Czolgi, rydwany, geometria pivotu - casus z Euro.

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Master Assassin też po czołgu overrunuje.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

b_sk pisze:
Christos pisze:No nie, zaraz wyjdzie że jedynym sposobem grania fair play jest ustawienie sie tyłem do przeciwnika i czekanie aż mnie pojedzie.

Nie przesadzacie trochę?
Przeca ja nie mówię, że to nie jest fair play. Tylko, że nie jest to fair play w GW definicji fair play, która ma mało wspólnego z rzeczywistością turniejową. :wink: Ale chowając war dancerów z magami w lesie nie można narzekać na to, że przeciwnik korzysta z różnych kruczków w zasadach żeby ich z tego lasu wykurzyć. Jak gra turniejowa to gra turniejowa, to działa w obie stony.
Się kozak znalazł. Idzie klocami orasów z masą Static CRa i się dziwi, że biedne Elfy chowają się po lasach.
To jest taktyka - jeden się chowa w lesie, inny staje na górce i naparza z katapult, muszkietów i kusz, jeszcze inny pędzie przed siebie wagony konnicy. Co armia, to inny sposób gry. I to wcale nie uprawnia, by kombinować tak, aby osiągnąć coś nie do osiągnięcia w normalny sposób poprzez różne kruczki. Tak więc zostaw te elfy w ich lesie - niech se tam siedzą jak się boją.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

A ja tam będę utrzymywał to co mówię. Jak ja kitram klocek z herosami, albo maszynę za górką, a przeciwnik by przerzucał hita, albo deklarował z armaty tak, żeby przy długim bouncie trafić w maszynę to nie będę mu tego zabraniał tylko uznam, że moje kitranie zasługuje na to, żeby tak zagrać. Na DMP przez większość bitew stałem i strzelałem z klockiem NG z BSB i generałem na wiwernie pochownymi za lasami, czy górkami i gdyby ktoś przy mnie coś takiego spróbował to jak najbardziej bym na to pozwolił. Bo sorry, ale inaczej to jest podejście w stylu ja se schowam połowę armii tak, że ty jej nic nie zrobisz, a jak będziesz próbował to WP. Zresztą z tego co pamietam to już ktoś coś takiego na mnie próbował i po prostu odsunąłem oddział, który stał obok tego schowanego.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

b_sk pisze:A ja tam będę utrzymywał to co mówię. Jak ja kitram klocek z herosami, albo maszynę za górką, a przeciwnik by przerzucał hita, albo deklarował z armaty tak, żeby przy długim bouncie trafić w maszynę to nie będę mu tego zabraniał tylko uznam, że moje kitranie zasługuje na to, żeby tak zagrać. Na DMP przez większość bitew stałem i strzelałem z klockiem NG z BSB i generałem na wiwernie pochownymi za lasami, czy górkami i gdyby ktoś przy mnie coś takiego spróbował to jak najbardziej bym na to pozwolił..
Dzięki :) za pozwolenie, a zwłaszcza za normalne podejście... :) Chciałbym kiedyś z Tobą zagrać.

Czy nie można uściślić i przegłosować kwestii blokowania ST? Uściślono podstawkę pod ST, uściślono połowę punktów za zranienie czołgu, to może jeszcze uściślić kwestie piwotowania i blokowania czołgu?
Tym razem na korzyść czołgu (w tym przypadku "korzyść" rozumiem jako D6 S6 Hitów w czołg). Wtedy blokowanie lasem nie będzie całkiem stracone dla WE, bo będzie to całkiem mocny "kopniak" po czołgu.
Ostatnio zmieniony 4 wrz 2007, o 17:44 przez pelcu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Bo czołg jest taki biedny i pokrzywdzony :(

Nie widzisz, że to po prostu wada czołgu ?? Każdy unit ma jakieś wady i zalety. Kiedyś jak był ten stary, to był powiedzmy do ruszenia. Teraz jest nowy, twardszy, no i przede wszystkim na 2k można nawet 2 wystawić.

Poza tym to co proponujesz jest sprzeczne z zasadami. Uściślenia mają prostować, czy wyjaśniać to co jest niejasne w zasadach, a nie zmieniać już istniejące.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Wych
Mudżahedin
Posty: 273
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wych »

Imho dokladnie tak jak Scimi mowi. Jezeli zasady nie zabraniaja blokady to jest ona zupelnie fair i imho zdecydowanie nie zasluguje na WP.
Bo w tym momencie nie dyskutujemy juz o jakims durnym luku na bsb, tylko o powaznym manewrze taktycznym, calkowicie legalnym i ja naprawde nie widze chamstwa w tej zagrywce.

