we współpracy ze sklepem Stagraf Studio
serdecznie zaprasza na turniej
PRE-BAZYL!
Termin: 2013-01-27 (niedziela)
Miejsce: TBS Zgierz, 1go maja 50 (tylko 15min od zjazdu z bezpłatnej autostrady A2)
Mapa dojazdowa:http://trasy.docelu.pl/turl,12ac1a,Wyzn ... Trasa.html
Wpisowe: 10 zł
Pula nagród: nagrozy za ponad 300zł
Zgłoszenia: należy przesyłać na adres prebazyl@mlotkowy.org
Osoby, które prześlą rozpiskę do 23.01.2012 do godz 23.59 otrzymają 3p do klasyfikacji końcowej.
Na turnieju nie ma wymogu pomalowanej armii ani nie będzie przeprowadzona ocena modelarska. Proxy dopuszczone w ilości 1 oddział/model na gracza. Przekroczenie tego limitu może skutkować usunięciem modelu ze stołu.
Na turnieju zostanie przeprowadzony zostanie konkurs na najładniejszego Bazyliszka (własnoręcznie pomalowanego), którego zwycięzca nie będzie żałował włożonej pracy (otrzyma +3p i coś jeszcze...).
Na miejscu dla graczy dostępna będzie herbata i coś na ząb, bardziej wyrafinowane potrzeby powinna zaspokoić pobliska Żabka.
Turniej zgłoszony do rankingu ogólnopolskiego http://ranking.wfb-pol.org
Ramówka czasowa:
9:00 - zapisy
9:20 - 12:20
12:30 - 15:30
15:40 - 18:40
18:50 - ogłoszenie wyników i wręczenie nagród
Zasady: jako turniej typu PRE PRE-BAZYL będzie miał zasady właściwego Bazyliszka (jego temat znajdziecie tutaj: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 54&start=0 ), czyli wg wiedzy na dziewń dzisiejszy: 2400 EURO
Na turnieju pojawią się oczywiście znane i lubiane Bazyliszki, które są już znane:
Pytania, uwagi, etc: zembol[at]mlotkowy.orgBazyliszki
1. Każdy gracz wybiera jednego Bazyliszka, który będzie towarzyszył jego armii przez okres trwania turnieju.
2. Bazyliszek jest na stałe przypisany do danego gracza i musi być uwzględniony w rozpisce.
3. Jeśli gracz zdecyduje się na wystawienie Bazyliszka musi posiadać odpowiedni pomalowany model.
4. Bazyliszki są warte 100 punktów. Na potrzeby składania rozpiski Bazyliszki warte są 0 punktów.
5. Bazyliszki traktowane są jako bohaterowie i wystawieni są razem z bohaterami, chyba, że opis ich zasad specjalnych stanowi inaczej.
6. Bazyliszki nie mogą dołączać do oddziałów, nie można też dołączać do nich żadnych innych modeli.
7. Bazyliszki nie mają zasad modeli, które imitują, poza tymi, które podano w ich opisie.
8. Bazyliszki czasami dosiadają wierzchowców, lub jeżdżą na rydwanach - w każdym wypadku traktuj wierzchowca i jeźdźca jako łączony profil.
9. Na Bazyliszki można normalnie rzucać czary i atrybuty domen.
10. Bazyliszek nie może być generałem.
Plik do Army Buildera z Bazyliszkami: Są w sekcji Other, po kliknięciu Show Alternate Rules.
http://www.ligapegaz.hi-net.pl/wf8dbv267bazyle.ab
Pocahontas
White Lion Hero, White Lion Champion/Standard/Musician lub elfia wojowniczka z bandaną na głowie, Infantry, 20x20
M5 WS6 BS6 S4 T3 W2 I7 A3 Ld9 Asv 3+
Great Axe, Speed of Asuryan, Stubborn, Lion Pelt, MR3
Special Rulz:
Tu mam muzyka, a tu mam championa - Jeśli Pocahontas żyje, możesz raz na grę w dowolnym jej momencie wybrać sojuszniczy oddział, otrzymuje on za darmo pełną grupę dowodzenia lub dowolny jeden albo dwa modele wchodzące w jej skład, (jest to upgrade do jednostki nie dodatkowe modele, w ramach wyswyg należy zastąpić r&f odpowiednimi modelami). Oddział może dostać tylko modele, które mógłby wykupić normalnie w.g. swojego podręcznika. Modele te zostają w grze.
