8 edycja - Pytania 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja - Pytania 3
Dzieki Morsereg.
Odnosnie pytania czwartego to wlasnie o to mi chodzi czy w opisanym przypadku wysoki rzut na poscig/overrun wystarcza by uznac caly ruch za szarze.
Bo w RB jest napisane, ze 'jesli poscig prowadzi do kontaktu z wrogiem (...)', tyle, ze teoretycznie nie doprowadzi bez wczesniejszego wejscia w 1 cal ze stojacym po drodze oddzialem.
Odnosnie pytania czwartego to wlasnie o to mi chodzi czy w opisanym przypadku wysoki rzut na poscig/overrun wystarcza by uznac caly ruch za szarze.
Bo w RB jest napisane, ze 'jesli poscig prowadzi do kontaktu z wrogiem (...)', tyle, ze teoretycznie nie doprowadzi bez wczesniejszego wejscia w 1 cal ze stojacym po drodze oddzialem.
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
Jeśli wykulałeś dość żeby dobiec i sie zmieścisz to ruch jest traktowany jako szarża ze wszystkimi konsekwencjami: maksymalizacja, brak ograniczenia 1" od itd
Jesli mam na modelu ASv 0+ i dostaje rane z S5, to na ile kulam na ASv, na 2+ czy na 3+?
Chodzi mi glownie o kwestie ograniczenia ASv do 1+ i czy kare wynikajaca z sily oblicza sie wzgledem niego, czy wzgledem faktycznego ASv jaki sie ma na modelu?
Chodzi mi glownie o kwestie ograniczenia ASv do 1+ i czy kare wynikajaca z sily oblicza sie wzgledem niego, czy wzgledem faktycznego ASv jaki sie ma na modelu?
Dziś podczas domowej bitwy wynikły dwa problemy:
1. Strzelając do skirmisha od boku ginie jeden model i tyle, czy leci dalej?
2. Chcąc się zriformować po przegranym kobacie załóżmy -4 i mając steedfasta, zdaje się na pełnej liderce, czy na -4?
Proszę przy okazji o cytaty z rb.
1. Strzelając do skirmisha od boku ginie jeden model i tyle, czy leci dalej?
2. Chcąc się zriformować po przegranym kobacie załóżmy -4 i mając steedfasta, zdaje się na pełnej liderce, czy na -4?
Proszę przy okazji o cytaty z rb.
Ad 1 - strzelając z czego? Z działa?
Trafiasz tyle modeli ile jesteś w stanie trafić (1 na każdy szereg patrząc od boku)
Ad 2 - zdajesz na pełnej liderce. Cytatu nie podam w tym momencie, ale reforma zdaje się na tym LD, na którym zdawało się break test.
Trafiasz tyle modeli ile jesteś w stanie trafić (1 na każdy szereg patrząc od boku)
Ad 2 - zdajesz na pełnej liderce. Cytatu nie podam w tym momencie, ale reforma zdaje się na tym LD, na którym zdawało się break test.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
1) Z tego co mi wiadomo to kociołek wystawia się razem z bohateramiMorsereg pisze:1) z maszynami
"Nie może być kompromisu między wolnością a nadzorem ze strony rządu. Zgoda choćby na niewielki nadzór jest rezygnacją z zasady niezbywalnych praw jednostki i podstawieniem na jej miejsce zasady nieograniczonej, arbitralnej władzy rządu." - Ayn Rand
Nie mogłem znaleźć tematu więc napisze tutaj.
Jakie jest prawdopodobieństwo wyrzucenia na trzech kościach dubletu i tripletu?
Bardziej praktycznie: jaką mam szansę że rzucając na zaklęcia dla maga 3 kościami będę miał czar na którym mi zależy?
Jakie jest prawdopodobieństwo wyrzucenia na trzech kościach dubletu i tripletu?
Bardziej praktycznie: jaką mam szansę że rzucając na zaklęcia dla maga 3 kościami będę miał czar na którym mi zależy?
