8 edycja - Pytania 3

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Re: 8 edycja - Pytania 3

Post autor: Lidder »

tak

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

jeśli dzięki twojej odpowiedzi dostanę puchar to na przyszłorocznym DMP znajdę cię i wcisnę w łapę zimne Bro.

:)
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

White Lion pisze:jeśli dzięki twojej odpowiedzi dostanę puchar to na przyszłorocznym DMP znajdę cię i wcisnę w łapę zimne Bro.
Nie przesadzaj z tą szczodrością :D

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Lidder pisze:
White Lion pisze:Infernal Puppet vs Earthing Rode lub coś podobnego:

w tym konkretnym przypadku:
Rzucam ifkę.
Na Miscast rzucam 5.
Przeciwnik odpala Puppeta i modyfikuje mi wynik na 4.
Ja odpalam Earthing Rode i przerzucam Miscast. Wypada mi 6.
Przeciwnik odpala powórnie Puppeta i znowu modyfikuje mi wynik na 4.

Czy naprawdę Puppet jest tak dobry że powyższe jest możliwe ?
Infernal Puppet modyfikuje dowolny rzut, a nie każdy rzut. Stąd, gracz, którego jest tura wybiera kolejność deklaracji użycia IP i ER. W tym konkretnym przypadku: wynik na tabeli miscastów - 6.

A jak to sie ma do zapisu: mozesz zmodyfikowac kazdy rzut - klocilismy sie o to Lidder juz godzine chyba i dalej uwazam Twoja argumentacje za bledna... Moze uscislenie?


Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Thain
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Thain »

A czy nie jest tak, że puppet zmienia wynik obu rzutów o tę samą wartość (z pierwszego kulnięcia pupetem), to w końcu ten sam miscast. Proszę o dłuższą odp. niż "nie" czy "niee" :wink:

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Durin pisze:A jak to sie ma do zapisu: mozesz zmodyfikowac kazdy rzut - klocilismy sie o to Lidder juz godzine chyba i dalej uwazam Twoja argumentacje za bledna... Moze uscislenie?
Nie zmienia każdego (each) tylko dowolny (any) rzut. Jeden.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Potwierdziłem to u lingwisty. Osoby, która za to pobiera zapłatę. Odczytanie tego zdania nie sprawiło mu trudności, zrozumienie jego było jeszcze prostsze.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

do samej interpretacji zasady się nie mieszam ale Lidder ma rację do słówka "any"

jak np. 10 chłopa stanie pod lasem i jakiś koleś przyprowadzi im konia i powie coś w stylu:

any of you may mount this horse.

to oczywiście oznacza że każdy z nich może sobie wsiąść na niego.

ale nie oznacza że wszyscy razem :)
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

cóż bez wątpienia dosłowne tłumaczenie z języka może tworzyć pole do dyskusji.

Battle jest pełen zawiłości i dwuznaczności ale przecież po to mamy LS żeby interpretowała te zawiłości prawda ?

dla mnie to wystarczy. raz się cieszę bo jest to na moją korzyśc, raz nie bo na korzyść przeciwnika ale ważne że jest jasne.
:)

p.s. rozumiem że jakby pod ten las podszedł taki szary polaczek jak ja i łamaną angielszczyzną powiedział "any" zamiast "anyone" to ten koń miałby przejebane bo cała dziesiątka chłopa by na niego wlazła ?

:)
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

ale ja się zgadzam z tym że można rozumieć to w tej lub w drugiej opcji.

jakby to było jednoznaczne to bym nie prosił Liddera o interpretację.

Dodatkowo zapis erraty GW (cytat kilka postów wcześniej) lekko sugeruje że jednak autor miał na myśli jednokrotne jego użycie.
Przy wielokrotnym użyciu puppeta kolejność w jakiej działają przedmioty np. wspomniany Rod vs Puppet nie ma znaczenia.
Ponieważ obojętnie czy najpierw Puppet modyfikuje a ja ew. przerzucam Rodem i Puppet modyfikuje drugi raz czy też ja przerzucam, a Puppet modyfikuje po przerzucie to efekt jest ten sam.

rolą LS jest nie tylko ślepe trzymanie się tłumaczenia (nawet jeśli to twój lingwista, a nie Liddera ma rację) tylko takie interpretowanie zaistniałej sytuacji aby była jasna.

to oczywiście tylko moje zdanie:)
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

@Muthare

aa już cię kojarzę bo wydawało mi się że w innym temacie widziałem twój nick.

to ty się kłócisz z LS o ten ASF na gryfach pod jeźdźcami :)

ok więc z miejsca się poddaję :)
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

czy doklejenie załogantów na stałe na podstawkę maszyny ma jakieś skutki dla gry?
zawsze można ilość ran oznaczać kostką, a do walki w ręcz to znaczenia nie ma?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Morog pisze:czy doklejenie załogantów na stałe na podstawkę maszyny ma jakieś skutki dla gry?
zawsze można ilość ran oznaczać kostką, a do walki w ręcz to znaczenia nie ma?
Załoganci to teraz tylko znaczniki ran. Wiele osób w ogóle ich nie używa w związku z czym nie ma żadnego problemu z tym że ich przykleisz.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

wiem ,że pewnie to już było ale nigdy nie było mi to potrzebne :) a teraz i owszem...
Czy jak zrobię reforma w kreskę to model nie może znaleźć się dalej niż jego podwojony movment? Czy zbyt duża ilość modeli spowodować niemożliwość zrobienia reforma w kreskę ? Co wtedy ?
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Jasif
Masakrator
Posty: 2978

Post autor: Jasif »

Wtedy nie robisz reforma. Albo robisz podwójną kreskę.
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2632
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

White Lion pisze:jeśli dzięki twojej odpowiedzi dostanę puchar to na przyszłorocznym DMP znajdę cię i wcisnę w łapę zimne Bro.