Błąd w rozpisce - na początku bitwy dołącz do oddziału corowej, niestrzelającej piechoty (dotyczy tylko TT infantry) dwa dodatkowe modele. Nie zwiększa to wartości punktowej oddziału, nie można też przekroczyć maksymalnej wielkości oddziału wynikającej z ograniczeń Euro.
Pento
Night Runner, Gutter Runner, lub Skaven Assassin 20x20
M6 WS6 BS5 S4 T4 W2 I8 A3/4 Ld8 Wsv 4+
Scout, Scurry Away! Throwing Stars, AHW, Poisoned Attacks, Killing Blow
Special Rulz:
Olbrzymia lekcja pokory - Zadeklaruj w fazie walki wręcz po rzutach na trafienie, raz w ciągu gry w dowolnym miejscu na stole wszystkie ataki o tej samej inicjatywie i wykonywane w tym samym momencie zadeklarowane w wybrany sojuszniczy model trafiają w inny sojuszniczy model w styku. Nie można tego użyć, jeśli wybrany model nie styka się z żadnym sojuszniczym modelem, lub jeśli Pento zginął.
Zbyt cwany by umrzeć - jeśli Pento zginął stosujemy WSZYSTKIE zasady wstawania Abominacji z dwoma wyjątkami: na wyniku 4-5 nie wstają swarmy, Pento ginie nie oddaje punktów. Wstaje przy wyniku 6 na D3 a nie na D6 ranach. Może wstać na 3.
(Są też sytuacje, w których nie można wykonać rzutu po śmierci Penta dokładnie tak jak w przypadku Abominacji: Pento został zniszczony, a nie zabity, czyli Pitka, dogonienie uciekającego Penta itd, lub wcześniej Pento dostał ranę z flaminga.)
Don Wasyl
Rydwan dowolnej armii z jednym załogantem - imperialistą lub niziołkiem, Chariot, 50x100
M6 WS4 BS3 S4 T5 W4 I3 A3 Ld8 Asv4+
Impact hits (D3)
Special Rulz:
Jawny budziet - Jeśli wybrałeś tego Bazyliszka automatycznie odejmujesz 10% od swoich strat pod koniec bitwy, analogicznie jak TK albo WE. W przypadku armii, które już korzystają z takiego bonusu odejmij od strat łącznie 20%.
Plastykowy namiot - Król Cyganów nie jeździ byle gównem, okrył swoją furmankę magicznym materiałem, który sprawia, że zawsze traktowany jest, jakby znajdował się w soft cover.
Italiano
Bloodcrushers of Khorne /Herald of Khorne on Juggernaut of Khorne /Skullcrushers of Khorne /Khorne Chaos Lord on Juggernaut, Monstrous Cavalry, 50x50
M7 WS6 BS3 S6 T4 W2 I6 A3/4 Ld7 Asv 4+ Wsv 5+
Daemonic, Flaming Attacks, Hate, Stomp, Frenzy
Special Rulz:
Bunga bunga - w momencie przesuwania oddziałów z zasadą Vanguard sojuszniczy oddział porusza się D6' do przodu po linii prostej. Tej zasady nie można łączyć z zasadą Vanguard, oddział na którym użyto tej zasady nie może szarżować w pierwszej turze jeśli zaczynał bitwę). Oddział poruszony za pomocą tej zasady obowiązują wszelkie zasady ruchu np. 1" appart. Oddział popchnięty z Bunga Bunga musi zakończyć ten ruch nie bliżej niż 12" od oddziałów przeciwnika.
Po trupach do celu - ten Bazyliszek może overrunować po undeadach, demonach, slavach, maszynach, itd.
