T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: JarekK, Fluffy

ODPOWIEDZ
-Qc-
Prawie jak Ziemko
Posty: 9357
Rejestracja: 15 lut 2009, o 18:54
Lokalizacja: Szybki Szpil
Kontakt:

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: -Qc- » 16 wrz 2019, o 05:48

Ciekawe, ze w bottom tier nie ma miejsca dla df i sa. Low to wina kilku indywidualistow zawyzajacych srednie :P
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Qsownik
Chuck Norris
Posty: 389
Rejestracja: 4 sty 2014, o 20:29
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: Qsownik » 18 wrz 2019, o 19:25

https://www.the-ninth-age.com/community ... -cultists/

Co myślicie o nowym suplemencie do DL - kultystach?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8213
Rejestracja: 25 wrz 2007, o 14:50
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: Andrzej » 18 wrz 2019, o 19:37

Qsownik pisze:https://www.the-ninth-age.com/community ... -cultists/

Co myślicie o nowym suplemencie do DL - kultystach?
To jest oficjalny dodatek i będzie to grane na turniejach?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Abrasus
Kradziej
Posty: 995
Rejestracja: 24 lut 2014, o 10:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: Abrasus » 18 wrz 2019, o 19:42

Andrzej pisze:
Qsownik pisze:https://www.the-ninth-age.com/community ... -cultists/

Co myślicie o nowym suplemencie do DL - kultystach?
To jest oficjalny dodatek i będzie to grane na turniejach?
Nie, tak samo jak cała reszta bzdurnych dodatków...

-Qc-
Prawie jak Ziemko
Posty: 9357
Rejestracja: 15 lut 2009, o 18:54
Lokalizacja: Szybki Szpil
Kontakt:

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: -Qc- » 18 wrz 2019, o 20:15

Abrasus pisze:
Andrzej pisze:
Qsownik pisze:https://www.the-ninth-age.com/community ... -cultists/

Co myślicie o nowym suplemencie do DL - kultystach?
To jest oficjalny dodatek i będzie to grane na turniejach?
Nie, tak samo jak cała reszta bzdurnych dodatków...
Zdajesz sobie sprawę, że casuale są ważną częścią każdego community?

Nikt nie broni zapewne dopuścić czegoś takiego na lokalu
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 4884
Rejestracja: 25 sty 2010, o 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: JarekK » 18 wrz 2019, o 20:25

-Qc- pisze: Zdajesz sobie sprawę, że casuale są ważną częścią każdego community?

Nikt nie broni zapewne dopuścić czegoś takiego na lokalu
Zdajesz sobie sprawę, że goście marnują czas, który mogliby poświęcić na projekt robiąc jakiś dodatek, który ani nie jest zbalansowany, ani nikt nie ma zamiaru go balansować, ani nie będzie dopuszczony na żadnym sensownym turnieju? Generalnie too little profit m8.
JimMorr pisze:Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...

Awatar użytkownika
Qsownik
Chuck Norris
Posty: 389
Rejestracja: 4 sty 2014, o 20:29
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: Qsownik » 18 wrz 2019, o 21:15

JarekK pisze:
-Qc- pisze: Zdajesz sobie sprawę, że casuale są ważną częścią każdego community?

Nikt nie broni zapewne dopuścić czegoś takiego na lokalu
Zdajesz sobie sprawę, że goście marnują czas, który mogliby poświęcić na projekt robiąc jakiś dodatek, który ani nie jest zbalansowany, ani nikt nie ma zamiaru go balansować, ani nie będzie dopuszczony na żadnym sensownym turnieju? Generalnie too little profit m8.
O ile dobrze pamiętam to wspominali, że prace na tymi casualowymi bookami nie wpływają generalnie na tempo pozostałych booków w reworku. I nie piernicz że te booki nie są balansowane - jeśli byś się interesował nimi to byś wiedział, że są wprowadzane zmiany - przykład Asklander:
Pierwsza wersja - https://www.the-ninth-age.com/community ... load/1586/
Aktualna wersja - https://www.the-ninth-age.com/community ... load/3051/
Łącznie było 8 lub 9 wersji z mniejszymi czy większymi zmianami.

A dodatkowo dzięki temu masz profity - generujesz pewną aktywność na forach. Poza tym ponownie to:
-Qc- pisze: Zdajesz sobie sprawę, że casuale są ważną częścią każdego community?
Co do Kultystów:
- przyzywanie dopiero od 2-giej tury to wg mnie błąd (powinno być albo dopuszczone od pierwszej, albo corowe Demony mogą zaczynać bez potrzeby przyzywania)
- mam takie wrażenie, że są trochę zbyt podobne do booka DL

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 4884
Rejestracja: 25 sty 2010, o 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: JarekK » 18 wrz 2019, o 21:32

Qsownik pisze:O ile dobrze pamiętam to wspominali, że prace na tymi casualowymi bookami nie wpływają generalnie na tempo pozostałych booków w reworku
To jakiś wyższy poziom logiki, którego chyba nie jestem w stanie pojąć. Ktoś siedzi nad zasadami do booka X, ale w tym czasie nie siedziałby nad zasadami do booka Y? Zakładając oczywiście, że i to i to robi w wolnym czasie.
Qsownik pisze:A dodatkowo dzięki temu masz profity - generujesz pewną aktywność na forach.
Która przekłada się na? I co to jest ta "pewna aktywność"? Marginalna? Znacząca?
Qsownik pisze:I nie piernicz że te booki nie są balansowane - jeśli byś się interesował nimi to byś wiedział, że są wprowadzane zmiany
Jeśli jest powiedziane, że nie są częścią oficjalnych zasad turniejowych, to znaczy, że nie są balansowane tylko uaktualniane, a to są 2 różne rzeczy. Gdyby były balansowane, to nie byłoby problemu z włączeniem ich do pełnej wersjii gry jako nowe armie.

W sumie fajnie, że ktoś tam się tym i w to bawi, jedyny zarzut jest taki, że wypuszczają coś takiego przed wypuszczeniem patcha do tej głównej części gry, co pozwala wysunąć zarzut o niepoprawne ustawienie priorytetów w projekcie...
JimMorr pisze:Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...

ślivek
Falubaz
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lip 2013, o 20:15

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: ślivek » 18 wrz 2019, o 21:41

@Jarekk - więcej ludzi to wolniesza praca nad nim. Patrz masz 5 osób pracujacych nad bookiem. Aby zgodzili się na jakąś wersje wystarczy, że będzie pasowała 3 z nich. Jak masz 10 osób to musi pasować tak co najmniej 6 z nich by przepchnęli wspólną wizję. Jak wiemy co człowiek to opinia. Wychodzi z tego, że gdzie kucharek 6 tam nie ma co jeść. Siedziałem w tym, pisałem booki, zarządzałem z ramienia RT. Zwyczajnie dodanie designerów którzy są wątpliwej jakości do zespołu tworzącego booka ot tak z myślą, że będzie szybciej się mocno mija z celem.
Brakuje ludzi ale nie do designowania czy do balansowania booków (toto chce robić każdy i ciężko stwierdzić kto ma kompetencje do robienia tego). Brakuje ludzi kompetentnych do robienia artów, pisania fluffu, zbierania danych i analizowania ich, administrowania i moderowania forum.

Więcej ruchu na forum, większa aktywność piszących większa szansa, że jakiś serwis napisze o tym, że t9a dalej żyje, większa szansa, że jak ktoś nowy trafi na forum dostanie odpowiednią zachętę od zajaranych gości aby grać. To się wprost przekłada na wielkość środowiska. To czy się przekłada robienie tych armybooków to naturalnie można poddawać w wątpliwość nie mniej strzelam, że nawet jeśli marginalny to jakiś tam wpływ to ma. Niektórzy czekali mocno na te auxiliary booki, niektórzy faktycznie zbierają figsy i skłądają te armie. Już samo to, żę ktoś jeden postara się i złoży taką armię jakoś tam napędza hobby.

