8 edycja - Pytania 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja - Pytania 3
Jak dokładnie działa Charmed Shield? Czy dotyczy pierwszego trafienia (które potencjalnie może nie zranić albo zostać wysejwowane) czy pierwszego trafienia, który zadaje ranę?
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Postanowiłem zadać to pytanko również na ogólnym forum. Heinrich Kemmler ma w Army Booku (wersja angielska) na 85 stronie LD9, a tam gdzie są opisane jego zasady specjalne, na stronie 58, ma LD8. Jak taką sprzeczność się rozwiązuje? Gracz, którego jest armia, może sobie wybrać, albo może zapis dotyczący tej samej kwestii, który jest wydrukowany jako ostatni (jest "najświeższy") się liczy?
W summary na samym końcu też ma 8, więc jak dla mnie to ta 9 pojawiła się przypadkiem. Powinno być wszędzie 8.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Sekcja, gdzie masz podsumowanie statystyk i zasad wszystkich jednostek, jest ważniejsza.Azurix pisze:Postanowiłem zadać to pytanko również na ogólnym forum. Heinrich Kemmler ma w Army Booku (wersja angielska) na 85 stronie LD9, a tam gdzie są opisane jego zasady specjalne, na stronie 58, ma LD8. Jak taką sprzeczność się rozwiązuje? Gracz, którego jest armia, może sobie wybrać, albo może zapis dotyczący tej samej kwestii, który jest wydrukowany jako ostatni (jest "najświeższy") się liczy?
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Tzn, to się faktycznie w 3 miejscach pojawia:Lidder pisze:Sekcja, gdzie masz podsumowanie statystyk i zasad wszystkich jednostek, jest ważniejsza.Azurix pisze:Postanowiłem zadać to pytanko również na ogólnym forum. Heinrich Kemmler ma w Army Booku (wersja angielska) na 85 stronie LD9, a tam gdzie są opisane jego zasady specjalne, na stronie 58, ma LD8. Jak taką sprzeczność się rozwiązuje? Gracz, którego jest armia, może sobie wybrać, albo może zapis dotyczący tej samej kwestii, który jest wydrukowany jako ostatni (jest "najświeższy") się liczy?
1. Strona 58, gdzie są opisane zasady i tam ma 8.
2. Strona 85, gdzie są tylko nazwy zasad, statystyki oraz Koszt i tam jest 9.
3. Strona 96, czyli SUMMARY (ostatnia strona podręcznika), gdzie są same statystyki bez zasad i jest znowu 8.
Najważniejsza jest ta sekcja, gdzie ma 9? Może dało by się dodać to do Uściśleń Sędziowskich?
kemmler ma chyba uregulowane LD w FAQ do VC.
1.takie pytani, czy hity z miscasta oddziaływują na maga z floriath's robe ? nigdzie nie jest napisane ze są magiczne.
2. stoją 2 oddziały przed sobą, dzieli je 1" a stoja w pozycji
.........
teraz pytanko, jezeli oddzial zadeklaruje szarze na oddzial z charakterami to moze on sie dosunac w bok zeby zmaksymalizowac walczących i tym samym wciagnac w walke ?? przy czym bedzie to wrecz ruch w bok bo nie da rady sie inaczej ruszyc bo stoją 1" przed sobą.
2. stoją 2 oddziały przed sobą, dzieli je 1" a stoja w pozycji
.........
teraz pytanko, jezeli oddzial zadeklaruje szarze na oddzial z charakterami to moze on sie dosunac w bok zeby zmaksymalizowac walczących i tym samym wciagnac w walke ?? przy czym bedzie to wrecz ruch w bok bo nie da rady sie inaczej ruszyc bo stoją 1" przed sobą.
Gniewko pisze:
Zarost zarostem, ale kolory inne - u mnie kudły jednolicie czarne, u Jagala ciemny łeb, a zarost (tu cytując Kubę) "z jakimiś idiotycznymi rudawymi akcentami", co w połączeniu z niebieskimi oczami jest bzdurne i podniecające zarazem.
@1 hity z miscasta są magiczne, jest w FAQ by GW
@2 masz 1 wheela w szarży, przy takim ustawieniu nie dostawisz się do . To, że masz nie ograniczony ruch przy udanej szarży to nie znaczy, że się do boku przesuwasz, to musi być legalny ruchHits inflicted by rolls on the Miscast table are treated as magical attacks.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
czy jeżeli nightsround daje ASL w base to base to czy modele wykonujące supporty też mają ASL?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
modele supportujące nie są w B2B
opis nie mówi, że modele atakujące posiadacza mają ASL
opis nie mówi, że modele atakujące posiadacza mają ASL
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
ja bym powiedział, że nie, opis MR mówi, że ward jest na obrażenia zadane przez czarGoglem pisze:Czy od treason of tzeentch przysługuje MR ?
