Zasady
Re: Zasady
Wiem że pytanie pewnie banalne ale muszę spytać
Rzucam na złamanie bandy, test mi wychodzi.
Czy w następnej turze też rzucam na złamanie, nawet jeśli nikt nie poległ? Czy rzucam znowu dopiero jak mi ktoś zginie?
Rzucam na złamanie bandy, test mi wychodzi.
Czy w następnej turze też rzucam na złamanie, nawet jeśli nikt nie poległ? Czy rzucam znowu dopiero jak mi ktoś zginie?
-
- Chuck Norris
- Posty: 606
Wg zasad:
Czyli jak masz 25% lub więcej ludzi poza grą to nie ma zmiłuj, cały czas już rzucasz. Co rundę się to nie zmienia przecież (poza wyjątkiem w postaci wskrzeszenia zombiego ).A player must make a Rout test at the start of his turn if a quarter (25%) or more of his warband is out of action.
Zdalem na Army buildera jakis sensowny plik do robienia armi, poczytalem troche podrecznika i nie ogarniam.
Gdzie te przedmioty mozna w Army builderze?
- czy mozna korzystac z EQuipement ktory normlanie dodaje sie z magic itemow (te ktore nie kosztuja 0)
- Gdzie znajduje sie garlacz i ile kosztuje?
Gdzie te przedmioty mozna w Army builderze?
- czy mozna korzystac z EQuipement ktory normlanie dodaje sie z magic itemow (te ktore nie kosztuja 0)
- Gdzie znajduje sie garlacz i ile kosztuje?
Osobiście nigdy nie miałem zaufania do armybuilderów, zwłaszcza pod kątem Mordki.
Magic/special itemów nie możesz brać na starcie poza tymi które masz uwzględnione w opisie bandy. Blunder jest w ekwipunku najemników jak i w dziale handel w odpowiedniej tabelce - tam gdzie broń strzelecka
Magic/special itemów nie możesz brać na starcie poza tymi które masz uwzględnione w opisie bandy. Blunder jest w ekwipunku najemników jak i w dziale handel w odpowiedniej tabelce - tam gdzie broń strzelecka
"JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!"
https://skydrive.live.com/?cid=02b7c1d2 ... nV1qMjZdzg - Mega zbiór oficjalnych zasad do Mordheim i in. settingów!
1. Przeszkody nie wyższe niż 1" mogą być pokonane bez żadnych kar. Czy to znaczy, że większość okien (takie, które znajdują się nie wyżej niż 1" nad postacią) mogą służyć do wchodzenia i wychodzenia z budynku nie gorzej niż drzwi?
2. Czy można sprzedać przeczytaną mapę Mordheim?
3. Czy króliczą łapę można używać raz w kampanii czy raz na bitwę?
4. Trolle i inne wielkie stworzenia liczą się za 20 czy 25 punktów (+ ew. doświadczenia) przy liczeniu notowań bandy? Bo nie wiem czy zasada specjalna zastępuje standardowe 5 punktów za wojownika czy jest dodatkowo.
2. Czy można sprzedać przeczytaną mapę Mordheim?
3. Czy króliczą łapę można używać raz w kampanii czy raz na bitwę?
4. Trolle i inne wielkie stworzenia liczą się za 20 czy 25 punktów (+ ew. doświadczenia) przy liczeniu notowań bandy? Bo nie wiem czy zasada specjalna zastępuje standardowe 5 punktów za wojownika czy jest dodatkowo.
-
- Chuck Norris
- Posty: 606
1. Jak najbardziej można wchodzić i wychodzić oknami. Jest to nawet w zasadach opisane. Grunt, żeby okno było na tyle duże, że model miałby możliwość przez nie przejść.
2. Mówimy oczywiście o mapie przeczytanej, a nie użytej. Mapę 1 na pewno nie, bo sam opis wskazuje, że jest nic nie warta. Mapy 2-5 są one use only, więc dopóki ich nie użyjesz możesz sprzedać. Natomiast 6 dowolnie, bo to stały przedmiot.
3. Rabbit's Foot używasz raz na bitwę. Nie mylić bitwy z pojedynczymi walkami wręcz rozgrywanymi w ramach tejże.
4. Duże modele liczą się za 20 punktów plus exp.
2. Mówimy oczywiście o mapie przeczytanej, a nie użytej. Mapę 1 na pewno nie, bo sam opis wskazuje, że jest nic nie warta. Mapy 2-5 są one use only, więc dopóki ich nie użyjesz możesz sprzedać. Natomiast 6 dowolnie, bo to stały przedmiot.
