Rozpoczynamy zapisy do nowej Kampanii na duże punkty w Lochu (Warszawa). Jeśli masz armię na 5k lub większą to zapraszamy do wzięcia udziału w rozgrywce, której nie zaznasz nigdzie indziej. Nowa Kampania będzie rozgrywana na bardzo zbliżonych zasadach do poprzedniej (nr III), jedynie z lekkimi modyfikacjami. Kampania będzie rozgrywana w klubie "Loch" na Służewiu (niedaleko metra Służew). Mamy dwa stoły turniejowe i sporą bazę makiet (większość z GW), którą na bieżąco uzupełniam. Miejscówka bardzo fajna, można przy bitwie wypić jakieś piwko i zjeść coś dobrego (w pobliżu jest chińska Restauracja, Pizzeria i Kebab - w każdym z tych lokali jedzenie jest rewelacyjne i nie jest drogo). "Loch" jak tylko doprowadzę go z powrotem do porządku jest do naszej dyspozycji praktycznie 24h na dobę, siedem dni w tygodniu.
Dokładne zasady podam w najbliższym czasie ale już teraz możecie im się przyjrzeć w wątku z poprzedniej Kampanii nr III.
Zapraszamy do wzięcia udziału w kolejnej Kampanii w klubie "Loch". Jeśli się przyłączycie zapewniam że czekają Was zajebiste batalie w niesamowitym klimacie, warunki do grania są bardzo dobre, makiety i stoły bardzo dobrze przygotowane, w bardzo dobrym stanie technicznym, 90% z nich jest pomalowane na dobrym poziomie i regularnie dochodzą nowe.
Na pewno dodatkową opcją będzie w każdej ostatniej turze rund zasadniczej i rewanżowej rozegranie bitew na zasadach oblężenia Twierdzy z dodatku Blood in the Badlands. Czyli każdy z graczy w całej Kampanii rozegra dwie takie bitwy, raz jako obrońca, a raz jako atakujący.
Armie nie muszą być pomalowane ale nie tolerujemy proxów i zdecydowanie jest zalecane granie tym co się ma na stanie. Oczywiście wiadomo że fajniej prezentują się na stole pomalowane armie. To jest również dobra okazja żeby się zmobilizować i zabrać za malowanie swojej armii
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Postaram się przy większości bitew w Lochu robić zdjęcia i potem raporty, warunkiem będzie 100% pomalowanych jednostek na stole
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dla zwycięscy Kampanii jest przewidziana nagroda w postaci zestawów do WFB (za równowartość 100-150 PLN w zależności od liczby uczestników) oraz pamiątkowego Pucharu.
Graczy, którzy się zdecydują proszę o wpisanie posta potwierdzającego chęć wzięcia udziału w Kampanii, w tym wątku (wpisać również armię).
Lista Zgłoszonych:
- Grichalk - Dwarfs
- Karlito - Warriors of Chaos
- Śmiechu - Vampire Counts
- Bayer - The Empire
- Rafixator - Ogre Kingdoms
- Solider - The Empire
- Never - Chaos Dwarfs
Będziemy grać systemem ligowym, czyli każdy z każdym, mecz i rewanż (Mighty Empires średnio się sprawdza przy większej ilości graczy rozsianych po całej Warszawie). Terminaż podam jak już zostanie zamknięta lista chętnych.
Gramy na pure zasady 8ed + erraty/FAQ.
W nowej Kampanii rozszerzamy trochę zakres jednostek z których będzie można korzystać. Oprócz jednostek z Armybooków można będzie korzystać z tego co oferuje Forge World, również księga Tamurkhan, warunek to kompletne zasady i możliwość brania konkretnych oddziałów do własnej armii, no i oczywiście posiadanie odpowiednich figurek.
