8 edycja - Pytania 3

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: 8 edycja - Pytania 3

Post autor: QQrydza »

czy jak strzelam do treekinów i zadam im 2 rany z flamingów to zadaje im 3 czy 4 rany?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Ilość zadanych woundów razy 2, czyli 4.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

ale czy tu nie działa zasada multipliakcji jak np przy waleni z działa ze max 3 rany jednym strzałem zadam
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

no właśnie też się nad tym zastanawiam... bo jak np. driady dostaną 3 rany z płonących, to zdejmujemy 6 driad? :shock:

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Adam, możesz sprecyzować, z czego dokładnie wpadły te dwie rany? Klopa z flamingiem?
Generalnie, przydzielanie/rozdzielanie ran jak u ogrów, po multiplikacji z flaminga i tak max 3 rany z jednego hita wchodzą w oddział.

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Quaki pisze:po multiplikacji z flaminga i tak max 3 rany z jednego hita wchodzą w oddział.
Nie no, wchodzi i 12 ran, ale ściągasz jeden model.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

draidy bodaj nie mają flammable

ze zwykęłgo strzelania albo combatu, co do dział to wiem
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Z tego co pamiętam, każdy atak teoretycznie lokowany jest osobno, rzuca się razem żeby uniknąć zabawy w turlanie po jednej kostce. Po mojemu liczba ran x 2, i tyle modeli ściągasz.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

panterq pisze:
Quaki pisze:po multiplikacji z flaminga i tak max 3 rany z jednego hita wchodzą w oddział.
Nie no, wchodzi i 12 ran, ale ściągasz jeden model.
To miałem na myśli.

A ze zwykłego strzelania albo kombatu, to jak panterq mówi - po prostu ranyx2, potem sobie policzysz, ile ci zejdzie modeli i szlus.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Tak sadziłem, ale wolałem się upewnić
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Dreef
Falubaz
Posty: 1300
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dreef »

Takie pytanko: skirmisz jest w domku (shade), night gobliny strzelaja do nich. Czy kara za skirmisz (- 1 do trafienia za skirmisz) obowiazuje?
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Dreef pisze:Takie pytanko: skirmisz jest w domku (shade), night gobliny strzelaja do nich. Czy kara za skirmisz (- 1 do trafienia za skirmisz) obowiazuje?
Tak

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

To dobrze graliśmy. Mogę być sędzią. :lol2:
I żeby nie zaśmiecać to pumpwagon jadący 4d6 na jaką odległość najeżdża po złamaniu jednostki ? Stawiam na 2d6.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Grolshek pisze:I żeby nie zaśmiecać to pumpwagon jadący 4d6 na jaką odległość najeżdża po złamaniu jednostki ?
3D6

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Lidder pisze:
Grolshek pisze:I żeby nie zaśmiecać to pumpwagon jadący 4d6 na jaką odległość najeżdża po złamaniu jednostki ?
3D6
Hmm. Ok. A taki co jechał 2d6 ? A taki co jechał 3d6 ?
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Pumpwagon ma bazowo 2d6, mozesz go ulepszyc i bedzie miec wtedy 3d6. Posiada też zdolność, aby ruszać się o 1d6 dalej w trakcie jego zwyklego ruchu. Pogoń wykonujesz na swoim Mv, nie wliczasz zdolnosci.

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

To jeszcze mam dwa pytania odnośnie OG. Wystawiam hopperów: skirmish z random movement. Jedno pozwala mi na reformy drugie każe iść w wybranym kierunku po obrocie względem środka.

Pytania:
1. Czy mogę zmienić liczbę ranków przed ruchem? S-s-s-ędzia ad hoc zasędziował, że NIE argumentując, że reform jest opisany w remaining moves i tylko ich dotyczy, ale to gówno prawda, jest opisany na początku rozdziału jeszcze przed szarżami. Nie mówiąc o tym, że sam pivot jest reformem.
2. Czy mogę zmieniać liczbę ranków w czasie ruchu prześlizgując się przez 3 calowe przerwy między oddziałami a potem rozwijając się w jakąś wymyślną formację? :mrgreen: (Tak grałem dopóki nie przyszedł s-s-s-ędzia)

Moja argumentacja była taka, że obie zasady działają równocześnie (dowolna ilość reformów, wymuszony ruch w zadanym kierunku), więc można z nich korzystać przez cały czas trwania tego ruchu. Z ciekawostek RB mówi:
"(...) unless it charges, skirmishing unit is allowed to reform as many times as it wishes during its move (...)" str. 77

Czyli wygląda, że s-s-s-ędzia miał rację ale nie wiedział czemu. NIE mogę zmieniać liczby ranków przed samym ruchem (rzutem), ale jak się okaże, że nie ma szarży to już mogę? :mrgreen:

Jeszcze ważny cytat z Random Movement: "[oprócz pivotu na początku] No other pivot can be made". Nic nie ma o zmianie liczby ranków.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Lidder pisze:Pumpwagon ma bazowo 2d6, mozesz go ulepszyc i bedzie miec wtedy 3d6. Posiada też zdolność, aby ruszać się o 1d6 dalej w trakcie jego zwyklego ruchu. Pogoń wykonujesz na swoim Mv, nie wliczasz zdolnosci.
Dziękuję. Wszystko jasne.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Pytanie do szczurów:

AB: Warpstone Weapon:
"...Attacks from weapons with this special rule counts as magical..."

AB: Pague Censer:
"... a plague censer is a Warpstone Weapon and counts as a flail with the following additional rules to cover the deadly fog that surrounds such vile weapons.
At the beginning of any CC phase all models (firend of foe) in base contact with one or models bearing a plague censer must take a T test or suffer a single wound with no as allowed.
This means that a model need only take a single such T test i each roind of combat, regardless of the number od censers that it might be adjacent to. Remember all such wounds count for CC resolution.
Wounds caused by the fog are resolved before Impact Hits, issuing chalenges and revealing Assassins..."

moje pytanie:

Czy test T podlega zasadzie z Warpstone Weapon mimo że sam nie jest atakiem tylko zdolnością specjalną broni?

IMO nie ponieważ Warpstone Weapon nie jest magiczną bronią tylko bronią ze specjalną zasadą: ataki tej broni liczone są jak magiczne.
Test jest zdolnością a nie atakiem więc rany nie liczą się jako magiczne (np. nie ranią eteryków, nie zdejmują warda WE).

czy mam rację ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Według mnie tak, masz rację.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Zablokowany