zdaniem warto. Ale przyznaje, ze trzeba naprawde uwazac.
Nie zgodze sie tez z tym, ze Skarsnik nie moze prowadzic orkow. Ta armia nie opiera sie zreszta glownie na Skarsniku - nie zamierzam wykorzystywac jego umiejetnosci generalskich - chce miec szeroko rozciagnieta tylko z trzema klocami po srodku i trollami gdzeis niedaleko. Cala reszta - boar boyzi, gigant, pajaki, shaman poza zasiegiem skarsnika. Nie licze tez na niewiadomo jakie zniszczenia wywolane prodderem skarsnika - ten czar ma tylko straszyc wroga - zeby ten zachowal swoje dispel dicy na jego bound spell, a moi shamani mieli wieksze pole manewru.
Podsumomujac - bardzo dziekuje za wskazowki i nie dlugo chyba rzeczywiscie zmodyfikuje nieco te rozpiske. Zamierzam skorzystac z wielu twoich rad, choc nie wszystkich. O armiach na 3000+ jescio w ogole nie myslalem, ale skarsnik znalazl by sie tam na pewno - skupiam sie na rozpizce na GT w UK, ale to dopiero za 1,5 roku bo ograc sie jescio musze. Dzeiki raz jeszcze. Czekam na wiecej opini.
Pozdro
Szkoda mi punktow na Black Orcosa BSB bo bedzie w jednostce flankujacej/na tylach wroga, takze raczej zadziala tylko na jednostke dzikow.
Co do Orc Boyzow masz racje - chyba tak zrobie. Byc moze nawet wyrzuce tych fanoli - zobacze...
Tez myslalem zeby Night Gobbosow zostawic z hand weaponami - w sumie to 28 pkt, ktore moglbym przerzucic na tych orkow... Ale fanatykow tak latwo nie chce sie pozbywac bo to idealna zapora na przed szarza wroga, ale byc moze bedzie trza.
Jezeli chodzi o fasty wiem ze lepiej byloby miec dwa albo trzy ale skad te punkty wziac... moze jakbym trolle wywalil i zamiast ich tego doom divera qcisnal, hmm...
Black Orki to drogi regiment i wiem ze czesto w nich strzelaja, ale zdecydowanie nie mam punktow na big 'unsow, a jakbym im dal sztandar, to by w nich strzelali, takze na jedno wychodzi. Poza tym od pierwszej tury usilnie sie staram zabic wrogich czarownikow, takze totem staje sie mniej istotny, ale warto miec zawsze te dodatkowe dispel dicy.
Ponownie zgadzam sie co do Orkowej jazdy - lepsi Savage, i chyba ich zamienie - kupilem zwyklych po prostu i dlatego ich uzywam.
Trolle w mojej armii chyba za jakis czas znikna, bo z czegos bede musial punkty znalezc zeby zalepic te luki przez ciebie wspomniane. Prawdopodobnie zastapi je doom diver. Sa to jednak fajowskie figurasy, sieja strach i maja regeneracje, no i sa w miare tanie... takze sprawa jeszcze do konca nie przesadzona. Przyznaje, ze z tym Ld 8 to troche cienko, ale zawsze jest szansa, ze byc moze trafi mi sie czar Hand of Gork...
Nie zgadzam sie jednak w kwestii Giganta. Sztuka to umiejetnie utrzymywac go w ukryciu w 1-2 turze(-ach). A potem okazuje sie swietna jednostka flankujaca, ktora sieje terror, co moze spowodowac naprawde duze zamieszanie. Moim zdaniem warto. Ale przyznaje, ze trzeba naprawde uwazac.
Nie zgodze sie tez z tym, ze Skarsnik nie moze prowadzic orkow. Ta armia nie opiera sie zreszta glownie na Skarsniku - nie zamierzam wykorzystywac jego umiejetnosci generalskich - chce miec szeroko rozciagnieta tylko z trzema klocami po srodku i trollami gdzeis niedaleko. Cala reszta - boar boyzi, gigant, pajaki, shaman poza zasiegiem skarsnika. Nie licze tez na niewiadomo jakie zniszczenia wywolane prodderem skarsnika - ten czar ma tylko straszyc wroga - zeby ten zachowal swoje dispel dicy na jego bound spell, a moi shamani mieli wieksze pole manewru.
