Cofanie na podwójnym gazie

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
lith
Oszukista
Posty: 872

Cofanie na podwójnym gazie

Post autor: lith »

Pazdzioch powiedział, że moge to wrzucić do kwestii zasad, ale to bardziej ciekawostka niż wątpliwa zasada. Wg. mnie kmina genialna, bo prosta, ale wpaść na nią trudno :)
Legenda:
- czarny prostokąt 10 kuszników delfickich
- szary prostokąt odział obrocie i po pivocie 45 stopniowym
- niebieski prostokąt odział po kolejnym obrocie i kolejnym pivocie 45 stopniowym
- strzałki to LoS oddzialu po kolei, jakby ktoś nie mógł załapać ;)
Obrazek
Odział Łuczników wykonał w kolejności
- obrót ¼ ruchu
-pivot 45 stopniowy 0,6 cala
-obrót ¼ ruchu
-pivot 45 stopniowy 0,6 cala
-obrót ¼ ruchu
razem: ¾ ruchu i 1,2 cala zapasu
0,6" - ruch potrzebny do 45 stopniowego pivota w przypadku jednej podstawki, czyli w 5 calowym ruchu elfy sie zmieszcza.
Natomiast pomiędzy tym jak stoją teraz a jak stały wcześniej jest odległość 5,5 cala. (Liczymy z trójkątów; wysokość tego trójkąta będzie wynosiła 8/pierwiastek z 2 czyli w przybliżeniu 5,5), czyli o 3" dalej niż w przypadku dwóch pivotów o 90 stopni i ruchu po prostej :)

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

kosmos, caly ruch wyniosl tylko 4,95 cala.... czyli bez marszu

podoba mi sie :)

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

nie będę się chwalił ale wymyśliłem to z kolegą na lekcji polskiego w liceum... jakieś 7 lat temu;p Doszliśmy jednocześnie do wniosku, że model z tyłu oddziału nie może przejść więcej niż swój M... a obraca się 3 razy... no więc pomysł odszedł w niepamięć jak wiele innych :wink:

Teraz wiem, że zasady nie zabraniają tego ruchu, ale i tak pachnie mi to wielkim wałem 8)

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

kawaleria tez moze robic takie cuda.
6 kawy o M=8 - ruszyła mi sie 8,5 cala w tył i 3,5 cala w bok :)
Obrazek

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

jak napisal Blazej nie jest to zadne odkrycie.. ale jest to myk watpliwej reputacji za ktorego stosowanie vs duza liczba graczy mozna wylapac wiazanke bluzgow, tudziez jak ktos sie zawezmie IMO konkretnego worst playa...

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

A ja nie do konca rozumiem. Jaki pivot? Regiment rank and file nie pivotuja, tylko wheeluja. Obrot-wheel-obrot-weel... A wtedy cos takiego nie przechodzi. Albo ja czegos nie kumam.... :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

bless pisze:A ja nie do konca rozumiem. Jaki pivot? Regiment rank and file nie pivotuja, tylko wheeluja. Obrot-wheel-obrot-weel... A wtedy cos takiego nie przechodzi. Albo ja czegos nie kumam.... :roll:
bless.. moze byc: obrót-wheel-obrót-wheel-obrót.
chodzi tu o wykorzystanie tego ze przy wheelu tył regimentu moze wykonac darmowy ruch - tył rusza sie bardziej niz przód.
w momencie ustawienia sie w kolumnie małym kosztem mozemy rzucac ogonem na wszystkie strony.


zgodze sie z tym co napisał Thurion, WP to minum jakiego bym żądał dla kogos kto by tak zagrał...
chyba zeby sie trafił jakis sedzia kochajacy sie w RAW - wtedy by to przeszło :/
Obrazek

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2632
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

wał i tyle :) pomyslcie co by Tomb Guardzi mogąc cos takiego robic wykombinowali ^^