:)
daruj...zmienianie wynikow po turze

sneaky, bardzo sneaky....

a co do pytania:
mamy hierotitana, ktory daje ,,any'' magowi w zasiegu d3 do casta ;] , a jakos nie dziala to tylko na jednego maga.

lidder: any one - jakikolwiek jeden
any- jakikolwiek ;]
nie jestem tłumaczem, nie mam wykształcenia lingwistycznego, ;] ;] ;] ;]

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Pewnie to już było, ale jak to jest z Abominacją i modelem będącym na jej flance 1 cal od niej? Może ona zaszarżować go, bo na forum VC zarzucono mi, że nie powołując się na cytat, w którym ja osobiście nic takiego nie widzę?

To jest cały cytat:
Random Movement a szarża
Kierunek i zasięg szarży oddziałów z random movement (RM) wyznaczamy przed pivotem. Jak w wyznaczonym kierunku i następnie kulniętym zasięgu jest wróg, następuje szarża i oddział może wejśd w 1 cal od impasów i innych oddziałów, może to zrobid również virtualnym pivotem. Jeżeli w wyznaczonym kierunku i kulniętym zasięgu nie ma wroga, oddział wykonuje zwykły ruch, który zgodnie z zasadami kooczy się w 1 calu od oddziałów i impasów. W przypadku jeżeli wskazany kierunek wymagał wykonania pivota który jest legalny tylko w szarży (musi wejśd poniżej 1 cala z oddziałem/impasem), a w zwykłym ruchu już nie, RM pivotuje się najmocniej jak może by zachowad 1' apart i kooczy swój ruch.
- 1 zdanie oznacza, że wyznaczamy cel ruchu Abomki, ok.
- 2 zdanie określa, że tam gdzie się obrócimy, tam możemy jechać, nawet będąc 1" od oddziału i robiąc to Wirtualnym Pivotem, ale jak to określa warunek szarzy, musimy zetknąć się przodem modelu przynajmniej do 1 punktu strefy jednostki na jakiej Abominacja się znajduje. Jeśli model znajduje się na flance Abominacji względem jej środka 1 cal od niej, to po Wirtualnym Pivocie o 90 stopni Abomka stała by się dłuższa o 2 cale, więc nachodziła by na ten model.
- 3 zdanie przychodzi nam tutaj z pomocą nie pozwalając na taką sytuację, robimy pivot maksymalnie taki na jaki nam pozwalają zasady 1" Apart i jedziemy do przodu.

Jeśli się mylę to proszę mnie uświadomić w tej sytuacji, ale konkretami, bo ja to tak rozumiem :?

P.S.: Misha napisał, że jest gdzieś opisana ta sytuacja przez Kudłatego jak to te Random Movementy mogą wykonać szarżę na oddział z boku. Gdzie to znaleźć można, bo może to coś pomoże?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

niestety opcja szukaj coś się sp** (odmówiła posługi) i pokazuje ostatnie posty z lipca (przynajmniej dla mnie) :D
W przypadku jeżeli wskazany kierunek wymagał wykonania pivota który jest legalny tylko w szarży (musi wejśd poniżej 1 cala z oddziałem/impasem)
jeśli masz zasięg do przeciwnika i masz szarżę to możesz to zrobić
a w zwykłym ruchu już nie,
wyturlałeś za mało, żeby zetknąć się z przeciwnikiem, nie ma szarży, a ty wykonałeś pivot/ruch który narusza 1" apart, nie możesz tego zrobić, bo tylko w szarży możesz przekroczyć 1"
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Sajmon
Warzywo
Posty: 13

Post autor: Sajmon »

Witam jestem nowy i mam pytanko odnosnie czarow/run/bannerow/itemow itd wzmacniajacych.

Co sie stanie jezeli na oddzial łucznikow, maszyn bojowych lub potwora rzucimy np Dzikie Wcielenie Wyssana z domeny bestii dajace +1 siły i +1 wytrzymałości?

Konkretnie pytam czy wzrosnie tylko ich siła w walce wrecz czy siła strzałów/specjalnych umiejętności również wzrośnie?

A teraz przyklady:

Dajemy krasnoludzkiej machinie bojowej 2 runy penetracji +1 do siły każda. Czy będzie wtedy strzelała o mocy 4(8)+2=6(10)?

Rzucamy czar Dzikie Wcielenie Wyssana na giganta ogrowego czy wtedy jego hopsanie będzie o sile 6+1=7 a rzucanie postaciami o sile 3+1=4? Przypominam ze gigant nie atakuje normalnie wiec jego sila nie bierze sie pod uwage zbytnio podczas walki wrecz (chyba).

Rzucamy czar Dzikie Wcielenie Wyssana na Thundertuska ogrowego czy wtedy załoga strzela z harpuna i łańcucha z siłą 6+1=7 a Thundertusk pluje z siłą 3(6)+1=4(7)?

Zablokowany