Pulpet
Beastman Hero, Bestigor - Infantry, 25x25
M5 WS5 BS3 S5 T5 W3 I5 A3 Ld8 Asv 4+
GW, Beastman Ambush, Primal Fury, Smoke Bombs
Special Rulz:
Kreatywna inżynieria - Jeśli nie wystawiasz Pupleta w Ambushu możesz w momencie w momencie jego wystawiania na stole ustawić w swojej strefie wystawienia i minimalnie 6 cali od jakiejkolwiek krawędzi stołu obelisk o rozmiarach 4'x1'. Kiedy Pulpet ginie należy natychmiast usunąć jego obelisk.
Denerwująca bestia - Pulpet doprowadza przeciwników do wrzenia samą swoją obecnością; przeciwnicy otrzymują modyfikator -1 do trafienia Pulpeta w walce wręcz i w strzelaniu.
Loder (horror na dysku przypominającym książkę)
Horror na dysku, mag lub heros chaosu na dysku, Cav, 50x50
Mv1, WS4, S3, T3, W3, I4, A2, Ld8, Sv5+, Ws5+
Daemonic, Fly
Special Rulz:
Przeczytaj sobie Rulebook - Na początku tury walki Loder na 3+ wyłącza jedną zasadę specjalną (tylko z RB! **) , jednej jednostce, z którą się styka. Jednostka nie może korzystać z tej zasady do początku następnej tury walki.
Szarża? Flee! - Loder jako jedyny demon może zadeklarować reakcję Flee! Zasady dotyczące zbierania i uciekającego modelu nie ulegają zmianie.
**
asf, ap, etheral, fear, flaming, flammable, frenzy, hate, itp, fly, kb, mr, poison, regena, scaly skin, stubborn, terror, stomp, asl, thunderstomp, stedfast, stupid
Żabka
Infantry, 20x20, skink chameleon, skink with blowpipe
M6 WS2 BS5 S2 T2 W2 I5 A2 Ld7 Sv 4+
Cold Blooded, Multiple Shot(3), Poisoned Attacks, Scaly Skin 5+, Hardkorowa Tarcza (Shield), Hand Weapon, Długa Luffka (Blowpipe 16", Lethal Shot), Regeneracja 5+
Special Rulz:
Pogromca Wood Elfów - Strzelając do oddziałów wroga, które znajdują się w lesie Żabka ma dodatkowy modyfikator strzału -1. Na koniec każdej tury, w której Żabka była w lesie otrzymuje ona D3 hity z S4.
Hardkorowa Tarcza Pana Życia i Śmierci - Żabka posiada tarczę, w której zaklęte są dwa bound spelle jednokrotnego użytku, obydwa o power level 5: Soulblight oraz Regrowth.
Bazyliszkowy Q&A:
Generalne:
Czy wystawienie Bazyliszka jest obowiązkowe?
- Tak.
Gdzie są statystyki wierzchowców Don Wasyla, Lodera, Italiano?
- Są już włączone w profil tych Bazyliszków.
Czy mogę użyć atrybutu domeny shadow na Bazyliszku?
- Nie.
Italiano:
Czy podczas ruchu Bunga Bunga herosi mogą zmienić swoje pozycje? Jeśli tak to czy są ograniczeni ruchem D6 czy nie.
- Nie mogą. Ta zasada ma demonstrować pośpieszne popychanie oddziału łokciem, a nie wyrafinowane taktyki topowych stołów.
Czy Bunga Bunga działa na jednostki scout?
- Działa.
Czy z Bunga Bunga można wejść do domku?
- Tak, jeśli dojdzie do niego przynajmniej pierwszy szereg.
Jak Bunga Bunga działa na random movement?
- Random movement może w swojej pierwszej turze wejść w kontakt z przeciwnikiem nawet po bunga bunga.
Można mieć Italiano też na 50x75? czy musi być 5x5?
- Italiano tylko na podstawce 50x50 mm.
Czy na Italiano działa KB?
- Działa.
Czy Italiano ma magiczne ataki?
- Tak, tylko nie stomp.
Kiedy wybieram, który oddział dostanie popchnięcie z Bunga Bunga?
- Po wystawieniu scoutów, przed rzutem na pirrwszeństwo vanguardów.
Czy maszyna popchnięta z Bunga Bunga może strzelać w swojej pierwszej turze?
- Tak.