Nie są włączane do pełnej wersji gry bo nie bardzo gremium tego chce. Obecna liczba armii (16) już jest duża zdaniem wielu. Robienie z tego dużo większej liczby nie jest fajne dla wielu. A jak nie są dodane do "kanonu" i są auxiliary to nie mają jak zostać w pełni zbalansowane bo nie grają na turniejach. Stąd tam naturalnie mogą być potworki ale to raczej skutek tego, że te książki nie są dodane do standardu niż przyczyna ich zostawienia na marginesie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5063
Rejestracja: 6 sie 2009, o 22:34

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: Stan » 18 wrz 2019, o 21:43

To jakiś wyższy poziom logiki, którego chyba nie jestem w stanie pojąć. Ktoś siedzi nad zasadami do booka X, ale w tym czasie nie siedziałby nad zasadami do booka Y? Zakładając oczywiście, że i to i to robi w wolnym czasie.
Tak, bo robią to inne osoby :P ? Tzn kto inny siedzi nad X a kto inny nad Y.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 4884
Rejestracja: 25 sty 2010, o 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: JarekK » 18 wrz 2019, o 22:03

Przekonaliście mnie. Same plusy zero minusów. Kiedy patch?
JimMorr pisze:Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...

Awatar użytkownika
Qsownik
Chuck Norris
Posty: 389
Rejestracja: 4 sty 2014, o 20:29
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: Qsownik » 18 wrz 2019, o 22:11

JarekK pisze:Jeśli jest powiedziane, że nie są częścią oficjalnych zasad turniejowych, to znaczy, że nie są balansowane tylko uaktualniane, a to są 2 różne rzeczy.
No w jakimś stopniu są balansowane przy kolejnych wersjach - poprzez choćby poprzez zmiany kosztów. A to, że nie są zbalansowane na takim poziomie co 16 głównych booków to inna sprawa.
JarekK pisze:Przekonaliście mnie. Same plusy zero minusów. Kiedy patch?
Tam w wiadomości o patchu jest ta informacja.
Skończyli drugi punkt w czteropunktowym planie i będą informować o dalszym przebiegu.
Na samym końcu piszą, że planują skończyć prace nad patchem tak aby by gotowy na początek grudnia.

-Qc-
Prawie jak Ziemko
Posty: 9357
Rejestracja: 15 lut 2009, o 18:54
Lokalizacja: Szybki Szpil
Kontakt:

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: -Qc- » 19 wrz 2019, o 05:50

Generalnie robienie nowych czyli własnych rzeczy swiadczy bardzo dobrze o projekcie. Daje opcje ze jak ktos uzna, oj nudno nam przydalyby sie 3 nowe frakcje, to masz juz bogata baze flufowo a do tego ktos tym grał nawet :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3491
Rejestracja: 22 maja 2007, o 08:12
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: debelial » 19 wrz 2019, o 08:02

Jak dla mnie te dodatkowe księgi są dobrym pomysłem, o ile jak mówi Ślivek, nie spowalniają prac głównych.

Kultyści to taki gateway drug do demonów. Są skonstruowani w ten sposób, że w zależności od wybranego archetypu mogą to być kultyści wśród elfów, krasnoludów itp.
W ten sposób mając już jakąś armię, używasz ich jako kultystów i dokupujesz parę jednostek demonów. No a skoro już masz te parę demonów, to czemu nie dokupić nieco więcej i mieć pełnoprawną armię? :D

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Kradziej
Posty: 967
Rejestracja: 4 sty 2016, o 20:00

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: Dancaarkiiel » 19 wrz 2019, o 08:06

Obrazek
T9A=GW confirmed
Obrazek

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3491
Rejestracja: 22 maja 2007, o 08:12
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: debelial » 19 wrz 2019, o 08:12

Wziąwszy pod uwagę ile modeli kupiłem od GW do grania w T9A, podejrzewałem to już od lat :lol2:

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14378
Rejestracja: 22 gru 2006, o 13:22
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: swieta_barbara » 19 wrz 2019, o 08:33

slivek ma zasadniczo rację, poza tym że jakiś ostateczny szlif balansowy suplementów faktycznie wymaga jakiejś minimalnej konsultacji z RT. W przypadku asklandu, makharu i kultystów był to fjugin. Podobnie jak suplement terenów, czy opracowywany obecnie suplement magiczny.
Gościu na bank pracuje na uczelni albo w urzędzie, bo ja nie miałem tyle czasu na hobby nawet w podstawówce.
No chyba, że faktycznie jest na payrollu GW, mwahaha.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 756
Rejestracja: 17 kwie 2012, o 16:17
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: Odoamar » 21 wrz 2019, o 00:28

Nom, nie mam pojęcia skąd ludzie mają tyle czasu :) BB po urlopie chyba miał z 99+ informacji o pmach/postach/tagowaniach
Obrazek

ODPOWIEDZ