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
136 możliwości z 216 kombinacji czyli około 63%
@ Afro
Co do podstawówki dodam, że statystyki się uczy w 3 liceum( ewentualnie 2 semestr 2 klasy), a żeby to policzyć to profil matematyczny by się przydał
@ Afro
Co do podstawówki dodam, że statystyki się uczy w 3 liceum( ewentualnie 2 semestr 2 klasy), a żeby to policzyć to profil matematyczny by się przydał
za moich czasów to było w podstawówce, no i to nie statystyka tylko prawdopodobieństwo, statystyka była na studiach :pkubencjusz pisze:136 możliwości z 216 kombinacji czyli około 63%
@ Afro
Co do podstawówki dodam, że statystyki się uczy w 3 liceum( ewentualnie 2 semestr 2 klasy), a żeby to policzyć to profil matematyczny by się przydał
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
no i zapomniałeś o możliwości po prostu wylosowania zaklęcia którego chcesz na jednej z 3 kostek bez dubletu.
czyli
1- (1-1/6)*(1-1/6)*(1-1/6)
do tego efekt nieważności dubletu lub trypletu bo już wylosowałeś ten czar wewnątrz dubletu/trypletu
(136/216)/6
czyli szansa na wylosowania zaklęcia które chcesz na 3 kościach to:
(136/216)*5/6+(1-(1-1/6)*(1-1/6)*(1-1/6)
zakładając że prawdopodobieństwo na dublet tryplet jest poprawne
edit: 100 zamienione na 1
czyli
1- (1-1/6)*(1-1/6)*(1-1/6)
do tego efekt nieważności dubletu lub trypletu bo już wylosowałeś ten czar wewnątrz dubletu/trypletu
(136/216)/6
czyli szansa na wylosowania zaklęcia które chcesz na 3 kościach to:
(136/216)*5/6+(1-(1-1/6)*(1-1/6)*(1-1/6)
zakładając że prawdopodobieństwo na dublet tryplet jest poprawne
edit: 100 zamienione na 1
Ostatnio zmieniony 13 sty 2013, o 22:49 przez Muthare, łącznie zmieniany 1 raz.
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Chesz to sobie wstukaj w excela . Ja tam rozpisałem na kartce wszystkie kombinacje i zakreśliłem długopisem. Za mądre te twoje obliczenia jak dla mnie
Muthare, masz błędne obliczenia, bo wychodzi z nich ok 94,5% (po zamienieniu wszystkich 100 na 1, bo bez takiej zamiany wychodzi prawie 4k). Poprawny wynik to 72%.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Błąd był setkach bo odruchowo uznałem je za procenty bez zapisania.
P- na otrzymanie 1 zaklęcia z 6 przy 3 próbach i każdym dublecie i tryplecie dający pożądane zaklęcie powinno być tak:
1-p= szansa na nie wylosowanie ani dublety/trypletu ani pożądanego zaklęcia na pojedynczej kostce
wylosowanie dubletu lub trypletu jak Kubencjusz podał to 136/216=62,96%
ale 1 na 6 dubletów/trypletów daje nam żądane zaklęcie i tak więc (136/216)*5/6=52,46%
Teraz szansa na wylosowanie żadanej wartośći od 1-6 to 16,66% , a szansa na niewylosowanie to 83,33% tak więc szansa na niewylosowanie żądanej wartości to 83,33^3= 57,86% a na wylosowanie choć raz to 1-83,33^3 =42,13%
Więc razem to 94,59%
wszystko się zgadza
P- na otrzymanie 1 zaklęcia z 6 przy 3 próbach i każdym dublecie i tryplecie dający pożądane zaklęcie powinno być tak:
1-p= szansa na nie wylosowanie ani dublety/trypletu ani pożądanego zaklęcia na pojedynczej kostce
wylosowanie dubletu lub trypletu jak Kubencjusz podał to 136/216=62,96%
ale 1 na 6 dubletów/trypletów daje nam żądane zaklęcie i tak więc (136/216)*5/6=52,46%
Teraz szansa na wylosowanie żadanej wartośći od 1-6 to 16,66% , a szansa na niewylosowanie to 83,33% tak więc szansa na niewylosowanie żądanej wartości to 83,33^3= 57,86% a na wylosowanie choć raz to 1-83,33^3 =42,13%
Więc razem to 94,59%
wszystko się zgadza
Nie zgadza się, bo dwa razy liczysz to samo. Zauważ, że jeśli np. chcesz wylosować czar nr 1, to w Twoim rozumowaniu rzut 1,2,2 (jeden z bardzo wielu przykładów) jest liczony 2 razy. Poprawny wynik jak już pisałem to ok. 72%.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki