Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych ;)

Bretonnia

Moderatorzy: Jagal, Milczek

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hoops
Oszukista
Posty: 877
Lokalizacja: Ośmiornica łódzka

Re: Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych

Post autor: Hoops »

Hmm... Zapamietam w takim razie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bulwok
Kretozord
Posty: 1667
Lokalizacja: Analbis Toruń

Post autor: Bulwok »

Niedługo moja pierwsza towarzyska gra bretonnią, w związku z tym mam dwa pytania ;
- Jeżeli rycerze w formacji lancy szarżują to z krańców formacji biją pełne ataki czy tylko "supportujące"
- Ile maksymalnie mogę mieć modeli w oddziale, aby wciąż zachować formację lancy ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Bulwok pisze:Niedługo moja pierwsza towarzyska gra bretonnią, w związku z tym mam dwa pytania ;
- Jeżeli rycerze w formacji lancy szarżują to z krańców formacji biją pełne ataki czy tylko "supportujące"
- Ile maksymalnie mogę mieć modeli w oddziale, aby wciąż zachować formację lancy ?
1. Oni wszyscy normalnie uderzają, łącznie z Końmi, więc raczej są to normalne ataki. Pamiętaj jednak, że te ataki mogą iść tylko w oddział. Nie możesz uderzyć tzw. Specific Models jak Postacie w oddziale przeciwnika i tylko w 1 rundzie walki wręcz, gdy szarżujesz.
2. Nie masz limitu. Musisz mieć po prostu 3 modele w szeregu, no i pamiętaj, że tacy KOTR mają ograniczenie do 15 modeli na oddział.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Bulwok
Kretozord
Posty: 1667
Lokalizacja: Analbis Toruń

Post autor: Bulwok »

dziekuje za szybka odpowiedz ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Nie tylko Realmowie - wszystkie oddziały rycerzy mają górny limit wielkości. Pozostałość 6 edycji pewien rodzaj dostosowania wielkości oddziału do strefy wystawienia. 15 rycerzy to 12-calowa lanca, więc na styk wchodzi w deployment.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
Bulwok
Kretozord
Posty: 1667
Lokalizacja: Analbis Toruń

Post autor: Bulwok »

15 kolesi to 5 szeregow, po 3 ziomkow. Daje to 10 cali, jest jeszcze zapas ;D
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin z Bretonnii
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 113

Post autor: Marcin z Bretonnii »

Dodam, że w szarży lancy środkowy rycerz drugiego szeregu ma support attack. W kolejnych rundach lanca walczy tak jak każdy normalny oddział rycerzy (czyli drugi szereg ma support attacks).

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

A ja jeszcze dodam, że warto do armybooka zajrzeć i zobaczyć tam 'unit size'. Realmy + Erranci mają US 15 a Graile + Questy mają 12.

pzdr!

Jagal
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Akadera
Falubaz
Posty: 1349
Lokalizacja: Białystok - Front Wschodni

Post autor: Akadera »

Bulwok pisze:15 kolesi to 5 szeregow, po 3 ziomkow. Daje to 10 cali, jest jeszcze zapas ;D
To spróbuj sobie pomanewrować takim wagonem, zwłaszcza jak dorzucisz do środka jakiegoś herosa ;)
kudłaty pisze:Wiadomo alkohol jest dla ludzi, ale śliwowica jest dla frontu wschodniego

Awatar użytkownika
Stone
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 192

Post autor: Stone »

No już bez przesady. 15 osobowa lanca to standard u mnie (12 + ktoś). Nie widzę problemów z manewrowaniem.

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Zwłaszcza przy swift reformach :)
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

hesus
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 160

Post autor: hesus »

Macie jakiś skuteczny patent żeby ubić tego wampira w CC?

Vampire Lord @ 515.0 Pts
Lore of Vampires; Level 4 Wizard
Ogre Blade [40.0]
Talisman of Preservation [45.0]
The Other Trickster's Shard [15.0]
Red Fury [50.0]
Quickblood [30.0]
Summon Creatures of the Night [10.0]

Awatar użytkownika
Rilam
Kradziej
Posty: 932
Lokalizacja: Miscast - Tczew

Post autor: Rilam »

Olej go i nabij na klocku takiego CRa by się posypał, a jeśli nie ejsteś w stanie tego zrobić to omijaj z daleka.

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3749
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Weź lancę 12 realmów z lordem(złóż go na 1+as z rerollem i z Wardem na 4+). Przypieprz w kloc z vampirem 2x z treba. Zazwyczaj taki pan po czymś takim zostaje tylko z kilkuosobową obstawą. Poprawiasz łukami i wpadasz lancą najlepiej z war bannerem. Wyzwij tego vampierza na pojedynek, to mniej rycków zabije. tyle powinno wystarczyć.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Stone
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 192

Post autor: Stone »

AS to akurat tu niewiele pomoże.
Może insignia of quest, gauntlet, virtue of confidence, charm schield i np sword of anti heroes?
Oczywiście jak gramy dla czystej zabawy, bo nabicie CRa to zdecydowanie lepszy pomysł ;) Warto również pamiętać, że jak mamy w przednim szeregu dwóch herosów i championa, to ataki muszą być deklarowane między nich, a nie w regiment.

hesus
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 160

Post autor: hesus »

Myślę jak złożyć lorda, który jest go w stanie zabić w CC (wiem, że można go poskładać sypaniem). Niestety S7 i The Other Trickster's Shard, który każe przerzucac udane wardy robi z każdej naszej puszki mielonkę. Koleś wciąga w jednej turze 6-8 zwykłych rycerzy. Zastanawiałem się nad regenką (nie musiałbym udanych przerzucać) tylko, że pancerz kosztuje 55pkt więc jak wezmę HKB to nie mam przerzutu sejwa. Więc koleś i tak pada w 1 turze zanim wypłaci ataki.
Może właśnie pancerz z regenką 55 + dawnstone 25 + The Other Trickster's Shard 15? Co myślicie?

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

Żaden bretonski lord nie jest w stanie zabić go w CC. (Chodzi mi o porządne prawdopodobieństwo zgonu wampira) Chyba największą szanse ma i tak lord z HKB. Na tego wampira nie ma innego sposobu niz CR. Najwyżej możesz próbować go łapać puszkami. (ward 4+ , 1+ sv re-roll.) i tyle.
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Hm, a gdyby skombinować Virtue of Audacity ze Sword of Heroes? Styknie jednego wounda prześlizgnąć, żeby kolesiowi się zrobiło gorąco w majtach. Mamy 5S, mamy przerzuty, szansa jest. Tylko go jakoś dopuszkować, żeby zdążył przywalić.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

On się i tak zazwyczaj uleczy sie, więc jesli nie zabije się go od razu to w następnej turze zabawa znowu się zaczyna.
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3749
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Albo robisz lorda w full tank build i liczysz na to, ze przeżyje pojedynek i zabijesz dziada CRem albo HKB z ASF i liczysz na to, że padnie od HKB
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

ODPOWIEDZ