zasadę ma unit po prostu, po co inaczej to pytanie w ogole jest w FAQ. To przeciez oczywiste by bylo, a nie jest.
nieważne
to Lidder wyjaśnij dlaczego poison nie działa na bonebreaker'a?

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
Ale Monst. Cav. nie ma "part of the model" obie części stanowią zawsze jeden model. To jest bodajże w zasadach Mostr. Cav. Dodatkowo zaznaczone jest (Nawet w FAQ), że ten upgrade posiada model, nie bearer/wearer, jak dla mnie to dość wyraźnie napisaneLidder pisze:Model to ogólne pojęcie i również może oznaczać part of a model. Dlatego jeśli nie jest wyraźnie napisane, że cały model posiada jakąś zasadę to posiada ją tylko ta część modelu, która ją wykupiła/posiada.
Co do koni VC to masz rację, sprawa jest oczywista, ale W FAQ bardzo rzadko pojawiają się zmiany zasad, tzw. intencje autoraDlatego większość to po prostu pytania, które sprawiają graczom problemy. I tu np. zamiast czytać opis Frenzy, a potem sprawdzać jakie zasady specjalne ma koń, a jakie jeździec po prostu otwierasz i czytasz FAQ.
Ja tu robię tylko za doręczycielaszeszej pisze:Lidder nie bądź taki, Bonebreaker i tak jest plewny
Wciąż jeden. Serioszeszej pisze:Ale lord na smoku to zasadowo dwa modele
ja bym na dzisiaj zasędziował tak że mixed unit czy tam unique to nie jest infantry i LoS nie masz ale zdanie LS by nie zaszkodziło.szeszej pisze:Tylko że skinki+kroxy spełniają wszystkie warunki na LoS na 4+:
1. spełnione
2. spełnione
3. spełnione bo skinki to niby też infantry, chyba że w kontekście całego oddziału są unique
Co do giant ratów to też są mixed unit, więc mają troop type unique, ale czy dzięki 5 poganiaczom (troop type infantry) bohaterowie infantry nie mają LoSa?
Lidder pisze:skink priest+5 skinks+1 kroxigor => priest ma LoS! od strzelania (str.99, shooting, 1. paragraf)
skink priest+5 skinks+1 kroxigor => priest nie ma 2+ LoS! od wzorników (str.99, shooting, 4. paragraf)
skink priest poza jednostką, 5 skinks+1 kroxigor => priest ma 4+ LoS! od strzelania i wzorników (str.97, shooting 1. paragraf)
gdyż gryzie się on z poprzednim punktem:Od graczy oczekuje sie znajomosci zasad i granie zgodnie z ich porzadkiem. Jezeli zapomnisz
wykonac akcji i przypomnisz sobie o tym po wykonaniu co najmniej jednej czynnosci która wg
zasad wystepuje pózniej, Twój przeciwnik moze nie zgodzic sie na jej wykonanie bez zadnych
konsekwencji. Majac to na uwadze, zacheca sie graczy aby utrzymac gre w miłej atmosferze.
Jeśli ktoś zadeklaruje szarże na oddział A na lewej flance i w emocjach rzuci kostkami na zasięg szarży to niepozwolenie mu zadeklarować szarży na prawej flance jest jak najbardziej wbrew duchowi fair play i powinno być tępione a nie jeszcze pochwalane w takim dokumencie. Granie na zasadzie "HA! Rzuciłeś na wiatry magii! Nie możesz zebrać tamtych pegazów!" jest dla niewyżytych 15latków co dopiero wyrastają w chińczyka. Na masterach takie zagrywki powinny być tępione. Również punktami karnymi. Tak abyZdrowy rozsadek
Nalezy załozyc dobre intencje przeciwnika. W przypadkach gdy model jest w 49% w lesie
i miał dosc ruchu, aby byc w lesie to lepiej go tak traktowac. Oczywiscie sedzia podejmie
decyzje zgodnie z zasadami, ale pozostaje niesmak to takich sytuacjach.
Poza tym z resztą się zgadzam"Wszelkie kary maja byc bardziej dotkliwe niz potencjalne korzysci, jakie w mniemaniu nieuczciwego gracza ten chciałby uzyskac"
Owszem, dlatego proponuję zapisać to w formie raczej w tym stylu "w celu zachowania szeroko pojętego ducha gry fair play należy pozwolić przeciwnikowi na wykonanie nieobligatoryjnych akcji, których niewykonanie wynikło z pośpiechu/roztargnienia/rozgardiaszu na polu walki, chyba że już wykonane rzuty (jak np. swift reform, marsz, missfire itp.) bądź ruchy przeciwnika (deklaracja flee, dispel itp.) miałyby wpływ na wykonanie tych nieobligatoryjnych akcji."Karli są jednak sytuacje, gdzie dojście jednej szarży otwiera nowe ruchy i zasłanianie się tym, że się zapomniało też jest niefajne.