czar o którym piszesz nie zadaje obrażeń, efektem czaru jest atak jednostki na siebie samą, rzucasz normalnie na hity woundy i savy, ale bez parry save i dopiero to powoduje woundy
podobnie jak klątwa z lore of beast, efektem czaru jest po prostu test, nie zdasz to dostajesz ranę, ale czar nie zadał obrażeń tylko test
nie znam opisu strzelania do slavów do się nie wypowiem
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Globadirzy nie losują zasada strzelania do slavów ma pierszeństwo
Co do MR to imo jest jak misha napisał
Co do MR to imo jest jak misha napisał
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Mialbym pare pytan po kilku ostatnich grach:
1. Kiedy wystawia sie Kowadelko/Kociol Krwi ? Jednostka ta zawiera bohatera, ale calosc ma troop type War Machine, wiec razem z bohaterami czy maszynami ?
2. Czy bohater jako czlonek obslugi (wyzej wymienionego Kowadla/Kotla) moze krzyknac przeciwnikowi Challenge ?
3. Czy na obsluge maszynek dzialaja Stopmy/Thunderstompy ?
4. Czy wykonujac poscig/overrun mozna sie zblizyc na mniej niz jeden cal do wlasnej jednostki zeby ja minac i dobiec dalej do swiezego wroga ? W RB jest napisane, ze mozna sie zblizyc tylko w momencie gdy wykonuje sie szarze, a opis pogoni w RB jest niejasny w tej kwestii. Zakladajac, ze sie rzucilo odpowiednio wysoki wynik:
a) Uznaje sie, ze caly ruch to szarza i mozna minac swoja jednostke.
b) Ruch zostalby uznany za szarze gdyby sie dobieglo do wroga, ale siegniecie go jest niemozliwe (z powodu koniecznosci wejscia najpierw odleglosc mniejsza niz 1 cal od wlasnej), wiec jednostka robiaca overrun musi sie zatrzymac.
5. Oddzial lucznikow dostaje dwie szarze. Jedna od oddzialu stojacego o 2 cale od niego. Deklaruje Hold nie mogac strzelac bo sa za blisko. Druga szarza od kawalerii z 12 cali. Czy lucznicy moga zrobic Stand & Shoot przeciw kawalerii, mimo ze szarzuje na nich inna jednostka z bardzo bliska ? W zasadach nie znalazlem zapisu, ktory by to uniemozliwial, ale sie to 'troche' nielogiczne wydaje
EDIT: Edytowalem, zeby sprecyzowac pytanie drugie.
1. Kiedy wystawia sie Kowadelko/Kociol Krwi ? Jednostka ta zawiera bohatera, ale calosc ma troop type War Machine, wiec razem z bohaterami czy maszynami ?
2. Czy bohater jako czlonek obslugi (wyzej wymienionego Kowadla/Kotla) moze krzyknac przeciwnikowi Challenge ?
3. Czy na obsluge maszynek dzialaja Stopmy/Thunderstompy ?
4. Czy wykonujac poscig/overrun mozna sie zblizyc na mniej niz jeden cal do wlasnej jednostki zeby ja minac i dobiec dalej do swiezego wroga ? W RB jest napisane, ze mozna sie zblizyc tylko w momencie gdy wykonuje sie szarze, a opis pogoni w RB jest niejasny w tej kwestii. Zakladajac, ze sie rzucilo odpowiednio wysoki wynik:
a) Uznaje sie, ze caly ruch to szarza i mozna minac swoja jednostke.
b) Ruch zostalby uznany za szarze gdyby sie dobieglo do wroga, ale siegniecie go jest niemozliwe (z powodu koniecznosci wejscia najpierw odleglosc mniejsza niz 1 cal od wlasnej), wiec jednostka robiaca overrun musi sie zatrzymac.
5. Oddzial lucznikow dostaje dwie szarze. Jedna od oddzialu stojacego o 2 cale od niego. Deklaruje Hold nie mogac strzelac bo sa za blisko. Druga szarza od kawalerii z 12 cali. Czy lucznicy moga zrobic Stand & Shoot przeciw kawalerii, mimo ze szarzuje na nich inna jednostka z bardzo bliska ? W zasadach nie znalazlem zapisu, ktory by to uniemozliwial, ale sie to 'troche' nielogiczne wydaje
EDIT: Edytowalem, zeby sprecyzowac pytanie drugie.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2013, o 13:26 przez Arik, łącznie zmieniany 2 razy.
1) z maszynami
2) nie moze
3) nie dzialaja
4) tylko w momencie gdy poscig/overrun jest nowa szarza
5) moga
--- edit ---
zedytowalem odpowiedz druga
2) nie moze
3) nie dzialaja
4) tylko w momencie gdy poscig/overrun jest nowa szarza
5) moga
--- edit ---
zedytowalem odpowiedz druga
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie