VC Lajona

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: VC na 1600 - początkujacy

Post autor: misha »

nie ma wampira na koniu, ale czarni rycerze z krolem zachowują zasadę spectral steed :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Morti pisze:płonące na głównym oddziale to zły pomysł. byle jaki kowboj z wardem na ogniste i stoisz w miejscu do końca gry.
Flamingi nie działają na magiczne bronie, więc jak jakiś kowboj będzie próbował przytrzymać taki oddział to go lord zabije po prostu.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

LajoN31 pisze:Malak, bsb chyba nie może brać magicznych przedmiotów :D
tak jak Misha powiedział, poczytaj sobie AB i RB żeby póżniej nie było wtopy ;)

@Morti
+1

Sam gram na takim klocku szkieletów z dwoma Wraithami. Czasem jak są pkt. mozna wrzucić Baśke zamiast jednego eteryka.
...Who dares wins...
Obrazek

LajoN31
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LajoN31 »

Czy dobrze zrozumialem, ze ograniczenia euro mowia o max 15 jednostkach mounted w armii? Czy max 15 w jednym skladzie? Bo w sumie moze bym znalazl kiedys miejsce na hexwraity ;-)

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

czemu zgadujesz 8)
zajrzyj do pierwszego lepszego turnieju master albo innego locala na EURO i masz ograniczenia
Vampire Counts: Master of black arts & blasphemous tome upgradeare 1pd each. 0- 3 etheral units (incl. Heroes). 0-2 red fury and/or quickblood abilities. 0-4 howls (death shriek counts as 2). 0-1 Terrorgheist , a max of 4 flying units, max 15 mounted characters and black knights combined.
legalnie możesz mieć WK i Wampira na koniach +13 BK
Hexy to inna bajka tak jak Blood Knights
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

LajoN31
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LajoN31 »

No tak, poddawałem tylko wątpliwość czy 15 modeli mounted razem z BK liczy się do armii czy do combo herosów+bk :)

ale dzięki za odpowiedź

LajoN31
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LajoN31 »

kolejny twór tym razem na 1300 bez lordów, max 2 bohaterów, max 30 modeli w oddziale i 350 pkt/oddział :)

Heroes:
Necromancer 145
lore of vampire lvl2 [35]
dispell scroll [25]
MoD [20]

Vampire 199
lore of vampire lvl1
bsb [25]
h.armour [4]
dragonhelm [10]
quickblood [30]
bitting blade [10]
scroll of shielding [15]

Core:
30 szkieletów 195
fcg [30]
baner of swiftness [15]

25 zombie 85
cg [10]

20 zombie 70
Cg [10]

5 dire wolves 40
5 dire wolves 40

Special:
5 hexwraiths 150

10 black knights 340
Barding, lance
fcg [30]
banner of the barrows [50]

2 Fell bats 32

razem: 1296
modele: 104
Ostatnio zmieniony 2 gru 2012, o 22:26 przez LajoN31, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Fajne. Tyle że na naszą ligę z ograniczeniem kosztu oddziału do 350 pkt. nielegalne.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

Może byś się w końcu zgłosił?

Rozpa fajna,zmniejsz BK i dawaj.
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

LajoN31
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LajoN31 »

Na wasze zasady to jeszcze musiałem przyciąć klocek szkieli do 30 :D

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

A ograniczenie eteryków nie odnosi się również do hexwraithów?
Edit: Nie zauważyłem że 0-2 jednostki.
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

moim zdaniem
MotD jest zbędny na necro, nie da ci to wymiernej korzysci w grze, taką 1 inwokację łatwo zablokować, a nie masz szans na 2 popychaczki
na wampirze summon creature rowniez, wilki i baty mają odginać szarże, atakować maszyny i ogólnie być bliżej wroga niż ciebie ściągając ogień

masz 1 lv na tym wampirze, na 12+ chcesz rzucać inwokacje (3-4 kostki musisz rzucic)? bo na 6+ (2 kostki) to tracisz potencjał tych stworków jak chcesz je trzymać blisko wampa

nawet ten BSB na wampirze to mogloby go nie byc, lepiej moim zdaniem mieć 2x Vanhells (Czar + book of arkan) niz BSB

jaki cel ma Screaming Banner na szkieletach? jak cos ci tam wpadnie to i tak zmieli te szkielety, lepiej imo np +1 do M byś mógł w miarę nadążyć za kawalerią i próbować kontrę, albo flammingi jak ktoś ci z regeneracją wyskoczy (crypt horrory, hydra, abominacja)

