Vampire Counts vs....
Moderator: misha
Re: Vampire Counts vs....
Te porywy zrobią dość znaczną różnicę w rozpisce. Osobiście nie wyobrażam sobie rozpiski bez czarującego necro lvl 4, Mortisa, 2 x 2 batów, 1x/2x 5 wilków, unitu ghuli, unitu dużych ghuli żeby mortis zasłaniać. Reszta to już różnie.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
-
- Wałkarz
- Posty: 87
hmmm, Crypt Horrors, Ghule, Nietoperze, Wilki i Mortis Engine? Zanotuje, przetestuje, na razie nie sprawdziłem wilków i nietoperzy.
dzięki

jeszcze tylko pomyśl jak użyć tych jednostekgruby100004 pisze:hmmm, Crypt Horrors, Ghule, Nietoperze, Wilki i Mortis Engine? Zanotuje, przetestuje, na razie nie sprawdziłem wilków i nietoperzy.dzięki

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 160
- Lokalizacja: Poznań
Jak ułożyć rozpiskę pod skaveny?
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Standardowe rozpiski Wampirów nie radzą sobie?
Generalnie w Skavenach jest dużo zabawek, ale Strzyga sobie poradzi z Abomką, Dzwonem czy Furmanką. Vargheisty mogą zapolować na jakieś maszynki i inne tego typu zabawki. Crypt Horrory skutecznie pokroją wszelkie szczurki, które mają przecież siłę 3 w porywach do 4. Terrorgheistem możesz krzyczeć w Furmankę, Dzwon, czy Abominację (stojąc równolegle z nią, aby zaszarżować nie mogła). No i jakieś Eteryczności jak Spirit Hosty mogą pilnować czy jacyś Gutterzy nie polują na jakieś Gheisty czy Mortisa, czy co tam jest. To takie moje spostrzeżenia
Generalnie w Skavenach jest dużo zabawek, ale Strzyga sobie poradzi z Abomką, Dzwonem czy Furmanką. Vargheisty mogą zapolować na jakieś maszynki i inne tego typu zabawki. Crypt Horrory skutecznie pokroją wszelkie szczurki, które mają przecież siłę 3 w porywach do 4. Terrorgheistem możesz krzyczeć w Furmankę, Dzwon, czy Abominację (stojąc równolegle z nią, aby zaszarżować nie mogła). No i jakieś Eteryczności jak Spirit Hosty mogą pilnować czy jacyś Gutterzy nie polują na jakieś Gheisty czy Mortisa, czy co tam jest. To takie moje spostrzeżenia

Nie da się zablokować w ten sposób abomki, będzie mogła w takiej sytuacji szarżować.Azurix pisze:stojąc równolegle z nią, aby zaszarżować nie mogła
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Abomka ma Random Movement. Oznacza to, że musi najpierw zrobić legalny Pivot (nie wchodząc w bliżej niż 1" od Gejka), a dopiero potem się rzuca na zasięg. Noo, chyba że coś uściślone jest o czym nie wiem, ale to bym prosił o jakiś link.
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=29&t=35294
Wszystko jest pod 'random movement a szarża' i jest to już dość stare uściślenie.
Wszystko jest pod 'random movement a szarża' i jest to już dość stare uściślenie.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Znalazłem to w tych Uściśleniach:

Czyli jak coś stoi obok Abominacji, to ona pivotuje najmocniej jak może aby nie wejść w cal od tego czegoś i Abomka jedzie na wprost. Zupełnie tak jak mówiłem. O czym dokładnie mówisz Macias?W przypadku jeżeli wskazany kierunek wymagał wykonania pivota który jest legalny tylko w szarży (musi wejśd poniżej 1 cala z oddziałem/impasem), a w zwykłym ruchu już nie, RM pivotuje się najmocniej jak może by zachowad 1' apart i kooczy swój ruch.