3. Rabbit's Foot używasz raz na bitwę. Nie mylić bitwy z pojedynczymi walkami wręcz rozgrywanymi w ramach tejże.
4. Duże modele liczą się za 20 punktów plus exp.
Dzięki za odpowiedzi, nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa:
Parowanie ciosów
1. Czy można parować ataki dystansowe? Choć to nieco dziwne, z zasad wynika, że tak;
2. Rzucam jedną kością za każde trafienie czy jedną za każdego przeciwnika?;
3. Udane parowanie niweluje jeden atak czy wszystkie? Jeżeli wszystkie to który? Ten z najwyższym wynikiem na trafienie?;
4. Jak na parowanie wpływa para mieczy/miecz&puklerz?;
Parowanie ciosów
1. Czy można parować ataki dystansowe? Choć to nieco dziwne, z zasad wynika, że tak;
2. Rzucam jedną kością za każde trafienie czy jedną za każdego przeciwnika?;
3. Udane parowanie niweluje jeden atak czy wszystkie? Jeżeli wszystkie to który? Ten z najwyższym wynikiem na trafienie?;
4. Jak na parowanie wpływa para mieczy/miecz&puklerz?;
-
- Chuck Norris
- Posty: 606
1. Nie można parować ataków dystansowych. Zasad parry opisana jest w sekcji Close Combat, więc stosuje się ją właśnie tam. Gdyby była opisana w shooting to wtedy można by parować. Chociaż możliwe, że jakiś ninja z warbandy z Kithay'u może mieć taką zasad specjalną.
2. Rzucasz jedną kostką i tylko za jedno pierwsze najwyższe trafienie w danej rundzie walki wręcz niezależnie od tego ilu jest przeciwników związanych w walce. Obrazując przykładem. Załóżmy, że walczysz z dwoma przeciwnikami z czego jeden (E1) ma inicjatywy 3 a drugi (E2) 4. Atakuje oczywiście E2 ze względu na wyższą inicjatywę. Jeśli ma np 2 ataki i oba trafią dajmy na to na 4 i 5, to możesz wtedy sparować tylko atak który trafił na 5. Niezależnie od tego czy sparowałeś, czy nie to w całej pozostałej rundzie walki, nie możesz już parować (nawet jeśli E1 Cię trafi). Inny przypadek. Jeśli E2 nie trafi Cię swoimi atakami, bo rzucił za nisko, to wtedy możesz parować atak E1, jeśli tenże oczywiście trafi. Pamiętaj zatem, że parujesz pierwszy trafiony atak w danej walce.
3. To już powyżej wyjaśnione.
4. Miecz w połączeniu z puklerzem daje Ci przerzut nieudanego parowania. Czyli jak nie uda Ci się sparować, to przerzucasz kość. Natomiast dwa miecze dają tylko jedno parowanie, tak samo jakbyś miał jeden miecz.
2. Rzucasz jedną kostką i tylko za jedno pierwsze najwyższe trafienie w danej rundzie walki wręcz niezależnie od tego ilu jest przeciwników związanych w walce. Obrazując przykładem. Załóżmy, że walczysz z dwoma przeciwnikami z czego jeden (E1) ma inicjatywy 3 a drugi (E2) 4. Atakuje oczywiście E2 ze względu na wyższą inicjatywę. Jeśli ma np 2 ataki i oba trafią dajmy na to na 4 i 5, to możesz wtedy sparować tylko atak który trafił na 5. Niezależnie od tego czy sparowałeś, czy nie to w całej pozostałej rundzie walki, nie możesz już parować (nawet jeśli E1 Cię trafi). Inny przypadek. Jeśli E2 nie trafi Cię swoimi atakami, bo rzucił za nisko, to wtedy możesz parować atak E1, jeśli tenże oczywiście trafi. Pamiętaj zatem, że parujesz pierwszy trafiony atak w danej walce.
3. To już powyżej wyjaśnione.
4. Miecz w połączeniu z puklerzem daje Ci przerzut nieudanego parowania. Czyli jak nie uda Ci się sparować, to przerzucasz kość. Natomiast dwa miecze dają tylko jedno parowanie, tak samo jakbyś miał jeden miecz.
A więc wszystko tak jak przewidywałem, tylko nie szukałem tam gdzie trzeba zasady parowania.
Na początku przeczytałem cały podręcznik, wszystko (większość) się wydawało jasne i klarowne, a potem chciałem zobaczyć jeszcze raz jak dokładnie wyglądało to parowanie. Czytam zasadę miecza, potem innych broni i puklerza a tam nic nie ma, bardzo ogólnikowo zapisane. Sprawdzam angielską wersję i to samo. Zacząłem się zastanawiać gdzie ja wyczytałem te przerzuty od puklerza itd. Może to jakieś fanowskie zasady były? Lepiej zapytam na forum co z tym parowaniem.
A to po prostu wszystko było w dziale walki...
W każdym razie, jeszcze raz dziękuję. Tak to wszystko łapię, tylko w zasadach broni nic o tym nie było napisane.
Na początku przeczytałem cały podręcznik, wszystko (większość) się wydawało jasne i klarowne, a potem chciałem zobaczyć jeszcze raz jak dokładnie wyglądało to parowanie. Czytam zasadę miecza, potem innych broni i puklerza a tam nic nie ma, bardzo ogólnikowo zapisane. Sprawdzam angielską wersję i to samo. Zacząłem się zastanawiać gdzie ja wyczytałem te przerzuty od puklerza itd. Może to jakieś fanowskie zasady były? Lepiej zapytam na forum co z tym parowaniem.