wywal hellwraitha z hexów, pchanie takiej 5tki w combat to ryzyko posypania z CR'a, champion tego nie zmieni, lepiej ptk wydać gdzie indziej, a goła 5tka i tak poradzi sobie jeżdżeniem po przeciwnikach bez championa i zadawaniem obrażeń z zasady specjalnej

a jeszcze co do Black K, oni tracą zasadę spectral steed jak dosadzisz do nich wampira, ten wampir wymiataczem nie jest i moze łatwo się złożyć a rycerze ugrzęzną w jakiejś hordzie, moze lepiej 2 necro 2 lev, żeby czary zagwarantować w miarę, tak tylko rzucam pomysł

wpadniesz w high elfy to ci While Lioni jesień średniowiecza zrobią, wpadniesz w szczury to ugrzęźniesz i dostaniesz kontrę a wskrzeszasz ich tylko 2 na inwokację, którą łatwo zablokować, a zrobienie sobie IFKi takim wampirem w rycerzach, może cie kosztować od razu grę
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

LajoN31
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LajoN31 »

Plan był taki, żeby wilki kasowały szeregi w walce BK albo albo hexwraithów jeśli będzie taka możliwość, a jeżeli nie to tak jak napisałeś do niszczenia maszynek wroga.

Przy 200 pkt na bohatera, ciężko złożyć coś sensownego. Wampir z ogre blade, dragonhelmem, quickbloodem, h,armourem, shieldem i na koszmarze kosztuje już ponad 200 pkt. Chyba, że wsadzamy go do szkieletów na piechote i wtedy MoD na necrosie ma sens.

Banner z flamingiem albo +1M jest do rozważenia:)

Hexwraity planowo miały szarżować w coś co nie będzie aż tak silne i nie będzie miało m.ataków (lucznicy, handgunnerzy itp)

White lionów na te pkt będzie max 20 w składzie co po uszczupleniu i tak na szarżę się nadaje chyba

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

żeby wilki kasowały szeregi w walce BK albo albo hexwraithów jeśli będzie taka możliwość
przeczytaj, ile trzeba miec szeregów, żeby kasować rank bonus od boku, bo na pewno nie 1 szereg R&F, RB str 52 Calculate Combat Result, szarża od boku wilkami to zazwyczaj przeciwnik nabije sobie CR'a tylko i nic więcej nie osiągniesz
Przy 200 pkt na bohatera, ciężko złożyć coś sensownego. Wampir z ....
mały walczący wampir to imo słaby deal, kosztuje w pyte a mało robi, lepiej 2 małych necro, chyba, że bardzo chcesz mieć takiego wampira no to cóż, twój wybór
Hexwraity planowo miały szarżować w coś co nie będzie aż tak silne i nie będzie miało m.ataków
hexami to lepiej kombinuj jak tu zadawać rany no armour save z zasady specjalnej a nie szarżować, 5 hexów łatwo posypać
5 ataków na 4+ później ranisz na 2+/3+ ile wbijesz? 1-3 rany razem z końmi + szarża to 4 do CR'a, przeciwnik ma sztandar i 3 szeregi, muzyka, wygrywa o 1 sypiesz sie, jak ma mniej szeregów to ok, ale nadal trzeba przeliczyć
aha no i nawet jak wygrasz walkę to przeciwnik będzie miał steadfasta, jak ma przynajmniej 2 szeregi, możesz go nie złamać i dostaniesz kontrę

a jeszcze jak da flee i wystawisz flankę do kontr szarży to w ogóle papa :)
White lionów na te pkt będzie max 20 w składzie co po uszczupleniu i tak na szarżę się nadaje chyba
czym chcesz niby ich uszczuplić? nie mając magii ani strzelania? po 6 w szeregu to 13 ataków z re rolem na 3+, jakieś 10 hitów pozniej 2+ rana, ok 8 ran, twój save 5+, 5-6 rycerzy do piachu
kostki kostkami :) zawsze mogą być lipne rzuty, ale przelicz sobie na spokojnie szanse i oceń czy i w co warto szarżować 10'tka czarnych rycerzy

może gdzieś tam błędnie prawdopodobieństwo wyszło trochę, ale ogólnie chłopaki kasują ci połowę oddziału, którego nie uleczysz i w nast turze możesz się posypać całkiem.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

A czy w ogóle Black Knightów albo Blood Knightów opłaca się wystawiać, bo jakoś nie widzę ich kompletnie w turniejowych rozpiskach? Jeśli nie to dlaczego, szczególnie Black Knightci, bo rozumiem, że tych drugich może kasować Koszt i Frenzy?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Azurix
to chyba nie temat do ogolnej dyskusji o Black K, albo Blood K
policz sobie koszty w ramach EURO limitu i liczbę ran jakie oddział zada statystycznie w szarży + warunki magii

wagon BK imo calkiem czesto występuje (na pewno częściej niż gwardia :D), ale czy każdy gracz VC musi wrzucać tu swoje rozpiski?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

LajoN31
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LajoN31 »

Drobna korekta, Przekonałem się do ghuli wiec wystawię 30kę, szkielety muszę mieć bo strasznie mi się podobają :) Misha jakieś opinie?

Heroes:
Necromancer 145
lore of vampire lvl2 [35]
dispell scroll [25]
Ironcurse icon [5]
Opal amulet[15]

Necromancer 125
lore of death lvl2 [35]
Book of arkhan [25]

Core:
30 Ghuli 310
ghast [10]

29 szkieletów 190
fcg [30]
banner of swiftness [15]

20 zombie 70
cg [10]

5 dire wolves 40

Special:
3x fell bats 48
2x fell bats 32

10 black knights 340
Barding, lance
fcg [30]
banner of the barrows [50]

Razem: 1300
modele: 112
Ostatnio zmieniony 4 gru 2012, o 10:26 przez LajoN31, łącznie zmieniany 3 razy.

Kap
Mudżahedin
Posty: 268
Lokalizacja: Animosity - Szczecin

Post autor: Kap »

Wersja optymistyczna - przeprowadzisz BK tak, że wpadną szarżą jednocześnie zdispelujesz przeciwnikowi wszystko co w nich będzie waliło a na artylerii będą missfire. W międzyczasie reszta dojdzie do przeciwnika dzięki popchnięciu z book of arkhan, którego weźmiesz zamiast MOD. Dodatkowo przeciwnik wpuści kilka inwokacji co doprowadzi do zwielokrotnienia ilości zombie. Poza jednym combatem wygranym dzięki szarży BK reszta przeciwników po prostu się złamie widząc 10 szeregów zombie w 2 oddziałach.

Wersja pesymistyczna (ta, która mi się przytrafiła bo prawie skopiowałeś moje pierwsze rozpiski) - bk dostaną łomot nawet z cannonów (w liczbie 10 sztuk zdjęcie 1 czy 2 to i tak gigantyczna ilość bo na strzał tracisz 10-20% stanu). W międzyczasie przeciwnik będzie ci dispelował inwokacje i popychanie olewając twoje czary ofensywne (snajperek i tak nie masz więc bezpośrednio lev 2 magami mu nie zagrozisz z lore of vamp). Po zniszczeniu BK, które pewnie zdziesiątkowane zakończą nie-żywot najnormalniej w świecie sypiąc się przegranym combatem z jakąś hordą snotlingów, przeciwnik skupi się na twoich ghoulach jednocześnie dalej dispelując wszystko z zombie. Gdzieś w tym całym zamieszaniu dire wolfy dostaną 20 strzałów od jakiegoś pseudo łukowatego oddziału i też wyparują. Początek walki będziesz musiał zacząć w stosunkowo sporym skupieniu żeby wykorzystać marszowy.

Moja opinia choć może ja po prostu jestem zbyt sceptyczny.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

canon'ow moze byc 2 + klopa/mortar

co do magii to powinno pojsc, kwestia rzutow oczywiscie, ale z reguly ma sie przewage, wiec pytanie co przeciwnik wpusci, vanhell'sa czy inwokacje w Black Knights, nie ma Lordow wiec conajwyzej ktos moze miec +1 do dispela ale to kosztuje ptk

statystycznie powinny 2 czary zostac zbite a 1 wejsc - chyba ze scroll :) ale to tez sukces
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Kap
Mudżahedin
Posty: 268
Lokalizacja: Animosity - Szczecin

Post autor: Kap »

"W liczbie 10 [...]" miałem oczywiście na myśli liczbę BK w tej rozpisce a nie cannonów ;).

ODPOWIEDZ