Dokładnie ten fragment tylko dwa zdania wcześniej.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
No wiem, ale jest to zdanie jakie przytoczyłem. Ono nie pozwala się zbliżyć na mniej niż 1" od oddziału. I co teraz? Pamiętaj, że Wirtualny Pivot nie oznacza, że Abominacja ma "wejść" podstawką na jednostkę, a żeby była normalnie Base to Base musiała by się obrócić, COFNĄĆ i dopiero dostawić, co jest jakieś nierealne i nie widzę nic co by to opisywało.
To jest cały cytat:
- 2 zdanie określa, że tam gdzie się obrócimy, tam możemy jechać, nawet będąc 1" od oddziału i robiąc to Wirtualnym Pivotem, ale jak to określa warunek szarzy, musimy zetknąć się przodem modelu przynajmniej do 1 punktu strefy jednostki na jakiej Abominacja się znajduje. Jeśli model znajduje się na flance Abominacji względem jej środka 1 cal od niej, to po Wirtualnym Pivocie o 90 stopni Abomka stała by się dłuższa o 2 cale, więc nachodziła by na ten model o cal.
- 3 zdanie przychodzi nam tutaj z pomocą nie pozwalając na taką sytuację.
Jeśli się mylę to proszę mnie uświadomić w tej sytuacji ale konkretami, bo ja to tak rozumiem
To jest cały cytat:
- 1 zdanie oznacza, że wyznaczamy cel ruchu Abomki, ok.Random Movement a szarża
Kierunek i zasięg szarży oddziałów z random movement (RM) wyznaczamy przed pivotem. Jak w wyznaczonym kierunku i następnie kulniętym zasięgu jest wróg, następuje szarża i oddział może wejśd w 1 cal od impasów i innych oddziałów, może to zrobid również virtualnym pivotem. Jeżeli w wyznaczonym kierunku i kulniętym zasięgu nie ma wroga, oddział wykonuje zwykły ruch, który zgodnie z zasadami kooczy się w 1 calu od oddziałów i impasów. W przypadku jeżeli wskazany kierunek wymagał wykonania pivota który jest legalny tylko w szarży (musi wejśd poniżej 1 cala z oddziałem/impasem), a w zwykłym ruchu już nie, RM pivotuje się najmocniej jak może by zachowad 1' apart i kooczy swój ruch.
- 2 zdanie określa, że tam gdzie się obrócimy, tam możemy jechać, nawet będąc 1" od oddziału i robiąc to Wirtualnym Pivotem, ale jak to określa warunek szarzy, musimy zetknąć się przodem modelu przynajmniej do 1 punktu strefy jednostki na jakiej Abominacja się znajduje. Jeśli model znajduje się na flance Abominacji względem jej środka 1 cal od niej, to po Wirtualnym Pivocie o 90 stopni Abomka stała by się dłuższa o 2 cale, więc nachodziła by na ten model o cal.
- 3 zdanie przychodzi nam tutaj z pomocą nie pozwalając na taką sytuację.
Jeśli się mylę to proszę mnie uświadomić w tej sytuacji ale konkretami, bo ja to tak rozumiem

tylko to czy jest szarża określasz dopiero po rzucie, więc piwotujesz normalnie (wirtualnie) wchodząc w 1" do przeciwnika, i szarżujesz
kudłaty to gdzieś opisywał
w każdym razie nie da się zablokować random movement stawiając z boku coś
poza tym 1" to 25,4 mm więć jeśli coś stoi równo 1" od środka abominacji i ta robi pivot, to nie najdziesz na ten model
kudłaty to gdzieś opisywał

poza tym 1" to 25,4 mm więć jeśli coś stoi równo 1" od środka abominacji i ta robi pivot, to nie najdziesz na ten model
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Ostatnie zdanie dotyczy tylko sytuacji w której we wskazanym kierunku i w rzuconym zasięgu nie ma oddziału przeciwnika.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
To tak się zapytam jeszcze. Uściślenia Sędziowskie mają zapis:"Poniższe uściślenia przepisów do gry Warhammer Fantasy Battles mają jedynie charakter informacyjny, nie zastępują ani nie zmieniają zasad opublikowanych przez firmę Games Workshop". W podręczniku jest zapis, że najpierw Pivot, potem rzut na zasięg, a w Uściśleniach najpierw wybór kierunku, potem rzut na zasięg, a na końcu Pivot. Jako że Uściślenia nie mogą (według dewizy) zastąpić ani zmienić zasad podręcznikowych, to należy zignorować zdanie w Uściśleniach, które miało by powodować taką sytuację, nie?
Ten zapis nie zmienia zasad. Zauważ, że w szarży można wejść pivotem bliżej niż cal od oddziału przeciwnika, ale ponieważ oddziały z RM nie deklarują szarży, więc najpierw trzeba jakoś określić czy dany ruch jest szarżą czy nie. W tym właśnie pomaga to uściślenie.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
No tak, ale podręcznik mówi najpierw o wykonaniu Pivota, a dopiero potem turlaniu kostkami i określa się czy to szarża, a nie odwrotnie. Po prostu RM traci przywilej Pivotowania bliżej niż 1" tak samo jak zyskuje to, że nie musi widzieć tego co szarżuje. Co tutaj do uściślania jest, skoro podręcznik jasno opisuje jaka czynność następuje pierwsza, jaka druga, a jaka trzecia? 

Nie, pivot jest już częścią szarżyAzurix pisze:No tak, ale podręcznik mówi najpierw o wykonaniu Pivota, a dopiero potem turlaniu kostkami i określa się czy to szarża
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
zresztą
Macias podał ci link do rynsztoku z blokowaniem ST w pytaniach 8 edycji, no właśnie sam pivot jako część ruchu jest częścią szarży jeśli ona się uda, a to wiesz dopiero po wyznaczeniu kierunku i rzuceniu kośćmi

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A