A to po prostu wszystko było w dziale walki...
W każdym razie, jeszcze raz dziękuję. Tak to wszystko łapię, tylko w zasadach broni nic o tym nie było napisane.
Dokładnie tak samo jak w WFB, tylko że w Mordheimie nie ma armii, lecz bandy.
Tu masz podręcznik w 3 częściach. 2 zawiera listy band.
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... _rules.pdf
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... rbands.pdf
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... paigns.pdf
Tu masz podręcznik w 3 częściach. 2 zawiera listy band.
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... _rules.pdf
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... rbands.pdf
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... paigns.pdf
Jak bym zbierał krasnoludy to potrzebuję lorda inżyniera 5 wojowników 2 troll slayer i 5 gromowładnych i krótko brodego czyli 15 figurek
To mam pytanko na ile się gra punktów?
czy 15 fig to max jakie można wystawić ?
To mam pytanko na ile się gra punktów?
czy 15 fig to max jakie można wystawić ?
-
- Chuck Norris
- Posty: 606
Standardowo gra się na 500 punktów. Dodać należy, że Mordheim działa trochę inaczej niż Warhammer, bo tu po każdej bitwie jednostki dostają expa i nowe umiejętności czy lepsze staty, a takę możliwość kupowania sprzętu.
Maksymalna ilość figurek zależy od rodzaju warbandy. Liczba ta wskazana jest w opisie danej warbandy. Wielkość ta waha się w granicach 12-20.
Maksymalna ilość figurek zależy od rodzaju warbandy. Liczba ta wskazana jest w opisie danej warbandy. Wielkość ta waha się w granicach 12-20.
aha czyli ktoś kto gra dłużej ma przewagę tak? patrzałem też że są ogrniczenia band np od 1 do 5 wojowników lub od 1 do 5 strzelców a jak z bohaterami? masz może jakąś przykładową rozpiskę?
-
- Chuck Norris
- Posty: 606
Jak ktoś gra dłużej jedną warbandą, to rzeczywiście ma przewagę. Przy czym w Mordhiemie jest zasada tzw "underdog". Powoduje to, że słabsza ekipa dostaje więcej expa za rozegrania bitwy z silniejszą ekipą. Czyli szybciej się rozwija.
Generalnie warbanda dzieli się na bohaterów (heroes) i stronników (henchmen). Bohaterów możesz wziąć tyle ile wskazują zasady danej ekipy. I zawsze opłaca się ich brać maksymalnie ile to możliwe, bo generują oni pieniądze. Czasem, zwłaszcza w przypadku stronników wskazane są ograniczenia ilości. np 0-5 mówi, że możesz wziąć 5 max.
Rozpy Ci nie podam, bo krasnalami nie gram. Poczytaj trochę jak tworzy się warbandy. Wrzuć swoją rozpiskę to jakieś uwagi ktoś Ci wskaże.
Generalnie warbanda dzieli się na bohaterów (heroes) i stronników (henchmen). Bohaterów możesz wziąć tyle ile wskazują zasady danej ekipy. I zawsze opłaca się ich brać maksymalnie ile to możliwe, bo generują oni pieniądze. Czasem, zwłaszcza w przypadku stronników wskazane są ograniczenia ilości. np 0-5 mówi, że możesz wziąć 5 max.
Rozpy Ci nie podam, bo krasnalami nie gram. Poczytaj trochę jak tworzy się warbandy. Wrzuć swoją rozpiskę to jakieś uwagi ktoś Ci wskaże.
Standardowe rozpiski to 500 koronFirst Blood pisze:Jak bym zbierał krasnoludy to potrzebuję lorda inżyniera 5 wojowników 2 troll slayer i 5 gromowładnych i krótko brodego czyli 15 figurek
To mam pytanko na ile się gra punktów?
czy 15 fig to max jakie można wystawić ?
Krasnoludy mogą mieć max 12 modeli.
cześć. W Mordheimie jestem nowy i mam parę pytań.
Na początek jakie są maksymalne rozwinięcia w Orkach i goblinach, bo nie mogłem ich znaleźć w tabelce w podręczniku?
Mam podręcznik polski.
Druga prośba:
Czy może ktoś mi udostępnić lub przesłać kartę bandy, ale po polsku?
dzięki.
Na początek jakie są maksymalne rozwinięcia w Orkach i goblinach, bo nie mogłem ich znaleźć w tabelce w podręczniku?
Mam podręcznik polski.
Druga prośba:
Czy może ktoś mi udostępnić lub przesłać kartę bandy, ale po polsku?
dzięki.
Tworzone przez Polaków uściślenia oraz wszelkie inne zasady i FAQi dla Polaków - powinno opracować się po polsku - cholerne anglickie lizusy
http://clockyard.pl/Mordheim_-_Bandy_PL.pdf mogę się tym wzorować przy składaniu armii?