Pocahontas:
Czy dodatkowe dwa modele, dodane przez Pocahontas, liczą się na potrzeby podliczania punktów i zbierania? (25%)
- Nie zwiększają kosztu oddziału, ale liczą się przy zbieraniu, połowieniu oddziału, panice itd.
Czy mogę dać FCG jednostce, która w trakcie gry straciła już jego część?
- Tak.
Czy w związku z tym mogę stracić dwa razy sztandar na jednym oddziale?
- Tak.
Czy przeciwnik dostaje 25 VP za zdobyty sztandar, który mam dzięki Pocahontas?
- Tak.
Czy oddział może mieć podwójną grupę dowodzenia dzięki wykorzystaniu tej zasady?
- Nie, w danym momencie w oddziale może znajdować się tylko jeden muzyk, sztandarowy i czempion niezależnie czy dodani byli przy tworzeniu rozpiski, czy dzięki Pocahontas.
Czy mogę dać FCG unitowi, któremu został tylko 1 model?
- Nie, zasada każe zastąpić modele r&f, możesz dodać tylko tyle z FCG ile jesteś w stanie poświęcić modeli r&f.
Jakie modele z FCG dostaje unit jeśli został w nim tylko 1 lub 2 modele?
- Wybierasz.
Żabka:
Czy Żabka może strzelać po marszu?
- Bazyliszki to bohaterowie ze wszelkimi konsekwencjami tej zasady, nie może.
Czy czary rzucone z Hardkorowej Tarczy Pana Życia i Śmierci "odpalają" atrybuty domen, z których są rzucone?
- Tak.
Gdy mam IF na tarczy żabki to czy mogę potem użyć drugiego czaru czy tracę tą możliwość wraz ze stratą przedmiotu?
- Tracisz możliwość rzucenia czaru.
Czy można zniszczyć tarczę żabki czarem? Czy utrata tarczy powoduje zmianę save?
- Można, tarcza żabki jest tak hardkorowa, że działa w takim wypadku przez resztę bitwy jak zwykła tarcza.
Loder:
Czy Loder może zabrać Ward Save?
- Nie.
Którą zasadę wyłącza Loder: wybieram z czego nie korzysta czy losuję?
- Wybierasz.
Czy można wyłączyć zdolność sojuszniczej jednostce w styku?
- Tak.
Czy jednostka z Frenzy, która to zasada zostaje chwilowo wyłączona, dalej tę zasadę posiada jeśli przegra walkę w tej turze?
- Nie traci.
Czy jeśli Loder zginął cały czas wyłącza zasadę?
- Tak, zasada zaczyna znów działać dopiero na początku następnej fazy walki.
Żeby wyłączyć komuś zasadę Loder musi się stykać z oddziałem, czy z bohaterem, który daje oddziałowi tę zasadę?
- Wystarczy, ze styka się z oddziałem.
Pulpet:
Pulpet może korzystać z Ambusha w armii innej niż Beastmani?
- Tak. Wyjątkowo dla tego Bazyliszka nie potrzebujesz innych jednostek z tą zasadą, aby wystawić go w Ambushu.
Pento:
Czy za pomocą "Olbrzymiej lekcji pokory" mogę przekazać ataki zadeklarowane w smoka na jeźdźca lub odwrotnie?
- Nie.
Czy "Olbrzymia lekcja pokory" może być zadeklarowana na model będący w pojedynku?
- Tak.
Ile gwiazdek ma Pento?
- Jedną.
Czy za pomocą "Olbrzymiej lekcji pokory" mogę przekierować ataki na sojuszniczy model w styku z innej jednostki?
- Tak.
Ile ran z "Olbrzymiej lekcji pokory" liczy się do CRa?
- Dokładnie tyle ile zadasz. Jeśli nie możesz zadać jakiemuś modelowi więcej niż 1 rany (np. champion, ranny bohater) to do CRa dostaniesz tylko jedną ranę.
Lista zgłoszonych:
1. Zembol (zapas)
2. Rejki
3. Cluzoe
4. Euru
5. Lysander
6. Azurix
7. Napoleon
8. Warboss
9. Neko
10. Kuba
11. JACEK
...