Pelcu - no offence, ale pierdolicie Hipolicie.Najpierw mowisz z elesne musza kombinowac, a zaraz potem dodajesz ze tak wlasciwie to ich kombinowanie nie jest w porzadku, bo jest nieuczciwe. Guzik prawda, zagranie z przesuwaniem lasu jest jak najbardziej legalne i nie jest nawet na krawedzi zasad. Na tej samej zasadzie moglibysmy dawac WP za branie w kleszcze rydwanu tak by sie nie mogl obrocic.
Przez takie patenty jakie proponujesz, coraz bardziej pozbawiamy WFB taktyki i wzmacniamy po prostu mocne rozpiski zamiast zmusic graczy do kombinowania.

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Wych pisze: Bo w tym momencie nie dyskutujemy juz o jakims durnym luku na bsb, tylko o powaznym manewrze taktycznym, calkowicie legalnym i ja naprawde nie widze chamstwa w tej zagrywce.
Poważny manewr to ustawić się tak, aby zmuszony do maksymalizacji czołg sam się zablokował. Ale nie jazda lasem zależna tylko od ilości power dice i szczęśliwego rzucenie raz czy dwa IF.

Dobra z mojej strony pass.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Ale jeżeli maksymalizacja powoduje, że np. szarża nie dojdzie, czy też jest nie do wykonania, to szarża i tak dochodzi jak zasięg jest, tylko wtedy się maksymalizuje tyle ile się da.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Shenq
Chuck Norris
Posty: 660

Post autor: Shenq »

apropo rydwanów, czy kemryjskie mogą zrobić terna?

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Shenq pisze:apropo rydwanów, czy kemryjskie mogą zrobić terna?
Zależy. Te występujące w oddziałach traktujemy jak kawalerię, więc robią turna, a nie pivota (chyba, że zostanie 1). Oczywiście nie maszerują ;) Natomiast taki samotny, na którym heros jeździ podlega normalnym zasadom dla rydwanu.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Shenq pisze:apropo rydwanów, czy kemryjskie mogą zrobić terna?
z reguly nie musza :) masz free reforma i powinno to im wystarczac ;)

Awatar użytkownika
Shenq
Chuck Norris
Posty: 660

Post autor: Shenq »

no właśnie skoro khemrijskie potrafią to czemu zwykłe nie?
to bez sensu skoro mając oddzail dwóch rydwanów możemy robić terna a jak zostanie nam jeden to już nagle nie możemy?!

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Shenq pisze:no właśnie skoro khemrijskie potrafią to czemu zwykłe nie?
to bez sensu skoro mając oddzail dwóch rydwanów możemy robić terna a jak zostanie nam jeden to już nagle nie możemy?!
kilka rydwanow tworzy oddzial a tylko oddzialy moga robic turny/reformy itd. :)

Awatar użytkownika
Shenq
Chuck Norris
Posty: 660

Post autor: Shenq »

no dobra, ale jak już ktoś przytaczał zatrzymując się rydwanem przed samą krawędzią masz unieruchomioną jednostkę do końca gry? to bez sensu

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Shenq pisze:no dobra, ale jak już ktoś przytaczał zatrzymując się rydwanem przed samą krawędzią masz unieruchomioną jednostkę do końca gry? to bez sensu
trudno - możesz nie gonić
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Kharnan
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Kharnan »

Lasku też możesz nie popychać...
And he did say "War", and the world did tremble...
Obrazek

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Kharnan pisze:Lasku też możesz nie popychać...
Ale co ma tutaj lasek do rzeczy ?? Mówimy o zatrzymaniu się na impossiblu w wyniku gonienia i unieruchomienia rydwanu w związku z tym.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Kharnan
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Kharnan »

Mi tam nie impossibluj rydwana zaraz. :P

Swoją drogą ta zasada, że czołgopodobne są unieruchomione przez lasek tudież inne ustrojstwo, to ogólnie przyjęte w EU rozwiązanie czy taki Polhammer mały?
Może tu gdzieś w topicu to było ale za dużo tu dla mnie geometrii pivotu bym się ogarnął w temacie. :)
And he did say "War", and the world did tremble...
Obrazek

Awatar użytkownika
Wych
Mudżahedin
Posty: 273
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wych »

Zgodne z oficjalnymi regulami wiec EU, a nie zaden Polhammer.

Awatar użytkownika
Kharnan
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Kharnan »

Ok thx, dobrze wiedzieć :)

Skoro więc jest to przyjęte rozwiązanie w rólbóku, czemu się o to kłócimy?
And he did say "War", and the world did tremble...
Obrazek

ODPOWIEDZ