Podsumomujac - bardzo dziekuje za wskazowki i nie dlugo chyba rzeczywiscie zmodyfikuje nieco te rozpiske. Zamierzam skorzystac z wielu twoich rad, choc nie wszystkich. O armiach na 3000+ jescio w ogole nie myslalem, ale skarsnik znalazl by sie tam na pewno - skupiam sie na rozpizce na GT w UK, ale to dopiero za 1,5 roku bo ograc sie jescio musze. Dzeiki raz jeszcze. Czekam na wiecej opini.
Pozdro
Po pierwsze dla mnie ta rozpiska to porażka... albo idziesz w magie <4 magów> albo wogle.... czyli albo 4 shamanow ... badz 2 caddych ... 1 ds starcza Ci na magie przeciwnika ?? o rany czy u was ktos wystawia 4 magow ?
Black orki sie nie spisuja...
kawa wedle gustu...
Troli w zyciu nie wsyatwilem wiec nie wiem...
ale na gigancie sie zawiodlem
Black orki sie nie spisuja...
kawa wedle gustu...
Troli w zyciu nie wsyatwilem wiec nie wiem...
ale na gigancie sie zawiodlem
Ta rozpiska jest bardzo skuteczna jezeli chodzi o magie:
dwoch shamanow + 3 bound spelle to wiecej niz 3 shamanow level 2 (i bound spelle nigdy nie miscastuja).
Black Orki jak tylko dojda do walki to sie spisuja znakomicie bracie - tylko trzeba sie wystawic na przeciw wlasciwego wroga.
A gigantem na pewno ciezko sie poslugiwac, ale jak sie jest cierpliwym to mozna sie nauczyc tego i owego...
Ta rozpiska to ma byc cos pomiedzy ofensem a defensem, wiec nie moge wystawic 4 shamanow. Nikt jescio nie napisal ani slowa o mojej strategii, ktora opisalem ponizej - tylko o samej rozpisce. Co myslicie o strategii?
dwoch shamanow + 3 bound spelle to wiecej niz 3 shamanow level 2 (i bound spelle nigdy nie miscastuja).
Black Orki jak tylko dojda do walki to sie spisuja znakomicie bracie - tylko trzeba sie wystawic na przeciw wlasciwego wroga.
A gigantem na pewno ciezko sie poslugiwac, ale jak sie jest cierpliwym to mozna sie nauczyc tego i owego...
Ta rozpiska to ma byc cos pomiedzy ofensem a defensem, wiec nie moge wystawic 4 shamanow. Nikt jescio nie napisal ani slowa o mojej strategii, ktora opisalem ponizej - tylko o samej rozpisce. Co myslicie o strategii?
Bo ta twoja strategia to nic nowego -.- Żadna Ameryka... Bardzo skuteczna? To zagraj na 3 magach lub 4 i do tego 3 bound spelle... Tu masz skuteczna magie... A rospy miedzy czyms a czyms sa zwykle do du**... Idziesz albo w magie albo w trzaskanie, albo ofens albo defens...
Temat jaki rzucilem to: "uniwersalna rozpa na GT", a wiec cos pomiedzy defensem a ofensem - cos na wszystkie sytuacje. Wiem, ze ciezko jest cos takiego stw3orzyc i na ogol nie wychodzi, ale nie jest to niemozliwe. Wiem, ze moja strategia nie jest czyms nowym, ale nie o to chodzi - chodzi o to czy jest skuteczna czy nie. Na razie mi sie sprawdza, a gram z doswiadczonymi graczami. Zielona magia jest uniwersalna - mozna jej uzywac tak i w ofensie jak i w defensie i uwazam ze u orkow naprawde warto w nia zainwestowac.
sluchaj... Twoja stategia jest nie skuteczna.. zrob kolesia na wywernie... z magow zdejmij levele i bound spelle daj im scrolle.. zdejmij trole daj albo 2 giganta albo doom divery zwieksz ilosc fastow Black orki wywal... wstaw lepiej savega orkow na piechote ze sperami... zaufaj doswiadczonym kolegom
a wg ciebie jedynie warboss na wyvernie jest skuteczny?Inferno pisze:sluchaj... Twoja stategia jest nie skuteczna.. zrob kolesia na wywernie... z magow zdejmij levele i bound spelle daj im scrolle.. zdejmij trole daj albo 2 giganta albo doom divery zwieksz ilosc fastow Black orki wywal... wstaw lepiej savega orkow na piechote ze sperami... zaufaj doswiadczonym kolegom
ja tam ptoka nie uzywam i jakos warboss sie calkiem znosnie spisuje
z racji ilosci kostek to IMO dobrym pomyslem jest albo 2x2lvl->2x3PD +bound spell
ewentualnie 4+2+2...wtedy dochodzi 1 dodatkowy czar na 4PD
wersja-mam 4 magow jest teraz nieporozumieniem
ewentualnie-4lvl+2lvl+2-3 grzyby...tez powinno dawac rade i skutecznosc j.w.
IMO wierutna bzdura...akurat w zielonych mozna sie pokusic o hybrydeA rospy miedzy czyms a czyms sa zwykle do du**... Idziesz albo w magie albo w trzaskanie, albo ofens albo defens...
nie wyobrazam sobie grania bez zadnego wsparcia maszyn...lubie sobie poturlac w fazie magii...a do tego lubie HtH
i generalnie nie narzekam
a kazda rozpa ma swoja bolaczke...ale cos za cos,na wszystko nigdy nie wystarcza pktow a jak juz wystarcza tzn ze dany myk nie ma az takiego znaczenia bo rozplywa sie w "ilosci pktow"
Inferno, fajny jestes. Moze napisz ksiazke 'krok po kroku, jak z autorskiej rozpiski dojsc do jedynego slusznego standardu z forum'? doswiadczony kolego ;]
Magie w tej rozpie uwazam za dobrze przemyslana - 2x3PD +3 boundy to naprawde sporo.
Oczywiscie antymagia przez to troche traci - ale 7DD i scroll na starcie to niezly wynik, lepszy niz 3DD i 2 scrolle.
Strategia przemyslana, a to juz cos - jedyne co, orczy heros troche boli. quell animosity w kawalerii to smierc troche;)
Magie w tej rozpie uwazam za dobrze przemyslana - 2x3PD +3 boundy to naprawde sporo.
Oczywiscie antymagia przez to troche traci - ale 7DD i scroll na starcie to niezly wynik, lepszy niz 3DD i 2 scrolle.
Strategia przemyslana, a to juz cos - jedyne co, orczy heros troche boli. quell animosity w kawalerii to smierc troche;)
Nom rozpiska wyglada ciekawie. Z tego co wycztalem to chcesz zmienic jeszcze boara boyzów na dzikusów wiec koniecznie jeszcze jedne fast musisz wcisnac. No i wlkocznie na night gobosach to strata punktów.
I jesli BOBB ma isc w kawaleri to dokup jej bosa. Sa czelendze ktorych nasz maly ork nie ma szans przezyc. No i takie w ktorych lepiej tluc oddzial niz czempiona wroga ktory nas na pojedynek wyzwal.
@inferno - no comment
I jesli BOBB ma isc w kawaleri to dokup jej bosa. Sa czelendze ktorych nasz maly ork nie ma szans przezyc. No i takie w ktorych lepiej tluc oddzial niz czempiona wroga ktory nas na pojedynek wyzwal.
@inferno - no comment
True Punk challange na DMP wieczorem po bitwach ?
standard fakt ale calkiem fajnym rozwiazaniem ostatnio ptasznik pokazal ze jest MAg na wywernie z butami wardem i staffem co daje +2 do casta w kombacie...
warbos na dziku tez sie spisuje i nie jest podatny na armaty i bolce w oddziale.. ale armia traci na manewrowosci..
napewno wywal Horna gdyż jak sie okazło przy najnowszych uściśleniach ze dziala na niego MR z obojetnie jakiego odzialu :/
standard fakt ale calkiem fajnym rozwiazaniem ostatnio ptasznik pokazal ze jest MAg na wywernie z butami wardem i staffem co daje +2 do casta w kombacie...
warbos na dziku tez sie spisuje i nie jest podatny na armaty i bolce w oddziale.. ale armia traci na manewrowosci..
napewno wywal Horna gdyż jak sie okazło przy najnowszych uściśleniach ze dziala na niego MR z obojetnie jakiego odzialu :/
Nie Ty pierwszy. Moje giganty już od dobrego roku ozdabiają półkę zamiast stawać do boju.Inferno pisze:...ale na gigancie sie zawiodlem
A licky boom boom down!!!
Nienawidze Cie.
Juz bylem prawie pewien ze moge na DMP z czystym sercem nie jechac, a tu mi z czyms takim wyskakujesz. Ech
O ile dam rade sie pojawic w warszawie, oczywiscie przyjmuje. Ale nie obiecuje nic - glownie to od mej panny zalezy, kiedy da rade wrocic z wojazy miesiecznych ponad.
Ale sie postaram (;
Juz bylem prawie pewien ze moge na DMP z czystym sercem nie jechac, a tu mi z czyms takim wyskakujesz. Ech
O ile dam rade sie pojawic w warszawie, oczywiscie przyjmuje. Ale nie obiecuje nic - glownie to od mej panny zalezy, kiedy da rade wrocic z wojazy miesiecznych ponad.
Ale sie postaram (;
gigant poza swoimi wieloma wadami, ma jedną bardzo dużą zaletę - przeciwnik zawsze ma do niego respekt ...
przeciwnik zastanowi się wiele razy zanim będzie szarżował na gigusia - bo nawet super dopakowany bohater lub oddział może mieć pecha i giguś wylosuje nieciekawy dla niego rodzaj ataku ...
pamiętam doskonale jak gigant w mgnieniu oka zjadł regon Black Nightów, Drzewca, Smoka, itp...
przeciwnik zastanowi się wiele razy zanim będzie szarżował na gigusia - bo nawet super dopakowany bohater lub oddział może mieć pecha i giguś wylosuje nieciekawy dla niego rodzaj ataku ...
pamiętam doskonale jak gigant w mgnieniu oka zjadł regon Black Nightów, Drzewca, Smoka, itp...
mam to samoNie Ty pierwszy. Moje giganty już od dobrego roku ozdabiają półkę zamiast stawać do boju.
w pewnym momencie mialem 3sztuki
potem wyszedl WD z gigantem DoW-i 2 udalo mi sie upchnac
pozostal tylko Herman
do pewnych rozp daje rade...ale generalnie jak sie go wywala to na wiele fajnych rzeczy wystarcza pktowW 9/10 przypadkow gigant mi sie nie sprawdza, wczoraj wyrzuciłem jednego z rozpiski, a dziś drugiego.
np-2x gigant to 410pkt; 4 trolle i Doom diver to 240pkt...170pkt to juz np spory oddzial boyzow albo savage big uns z wloczniami...albo jazda ze special
ja tam dla niego nie mam zadnego respektugigant poza swoimi wieloma wadami, ma jedną bardzo dużą zaletę - przeciwnik zawsze ma do niego respekt ...
przeciwnik zastanowi się wiele razy zanim będzie szarżował na gigusia - bo nawet super dopakowany bohater lub oddział może mieć pecha i giguś wylosuje nieciekawy dla niego rodzaj ataku ...
pamiętam doskonale jak gigant w mgnieniu oka zjadł regon Black Nightów, Drzewca, Smoka, itp...
ostrzelam z chukasow a te 2-3W rozwale w HtH
gigant wogole sie nie spisuje przeciwko jednostkom z 4I...a jak maja do tego 4S i 4WS to go skroja...od flanki to nawet w 2 tury
a nawet jak sie wszarzuje to najpewniej gigant zrobi cos glupiego-np sie wyglebi