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Asassello pisze:
bless pisze:A ja nie do konca rozumiem. Jaki pivot? Regiment rank and file nie pivotuja, tylko wheeluja. Obrot-wheel-obrot-weel... A wtedy cos takiego nie przechodzi. Albo ja czegos nie kumam.... :roll:
bless.. moze byc: obrót-wheel-obrót-wheel-obrót.
chodzi tu o wykorzystanie tego ze przy wheelu tył regimentu moze wykonac darmowy ruch - tył rusza sie bardziej niz przód.
w momencie ustawienia sie w kolumnie małym kosztem mozemy rzucac ogonem na wszystkie strony.
Były już takie pomysły. Skończyło się tym, że w przypadku wheela regimentem dłuższym niż szerszym, dystans wheela mierzy się nie według pierwszego, a według ostatniego modelu. I już po "genialnej kminie".
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Myślę że sprecyzowanie przy opisie że chodzi o turna w bok za 1/4 ruchu, a nie w tył, całkiem ułatwiło by zrozumienie idei.

Już bretończycy próbowali podobnych manewrów (mniejszy wheel przodem, a latanie po stole tyłem) i nie trzeba zagłębiać się w zasady żeby czuć że to wał.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3788
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Na zasadzie tego ruchu robi się brudny trik z nocnymi goblinami i fanatykami. Bierzemy oddział nieco ponad 20 nocnych goblinów i ustawiamy ich w pojedynczej linii. Robimy turn w bok (lub od razu ich tak dajemy), tak że jest długa kolumna na szerokość jednego goblina. Następnie robimy niewielki wheel goblinem, który powoduje że cała kolumna goblinów niczym wskazówka mknie w kierunku linii wroga i wystrzeliwuje fanatyków wprost w jego formacje (w momencie gdy tył goblińskiej "wskazówki" znajdzie się 8" od wroga). W ten sposób można wystrzelić 3 fanatyków tuż pod liniami wroga jeszcze zanim się ruszył w pierwszej rundzie :D

MistrzMiecza
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 100

Post autor: MistrzMiecza »

Przecież cos takiego nie ma prawa przejśc! Wał jak mało co :)

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

MistrzMiecza pisze:Przecież cos takiego nie ma prawa przejśc! Wał jak mało co :)
sorry, ale gdzie tu jest wał? gdzie tu jest cos nie zgodne z zasadami? czy RB zabrania, czy wyszła jakas errata lub FAQ zakazujacy tego?

ten myk z wheelem i turnem jest całkowicie zgodny z 7 edycjnym RB (w RB jest nawet zapisek ze czasem tyl moze ruszyc sie wiecej niz przód).

inna kwestia jest to ze jest to całkowicie niesportowe zachowanie.
i nie powinien byc akceptowany przez nikogo.

to tak jak ci biedni minerzy, ktorych mozna ustawic w sznureczku a potem popchnac z kowadła :)

pozdrawiam
Obrazek

MistrzMiecza
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 100

Post autor: MistrzMiecza »

inna kwestia jest to ze jest to całkowicie niesportowe zachowanie.
i nie powinien byc akceptowany przez nikogo.
To właśnie miałem na mysli.

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

nie rozumiem o co chodzi...w RB jest napisane ze zaden model nie moze przejść wiecej niż ma M (lub 2*M gdy marszuje)... poinless discussion...

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Fajny pomysl. Ale rzeczywiscie zaden model nie moze sie ruszyc wiecej niz ma mv. Tak samo przeciez byloby z lekka kawaleria, ktor uzywajac darmowych reformow moglaby robiac takie motywy ruszyc sie wiecej.

Tymniemniej gratulacje za niezla rozkmine :)

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Paraszczak pisze:nie rozumiem o co chodzi...w RB jest napisane ze zaden model nie moze przejść wiecej niż ma M (lub 2*M gdy marszuje)... poinless discussion...
no nie do konca pointless.. bo 5 cali moze sie ruszyc do tyłu.. zamiast 2,5 :)

ale to raczej jako ciekawostke nalezy traktowac :D
Obrazek

ODPOWIEDZ