Postaram się zorganizować makietę Zamku aby dodatkową opcją było w każdej ostatniej turze rund zasadniczej i rewanżowej rozegranie bitew na zasadach oblężenia Twierdzy z dodatku do WFB. Czyli każdy z graczy w całej Kampanii rozegra dwie takie bitwy, raz jako obrońca, a raz jako atakujący.
Armie nie muszą być pomalowane ale nie tolerujemy proxów i zdecydowanie jest zalecane granie tym co się ma na stanie. Oczywiście wiadomo że fajniej prezentują się na stole pomalowane figurki. To jest również dobra okazja żeby się zmobilizować i zabrać za malowanie swojej armii
Postaram się przy większości bitew w Lochu robić zdjęcia i potem raporty, warunkiem będzie 100% pomalowanych jednostek na stole
Będziemy grać jedną turę na miesiąc.
Dla zwycięscy Kampanii jest przewidziana nagroda w postaci zestawów do WFB (za równowartość 150 PLN w zależności od liczby uczestników) oraz pamiątkowego Pucharu.
Lista Zgłoszonych:
- Grichalk - Dwarfs
- Karlito - Warriors of Chaos
- Śmiechu - Vampire Counts
- Bayer - The Empire
- Scoutmaster - Ogre Kingodms
- Paladyn - High Elves
Będziemy grać systemem ligowym, czyli każdy z każdym, mecz i rewanż. Terminaż podam jak już zostanie zamknięta lista chętnych.
Gramy na pure zasady 8ed + erraty/FAQ.
W nowej Kampanii rozszerzamy trochę zakres jednostek z których będzie można korzystać. Oprócz jednostek z Armybooków można będzie korzystać z tego co oferuje Forge World, również księga Tamurkhan, warunek to kompletne zasady i możliwość brania konkretnych oddziałów do własnej armii, no i oczywiście posiadanie odpowiednich figurek.
Będziemy mogli korzystać z jednostek podanych w dodatku Storm of Magic, będzie opcja przyzywania potworów i paktów z listy SofM jako 25% wartości swojej armii i na takich samych zasadach jak w SofM, czyli np:
minimum 25% - Core
do 50% - Specjal
do 25% - Rare
do 25% - Hero
do 25% - Lord
do 25% - Scrolls of Binding (maks 4) i Pakty ze SofM
W Paktach zasady są trochę zmodyfikowane:
0-1+ Specjalny Charakter na każdy oddział Core
0-1+ Lord na każdy oddział Core
0-1+ Heros na każdy oddział Core
0-1+ oddział Special na każdy oddział Core
0-1+ oddział Rare na każdy oddział Core
Czyli do każdej jednostki Core można dobrać jednego Herosa lub jeden oddział Special lub jeden Rare. Aby w ogóle mieć Pakt, musi się w nim znaleźć przynajmniej jeden oddział Core.
Zaczynamy kolejną Kampanię, tym razem na zasadzie ligi.
1. Gramy tylko bitwy na minimum 5000 pkt lub więcej.
2. Gramy na zasadzie ligi, mecz/rewanż w trybie ligowym (jakby wyjazd/dom).
3. Na rozegranie każdej tury przeznaczamy miesiąc czasu.
4. Jeśli ktoś w danym terminie na rozegranie bitew nie będzie mógł zagrać, automatycznie dostaje walkower 20:0. Jeśli jednak obaj gracze nie znajdą czasu na rozegranie bitwy lub nie zostanie podany na czas wynik bitwy to automatycznie wpisuję remis 1:1.
5. Można wystawiać Specjalne Charaktery z Army Booków, SofM, Tamurkhan ale jeśli takowy zginie w bitwie to nie można już go wystawić do końca Kampanii. Jeśli ucieknie z pola w danej bitwie (pkt liczymy normalnie) to nie liczy się jako poległy i można nim dalej grać w kolejnych potyczkach.
6. Scenariusze losujemy przed bitwą (rzut kostką), chyba że obaj gracze ustalą że chcą zagrać na zasadach Storm of Magic, wtedy nie losują scenariusza z RB. W przypadku bitew od 8k wzwyż również jest dopuszczalne nie losowanie scenariusza gdyż przy użyciu dwóch stołów niektóre z nich po prostu nie mają sensu (czyt. Przełęcz

7. Losowanie wszystkich bitew odbędzie się na raz odnośnie każdej Tury.
8. Zakaz jakichkolwiek Proxów ale armia nie musi być w całości pomalowana, oczywiście dopuszczamy konwersje modeli, które normalnie nie są dostępne, gdyż dane figurki nie istnieją. Również nie chcemy sytuacji że ktoś wystawia tylko część modelu np Stegadona bez załogi/engina itp. Proszę o wzajemny szacunek i nie granie byle czym.
9. Ranking będzie podliczany na podstawie zdobytych w bitwach punktów, czyli warto wygrywać jak najwyżej.
10. Jeśli chodzi o scenariusze "Krew i chwała", czy "Wieża strażnicza" to zasady zwycięstwa opisuję niżej:
"Krew i chwała" będzie liczona jako 15-5 i modyfikowana o różnicę w punktach wynikających ze scenariusza (np w punktach za sztandary jest 6:3, zwycięsca wygrywa 18-2).
"Wieża strażnicza", zwycięstwo (zajęcie/utrzymanie wieży) oznacza automatycznie wynik 15-5, lecz może być on zmodyfikowany jeśli zwycięsca dodatkowo zniszczy oponentowi więcej jednostek (podliczamy normalnie punkty i jeśli wynik dla wygranego jest korzystniejszy niż 15-5 to go wpisujemy).
Scenariusz "Storm of Magic" - bitwa kończy się wynikiem 15-5 dla zwycięscy i modyfikujemy go o różnicę w ilości zajętych przez obu graczy Fulcrumów na koniec bitwy.
Punkty za zwycięstwo w bitwie:
0-500 - 10-10 (remis)
501-900 - 11-9
901-1300 - 12-8
1301-1700 - 13-7
1701-2100 - 14-6
2101-2500 – 15-5
2501-2900 – 16-4
2901-3300 - 17-3
3301-3700 - 18-2
3701-4100 -19-1
4101+ - 20-0 (MASAKRA)
Ranking i punktacja:
1. Bayer - 30
2. Paladyn - 26
3. Scoutmaster - 26
4. Grichalk - 22
5. Karlito - 21
6. Śmiechu - 15
I RUNDA:
I Tura - Maj
Bayer EMP vs Scoutmaster OK
Grichalk DF vs Karlito WoCh - 2:18
Śmiechu VC vs Paladyn HE
II Tura - Czerwiec
Paladyn HE vs Karlito WoCh - 17:3
Śmiechu VC vs Bayer EMP - 10:10
Grichalk DF vs Scoutmaster OK
III Tura - Lipiec
Paladyn HE vs Bayer EMP
Karlito WoCh vs Scoutmaster OK
Grichalk DF vs Śmiechu VC
IV Tura - Sierpień
Bayer EMP vs Karlito WoCh - 20:0
Grichalk DF vs Paladyn HE
Scoutmaster OK vs Śmiechu VC - 15:5
V Tura - Wrzesień
Paladyn HE vs Scoutmaster OK - 9:11
Bayer EMP vs Grichalk DF - 0:20
Śmiechu VC vs Karlito WoCh
Bohaterowie specjalni którzy zginęli:
Archaon - WoCh
Festus - WoCh
Luthor Huss - Emp
Valkia - WoCh
Wulfrik - WoCh
Sigvald - WoCh