Będziemy mogli korzystać z jednostek podanych w dodatku Storm of Magic, będzie opcja przyzywania potworów i paktów z listy SofM jako 25% wartości swojej armii i na takich samych zasadach jak w SofM, czyli np:
minimum 25% - Core
do 50% - Specjal
do 25% - Rare
do 25% - Hero
do 25% - Lord
do 25% - Scrolls of Binding i Pakty ze SofM (Pakty bez potrzeby rzucania na zaufanie co turę)
Scrolli Przyzywania może być więcej, odpowiednio bitwa na:
do 6k - 5 scrolli
do 7k - 6 scrolli itd, byle się zmieścić w 25%.
W Paktach zasady są trochę zmodyfikowane:
0-1 Specjalny Charakter
0-1 Lord
0-1+ Heros na każdy oddział Core
0-1+ oddział Special na każdy oddział Core
0-1+ oddział Rare na każdy oddział Core
Zaczynamy kolejną Kampanię, tym razem na zasadzie ligi.
1. Gramy tylko bitwy na minimum 5000 pkt lub więcej.
2. Gramy na zasadzie ligi, mecz/rewanż w trybie ligowym (jakby wyjazd/dom).
3. Na rozegranie każdej tury przeznaczamy miesiąc czasu.
4. Jeśli ktoś w danym terminie na rozegranie bitew nie będzie mógł zagrać, automatycznie dostaje walkower 20:0. Jeśli jednak obaj gracze nie znajdą czasu na rozegranie bitwy lub nie zostanie podany na czas wynik bitwy to automatycznie wpisuję remis 8:8.
5. Można wystawiać Specjalne Charaktery z Army Booków, SofM, Tamurkhan ale jeśli takowy zginie w bitwie to nie można już go wystawić do końca Kampanii. Jeśli ucieknie z pola w danej bitwie (pkt liczymy normalnie) to nie liczy się jako poległy i można nim dalej grać w kolejnych potyczkach.
6. Scenariusze losujemy przed bitwą (rzut kostką), chyba że obaj gracze ustalą że chcą zagrać na zasadach Storm of Magic, wtedy nie losują scenariusza z RB.
7. Losowanie wszystkich bitew odbędzie się na raz, lecz rozstawienie będzie podawane tylko na konkretną turę.
8. Zakaz jakichkolwiek Proxów ale armia nie musi być w całości pomalowana, oczywiście dopuszczamy konwersje modeli, które normalnie nie są dostępne, gdyż dane figurki nie istnieją. Również nie chcemy sytuacji że ktoś wystawia tylko część modelu np Stegadona bez załogi/engina itp. Proszę o wzajemny szacunek i nie granie byle czym.
9. Ranking będzie podliczany na podstawie zdobytych w bitwach punktów, czyli warto wygrywać jak najwyżej.
10. Jeśli chodzi o scenariusze "Krew i chwała", czy "Wieża strażnicza" to zasady zwycięstwa opisuję niżej:
"Krew i chwała" będzie liczona jako 15-5 i modyfikowana o różnicę w punktach wynikających ze scenariusza (np w punktach za sztandary jest 6:3, zwycięsca wygrywa 18-2).
"Wieża strażnicza", zwycięstwo (zajęcie/utrzymanie wieży) oznacza automatycznie wynik 15-5, lecz może być on zmodyfikowany jeśli zwycięsca dodatkowo zniszczy oponentowi więcej jednostek (podliczamy normalnie punkty i jeśli wynik dla wygranego jest korzystniejszy niż 15-5 to go wpisujemy.
Scenariusz "Storm of Magic" - bitwa kończy się wynikiem 15-5 dla zwycięscy i modyfikujemy go o ilość zajętych przez obu graczy Fulcrumów na koniec bitwy.
Punkty za zwycięstwo w bitwie:
0-500 - 10-10 (remis)
501-900 - 11-9
901-1300 - 12-8
1301-1700 - 13-7
1701-2100 - 14-6
2101-2500 – 15-5
2501-2900 – 16-4
2901-3300 - 17-3
3301-3700 - 18-2
3701-4100 -19-1
4101+ - 20-0 (MASAKRA)